[Logo www.acvariu.ro]

Acvariu.ro - forum - Cea dintai comunitate a acvaristilor
  [Search] Search   [Recent Topics] Recent Topics   [Hottest Topics] Hottest Topics   [Top Downloads] Top Downloads   [Members] Member Listing   [Groups] acvariu.ro 
[Register] Register / 
[Login] Login 
Messages posted by: Lucian
Forum Index » Profile for Lucian » Messages posted by Lucian
Message
Am dat vreo 15 gauri in acvarii cu apa in ele si la nici unul nu s-a intamplat nimic... Iti trebuie o carota diamantata (se gasesc prin lanturile de magazine de bricolaj) si o masina de gaurit. Scazi nivelul de apa din bazin, prinzi pe exterior cu doua menghine de tamplarie o bucata de sticla de 5-6mm mai mare decat gaura si bacurile menghinelor (pentru a iesi cu carora in aceasta bucata de sticla => nu sar bucati din marginile gaurii si nu cad bucati de sticla in bazin). Rogi pe cineva sa-ti picure dintr-un pet cu dopul gaurit peste zona de contact carota/sticla si bineinteles pui o tava sub acea zona... Cand dai gaura sa nu faci miscari laterale cu masina si ai rabdare - nu apasa foarte tare - vei simti cand carota "musca" din sticla si cand nu... Dureaza 15 minute - cred ca mi-a luat mai mult sa-ti descriu operatia
Cum am mai scris de cel putin o mie de ori, parametrii in general recomandati pentru acvarii plantate sunt:
pH : 6.0 - 7.0
KH : 3 - 6 degrees
GH : 2 - 8 degrees
NO3 : 5 - 30 ppm
PO4 : 0.2 - 2.0 ppm
Fe : 0.2 - 0.7 ppm
K : 10 - 30 ppm

Cu KH/GH trebuie sa te cam impaci ca fiind un dat al apei de retea (daca nu incepi sa pui apa de osmoza). Restul sunt la indemana acvaristului sa le mentina...
Ai o apa dura si bogata in carbonati. Ar fi util sa faci niste teste GH/KH si a apei de retea. Va trebui sa bagi mult CO2 ca sa scazi pH-ul...
Fier si fosfati ai putin, in schimb ai nitrati multi (trebuie sa faci schimburi de apa pana ajungi la nivelul recomandat).
Atentie cu NPK-ul pentru ca tu trebuie sa bagi doar PO4 nu si NO3
sageata aia mare unde este picatura de apa arata sensul de curgere al apei...
sigur ceva nu e bine... eu il am de 'jde ani si nu mi-a curs pe nicaieri.
Semnul ala de obicei arata data sau altceva de genul asta....
PPS-pro-ul da de cele mai mute ori dezechilibre
Asa cum ti s-a spus punctele de pe geamuri sunt alga GSA si arata un dezechilibru de PO4 (este lipsa). Pe acolo se mai vad si alte alge... masoara NO3 si PO4 si spune-ne cat ai. daca nu ai teste poti proceda in felul urmator: cureti geamul si pui o doza suplimentara de PO4 (fata de alti nutrienti pe care ii pui acum) cu 0.1ppm PO4. daca in 2 zile reapar punctele faci aditia de nutrienti obisnuita si pui 0.2 ppm de PO4 si tot asa pana punctele nu mai reapar (de fiecare data cureti geamul).
In paralel curatenie: substrat, se indeparteaza algele cu mana. Se fac schimburi de apa zilnic 10-15 litri. Mareste curentul apei prin bazin - circulatia apei este esentiala.
Poti sa incepi dozari de Easy Life Carbo - din cauza bombei si neglijarea ei ai fluctuatii de CO2 = mediu neprielnic plantelor = alge
Nu ne-ai spus nimic de micronutrienti Fe&co - daca nu pui nu e bine...
Nu introdu apa oxigenata...

LE: si ai si biofilm la suprafata apei... Nu ai circulatie de apa la suprafata, filtrul nu este bine ciclat sau tocmai ai spalat filtrul si este in perioada de reechilibrare...
Lemon wrote:Trimitem apa de la Constanta, la schimb 10/1 cu palinca.
Garantam duritate mare, o sa faca mbuna pietre la rinichi de la ea.

in oglinda ficatul se face piatra
totul e bine cand se termina cu pierderi minime.
Succes in continuare. Poate ne povestesti ce si cum ai facut si ce rezultate ai
Credeam ca ai led-uri de voltaj mare. Si de ce ai pus led-urile in paralel??? Daca le pui in paralel ma mir ca nu s-a ars LDD-ul...
Led-urile trebuiesc puse in serie... Caderea totala de tensiune va fi de 15X3=45+3v (caderea pe LDD) = 48V asta este tensiunea pe care trebuie sa o asigura sursa. Daca caderea de tensiune pe led la curentul de 1000mA este un pic mai mare intri in zona de protectie a sursei ...
Daca bag o pompa pe fundul unui lac la 10 m adancime si trebuie sa pompeze peste un baraj de 1 m peste nivelul apei, inaltimea de pompare va fi de 1m... Din cei 11m coloana de apa pe care pompa trebuie sa ii impinga in sus se scad 10m coloana de apa care "apasa" pe intrarea in pompa => diferenta este de 1m. La fel si in cazul nostru inaltimea de pompare este data de diferenta de nivelde la suprafata de apa a zonei de filtrare (este mai jos decat niveul bazinului) si inaltimea maxima a furtunului de refulare... 3-5cm
Pune un singur led si vezi cum functioneaza...Ai respectat instructiunile lor despre masa si celelalte legaturi? Ce led-uri utilizezi? Ce intelegi prin "dimmer de 1000h" - este LDD 1000H?
Nu sunt pierderi deorece diferenta de nivel este de 2-3cm In rest corect, poate ar trebui un debit total mai mare decat 3382=600l/h
spune-le ca ai un copil bolnav si i s-a interzis sa bea apa cu sulfat de aluminiu si vrei sa sti pentru a nu-i pune in pericol viata copilului - oricum acum le arde curu de cand scandalurile cu copii si posibilitatea raspandirii prin apa
Bine ai venit!
Nu te lasa condus de aparate
Oricum ai face calculul sa vezi aproximare cand imparti valoare aflata prin acele calcule precise la puterea unui tub de neon ca sa sti de cate neoane ai nevoie - ca doar nu o sa pui 2,73854 tuburi => iti spun eu alegi ori 2 ori 4 neoane
Calculul este empiric si doar orientativ - nu tine cont de inaltimea bazinului, de inaltimea la care pui lampa fata de bazin, tipul tuburilor si a electronicii...
rodoselada wrote:aia cu ledurile colorate puse pe un singur panel(board) este foarte dificil dar nu imposibil de realizat daca ai bani, mai simplu e sa-le cumperi puse indvidual pe panel folosesti un radiator mai lat daca e nevoie si gata.

Ai dreptate, depinde de unde cumperi led-urile.
M-am mai jucat azi cu schemele si calculele. Am facut o simulare cu led-urile multichip de la http://www.luxeonstar.com. Am combinat un set de 4 si unul de 7 leduri. Pretul pentru amandoua este 74 usd, echivalentul facut cu placute cu 3 led-uri de la http://shop.stevesleds.com costa 36.5 USD...

image

Mai jos este calculul facut pentru o noua versiune - m-am mai jucat cu led-urile colorate si combinatia pe placute cu 3 led-uri. Am pus pe acelasi sir toate led-urile de pe aceleasi placute (desigur teoretic) pentru a vedea tensiunile, curentii si puterile necesare.

image

Mai jos aveti modul de grupare a placutelor si o schita a dispunerii pe radiator

image

image
Uita de aia cu lipitul led-urilor. Este cea mai complicata operatie
Aia care spuneai ca "pot face orice configuratie folosind chip Bridgelux" in primul rand spun ca led-urile sunt: 10000K/15000K/455nm/420nm/445nm si mai scrie pe undeva mic, mic ca nu sunt dimabile...
Alimentarea eu o vad asa:
- Alb rece 6 led-uri - o sursa de tipul HLG-C / ELG-C / HVGC
- alb cald 4 led-uri - o sursa de tipul HLG-C / ELG-C / HVGC (alta decat cea de sus) Daca se vrea un singur canal se pot pune toate in serie => 10 led-uri => se cauta o sursa sa tina la puterea totala...
Toate tipurile date au alimentare direct de la 220V si au intrare de dimare de la un Arduino (s-ar putea sa necesite un montaj micut de transformare 05V in 0-10V, dar asta depinde de ce controller se utilizeaza)

La led-urile colorate ar trebui mai multe canale de culoare:
- UV neaparat separat
- FR neaparat canal separat (se aprinde si se stinge doar dimineata si seara)
- Cyan, Lime, PC Amber, Amber - se pot pune toate le acelasi canal de accentuare a culorilor doar pentru perioada in care privim acvariul. Daca dispunem de mai multe canale de dimare se poate lua in considerare Cyanul si eventual PC Amber
- DR, R - canal separat
- RB, B - canal separat

Trebuie cautate in primul rand ce led-uri si cate din fiecare culoare. Se stabileste regimul de functionare (curentul) si la regimul respectiv se determina caderea de tensiune.
Spre exemplu daca pentru RB care sunt 18 buc (in configuratia data) si presupunem ca au caderea de tensiune de 3V pentru tot sirul caderea de tensiune va fi de 18 x 3 = 54 V (depaseste tensiunea LDD-urilor si a surselor de tensiune normale). Ori se merge pe alimentarea cu surse ca cele de la led-urile albe (care asigura tensiuni mari) ori se sparge in mai multe siruri... spre exemplu cdaca se pune RB + B si sa spunem ca au aceiasi cadere de tensiune de 3V (curentul trebuie neaparat sa fie acelasi) avem 18 + 9 = 27 led-uri => 27x 3V = 81V sau se fac doua siruri 13led-uri + 14led-uri la care caderea de tensiune este 39 si respectiv 42V care se pot alimenta prin LDD-uri si o sursa de 48V.
Cam asa se fac calculele cu valorile luate din cataloage. Dupa ce avem o solutie care rezolva o varianta se pun si banii. La sfarsit compari variantele (inclusiv randamentele) si alegi o varianta. Trebuie sa iei in calcul si unde pun partile de alimentare si comanda (sursa, driverele LDD, controllerul) pentru a vedea ce fir trebuie duse la lampa...
la 8000-10000K pare mai mult pentru marine... Ce lampa este? La led-uri trebuie sa calculezi in lumeni / litru. Iti trebuie cam 30-40 lumeni/litru pentru plante.
dar pe magazinul on-line acvariu.ro ai cautat? asta cauti: http://shop.acvariu.ro/iluminare/56-lampa-dennerle-scapers-light-24w8000k.html Vezi daca il au pe stoc.
Altfel uita-te aici daca iti plac alte modele: http://pepika.ro/21-Acvaristica/385-Echipamente-pentru-acvaristica/437~Sisteme-de-iluminare--neoane-si-acccesorii/?fsv_4002=Sistem+de+iluminare&ord=0&pgn=96
Am mai gasit niste alimentatori cu driver led inclusi cu alimentare direct de la retea, buni pentru serii de led-uri COB sau serii lungi care necesita tensiuni mari.
Seria ELG-C

image

Spre exemplu ELG-150-C700 B poate debita 700mA iar tensiunea de iesire este 107 ~ 214V. Pentru led-urile 5600K Bridgelux Décor Specialty Vero 18 90CRI alimentate la 700mA au tensiunea de 28.7V deci se pot alimenta in serie intre 3 si 7 led-uri...
Le-am gasit la tme.eu http://www.tme.eu/en/details/elg-150-c700b/led-power-supplies/mean-well/ la pretul de 168 lei sau la http://ro.mouser.com/ProductDetail/Mean-Well/ELG-150-C700B/?qs=bB7QTEcmLuP2PMfWvFe1eg%3D%3D cu pretul de 45,20 €

Seria HLG-C

image

La modelul HLG-185H-C1050B poate debita 1050 mA iar tensiunea de iesire poate fi in intervalul 95V ~ 190V. Pentru led-urile de 5600K Bridgelux se pot alimenta serii de 3-6 led-uri; modelul HLG-185H-C700B are tensiunea de iesire 143V ~ 286V deci poate alimenta serii de 4-10 led-uri. Pretul unui astfel de model este de 255 lei (http://www.tme.eu/en/details/hlg-185h-c1050b/led-power-supplies/mean-well/)

Seria HVGC
HVGC-150-700B poate debita 700mA la tensiuni in intervalul 21 ~ 215V deci poate alimenta serii de 1-7 led-uri 5600K Bridgelux. Pretul este de 301 lei TVA inclus la tme.eu http://www.tme.eu/en/details/hvgc-150-700b/led-power-supplies/mean-well/

Led-urile COB pot fi alimentate si individual cu cate un LDD sau alt driver. Trebuie tinut cont ca in afara de randamentul led-urilor trebuie sa tinem cont si de randamentul surselor dea limentare care contribuie la randamentul total al lampii. Nu stiu si nu am facut niciodata masuratori la lampile cu LED-uri pentru ca in afara de randamentul neoanelor se adauga (mai bine zis se scade ) randamentul droselului.
Per total ar trebui calculat randamentul lampii lumeni/W, randamentul total este produsul randamentelor lantului (Randament_LED x Randament_Driver x RandamentSursatensiune. Spre exemplu la modelele de mai sus randamentul este de ~93% (depinde de incarcare - cu cat ne apropiem de incarcarea maxima cu atat randamentul este mai mare - factor de putere combinat cu eficienta - sunt curbe date in fisa fiecarui produs). Nemaiavand alti consumatori randamentul total este 140lm/W x 0.93 = 130 lumeni/W. In cazul alimentarii cu LDD-uri calculul ar fi 140lm/W x 0.94 (pt LDD) x 0.9 (pentru sursa) = 118lm/W... deci trebuie sa consum mai mult curent ca sa obtin aceiasi intensitate luminoasa.

Exact. Uite aici: http://www.luxeonstar.com/any-7-rebel-leds-mounted-on-a-7-led-round-sinkpad si aici: http://shop.stevesleds.com/3-up-Tristar-Seperate-Wiring-AntiDisco-8794102595.htm
 
Forum Index » Profile for Lucian » Messages posted by Lucian
Go to:   
Powered by JForum 2.3.4 © 2012 JForum Team • Maintained by Andowson.com