Bayek wrote:Deci pana la urma unde merge? Ca m-am incurcat. EverSad, tu ai zis primul, pot sa trimit si prin curier. Am zis eu doar Bucuresti de lene, dar se pot face exceptii.
Deci pana la urma al tau merge la Narcis !
Iar al meu ramane in aer ?
Ca sa stiu si eu ce sa fac !
L-am gasit, functioneaza perfect, este curat, numai bun de folosit .
Echipament:
- acvariu Dennerle Nano Scaper's 55l (45*36*34)
- Eheim eXperiance 150
- Reactor/difuzor CO2 inline
- Lampa LED Chihiros WRGB II 45cm (3600 lm)
- una alta pe drum (in/out/furtun neverde )
Plante:
- monte carlo (cu scop de carpeta)
- crypto balansae
- staurogyne repens
- am pastrat cam jumatate din apa veche intr-o galeata, in care au stat si vietatile cat timp a decurs toata tarasenia.
- urmeaza sa pun si CO2-ul inline si drop checker-ul, momentan e pe difuzor clasic.
- filtrul sta putin sub jumate momentan.
- lumina: 6 ore total / max 70% / 2h rasarit + 2h apus
Legat de schimburile de apa: am pastrat tot solul vechi la care am mai adaugat 3 litri, plus filtrul deja ciclat (si apa din el), plus vreo 15 litri de apa din vechi.
dandumitru daca arunci un ochi si pe aici, dincolo imi facusei niste recomandari pentru stabilizare, cu schimburi la 3 saptamani, se mai aplica si aici sau schimb mai des tinand cont de schimbarile de mai sus?
La capitolul fertilizare, ar trebui mai rar acum la inceput? Sunt mult mai putine plante.
Sau raman la 1 pompa de Tropica Premium si 1 pompa de JBL NPK la schimbul de apa?
PS: Naiba m-a pus sa iau acvariu cu marginile rotunjite, sa rada GSA-ul de mine cand curat.
Nu plange, injura si mergi mai departe !
In aceasta situatie , trebuie sa stii unde te afli din punct de vedere al ciclari, un test NO 3 ar fi suficient, iar daca nu ai NO3 in bazin , ar trebui sa fii atent la varfurile de NO2 si sa faci schimb de apa mai des, mai des in sensul ca trebuie sa elimini varfurile de NO 2 ca sa supravietuiasca fauna .
Cand trebuie sa fertilizezi, nu are importanta suprafata plantata, sau volumul de plante din coloana de apa, trebuie sa fertilizezi zilnic la volumul brut al bazinului, iar daca observi ca ceva nu merge mai suplimentezi, dar suplimentarea se face in functie de valoarea PH-ului, aditia de CO2 si calitatea lumini.
Fertilizarea este binevenita in orice situatie, acum trebuie sa fii foarte atent cu lumina, in functie de fertilizare si aditie de CO 2 folosesti lumina la intensitate mai mare sau mai mica. Daca acum nu ai suficienta aditie de CO 2 si un Ph stabilizat undeva la 7- 6,8 (si mai jos daca este posibil, plantele asimileaza nutrientii foarte bine la un Kh 5 si Ph 6.5), este de preferat sa ai o lumina undeva la 50-60 % dar pentru 7 h sau 40-50 % pentru 8 h inclusiv rasaritul si apusul .
EverSad wrote:Pana la urma, daca nu il vrea nimeni: (skimaru' )
Il accept eu ca donatie. (asa raman bogat si satul)
Daca nu: cumpar unul. (voi fi, sarac si flamand dupa achizitie)
Salut !
Inca nu cumpara.
Daca il gasesc eu pe al meu ( Eheim ) si mai este functional il pun sa dea o fuga pana la Cernavoda .
Un raspuns exact vei avea Luni seara.
Mersi de raspuns, intr-adevar nu ma mai asteptam sa raspunda cineva.
Dar mai degraba cred ca e Najas Guadalupensis, guppy grass.
Seara buna !
Posibil !
Tu sar putea sa ai mai multa dreptate ca o vezi mai bine , forma frunza, felul stemuri-lor numar de frunze pe stem. Eu doar deduc, presupun dintr-o incalceala de frunze .
In snop sunt asemanatoare dar in fire separate se poate face repede diferanta.
Buna seara !
Nu am calitatea necesara de a judeca un hard scape, dar cred ca pot face o apreciere si pot sa imi expun parerea !
Nu reprezinta un stil, nu este un hard scape care sa te dea pe spate,dar este un exercitiu de disciplina, de imaginatie si procedura de lucru, de etapizare in vederea construiri si obtinerii acestui scape si a efectului scontat. Un exercitiu in care pui in practica,din care inveti si capeti experienta. Odata cu acest scape ai evoluat si tu, ai mai asimilat informatii si ai mai facut probabil cateva conexiuni pe care in mod normal nu ai fi reusit sa le intelegi.
Pana la urma este o creatie a ta, o creatie care va face parte din palmaresul tau, posibil sa fie reprezentativ mai tarziu in evolutia ta. Vom vedea cum va arata dupa plantare, potentialul hard scape-ului nu este extraordinar, dar daca stii sa folosesti genul de plante care te pot ajuta sa dezvolti pana la potentialul maxim al hard scape-ului, probabil , va fi mult mai atragator. Acum nu trebuie sa te sperie critica sau parerile ce vor aparea, nu ai gresit cu nimic, doar ca nu este WOW, bineinteles ca nu suntem aquascape-eri dar asa invatam sa ajungem.
Ai facut ce trebuie, cu ce trebuie,cum trebuie si asta este suficient !
Fadds wrote:Trebuie sa intelegem aici conceptul de "trauma cumulativa". Ex un om daca fumeaza un pachet de tigari intr-o zi nu cade imediat mort. Doar cu trecerea anilor apar urmarile asupra sanatatii, daca apar. Putem spune ca era mai bine pt el sa nu fi fumat deloc?
Este un acvarist din Constanta pe care il urmaresc pe YT, care a observat fenomenul acesta. Timp de multi ani a schimbat cu apa nedeclorinata si a observat ca pestii lui nu se dezvolta la fel de bine ca ai altora care folosesc declorinator.
La el, crescator fiind, pot sa cred ca este fortat de imprejurari sa foloseasca, la crescatori lucrurile stau cu totul altfel, noi tinem un bazin de cativa litri iar ei , bazine de cateva mii de litrii poate, bazine sterile cu multi indivizi, filtrare la care noi nici nu putem concepe .
Si pana la urma el incepe cu
Clorul le face rau pestilor sau nu le face rau
Parca nu se adapteaza la situatia noastra dar este o experienta de care trebuie sa tinem si noi cont.
CHIMIE ORGANICA
Colonii de bacterii in stare de repaus care pot coloniza substratul , mediile de filtrare biologica , si coloana de apa, care au nevoie de conditii optime cu termen de valabilitate de n luni
Asta tine de microbiologie, nu de chimie organica.
Chimia organica se ocupa cu studiul compusilor organici (hidrocarburi si derivatele lor)
EverSad wrote:Revenind la topic: Alea de petshop, care stau cu anii in recipiente. (nu conditii optime)
Am mai scris: nu intereseaza de la ce pravalie vin. (firma)
OK hai sa o iau altfel !
CHIMIE ORGANICA
Colonii de bacterii in stare de repaus care pot coloniza substratul , mediile de filtrare biologica , si coloana de apa, care au nevoie de conditii optime cu termen de valabilitate de n luni
CHIMIE ANORGANICA
Amoniu sau amoniac, sau alte minuni care avanseaza ciclul azotului cu una sau doua etape, care nu este conditionat de nimic, eventual a se agita bine inainte de folosire si termenul de garantie care este obligatoriu de scris pe recipient undeva la cel putin doi ani
Fadds wrote:Pot supravietui cateva luni fara oxigen.
"without oxygen nitrifying bacteria go into a state of hibernation, slowing their metabolism significantly. They can stay in this state up to a few months!
As for the food, while in the state of hibernation, they live off of their own nutritional reserves and they can do it for months."
Ba chiar mai multe luni !
In conditii optime de temperatura si umiditate, si este foarte important sa nu facem cofuzia generala easy start care contine amoniac si bacterii de colonizare gen ADA Bacter
Experienta mea spune ca nu am avut niciodata probleme cu apa ne declorinata . Eu am pus intodeauna apa direct de la robinet. Cand am inceput sa aflu despre substante care ajuta la diverse lucruri am intrat in panica, ca nu am facut cum trebuie sa fac, pentru ca asa a spus cel care era mai cunoscator. A fost mai greu pana cand m-am obisnuit cu ideea ca fac acest lucru, dupa care am observat ca nu se intampla nimic si am continuat cu succes .
Acum daca sa folosim sau sa nu folosim, incepem sa facem teoria chibritului, este bine de folosit in bazinele mici, in special in nano, cu conditia de a se face declorinarea intr-un vas separat, nu este obligatoriu de folosit in bazinele mai mari de 200 litri . Eu am avut numai bazine cu volum mare.
In aceasta privinta ar trebui ca fiecare sa hotarasca in dreptul sau, pentru ca fiecare dintre noi cunoaste foarte bine parametri sursei de apa din localitatea sa.
Despre aditia de bacterii , eu am o metoda batraneasca , am patru cosuri cu medii de filtrare biologica in canistra, clatesc numai trei, iar daca a trebuit sa dau un reset si nu am avut alta solutie de conservare, am rasturnat un cos cu medii de filtrare intr-o punga de plastic si am pastrat-o pana la start-up, am pus-o in canistra cand a fost nevoie si am avut rezultate pozitive.
Nu vreau sa intru in polemici, doar impartasesc din experienta mea si nu numai a mea, ci si a acvaristilor care din pacate nu mai sunt printre noi .
Deci aceste bacterii heterotrofe nu infunda canistrele si nici mediile de filtrare biologica pentru ca ele nu exista in canistra ci se dezvolta in mediu anaerob adica in substrat, marea majoritate si doar cateva in mediu aerob.
Eu zic sa lamurim mai intai cu heterotrofele astea.
Heterotrofele reprezinta cea mai mare parte din bacteriile din orice filtru biologic. Ele pot fi anaerobe cat si anaerobe, traiesc liber in coloana de apa cat si pe suprafete - filtru, substrat. Detalii mai jos.
Underwater biofilms are made up of heterotrophic bacteria, which are also aerobic and come mostly from the genera Pseudomonas and Bacillus.
......
They break down organic wastes, or ‘sludge’ and they get their energy from the organic material. They are only limited by how much organic carbon is available, but there’s usually plenty of organic carbon from uneaten fish food, fish poop, dead and dying plant matter, etc.
In most tanks, there is likely to be far more organic matter than is truly good for the tank and it’s a good idea to rinse out filter media every couple of weeks, simply to reduce the amount of food that’s available for the heterotrophs rather than allowing the grunge to collect any longer.
That grunge in the filter? - that chunky stuff? That is loaded with organic carbon and the more organic waste there is, the more fuel there is for heterotrophs.
......
Heterotrophic bacteria can divide every 20 minutes, compared to every 12-20 hours for autotrophic bacteria. This indicates, provided a sufficient food source is available, Heterotrophic bacteria can out-populate autotrophic nitrifying bacteria in our tanks by an astronomical factor of 4,722,366,482,869,645,213,696 to 11 over a 24 hour period.
" https://www.myaquariumclub.com/nitrifying-amp-heterotrophic-bacteria-amp-biofilms-in-the-aquarium-20223.html
"Waste Control Bacteria
These species of heterotrophic bacteria break down dead organic matter like fish waste, dead fish or plant matter, uneaten fish food, dead bacteria, etc. Some are aerobic, but many species are facultative anaerobes, able to live with or without oxygen. Like all bacteria, they colonize surfaces, and these are most prevalent in the substrate and the filter media. Many species can survive complete drying, allowing them to remain potent even when filter media that has been previously used is completely dry.
These bacteria have only one requirement to appear and live: organics. They compete with autotrophic bacteria for both oxygen and surface area; studies show that even in relatively clean environments, they occupy more than 50% of the available surface area. And given that they can reproduce within 15-60 minutes—compare this to the 12-32 hours required bynitrifying bacteria—you can see how easily these heterotrophic bacteria can overwhelm the system. In a filter, if sludge is allowed to increase, heterotrophic bacteria will multiply so fast they actually smother and kill the autotrophic nitrifying bacteria.
The best control is limiting organic carbon which comes from dead organic matter. In non-planted tanks this is more crucial, and here is where carbon filtration helps, since it adsorbs organic carbon which is essential for these bacteria. Regular partial water changes, minimal feeding, removal of any dead fish or plant matter, rinsing filter media often, never using products that purport to reduce sludge—all these will aid in controlling heterotrophic bacteria. Live plants is one of the best methods; oxygen is released into the substrate, and plants assimilate the organic nutrients."https://www.shrimpoly.com/my/bacteria-in-the-freshwater-aquarium/
Faceti atat cat trebuie pentru ce trebuie, nu va hazardati in achizitii inutile lipsite desens care vor dauna mai tarziu, aceasta este concluzia mea si suport orice comentariu
Singura dauna pe care suprafiltrarea o poate produce e la portofel. Si la factura de curent, adica tot la portofel...
Din pacate exista , dar nu reprezinta cea mai mare parte de bacterii din filtrul extern, daca intradevar asa ar fi atunci am rasturama teoria mediilor de filtrare biologica din canistra !
Da ele vor fi peste tot, pe toate suprafetele, din momentul in care li se vor crea conditii !
Inclusiv biofilmul care se produce la suprafata apei este un gen de bacterie aeroba care poate face denitrificare .
In majoritatea bazinelor plantate conditiile de formare a acestor bacterii sunt la limita minima. Substratul este primul factor favorabil pentru dezvoltarea lor alaturi de Ph si temperatura, o valoare a Ph-ului cuprinsa intre 6.8-8 la o temperatura a apei de peste 26-28 gr. NItrobacter se dezvolta foarte bine cam la aceiasi parametri temperatura 25-30 gr. si Ph 7.3-7.5
Din acel articol postat mai sus
Exist? unele medii de filtrare de tip ceramic special formate acum, de asemenea, care au pori foarte adânci, suficient de adânc pentru a exclude oxigenul. Astfel, ei pot g?zdui ni?te denitrifieri ?i, astfel, pot reduce nitra?ii.
Si tot din acel articol
Citez" Bacteriile heterotrofe se pot diviza la fiecare 20 de minute, comparativ cu fiecare 12-20 de ore pentru bacteriile autotrofe. Acest lucru indic? faptul c?, cu condi?ia s? fie disponibil? o surs? suficient? de hran?, bacteriile heterotrofe pot dep??i bacteriile nitrificatoare autotrofice din rezervoarele noastre cu un factor astronomic de 4.722.366.482.869.645.213.696 pân? la 11 pe o perioad? de 24 de ore. " Unquote
Nu este acesta un num?r terifiant? Dar, se întâmpl? în fiecare zi în rezervoarele de pe?te de pretutindeni. Deci, de ce ar trebui cineva s? adauge la aceste numere, serios?
Acestea fiind conditiile, ce trebuie sa facem , credeti ca ne ajuta 10 litri de mediu filtrant biologic super performant, adica cu multe canale subtiri si adanci intr-o canistra externa, sau mai bine ne ajuta 5 litri , sau mai bine 1litru la un bazin de 200 litri, sau o canistra de 10 litri plina cu bureti ca mediu filtrant biologic ar fi mai buna, nu, nu ar fi pentru ca se incarca repede si trebuie clatita periodic, si poate nu avem timp si uite asa suntem la un pas mic dedezatru, pe care nu il vom remarca decat dupa cateva zile de la inceperea lui. De aceea trebuie sa fiti foarte atenti atunci cand folositi prefiltre din burete, trebuie sa respectati cu strictete un program de mentenanta.
Sau cautam medii de filtrare biologica cu suprafata mai mica de colonizare si cantitativ adaptam la volumul bazinului, sau incercam o metoda de a pune in miscare volumul de apa prin substrat , sau plantam tipuri de plante cu radacini puternice pentru aerarea substratului, sau montam un incalzitor de substrat sau ce facem ?
Eu garantez ca multi dintre noi au trecut prin aceste dificultati si nu au gasit niciodata formula optima. La fel se intampla si cu problemele din bazin , pe care nu le intelegem, nu le punem niciodata pe seama filtrari cu medii care au ajuns sa faca denitrificare. Mentenanta canistrei , o clatire a mediilor de filtrare ajuta dar nu rezolva problema in profunzime.
Eu zic sa ne oprim aici , am poluat destul topicul colegului nostru !
Sunt foarte multe lucruri de vorbit, daca se dorestesa continuam poate muta cineva discutia in alta parte .
Multumim de gazduire aici !
PS
O cheltuiala mare rezolva problema doar partial !
Sa nu te lasi niciodata convins ca daca ai platit mult vei avea si liniste !
Daca ai BMW sau Logan parca nu-i tot una, dar tot de o secunda si 1metru de asfalt ai nevoie ca sa se intample un dezastru, din care nu te scoate nici BMW-ul si nici Loganul cam asta se intampla si in cazul nostru !
Tudor wrote:S-a notat. Perlonul va sta bine in punga in care e.
Legat de purigen, m-am exprimat eu gresit. Nu va intra in filtru ci va fi intr-un reactor extern cand imi va permite si filtrul.
Fadds wrote:Cand se termina oxigenul din canistra, bacteriile heterotrofe (nu alea care papa amoniacul si nitritii) devin facultativ anaerobe si incep sa produca compusi toxici, care nu vrei sa ajunga in acvariul cu pesti.
Deci un filtru canistra uitat inchis mai mult timp nu trebuie repornit, pt a nu avea surprize neplacute, inainte de spalarea/eliminarea acelor toxine.
O solutie ar sa golesti acvariul prin filtru, prin robinetul acela de epurare in partea de jos a galetii, pentru clatitra mediilor de filtrare. Cred ca ar fi suficient pt repunerea in functiune in conditii de siguranta.
Buna afirmatie si mult mai explicita decat in alte posturi !
Tudor wrote:Stiti cumva care sunt treptele de filtrare a unui fluval307? As vrea sa pun niste vata de perlon la ultima faza de filtrare doar ca ma bate tehnologia. Multumiri anticipate.
Evita folosirea prlonului, te obliga la o mentenanta periodica redusa , prin scadera debitului de filtrare, un burete mai grosier este tot ce trebuie, si rezolva mentenanta canistrei la peste un an, si daca nu folosesti nici buretele, poti face mentenanta canistrei la doi ani, daca ai mediul biologic adecvat filtrari bazinului tau .
Eu as scoate si puringenul iar in locul lui as mai completa cu siporax .