[Logo www.acvariu.ro]

Acvariu.ro - forum - Cea dintai comunitate a acvaristilor
  [Search] Search   [Recent Topics] Recent Topics   [Hottest Topics] Hottest Topics   [Top Downloads] Top Downloads   [Members] Member Listing   [Groups] acvariu.ro 
[Register] Register / 
[Login] Login 
Messages posted by: kirucd
Forum Index » Profile for kirucd » Messages posted by kirucd
Message
De acord cu tine Nasu' mare

Da' un rotametru tot trebuie sa iau sa fac niste probe, sa vad ce si cum cu debitele alea.
In plus e bine sa fac teste si un tabel functie de materialele filtrante biologice, spre exemplu
daca il umplu cu Siporax o sa fie un debit, da a il umplu cu BioRio o sa fie alt debit cu aceleasi
setari ale robinetilor. Or tocmai asta e smecheria filtrului, ca iti permite debite diferite pentru
bilogic si mecanic, dar trebuie sa ai macar o idee cat de cat ce debit trece prin biologic (prin
mecanic trece tot). Asta ca sa poti seta initial filtrul..

Ce parere ai de acest rotametru din inox si sticla, nu ar arata fain pus pe bypass? Chiar industrial as zice

http://www.ghm-messtechnik.de/fileadmin/user_upload/honsberg/pdf_englisch/pi-ho_fsc-vl_e.pdf

In poza apare si un contact care este optional, varianta standard e ca un cilindru din inox...

Guppy si molly nu prea merg intr-un olandez. Dar poti sa bagi ce pesti iti plac atata timp cat respecti niste
reguli de populare si de conditii pentru pestii respectivi.
Pai daca ai perlon nu prea ai cum sa ai mizerie decat daca nu ai spalat bine furtunurile sau mediile.
Altfel nu vad de unde...
La 200 de litri nu ti-as recomanda scalari. Un card de neoni, 20-30 de neoni, ar arata bine.
Ia si un prefiltrul extern pentru filtrare mecanica, nu vei regreta si nu costa o poala de bani,
in fond este doar o canistra externa fara pompa... gasesti variante ieftine si ok de la Sun Sun...
Rotametrul poate ajuta si ulterior, nu doar la setarea sistemului, se poate verifica gradul de colmatare
a mediilor mecanice, ca sa stii cand trebuie sa le cureti, se inchide robinetul de la filtrarea biologica
si se deschide complet cel de la bypass si se vede care este debitul si cu cat a scazut fata de debitul
cu mediile de filtrare mecanica curate. Si atunci poti vedea daca trebuie curatate sau nu...
Mada ionut wrote:Zic ca e ok


Sa zicem... dar as umple toate cosurile filtrului cu medii biologice si as mai cumpara si un prefiltru extern,
doar pentru filtrare mecanica, si pe care sa il cureti sa zicem saptamanal.
Eu recomand un volum de medii de filtrare biologice de 5-10% din volumul acvariului. Pentru un acvariu de 200 de litri
as recomanda un filtru de 10-20 de litri... explicatiile le gasesti la articolul despre filtrarea biologica.
Da, corecta observatia

Exista o solutie, dar nu o pot include standard pentru ca e scumpa, se monteaza un debitmetru inline
pe teava de bypass, se inchide complet robinetul pentru filtrarea biologica, pentru a se vedea
care e debitul doar prin filtrarea mecanica, dupa care se ajusteaza robinetii de la filtrarea biologica
si cea mecanica in asa fel incat sa avem debitul dorit pe filtrarea biologica (debit total - debit bypass).

Asta poate sa fie o alta dotare optionala.

Pentru dotarea standard o sa fac aceste masuratori cu diferite medii de filtrare si va exista un tabel pentru
diferite medii de filtrare si diferite debite si setari ale robinetilor. Robinetii vor avea o scala pentru a se putea
ajusta usor. Tabelul va cuprinde si masuratori in functie de setarile pompei, pompa este dimmabila, este o
pompa DC. Iar un program de mentenanta regulata la filtrul mecanic evita orice problema. Si asta e si
ideea de baza, sa cureti cat mai des filtrul mecanic si sa nu umbli deloc la cel biologic. Chiar daca sa zicem
ca mai sint particule care ar putea intra in filtrul biologic, practic probabilitatea este mica in conditiile, sa zicem,
in care la un debit total de recirculare de 500 de litri pe ora (real) vom avea un debit pentru biologic de 100 de litri
pe ora, asta inseamna ca pe bypass vor trece 400 de litri pe ora ceea ce inseamna o viteza mai mare pe teava de bypass
si implicit particulele in suspensie care pot trece de filtrul mecanic o vor lua pe aceasta directie.

Uite, asta e o varianta, un rotametru pentru lichide (debitmetru), pretul ar trebui sa fie undeva intre 150-250 de lei,
daca imi aduc aminte bine de la cele pentru aer:

http://www.romdevices.com/produse/detalii-rotametre-aer-fluid-433.html

Da, in principiu incerc sa am raspuns la toate, important e feedbackul vostru, daca ma stimulati sau nu
Cum ai spalat filtrul? Folosesti doar medii biologice sau ai si burete/perlon in filtru?
Foarte fain, vesela culoarea
koala wrote:Bah, mie imi place mult de tot... minimalist, elegant, functional.
Are, asa, un "aer de Jules Verne", daca iti mai aduci aminte cartile copilariei.


Asta am si incercat, vin dintr-o epoca mai veche, am toata colectia Jules Verne

@l0ngh0rn asta se poate rezolva usor, se adauga un teu si un robinet plus stut pentru furtun
pe input, poate fi un kit optional. Ideea cred ca e ok, dar nu cred sa fie spatiu, financiar vorbind,
sa o includ standard. Incerc sa pastrez un pret cat mai mic. Ramane sa vad cand fac calculele,
deocamdata am doar o vaga idee.

Mai ramane problema cuplelor rapide, trebuie sa gasesc o solutie...
Exista o varianta, daca aerul are cum iesi, sa pui radiatoare cu aripioarele de racire
rotite cu 90 de grade, astfel fiecare ventilator raceste o singura lampa/un singur radiator.
Nu radiatoarele astea pe care le ai acum, ci altele cu aceleasi dimensiuni dar cu aripiarele
dispuse invers (cu aripioarele dispuse paralel cu lungimea radiatorului)
Hai copii, mai cu curaj, ce parere aveti de design?
Da, acela este un punct sensibil. Varianta pe care am gasit-o ca si desen CAD (sa vad unde o gasesc si
fizic) are doua semeringuri, cate unul in fiecare capat. In felul acesta scade riscul. Mai mult, robinetul
nu il folosesti nonstop, presetupele de genul asta se folosesc pentru axe in miscare continua, deci in
final nu cred ca ar trebui sa fie probleme.
Incerc sa nu fie prohibitiv Oricum va fi mult mai ieftina decat canistra de la Ada...
E greu de spus cam pe unde se va invarti pretul, eu am estimat undeva in jur de 350 euro
varianta medie, nu cred ca sint departe de realitate.

Ramane doar problema cuplelor rapide... sa vad ce solutie acceptabila ca si pret gasesc...
Asa sint si canistrele Ada, cu aceleasi cleme. diferenta la ei este ca acele cleme sint doar la capac,
si capacul intra in teava. La mine, nu apare in poze, nu am apucat sa desenez, vor fi sudate ghidaje,
bucati de tabla taiate din teava de acelais diametru, sudate pe exterior pe compartimentul de sus,
astfel cand il pui peste cel de jos sa nu fuga stanga/dreapta sau fata/spate. In plus clemele vor strange
cu ceva presiune, garnitura de silicon va sta pe o buza sudata in interiorul comoartimentului de jos, mai jos
decat marginea cu 3 mm, dar garnitura va avea 5 mm diametru, practic cand voi strange clemele fundul
compartimentului de sus va presa pe garnitura. Acelasi lucru si pentru capacul de sus unde este pompa,
doar ca acolo ghidajele vor fi sudate pe teava compartimentului, nu pe capac.

Nu merge pe filet, teava are grosimea de 3,76 mm si diametrul de 219 mm, la diametrul asta nu am cum sa fac
filet, in plus ambele compartimente sint din teava de acelasi diametru...

Presupun ca s-a inteles ca din poze, compartimentul de sus are un fund sudat si in el este montat, in sus,
un robinet care permite apei sa treaca spre filtrarea biologica si un cot care iese in peretele lateral de unde
se continua in exterior cu un alt cot si apoi cu un robinet si asta este circuitul de bypass.
... sa nu-mi spuneti ca nici acum nu se intelege
Nu stiu cat de bine se vor comporta intr-o apa dura cu GH 18...
um02122 wrote:Cand melcul de acvariu paraseste cochilia de obicei sufera de o boala numita escargot.
Beneficiarii sunt alti melci carnivori sau pesti cu apetit pentru carne de molusca.




image

Ca bine zici, ia sa incerc o portie in seara asta
 
Forum Index » Profile for kirucd » Messages posted by kirucd
Go to:   
Powered by JForum 2.3.4 © 2012 JForum Team • Maintained by Andowson.com