[Logo www.acvariu.ro]

Acvariu.ro - forum - Cea dintai comunitate a acvaristilor
  [Search] Search   [Recent Topics] Recent Topics   [Hottest Topics] Hottest Topics   [Top Downloads] Top Downloads   [Members] Member Listing   [Groups] acvariu.ro 
[Register] Register / 
[Login] Login 
Messages posted by: laur.c
Forum Index » Profile for laur.c » Messages posted by laur.c
Message
Nu, nu sunt poroase ca un mediu de filtrare biologic.
Par mai degraba facute prin presare.
Cam asa arata:
[url] http://www.alibaba.com/product-detail/Tourmaline-energy-ceramic-Ball-for-water_736381019.html?spm=a2700.7724857.29.10.3CYaPo&s=p

Eu folosesc turmalina asta:
[url]http://wts-online.ro/tratare-apa/remineralizare-si-reglare-ph/turmalina-granule--1-kg
pentru baut. Am la bucatarie o baterie cu 3 cai, pentru cea de consum am filtru 20 microni bumbac , iar pentru baut am unul de 5 microni. In jurul cartusului de 5 am imprastiat cam un pumn de turmalina.
Pot sa-ti spun doar ca la intrare am 825 uS/cm si la iesire 940 uS/cm.
Folosesc doar la baut si gatit, nu e un consum f mare. Are suficient timp sa se dizolve ceva in apa.
Producatorul, Zoomania, mi-a asigurat schimbul canistrei, plus pentru suport.
Acum paharul Wet/Dry intra perfect in mustiucul cu garnitura, probabil ca garnitura era deja obosita.
Sa vedem care ar fi timpul pentru mentenanta.
Long life the King EH.

Edit: primul lucru ar fi sa comand un set de garnituri pentru mostra, cu siguranta se pot gasi cu usurinta si local.
Sunt patit cu garniturile pentru regulatorul CO2 Dupla.
Cumpar butelie CO2 de 10kg, cea vinduta de Reef.ro, albastra.
tel: 0742120093
Cateva lamuriri legate de EHEIM 2227.

Am achizitionat citeva zile in urma acest filtru. Madiile filtrante luate separat.
Desfacut complet verificat la garnituri, imbinari, pare ok.
Montat la un bazin de circa 100l. Instalarea sa facut foarte usor.
Amorsarea la fel foarte usoara, putin vacuum pe breefing pipe.
Sistemul W/D functioneaza bine, umplerea si golirea se face exact in limita mediilor filtrante chiar daca distanta de la luciul apei pina la fundul filtrului este 140cm, recomandat 100-120cm.
Nu este pozitionat in cabinet ci doar provizoriu in laterala cabinetului, provizoriu.
Fiind inca la inceput/neciclat am montat prefiltrul la intake pipe, se va scoate mai tirziu dupa ciclarea mediilor filtrante.
Paharul W/D nu este conectat perfect in partea superioara, garnitura doar atinge nu este intrata perfect in pahar.
Intrebare pentru cei care-l folosesc sau l-au folosit deja este normal ca paharul sa atinga garnitura sau trebuie sa intre ferm?
Din cauza asta paharul W/D sta putin difert de verticala, si capacul parca e putin tensionat.
La partea inferioara a paharului W/D am doar o garnitura, din manual pare sa fie doua, la fel in chitul de garnituri de schimb sunt doua pentru imbinare.
Problema cu garnitura lipsa o rezolv cu furnizorul peste citeva zile.

Daca a mai avut cineva probleme cu conexiunea superioara sau garnitura asta as vrea citeva lamuriri. Am incercat cam orice prin presare, prin rasucire, cu vaselina si fara, poate e un trick ceva.
Fiind o imbinare care se desface in mod normal pentru curatare nu inteleg de ce nu intra pina in capat.

Ca feedback:
Pro: EHEIM, faptul ca este usor de montat, faptul ca foloseste cca 4l de SubstratPro, ca are 3ani garantie.
Con: pretul, garniturile astea.
Restul le completam mai tirziu pe masura ce trece timpul.

Daca mai sunt si alti utilizatori de EHEIM 2227 v-as fi recunoscator sa schimbam citeva opinii.
Mai sunt intrebari legate de perioada de curatare.
Cu tot respectul Lucian dar cred ca gresesti.
La ora asta din tot ce e pe piata, si accesibil, nitrilul pare sa fie singurul care e ok.
http://www.allorings.com/compatibility.htm
http://www.parker.com/literature/O-Ring%20Division%20Literature/ORD%205700.pdf
El e bun si pentru AC, dovada ca baietii il folosesc cu succes, singurul loc unde nu merge e ozonul si UV.
Am zis sa nu pateasca si altii ca mine.
Iti iei ceva cu nume, nu home made, si cind e vorba de accesorii sau piese de schimb, ne pare rau...
Gasisem pe site la reef.ro, sun, ne pare rau...
Sun la acvashop.ro, importatorii Dupla, ne pare rau...
Email la dohse-aquaristik.de, mama si tata lor, intreb macar spuneti-mi si mie ceva, din ce e facut si dimensiunile, raspuns incercati la un DYI shop...
Pina la urma am apelat cu incredere la eBay.de, vine dupa 'nspe zile.
In final dupa o gramada de timp pierdut, telefoane, emailuri etc, care ar fi concluzia? Nu-i mai bine sa caut si altceva care e mai usor de gasit. Raspuns nitrilul, plus ca banii pe setul de 2 oringuri made in Germany poti lua un set de zeci de bucati.
Ar mai fi o concluzie, dar risc sa fac valuri, decit sa investesti in nume mai bine iti iei ceva mai ieftin si accesibil, la care nu te astepti la suport, se strica sau ai probleme l-ai schimbat fara regrete si mergi mai departe. Made in Germany nu mai e ce a fost odata, ii pune eticheta CE si a scapat, cind el e facut in PRC. N-am nimic nici cu unii, nici cu altii, da parca mai mare incredere am in PRC. Cine nu a apucat sa vada Shanghai-ul si podurile lor, ar trebui sa se gindeasca un pic, merita mai mult decit altele.
Hai sa nu divaghez prea mult.
Nu am fost multumit de suportul dat de cei de la dohse-aquaristik.de si acvashop.ro.
Cu atit mai mult cu cit au mai avut si altii probleme cu oringurile astea.
Apropo cred ca de asta nici nu mai produc modelul asta. Sunt curios cum sunt cele pro de la Dupla, daca au acelas sistem de cupla la butelie.
Ca fapt divers sistemul standard de cuple pentru CO2 e cu holender, cu garnitura presata intre flanse. Probabil ca asta e motivul pentru care au renuntat la etansarea cu oring. Cred ca le-au luat certificarea pentru produsul asta.

Stiu ca ai mai spus de calitatea acestor oringuri...
Dar am vrut sa arat si pentru altii cum se poate rezolva problema.
N-am sa mai deschid subiectul asta.
Punct.
Si o poza cu vaselina folosita la oringuri.
garniturile AquaMedic, s.a.
Oringurile Dupla si cele de nitril
stai ca nu am pus pozele
A venit vremea sa reumplem butelia de CO2.
Pentru ca in Tulcea la mine nu mai reincarca nimeni butelii de CO2, am pus butelia in masina si direct la Constanta.
Ar mai fi fost o posibilitate sa o las la o firma care comercializeaza butelii, sa o las la ei, sa astept undeva la 3-4 saptamini pina trimit ei un transport, pina vine transportul, deci boala lunga.
Deci spre Constanta, undeva spre "podul de la butelii", pe strada Verde in capat pe dreapta, se pare ca ar fi ultima reduta de incarcat butelii de CO2 in Ct. Fiind vara patronul zice "nu-ti pun mai mult de 8 Kg ca-i vara, sa n-ai probleme cu supapa". Aprob pozitiv si-l rog sa verifice si daca sunt ok cu revizia la butelie, "august 2015". Buun.
Ajung acasa, sa pun butelia, schimb garnitura de la reductor, un pic de vaselina pe garnitura, si magie totul revine la normal. Setez pH de la 7,5 la 7, apoi 6,9, apoi 6,8, ma opresc ca e cam mult pentru prima zi, ii mai dam si miine.
Acum pentru ca au mai fost discutii si comentarii legat de garnituri, reductorul de la Dupla nu functioneaza cu garnitura ci cu oringuri.
Din lipsa de oringuri originale am folosit din cele uzuale pentru instalatii sanitare. Efectul este ca din cauza presiunii cauciucul se deformeaza, efectul: daca opresti gazul din robinet pentru o interventie, cind repornesti oringul nu mai etanseaza. Solutia un oring original.
Treaba cu oringul original e o poveste lunga.
Sun la citeva magazine online pentru garnitura, nu avem.
Sun la importatorul Dupla in Ro, nu avem.
Scriu un email la Dupla, nu avem.
Comand pe eBay la un vinzator care mai avea pe stoc, OK vine, il las in standby pentru momentul cind vine timpul sa reincarc butelia. Lucru bun am dimensiunile pentru oring 8x2,5 in cazul in care o sa am nevoie ulterior.
Dar nu ma las chiar nu gasim niste kkturi de oringuri in Ro. Ba da, am gasit la un service auto, oringuri pentru instalatia de aer conditionat.
Daca mai sunt si altii care au probleme cu oringurile sa stie unde sa caute, materialul este nitril, nu cauciuc.
Atasez citeva poze cu oringul de cauciuc deformat din cauza presiunii, cu oringurile Dupla si cu cele de nitril.
Plus cu garniturile pentru CO2 de la AquaMedic si inca unele, nu mai stiu, parca JBL da sa nu zic prostii.
Uite aici o rezolvare pentru interferentele de iluminat:
http://www.electro-tech-online.com/threads/ph-probe-op-amp-circuit-problem.9419/
La mine a inceput sa mearga. Am proiectul de licenta un termometru-termostat cu PIC16F648A-DS18B20-LCD2x16. Am reusit sa implementez senzorul one wire, temperatura tinta si histerezisul. Am iesirea pentru incalzire si racire, doi pini separati. A mai ramas controlul PWM pentru incalzire, am un pin separat pentru pwm.
Mai am citeva zile de restante si apoi mai lucrez la el.
Daca iti place sa mesteresti, fa-ti protoboard-ul, daca esti multumit, comanzi citeva pcb-uri si gata iso-urile.
Am un proiect de licenta cu picf648a, si cum placa are debug, iar compilerul de la ei e free pina la 2k de cod...
Plus ca am la munca o gramada de senzori cu pic, si cind se defecteaza...
Pe urma vreau sa fac citiva senzori pe rs485, ph, flow, level, etc, fiecare cu afisaj local ... asta pentru un proiect mai mare, de multi m cubi.
Nu poti pune doi senzori de pH pe aceeasi placa, cu un singur iso.
Ai putea sa i-ti faci tu o placa de extensie pentru un pH si un iso, pe care sa o infigi in uart.
Nu ar fi foarte complicat, un cablaj de test, pini, mufe, si wrap-wire.
Nu stiu cum ai reusit sa arzi iso ala, cred ca ai facut scurt pe el in breadboard.

Nu prea am asa mult timp acum, sunt in sesiune.
As vrea sa ma apuc sa fac un board pentru senzori, pwm, pompe, etc, tot ce se poate conecta.
Azi imi vine placa de la http://www.mikroe.com/easypic/
Mi-a venit deja o clona de la https://www.saleae.com/ , am probat-o si merge brici.
Acum am vazut ca au si Serial Port Connector.
Deci merge pus un iso pe fiecare port, apoi patru senzori de pH si ii ai pe toti izolati.
M-am uitat pe documentatia de la AtlasScientific.
Ceea ce ai vrut tu sa faci: sa izolezi shieldul cu patru senzori de controler cu iso. OK
Dar daca pui patru senzori de pH ei vor avea aceeasi alimentare, din iso. Deci n-ai rezolvat problema.
I-ti trebuie cite un iso pentru fiecare senzor. Adica o alimentare separata pentru fiecare.

Ei recomanda, dar au senzori diferiti.

Cipurile din iso sunt: o sursa si un cuplor.
E interesant ce cipuri are pe sonda de pH.
Da ai dreptate genereaza o tensiune, este ca o baterie.
Senzorii nu se influenteaza intre ei.
Se influenteaza doar partea de masura, adica amplificatorul operational, primul.
Sticla sau gelul daca sunt permeabile pentru ionii din apa, atunci sunt si pentru curentul electric.
Daca pui doi senzori ei sunt independenti unul de altul, dar poate circula un curent de la un electrod prin sticla/gel-apa-sticla/gel alt electrod pentru ca folosesc aceeasi alimentare in circuitul de masura.
Valorile fiind f mici de aici vine problema.
De asta spuneam ca ar trebui folosite izolatoare pe fiecare canal.
Exista niste operationale pentru aplicatii bio, care au intrarile izolate fata de alimentare si iesire.
Cind iti vine pwr iso sunt curios ce cip folosesc ei
Uite aici cam cum sunt tensiunile

http://www.66pacific.com/ph/simplest_ph.aspx

Iar la pH 7, tensiunile sunt in jur de 0, iar o problema de masura. Ca sa poti masura ar trebui sa ai +/- min cit sa deschida primul tranzistor din operational.
De asta ziceam sa pui voltmetru pe sonda, sa vezi tensiunea la care nu masoara corect.
Cred ca daca pui un voltmetru direct pe sonda ai sa vezi daca sonda are variatii, voltmetru sa aiba impedanta cit mai mare.
Daca ai o variatie de tensiune proportionala cu indicatia pH, inseamna ca sonda e ok.
Poti sa faci testul si in solutii calibrate. Apropo de solutii calibrate daca ai un laborant poate sa-ti faca cantitati mai mari 0,5-1l.
Faptul ca nu ai probleme cind misti sau atingi cablurile inseamna ca montajul are decuplari ok, mufele si cablul de la sonda e ok
Eu de exemplu la mine am renuntat la conectorul BNC care era sertizat pe cablu, am trecut pe direct.
Indicatia de 3,62 e posibil sa fie corecta, daca impedanta circuitului de masura e mai mica.
Asta nu trebuie sa te ingrijoreze pentru ca tu o calibrezi din soft.
Sunt curios daca cu pwr iso se rezolva problema.
Parerea mea e ca ar trebui izolate fiecare canal in parte, asta datorita nivelelor f mici masurate.

Sunt atent la topicul tau.
Am niste chestii in cap. Ceva de o placa de extensie cu tot ce trebuie pe ea sonde, prize, pwm, sa nu mai trebuiasca sa pui azi una miine alta.
Caut talpa de fixare cu surub, pentru un open top, pentru EHEIM fish feeder 3581000.
Poate mai are cineva unul dezafectat.
Multumesc anticipat
Cred ca cea mai buna solutie nu e cea triungiulara ci cea cilindrica
Si nu sticla ci acril.
 
Forum Index » Profile for laur.c » Messages posted by laur.c
Go to:   
Powered by JForum 2.3.4 © 2012 JForum Team • Maintained by Andowson.com