[Logo www.acvariu.ro]

Acvariu.ro - forum - Cea dintai comunitate a acvaristilor
  [Search] Search   [Recent Topics] Recent Topics   [Hottest Topics] Hottest Topics   [Top Downloads] Top Downloads   [Members] Member Listing   [Groups] acvariu.ro 
[Register] Register / 
[Login] Login 
Messages posted by: Lucian
Forum Index » Profile for Lucian » Messages posted by Lucian
Message
Nu am testat si nu am destule date sa ma pronunt. Tot ce am citit acolo e o insiruire de notiuni pe care ar vrea sa le auda cineva in cautare de un led pentru cresterea plantelor. Nu zic ca nu o fi bun, dar nu au dat date ci doar texte de marketing
caracteristici: Décor Specialty Vero BXRC-56G10K0-L-04
la 500mA - 2669 lumeni (aproape cat un neon de 54W ) 152 lumeni/W
la 2100 mA - 9948 lumeni; 125 lm/W
maxim 4200 mA - 17668 lumeni; 104lm/W; Pmaxim 169.7W - laser frate
Arata foarte bine
Iti recomand sa pui niste Nyphaea Lotus Tiger. Creste frumos intr-un acvariu cu discusi si rezista la temperaturi mari. Daca se dezvolta bine va face niste frunze mari care se ridica la suprafata facand umbra pentru timizii discusi iar culoarea va arata foarte bine pe langa verdele predominant si culoarea deschiza a substratului.
Am mai primit o comanda cu led-uri. Cu comanda asta am aprovizionat toate led-urile albe. Pentru ca la Digi-Key transportul este 60$ pentru comenzi de sub 200$ am suplimentat comanda cu aproximativ 80$ (diferenta de 20$ fata de cat asi fi platit in mod normal cu transport platit de mine)...
M-am tot uitat si pana la urma am hotarat sa iau niste led-uri mai mari, tot Bridgelux dar din gama Vero 29. Ca sa realizati dimensiunile am facut o poza la cele 4 leduri Bridgelux Vero 29, un led Bridgelux Vero 18 si un led normal montat pe o placuta hexagonala de 20mm - nu pare minuscul?

image

Led-urile mari le voi alimenta pe la 350-500mA unde randamentul lor este de 145 lumeni/W
Am acasa si PAR-metrul de la Dragos... numai timp nu am Am o saptamana de foc.
um02122 wrote:Acum o intrebare, daca inseriez pe un canal unde ies la calcul 7.5 LED mai multe LEDuri, de exemplu 8 sau 10, inseamna ca voi duce LEDurile in mai putin de 700 mA. In afara puterea mai mica folosita de LED sI lumina mai putina, mai sunt si alte efecte nedorite (gen modificarea spectrului luminii produse)?


Exista o zona in care spectrul este garantat. Valorile minime si maxime le gasesti in catalogul led-ului respectiv - de obicei valoarea asta este cam 350mA. Derivatia de culoare daca este mare in catalog se gaseste si graficul respectiv... Vezi graficul atasat pentru Cree XT-E
um02122 wrote:Mare parte din LEDuri au in specificatii max 1000 mA, deci oricum bag curent mai mic in ele.
Gandirea mea este e ca la putere mai mica ai caldura disipata mai mica, mai usor de racit lumina (si acvariul) si mai lunga viata ledurilor.


Valorile mici ale curentului are beneficii:
- caldura disipata mai mica
- viata mai lunga
- randament mai bun (lumeni/W)
Curentul mic are si dezavantaje:
- intensitate luminoasa mai mica
- numar mai mare de led-uri pentru a obtine o anumita valoare a intensitatii luminoase sau PAR => costuri mai mari

um02122 wrote:Acum la mine lumina care merge pe TC420 are doua siruri de sase LED fiecare, legate in serie cu o rezistenta. Canalul are max 4A (deci 0.66 mA de LED?), LEDurile sunt CREE de 3W, 700mA, iar sursa e de 12V/6A. Cred ca TC420 foloseste PWM. Acum singurul mister ramane transformatorul. La LEDurile in paralel am vazut ca sursa de 700 mA (adica atat cat duce LEDul). La cele in serie aduni amperajul tuturor LEDurilor de pe un canal?


Te rog sa recitesti cu atentie explicatiile mele de mai sus si exemplificarile.
Nu am inteles cum sunt legate cele doua siruri... Sunt pe acelasi canal sau sunt pe canale diferite?
Pe un circuit circula un singur curent de la un capat la altul. In functie de "rezistenta" interna a elementelor prin care trece pe fiecare astfel de element (in cazul nostru led sau rezistenta) are loc o cadere de tensiune. Se insumeaza acele tensiuni... Plecand invers pentru cazul nostru cand se pune o sursa de tensiune constanta suma tensiunilor TREBUIE sa fie egala cu cea data de sursa si de aici rezulta curentul. daca ai 6 led-uri la 12V caderea de tensiune pe fiecare led va fi 12/6=2V. Te uiti in catalogul led-ului si vezi ce curent va trece prin led la tensiunea de 2V. daca mai este si o rezistenta inseamna ca tensiunea per led este si mai mica...
In primul meu desen se vede clar (sper eu) cum se insumeaza curentii - dar cei prin fiecare sir de led-uri... Este exact ca la o conducta de la o pompa care este gaurita si prin fiecare gaura curge 700ml/h de apa, daca sunt 5 gauri pompa trebuie sa dea 5x700ml/h= 3.5 litri/h Daca prin calcule rezulta ca printr-un sir cu led-uri circupa 700mA din sursa ta pe un canal de 4A poti pune in paralel 4/0.7=5 siruri de astfel de led-uri. Deci afirmatia "Canalul are max 4A (deci 0.66 mA de LED?)" este gresita.
um02122 wrote:Care e avantajul legatului in paralel fata de serie in afara de faptul ca daca se arde un LED nu mai merge toata seria de pe canalul
respectiv?

intrebarea nu are sens fara sa mai adaugi cate ceva. Este ca si cum ai intreba de ce este mai buna pruna decat marul in afara de faptul ca din pruna poti face si tuica Trebuie sa-ti definesti scopul si dupa aia vezi ce solutie satisface mai bine. Eu nu pot sa fac calcule pentru toti de pe forum Incerc sa va invat sa pescuiti, dar prea putini iau pixul sa refaca calculele mele ca sa inteleaga ce am facut eu si sa le refaca la cazul lor...
um02122 wrote:LEDurile sunt CREE de 3W, 700mA

asta se intampla cand cumperi de la chinezi Cree face cel putin 50 de familii de led-uri cu caracteristici total diferite... daca ei au scris ca sunt de 700mA nu inseamna nimic. In functie de tip-ul led-ului cauti fisa tehnica si gasesti graficul Curent/tensiune si vezi legatura dintre ele. Nu inseamna ca daca e scris acoloo 700mA tot atat va si consuma. Uite mai jos un grafic pentru led-ul CREE XT-E Cool Withe R5 (aici chinezul a dau tipul led-ului fata de alte led-uri date de tine in tabelul de mai sus). Dar sa sti ca nu exista vreun led XT-E de 7000K cea mai "rece" valoare este de 6200K (am atasat si fisele tehnice a led-urilor XT-E).
ufff ce va cramponati sa cumparati filtre interne care dupa ce ca sunt ineficiente mai ocupa si mult loc in acvariu si arata urat
Faye wrote:
Lucian wrote: Ea contine proteine rosii (Phycoerythrin) care se utilizeaza in fotosinteza (acelasi mecanism utilizat si de plante

Plantele contin clorofila, nu? Si utilizeaza pentru fotosinteza lumina rosie si albastra, nu si verde. Nu-s sigura de ceea ce scriu, vorbesc din amintiri.

da, dar cam aceleasi mecanisme le utilizeaza si algele...
Faye wrote:CO2 nu am, nu-mi trebuie pentru anubiasi. Ce-am facut cu plantuta aia a fost doar un test. Urmeaza sa le imbat pe toate cele afectate, mai exact cele care au stat mai pe mijloc. In colturi, toate frunzele sunt curate.
De aparut sigur reapare(daca raman cu lumina asta , stiu ca am un fix!!), pentru ca spori sunt probabil peste tot, dar macar e usor de tinut sub control cu o simpla baie in spirt.

La prima baie trateaza si lemnele.
Cate neoane ai, de ce putere si la ce volum de apa?
Nu cred ca ai multe neoane asa ca nu este un capat de tara sa cumperi niste neoane bune...
BBA este o alga rosie venita din apele sarate care s-a adaptat la apa dulce. Ea contine proteine rosii (Phycoerythrin) care se utilizeaza in fotosinteza (acelasi mecanism utilizat si de plante ). Odata ce apar se scapa destul de greu. Trebuie mentinut un nivel de CO2 ridicat 25-30ppm (si nitratii pe la 15ppm iar fosfatii >0.5ppm).
Neoanele care nu sunt speciale pentru acvaristica emit si in zone care incurajeaza dezvoltarea algelor imediat ce gasesc un mic dezechilibru.
Operatia pe care ai facut-o cu o planta trebuie repetata cu toate plantele din acvariu.
Amano shrimp si Caridina japonica la fel si SAE tineri mai mananca din BBA, dar nu spectaculos sa spui ca te scapa de o invazie.
koala wrote:Luni, dimineata...

Ricardo, poza pare ca a fost facuta la firul ierbii. Asata a vazut cand a deschis ochii?
Porcu wrote:
Ma bucur c-ai pus poze, sint mai convingatoare decit orice descriere in cuvinte a imbatabilei metode anti-BBA . Nu-i de incercat pe plante cu frunze sensibile, ma tem ca planta nu rezista.

Garantez ca rezista si plantele cu frunze subtiri si sensibile - testat de mine si in spirt si/ in solutie de apa oxigenata: rotala de mai multe tipuri, Alternanthera, Cryptocoryne, Ludwigia de mai multe feluri, Myriophillum, etc.
Procedura mea a fost de scufundat si scos de 3 ori la rand, dupa aia bagat si scos intr-o galeata cu apa tot de 3 ori si pus intr-o alta galeata cu apa unde au stat vreo ora inainte de a le replanta...
Metoda cu spirtul am mai scris de cateva ori este buna pentru a afla ce fel de alge sunt: rosii sau verzi. Multe din ele nu se deosebesc in stare normala (pot fi gri/verzui). Pigmentul apare deabia dupa ce moare...

Daca nu refaci echilibrul pot reapare
ATENTIE: acest controller este pentru benzi cu led-uri si nu pentru led-uri de putere!!! Nu scoate curent constant asa cum necesita led-urile individuale. Vedeti in link-ul dat de Adrian, ultima imagine este un exemplu de conectare - conecteaza benzi cu led-uri...
Diferenta consta in faptul la la benzile cu led-uri: led-urile sunt conectate cate3-5 in serie + o rezistenta - aceste module se pot taia - vedeti imaginea de mai jos. Rezistenta este astfel calculata incat sa asigure curentul necesar prin grupul de led-uri in serie. Alementarea se face la o tensiune constanta de 12 sau 24V iar curentul este in functie de numarul de module conectate (de asta la benzile cu led-uri scriu aia ca sursa poate alimenta 5m sau 10m de banda).
Led-urile de putere necesita alte surse: curent constant (700mA, 1A, etc.) iar tensiunea se calculeaza ca sa fie mai mare cu ~3V decat suma caderilor de tensiune pe fiecare led. Spre exemplu daca in catalog scrie ca pe un led la 700mA caderea de tensiune este de 3.2V si avem 12 led-uri tensiunea totala trebuie sa fie de Ualimentare=12x3.2+3= 41.4V => se alege o sursa de 48V

Cu precautie se pot utiliza si aceste alimentatoare/controllere (nerecomandat insa) - vezi imaginea de mai jos. Daca se alimenteaza la 24V se calculeaza numarul de led-uri care se pot inseria: Se ia din catalog ce cadere de tensiune are led-ul la curentul dorit, daca mergem pe datele de mai sus 3,2V la 700mA. Numarul de leduri va fi: N=24V/3.2V=7.5 Exista 3 cai de continuare:
1. sa inseriem o rezistenta care sa acopere caderea de tensiune pentru acea jumate de led R=U/I=(0.5x3.2V)/0.7A = 1.6/0.7=2.28ohmi. Se cauta in catalog prima valoare din seriile normale (E12 sau E24) si aceasta valoare este 2.2 ohmi si de putere mai mare decat P=UxI=3.2*0.7=2.24W deci 3W...
2. O alta rezolvare este punem 7 led-uri in serie dar asta va insemna ca led-urile se vor alimenta cu un curent mai mare. Trebuie verificat curentul care va circula prin led-uri => Tensiunea pe un led va fi de Uled=24V/7= 3.43V. Ne uitam in catalog ce curent corespunde acestei tensiuni si hotaram daca aceasta varianta este viabila sau nu (poate sa fie in afara domeniului de functionare a led-ului)
3. Sa punem un numar mai mare de led-uri ceea ce va duce la o tensiune mai mica per led si un curent mai mic. Se verifica regimul de functionare: Uled=24V/8=3V => se verifica in catalog ce curent corespunde acestei tensiuni si se ia hotararea daca functioneaza bine sau nu...
Dupa cum se vede sunt foarte multe conditii si de cele mai multe ori nu se reuseste o armonizare a tuturor. daca se vrea spre exemplu mai multe led-uri dintr-o culoare trebuie sa fie multiplu de numar de siruri.
testele astea cu betisoare nu sunt bune "punct"!
La noi se gasesc mai multe tipuri de teste si cam toate sunt la fel pentru KH, GH, NO2 si Fe. NO3 sunt cam slabe toate dar un pic mai bun mi se pare cel de la Salifert, PO4 sunt toate la fel de proaste deci poti sa cumperi de unde vrei (cel de la Salifert pe PO4 pentru apa dulce e cel mai slab).
o sa-ti raspund cert dupa ce-mi raspunzi si tu mie
Cat iti scade pH-ul cu CO2-ul pe care il bagi?


Deci mai intai cumpara-ti niste teste ca sa nu ne dam cu parerea ca ghicitoarele
Cat iti scade pH-ul cu CO2-ul pe care il bagi? Eu sunt sigur ca nu reusesti sa scazi ziua pH-ul cu mai mult de 0.5-1 deci poti sa-l lasi sa mearga toata ziua fara grija...
Cel mai bine sa il pui pe iesirea din filtru.
la KH-ul apei tale poti sa-l lasi 15 zile pe noapte si nu se intampla nimic cu o butelcuta de drojie
instalatie de osmoza - cu ocazia asta bei si tu apa buna (dupa ce o treci printr-un cartus de reminelarizare)
GFXMihnea wrote:O sa vad ce valori are apa si o sa scriu exact, o sa completez locatia, aceasta este Ilfov, Comuna 1 Decembrie

mda... apa foarte dura. Daca nu vrei sa ai plante mai rare merge si cu apa asta, altfel doar instalatie de osmoza sau treci pe africane
Am cumparat teste de apa de la jbl 6in1

astea sunt niste pocnitori care ar trebui interzise de OPC nu lua in seama nimic din ce iti arata... Cumpara niste teste individuale la picatura. In prima faza iti trebuie NO2, NO3, KH si daca vrei sa ai un acvariu plantat iti mai trebuie si Fe si PO4
Acvariul a stat la ciclat 4 zile

daca asteptai 4 saptamani te apropiai de corect

Nu ti-ai trecut locatia in profilul de user. Daca ai intr-adevar un KH mare o sa ai probleme cu scaderea pH-ului, dar mai intai trebuie sa faci niste teste bune si dupa asta vedem
Nu cred ca pui apa de la bidon? Nu ai citit ca unele au si 100ppm de NO3

YDarius wrote:
Salut, bazinul meu este mic copil pe langa ce ai tu dar timpul nu este pierdut
Lampile sunt de la Ikea au fost in jur de 20 de euro fiecare,modelul Hektar din cate imi aduc aminte, iar becurile sunt GE de 6500k cu 7leduri, au costat 10 euro bucata si sunt luate de la Ace Hardware.

Dap, mare, mare pacat ca nu l-ai facut macar mai lat. Un acvariu cu o adancime de 70cm arata super

Lampile alea sunt si la noi: http://www.ikea.com/ro/ro/catalog/categories/series/23037/
 
Forum Index » Profile for Lucian » Messages posted by Lucian
Go to:   
Powered by JForum 2.3.4 © 2012 JForum Team • Maintained by Andowson.com