Message |
|
CatalinBarbu wrote:Uitandu-ma din gresala in bazin in noaptea asta, deci dupa ce s-au stins luminile am observat pe pietre o sumedenie de melci mici...am numarat vreo 30 si inca mai erau. E prima data cand ii vad dupa un an de zile si nu stiu daca sunt ok sau daca ar trebui sa mai raresc din ei....
Aia dupa cum ii vad eu in poze sunt melci turbo. Si eu am cativa prin acvariu. Daca vrei sa "raresti" din ei, trimite-i la mine...
|
 |
|
CatalinBarbu wrote:Grosimea e de 3mm si l-am pus in seara asta. Ideea e ca e facut din mai multe bucati si e lipit cu banda dubluadeziva asa ca nu vad unde ar putea sa se lase saau sa faca burta, cu atat mai mult cu cat eu am sticla sub fiecare bucata de plexi
Si eu tot din plexi de 3mm am facut-o. Voiam sa-mi fac o rama asezata pe marginea de sus a acvariului (dar sa nu-mi coboare in jos pe fetele acvariului) si care sa creeze o "banda" de 4-5 cm deasupra acvariului, sa "descurajez" pestii sa sara din el (cei care au astfel de tendinte, normal). "Curbarea" mi s-a produs exact inspre interiorul acvariului pe toate cele 4 laturi, ridicandu-mi-se la colturi, deoarece eu am practic o latura de 110cm lungime si 5cm latime, dar care are sprijin doar pe 1 cm din cei 5, cat este grosimea sticlei. Practic, plexi-ul de 3 mm find foarte elastic, "greutatea" lui l-a "impins" in jos, inspre luciul apei.
Sper ca ai inteles ce-am vrut sa-ti spun.
Oricum, sunt curios daca la tine va avea acelasi comportament (la mine in 2-3 zile deja se vedeau colturile cum se ridica), daca nu, insemnand ca benzile care le-ai pus tu si pe fetele acvariului probabil isi fac treaba si nu-i permit partii de deasupra sa se curbeze.
|
 |
|
Chiar arata bine...
Eu am incercat sa-mi fac doar o rama sprijinita pe partea de sus a acvariului, dar mi s-a deformat din cauza ca am facut-o din plexi prea subtire... Acum trebuie s-o refac, pentru ca daca-mi iau pestii, as prefera sa-i pescuiesc, nu sa-i culeg...
Ce grosime are plexi-ul tau?! Numai acum l-ai pus, sau are deja cateva zile?!
|
 |
|
|
 |
|
Sebastian Costin wrote:Interesant  )))))
Esti sigur ca e de la bazin  ?
Crede-ma, as fi vrut eu sa fie de la altceva...
|
 |
|
|
 |
|
robygym wrote:astazi mi-au venit aditiile de la red sea coral colors 4. Intrebare pentru cei care-l folosesc: daca 1 ml pe saptamana e un dozaj ok ptr 100 l de apa ,ptr ca nu am teste pentru ce-mi cer asemenea aditii?
Va salut
Chiar "dupa ureche" nu cred ca e OK sa le aditionezi, dar daca te uiti pe sticlute (si imi aduc bine aminte), toate au dozaj in functie de cat Calciu aditionezi. In conditiile astea, cred ca macar un test de calciu si aditii de calciu in combinatie cu astea ai putea incerca sa-ti iei/faci.
|
 |
|
ionut_dt wrote:Faza a fost ca, furtunul era agatat impreuna cu cel de la reactorul denitrate cu o ventuza. Ventuza m-a sabotat si s-a dezlipit. In felul asta furtunul scufudandu-se in sump.... a intrat inactiune principiul vaselor comunicante.
QED...
Si gata, lucrurile s-au lamurit, nu inteleg agitatia, ca nimeni n-a zis ca e prost sistemul de ATO, ci pur si simplu omul nu-si explica de ce lucreaza asa des, iar dupa ce i-am explicat (si intr-adevar ceea ce i-am zis eu s-a si intamplat, ca doar ca patitu' nu-i niciunul  ), uite ca toata lumea e fericita...
|
 |
|
um02122 wrote:E cyanobacteria.
In esenta, motivul pentru care exista viata pe Pamant.
Cyano produce oxigen din substante anorganice, asa am ajuns sa avem o atmosfera cu oxigen si stratul de ozon care a permis viata afara din apa.
Din pacate, e mai eficient la gasit substantele necesare si fotosinteza, adaptandu-se mai bine la conditii foarte variabile (variatii de temperatura, salinitate, pH etc) decat algele.
Tratamentul pentru ciano este exact opusul: sa mentii conditii cat mai constante. Degeaba nu mai hranesti, ciano poate folosi si azotul din aer daca nu are o sursa de azot organic. Moartea lui e asigurarea unor conditii constante in care algele (micro/macro) au o sansa sa prospere.
Asa ca ce ai se facut cand ai ciano: ai grija ca instalatia ATO sa functioneze ok, continua mentenanta de rutina, mentine temperatura in variatii de maxim 2-3 grade.
Bezna de 72 de ore le omoara intrucat sunt fotosintetice.
Merci de raspuns, dar aia era acum mai bine de 1 an de zile... Dar niciodata nu e rau sa ti se reaminteasca unele lucruri...
|
 |
|
aerosv wrote:Andy, spune-mi te rog de unde ai luat skimmerul HangOn ? Vreau ceva asemanator la viitorul meu marin !
Probabil din US:
http://aquamaxxaquariums.com/AquaMaxx_HOB_Skimmers.html
http://www.marinedepot.com/AquaMaxx_HOB_1_Hang_On_Back_Protein_Skimmer_Hang_On_Venturi_Needle_Wheel_Protein_Skimmers-AquaMaxx-UJ1151-FIPSHONW-vi.html
Acelasi skimmer il am si eu la acvariul mic si tot din America mi l-am adus.
|
 |
|
elven wrote:Foarte ciudat sa se strice termostatul la un incalzitor....nu am mai intalnit.
Eu problema asta o am cu un Eheim Jager, de 200W... L-am folosit la acvariul vechi cu discusi, iar dupa ce a stat "pe tusa" vreo 5 luni pana cand mi-am facut acvariul asta nou, l-am pus in functiune si o cam ia in balarii, in sensul ca porneste si uita sa se mai opreasca... Din cand in cand, daca-l misc, se opreste, dar dupa ce porneste iarasi nu se mai opreste... Aseara m-am trezit cu apa la peste 27 de grade si l-am oprit de tot. Cred ca e timpul sa dau cu el "pe Somes" si sa-mi cumpar altul.
Deci... se mai intampla...
|
 |
|
Ai grija la inca o chestie: capatul dinspre sump al futrunului prin care-ti vine apa de la ATO sa nu fie bagat in apa, pentru ca altfel, in momentul in care pompa se opreste, neavand valva anti-retur si datorita principiului vaselor comunicante, prin furtun o sa inceapa sa-ti mearga apa in vasul de ATO daca nivelul apei este sub cel din sump, ceea ce duce la scaderea nivelului apei in sump, deci automat, repornirea pompei ATO.
Eu am patit-o cu sistemul ala ATO de la Peti exact asa, pana m-am prins care era "hiba"... Exact ca si la tine, pornea la fiecare 20-30 secunde. Dupa ce am scos furtunul din apa (acum este la 1-2 cm deasupra nivelului apei din sump), n-am mai avut probleme si nu mai porneste asa des.
|
 |
|
CristiC wrote:
aurecj wrote:
Nu muri, c-ar fi pacat.. mai bine baga [ treptat] acolo medii filtrante si omoara [ treptat] fosfatii, ca e mai rentabil pentru toata lumea...
Incearca sa pui in paralel si Phosguard (sau ce folosesti), si altceva, gen Phosex-ul ala de la JBL ce l-am pus si eu...[ Inca neavand corali], intr-o saptamana am scazut de la 200 la 40 ppb , deci si-a facut treaba cu varf si indesat "tunningul"...
Ai dreptate, in cazul lui, cu coralii in acvariu, ar trebui facuta pe "slow motion"... Dar nici nu m-am asteptat sa o faca exact ca mine, adica fara sa-i pese de ce are in acvariu (mai exact de nimic in cazul meu)...  Si pe langa asta, oricat de "brutal" ar face-o, fosfatii aia au ritmul lor, ca ardelenii... Ca nu stiu pe nimeni sa fi scazut fosfatii cu toate mediile din lumea asta de la 2 la 0 in 2 zile...
|
 |
|
Aseara am schimbat Phosguard-ul, ca respectam ce zice producatorul: la 4 zile...
Azi testul de PO4 - 0.092 (30 pe Phosphorus ULR)...
Ieri am bagat si un pumn de melci sa apara si ceva miscare... si primii corali "de test" (ceva Sarcophyton, niste Kenya tree ce-i tin sa mai creasca dupa care i-i dau lui Levi  , un frag de zooanthusi si ceva gracillis)...
|
 |
|
Nu-ti lua teste de apa "combo", adica de-alea "la gramada", ca nu te ajuta la nimic si mai sunt si destul de slabe de obicei.
In principiu, cam cele mai OK pret/performanta sunt cele de la Salifert. Iar pentru inceput, ai nevoie de NH4 si NO2 in perioada de inceput de ciclare, NO3 spre sfarsitul ciclarii, iar ulterior PO4 ca sa iti dai seama cati fosfati ai in apa si cat mai ai "de sapa" ca sa-i elimini.
Pe langa asta, la un moment dat, daca o sa ajungi sa ai corali mai pretentiosi, o sa ai nevoie de teste de Ca, Mg si kH, eventual PH.
Legat de pietre, sunt multi adezivi speciali pe care-i poti folosi. Cauta pe forum si vezi experientele altora cu diversi adezivi. Pentru corali (in special daca sunt deja prinsi pe pietre cand ii primesti) poti folosi si super glue gel, care lipeste decent si destul de repede. Cu adezivii "clasici" pentru marine, s-ar putea sa-ti fie mai greu sa lipesti coralii, deoarece majoritatea sunt cu intarire in cateva ore, ceea ce inseamna ca daca nu ai o pozitie stabila a coralului, o sa-ti cada pana cand se intareste adezivul. Cu super-glue gel (obligatoriu GEL; eu folosesc Loctite) in 2 minute l-ai prins pe piatra, iar in 30-40 de minute e destul de stabil.
|
 |
|
Ca sa ti le iau pe rand:
1. Instalatia de osmoza de OK (asta o am si eu) doar ca ai nevoie de modelul cu NPS.
2. Eu la un acvariu de 50-60 litri am 2 Koralia (900 si 1600) si sunt prea putin. Tu, la aproape 100 litri, o sa ai nveoie de cel putin 2x1600.
3. Skimmer-ul ala de la Sera e cam "gluma", nu cred ca e cazul sa dai banii pe el. Mai bine incepi fara si vezi in timp daca o sa ai nevoie si te orientezi atunci in functie de necesitati.
4. Piatra vie incearca sa afli de unde si cum o aduc, sau daca nu, ia din alta parte, pentru ca s-ar putea sa ai surprize cu cea adusa de nevertebrate, avand in vedere ca ei nu lucreaza cu nimic pe stoc.
5. Pe Reef Starter Kit n-as da banii; ia-ti mai bine 5-10kg de sare (in mod normal folosesti cam 1 kg la 30 litri de apa) si niste bacterii gen BioDigest sau Seachem Stability, poate chiar de ambele, pentru ca, cu cat mai multe surse de bacterii, cu atat mai mare diversitatea.
6. Nisipul viu este OK, insa nu cred ca e nevoie sa cumperi asa de mult. Eu in locul tau as lua mai bine un sac de 9kg de nisip clasic, de la ATI de exemplu si in cel mai rau caz, inca un sac de Aragonite sau alt nisip viu. Avand in vedere ca o sa bagi oricum bacterii, iar nisipul viu nu este decat nisip colonizat cu bacterii, o sa ai mai multe si o sa-ti faca ciclarea teoretic mai repede. Dar o poti face si fara nisipul viu. Si oricum, 20kg mi se pare prea mult pentru acvariul tau, eu am bagat 2 saci de 9 kg nisip ATI in acvariu de 300 litri.
7. Eu am avut 3 hidrometre de la Sera si-mi aratau 3 valori diferite. Nu stiu ce sa zic, dar dintre hidrometrele astea simple mie cel mai mult mi-a placut cel de la RedSea. Asta daca nu vrei sa dai banii pe un refractometru, care teoria spune ca e "sfant"...
Pentru inceput... cam asta este... Daca vrei, poti sa cauti si alte produse ca sa-ti faci o idee (verifica si pe forum ce au mai folosit unii/altii) la alti furnizori, de genul aqua-life.ro sau reefcenter.ro.
|
 |
|
Sebastian Costin wrote:Pai eficienta GFO depinde de mai multi factori .... Daca e cu flow pasiv sau activ, cata cantitate de nutrienti este in apa ... bla-bla. E greu de spus
Da, corect, asa e, dar cum la mine lucrurile sunt simple in sump, am preferat sa incerc sa folosesc 2 produse de la 2 producatori. Si pana in momentul asta cel putin, si-au facut treaba.
In acvariul mic n-am decat Phosguard si isi face treaba foarte bine. Acolo fosfatii sunt 0 de multa vreme si nici nu schimb phosguard-ul decat o data la 2-3 luni.
Poate ca aici, fiind la inceput, iar valorile fiind mari, de unul singur ii era relativ greu sa scada in timp scurt. Nu exclud ca daca il lasam in pace 2-3-4 luni poate ar fi scazut, insa eu aveam nevoie sa-l scad mult mai repede, pentru a puea baga animale.
|
 |
|
CatalinBarbu wrote:Oare cati litri de apa ai tu si cat PhosEx ai bagat?
Am vazut ca o cutie de 340gr e recomandata pentru 200l apa.
Eu am 400l in sistem...
Eu am luat o cutie de phosex ultra ( http://www.zoomania.ro/index.php/pesti-acvaristica/accesorii/jbl-material-filtrant-phosex-ultra.html) si in ea sunt 2 pungi cu material filtrant si un ciorap. Eu am bagat una dintre pungile cu material filtrant in ciorap si l-am aruncat in sump. Nu m-am luat dupa ce scrie pe prospect ca dozare, pentru ca era oricum pus impreuna cu Phosguardul (dintr-asta pun cam 140-150ml la fiecare 4 zile pana o sa scada sub 0.02, cum scrie in prospectul lor), deci voiam doar sa-i dea o mana de ajutor, nu sa fie "baza" sistemului. Si se pare ca a functionat...
In acvariul meu cu tot cu sump am putin peste 350 de litri de apa.
|
 |
|
|
 |
|
Dupa inca 2 zile, mediile antifosfati se pare ca-si fac treaba cu brio:
PO4 - 0.123 (40 ppb pe Hanna Phosphorus ULR)... and counting...
|
 |
|
|
|