[Logo www.acvariu.ro]

Acvariu.ro - forum - Cea dintai comunitate a acvaristilor
  [Search] Search   [Recent Topics] Recent Topics   [Hottest Topics] Hottest Topics   [Top Downloads] Top Downloads   [Members] Member Listing   [Groups] acvariu.ro 
[Register] Register / 
[Login] Login 
Messages posted by: Antoniot
Forum Index » Profile for Antoniot » Messages posted by Antoniot
Message
daca e sa folosesti turba sa iei de la fluval cea de la jbl iti face apa din cristal in tulbure chiar daca o clatesti inainte.
cirotariu wrote:Banuiesc, sau sunt sigur ca, cresterea gazonului spre sus e de la faptul ca inca folosesc 36W pe spate, aprinse pana la pranz, apoi seara adaug inca un 965 de 18W pe fata. De maine le voi lasa pe toate patru, ca astea mici saracele nu prea au lumina.
@antoniot, folia de aluminiu banuiesc ca nu trebuie sa se atinga de neoane, sa o lipesc cumva pe margini sa vina sub ele, intre neoane si apa, sa faca umbra in stanga.
Mai astept pareri avizate la punctele intrebate mai sus... (cersetorul din mine nu putea sa se abtina)


eu am pus folia de aluminiu infasurat strans pe neon si lipit cu o banda adeziva.Un sfert de neon l am infasurat astfel, 5 cm infasurat un cm liber etc.
Eu alta solutie nu am gasit pana imi iau o sonda sa pot baga co2 in voie fara sa mi fac griji.

In legatura cu lumina ai rabdare si aprindele treptat, lent....esti inca la inceput acvariul nu s a copt sa i dai toata lumina!
Mie imi place foare mult cum arata acum !Bravo!

De alga scapi intr un singur fel, tai mosul pana la limita de jos(mai lasi un cm 2) si il scoti din acvariu.
Cureti daca ramane ceva si va creste la loc curat!
Mergi pe varianta 1 in legatura cu filtrarea! Sa fii sigur ca nu vei avea dezamagiri!
Gandeste te si la consumul de curent, un filtru jhv consuma destul de mult si tot la pretul asta ajungi intr un final!
stefanp wrote:Apa tot pare-mi-se ca nu e chiar cristal cum e in celalalt acvariu, da' e posibil sa mi se para de la lumina roz a neonului sau sa mai fi iesit din buturuga culoare...oricum fac un schimb astazi si vad rezultatul.
Teste am dedicate, la picatura de la jbl...Am gasit cory, ii pun acusi in acvariu si repet testele dupa vreo 2 zile. Oricum, crevetii planuiesc sa ii aduc la finalul saptamanii viitoare, daca nu se schimba ceva in rau cu valorile testelor.

LE: Am gasit pe ebay un controller ph cu tot cu sonda la 78 dolari, aprox 250 RON. Marca Weipro, o chinezarie...A folosit cineva? Ce parere aveti?
http://www.ebay.co.uk/itm/Weipro-PH-2010-ph-meter-value-controller-Fresh-Salt-/400260881510?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item5d31685c66


L am avut si pentru un controler analogic este foarte bun! Compatibil cu aproximativ toate sondele!
Majoritatea nevertebratelor(midiile, melci, creveti etc) ies din acvariu daca nu este acoperit!!!
Chiar si neritrinele mai ies, de cand am acoperit si gaurile de la tevile filtrului extern le gasesc din cand in cand pe tijele de sticla longitudinale!


in privinta mobilierului eu zic ca mai bine faceai din cadru metalic si acoperit cu pal ieseai mai ieftin si mult mai rezistent!
aici este modelul celmai raspandit:

http://www.ebay.co.uk/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=180359590901
petrutz2003 wrote:ce materiale iti trebuiesc pt a construi unul si cum se face


Nu poti construi unul care sa aibe randamentul celui facut de fabrica.Cel putin eu am incercat si nu mi a dat randament!

Cele de pe net cu capul filtrului si sticla sunt eficiente doar pe termen scurt cand ai diverse suspensii in apa de la o tundere recenta.
Daca vrei sa ai luciul apei luna in permanenta achizitioneaza ti unul chinezesc de pe ebay(copia lui fluval) nu te va costa mai mult de 40 ron cu tot cu transport.
Bricolarea lui nu are sens cand materialele te costa cat unul nou!



stelykutza wrote:in legatura cu plantele din natura,zici ca se merita sa incerc?am avut o galeata de plante dintr-un rau,destul de rapid sa zic asa,dar le-am aruncat de frica sa nu omor pestii.zici k se merita sa bag plante naturale?sa incerc sa le bag noapte 2 ore de uv?mersi


Plantele naturale sunt cele mai spectaculoasa fata de cele de plastic care nu au ce cauta intr un acvariu.Vegetatia autohtona culeasa din natura nu o poti baga direct intr un acvariu populat cu pesti crescuti in captivitate cu imunitatea la pamant.

Inaintea plantarii plantelor in acvariul comunitar trebuie sa tratezi plantele intr un acvariu de carantina cu schimburi dese de apa si tratament medicamentos!
Scoicile zebra(Zebra mussels sau Dreissenia polymorpha) filtreaza o mare gama de particule dar selecteaza numai alge si zooplankton de dimensiunea 15-400 microni. Larvelel scoicilor acestea se hranesc cu bacterii.

Reproducerea:

Scoicile zebra au sexe separate, cu un raport de 1 la1. Fertilizarea este externa. Depunerea sincronizata a oualelor se petrece la scoici cu dimensiuni de peste 8 mm (la femele in anul doi) si e influentata de temperaturile acvatice. O femela matura poate produce un million de oua pe an. Depunerea incepe la o temperatura de 12-15 grade si e optima la 14-16 grade sau 18-20 de grade (conform altor surse). Poate dura o perioada de 3 la 5 luni. In ecosisteme naturale oogeneza se petrece toamna, ouale se dezvolta pana la depunere si feritilizarea primnavara. In zonele cu apa calda sau cu regim termal modificat reproducerea se petrece pe tot parcursul anului. Ouale sunt depuse de femela si feritilizate de mascul. Peste 40000 de oua pot fi duepuse intrun ciclu reproductive si pana la un million in sezonul de depunere.

Stilul de viata:

Ouale fertilizate se transforma in trocofori cand eclozeaza (40-60 microni in 1-2 zile) si care devin veligeri planctonici care inoata liber intr-o zi. Acestia se dezvolta de la o forma de “d” pan la o morfologie umbonala si raman palnctonici 4 saptamani. Temperatura optima pentru larve este de 20 la 22 grade. Larvele se disperseaza fiind carate pasiv de curentul de apa. Larvele se dezvolta in stadiul juvenil cand ajung la 350 microni si se stabilesc pe fund unde se tarasc cu ajutorul unui picior, cautand un substrat adecvat.
Apoi se ataseaza la substrate printrun bisus, un manunchi de fire produse de un organ extern de langa picior. Pot sa se maturizeze intrun an de vita in conditii optime dar mai degraba ajung la maturitate in doi ani. Odata atasate, durata de viata a speciei D. polymorpha e variabila, intre 3 si 9 ani. Scoicile adulte se pot detasa voluntary si se pot misca prin substrat pentru a cauta locatii alternative.

am reusit sa indentific specia:

Dreissenia polymorpha, se pare ca este inclusa printre primele 100 „cele mai daunatoare” specii ivazive din lume.

Biologie
In apele interioare, poate fi regasita in lacuri, canale usor curgatoare, rauri, fluvii, etc., bogate in fitoplancton. Rezista in ape cu salinitate ridicata, temperaturi ale apei de pana la 29 gr.C si curenti de apa sub 2 m/sec. Este singura scoica de apa dulce, care ca si midiile, cu ajutorul unor fibre f. rezistente (bissus) se fixeaza pe pietre, tulpini de salcii sau de trestii, diguri, debarcadere, poduri, conducte, etc., pana la adancimi intre 1,8 – 10,0 m. Adesea se fixeaza si pe corpuri plutitoare ca: lemne, barci, nave. Fiind o specie filtratoare, se hraneste pe seama particulelor organice si elementele planctonice din masa apei, determinand un transfer de nutrienti din masa apei spre substratul ei, prin intermediul excrementelor. Intra deci in competitie cu toate organismele care se hranesc cu plancton, eliminand din biocenoza alte specii de scoici prin excludere competitiva.
Ajunge la maturitate sexuala in primul an de viata, cand la 20 gr.C ovulele (aprox. 1,5 mil./femela/an) si spermatozoizii sunt eliminati in apa unde are loc fecundatia. Rezulta o forma larvara planctonica care pluteste in masa apei 1-5 saptamani. Rata de supravietuire a larvelor, care vor ajunge sa se fixeze pe un substrat adecvat nu depaseste 1% , iar durata medie de viata a scoicii adulte este de 3-5 ani, in anumite conditii putand trai pana la 19 ani.

image

Uploaded with ImageShack.us


kyoshoy wrote:
Andrei Panainte wrote:Sunt frumusei pestisorii ,eu am avut in constanta am vazut doar o singura data si atunci eu i-am luat pe ultimii , masculii sunt cu negru la inotatoare iar femelele sunt cu un rosu/portocaliu, sunt foarte frumusei mai ales ca la mine cand le aprindeam lumina se aliniau toti


Cei cu rosu la inotatoare cred ca erau Flame Tetra (Hyphessobrycon Flammeus). La Gymnocorymbus Ternetzi dimorfismul consta doar in talie (femelele mai mari), in rest, in afara de alb si negru, nu au alte culori. Foarte rezistent pesti, am 8 bucati de la inceputurile acvariului, fac 4 ani in martie anul viitor, n-am avut nici o pierdere la ei.


Intradevar foarte rezistenti si la boli, am avut o ciuperca care mi a omorat toti molinezi dar astia nu au avut nimic.Se gasesc la coralis la 2,5 ron bucata.
Cresc foarte repede si sunt extrem de vioi.Insa nu ii poti tine cu gupy sau alti pesti mici cu voal, ciugulesc din cozi.
Daca poate cineva sa indentifice specia de midie din poza i as ramane recunoscator!

Este culeasa din apele noastre bucurestene, am vazut si in dambovita, lacul mori, harastrau etc.

poza:


image

Uploaded with ImageShack.us

Multumesc anticipat!
se poate inchide am rezolvat cu controllerul!
Multumesc, acvariu.ro!
Bineinteles! Este un mos sezonier, din tija(ca firul de par) care va ramane poate da nastere a noi muguri!

Dar iti va incerca rabdarea foarte mult! Nu se merita!
Dar la fel de bine daca are inca varfurile sanatoase sa creasca ramificandu se. Si in cazul asta dureaza mult timp.

Radacinile indiferent cum arata, baza va regenera intotdeauna cu o tendinta de a se extinde si mai mult in noua refacere.

Asa se stimuleaza cresterea acestui moss, taindu l periodic pana la un cm de la radacini.
Din tunderile masive va fii stimulat sa i dea ramificatii cu rizomi si radacini la baza.
Dar tunderea sa se faca dupa ce a crescut stufos si i a aparut la baza frunzelor acele mici bobite negre(semincioare).
Mosul cu problema este Fontinalis antipyretica cu siguranta l am recunoscut in poza.
Il cunosc foarte bine il cresc de cativa ani si ii stiu toate bunele si relele.
Acelasi lucru l am patit si eu acum mult timp.De regula este un moss foarte rezistent si nepretentios insa(intr un anumit detaliu) foarte sensibil de socurile de temperatura inclusiv deciclarea, ca un pestisor cand il pui in alt acvariu trebuie sa i faci adaptarea.
Insa daca vrei sa nu mai ai aceasta problema cu mosul trebuie sa achizitionezi si plantezi un pot cu radacinute(planta mama) care nu mai are acesti factori de risc.
Imediat dupa prinderea radacinutelor va fii rezistent la orice factor si creste accelerat in lungime si ramificatie insa foarte greu in noi ramuri cu radacini la baza.


Inca sunt interesat de achizitionarea unui controller ph!

Prefer firma dennerle evolution in special!
Ai un acvariu bine ingrijit, imi place mult acel nufar,ne poti spune ce specie este.Pare autohton!
In legatura cu lumina puternica o poti rezolva usor, in partea unde ai plantele neiubitoare de lumina sa acoperi neonul cu staniol.
 
Forum Index » Profile for Antoniot » Messages posted by Antoniot
Go to:   
Powered by JForum 2.3.4 © 2012 JForum Team • Maintained by Andowson.com