| Message |
|
|
|
De cat de aproape incerci sa faci pozele? Probabil daca te apropii prea mult, ar trebui sa il pui pe modul macro, daca are asa ceva. Eu personal nu stiu aparatul, dar presupun ca are mod macro. Uita-te sa vezi care-i distanta minima la care te poti apropia... cu toate ca la aparatele ne-DSLR aceasta distanta e foarte mica, ar trebui sa fie ok. Vezi cu macro.
Daca spui ca iti iese clar un plan din spatele subiectului, cred ca e vorba si de ceva setari la cum focalizeaza (daca ia doar punctul central sau mai multe zone) si despre metering mode-ul setat.
|
 |
|
|
|
Cat de mari sunt discusii si cat de mare e diferenta intre ei? Eu i-as fi tinut singuri in acvariul ala care oricum e micut chiar si numai pentru ei. A, si guppy nu prea au ce cauta acolo... Alta problema ar fi numarul. S-ar fi simtit mult mai bine daca erau minim (da' minim!) 6 bucati. Numai ca, repet, in acvariul respectiv nu prea au loc.
Nu stiu daca am inteles ce ai spus... I-ai bagat in acvariu dupa 2 saptamani de la pornirea acvariului?
Culoarea inchisa la discusi este un semn de disconfort. Poate duce si la boala in timp. Un sfat scurt ar fi sa ridici temperatura spre 32 sau mai mult. Eu i-am tinut si in 35 de grade... Dar la temperatura asta, ceilalti nu cred ca o sa reziste.
Black plague e altceva, eu cred ca doar ceva nu le convine.
Cum faci schimburile de apa? Cata apa schimbi si la ce intervale? De cate ori ii hranesti pe zi? Ce mancare le dai mai exact?
Incearca treaba aia cu temperatura pentru inceput si raspunde-mi la intrebarile de mai sus.
|
 |
|
|
Schema de la ADA e dupa cum urmeaza:
* prima luna: Brighty K + Step 1
* dupa prima luna, pana intr-un an: Brighty K + Step 2
* dupa un an: Brighty K + Step 3
Sper ca nu am gresit.
La astea se mai adauga si Green Brighty Special Lights sau Grenn Brighty Special Shade.
Bineinteles, totul porneste si este "sustinut" de substratul ADA: Amazonia, Malaya, Africana.
Dupa cum observi, Brighty K este prezent peste tot, este destul de important. Practic, tot ce face este sa-ti aduca un aport mare de K (potasiu) care are un rol foarte important in fotosinteza. Special Lights e "gandit" pentru plantele cu nevoi mai mari de lumina si (evident) nutrienti. Asta teoretic iti aduce un aport de macro. La fel si Special Shade, doar ca asta e gandit pentru plante cu crestere lenta.
Acuma, ce contin astea?  Daca am sti... nu s-ar mai vinde. Totusi, au fost unii (de prin tari straine, de peste ocean) care au facut o analiza amanuntita acestor substante. Concluzia a fost ca toata linia de la ADA e pe partea "lean" a fertilizarii. Adica in multe cazuri nu-ti da destul pentru toate plantele, mai ales in cazul Olandezelor sau semi-olandezelor de pe la noi. Din cauza asta, eu te-as sfatui sa fertilizezi cu linia completa ADA (substrat + Brighty K + Step eventual + Special Lights/Shade) dar sa ai pregatite si niste solutii macro (de exemplu Easy Life care sunt foarte bune) si sa faci teste si sa fertilizezi cu acestea (macro) dupa ce observi la tine in acvariu.
Numai bine,
Radu
|
 |
|
|
 Stiu. Si nu prea e adevarat, discutia e foarte lunga, s-au facut experimente care tind sa infirme treaba asta.
S-au tinut si inmultit red cherry (nu vorbim de altii...) cu fertilizare "puternica".
Oricum, nu fertilizez. Doar aditie usoara de CO2.
|
 |
|
|
Salut, bine ai venit. In primul rand, te asteptam pe la "Despre noi" sa ne spui doua - trei vorbe despre tine. Trece-ti re rog si locatia (de unde esti) la profil. Acum despre creveti. Sakura am si eu. Acestia nu prea sunt altceva decat niste Red Cherry mai colorati. E practic o varietate cu un colorit mai intens, care se poate observa inca de cand sunt foarte mici. Ce sa-ti spun despre ei? Eu ii tin intr-un Cocoon Aquatic Nature de 42 de litri, plantat cu mai multe tipuri de moss si niste windelow. Pentru ca sunt o varietate de red cherry, nu sunt deloc greu de crescut, sunt la fel de rezistenti. La mine s-au inmultit frumos, am mai multe generatii care par sa o duca bine fara sa insist prea mult asupra intretinerii acvariului. Ce-i drept, am avut si decese din motive pe care momentan inca nu le cunosc. Dar per total, o duc bine merci si se inmultesc intr-una. Poti sa-mi spui de unde anume i-ai luat? M-ar interesa si pe mine, sa mai improspatez sangele putin. Edit: Ok, acum am vazut ca ai editat postul si ai spus de unde i-ai luat. 
|
 |
|
|
|
Paaai... astia sunt Tanganyikani. Nu sunt foarte multe plante acolo la ei acasa. Am inteles ca nu vrei un "biotop", dar trebuie sa tii cont de faptul ca la ph-ul si duritatea pe care le ai acolo majoritatea plantelor nu se vor simti bine deloc.
In afara de asta, e vorba si de aspectul general: ciclide africane in acvariu plantat - nu e cea mai frumoasa combinatie.
Totusi, daca tii neaparat, tine cont ca ai nevoie de un acvariu maricel. Acesti pesti pot creste destul.
|
 |
|
|
Eu zic ca daca merge si nu ai probleme si dezechilibru pe-acolo atunci sa-l lasi linistit asa.
Eventual, ai putea sa faci niste teste cu alte solutii, alte testere. Daca obtii pe-aproape aceleasi valori atunci esti ok.

|
 |
|
|
|
Problema este altele:
* acvariul prea mic pentru pestii pe care ii ai + scalarii, cand vor creste chiar si numai pentru scalari
* moli si plati nu prea sunt compatibili cu scalarii (parametrii apei, comportament)
* daca sunt mascul si femela, cand ajung la maturitate si vor vrea sa depuna, o sa fie prapad intr-nu acvariu atat de mic
* cand sunt mici, nu-ti poti da seama de sexul pestilor
|
 |
|
|
|
Cu alte cuvinte, la inceputul zilei, dupa fertilizare, ai 10ppm NO3 si la inceputul zilei urmatoare, inainte de refertilzare, ai 2ppm NO3. La fel si cu PO4 (1ppm respectiv 0.3ppm). Corect?
Asta inseamna ca adaugi zilnic 8ppm NO3 si 0.7ppm PO4. Pe saptamana inseamna 56ppm NO3 si 4.9 ppm PO4. In principiu, nu ar fi chiar mult. De fapt, cel putin la NO3, e o fertilizare destul de puternica. La PO4 e normala. Dar daca ma uit la acvariul tau... nu stiu ce plante sunt asa consumatoare de nutrienti.
|
 |
|
|
Tot in pasul urmator schimbarea reactorului.  Zic si eu...
|
 |
|
|
La masuratoare de CO2 am test permanent JBL care e umplut cu solutie de KH4 si sta pe verde deschis, 6.8ph confirmat si de test de ph JBL dedicat, nu cred ca CO2 e problema
Eu as mai ridica putin CO2-ul.  Sa fie usor spre galben. De cele mai multe ori se intampla sa avem impresia ca avem destul CO2 cand de fapt nu este asa. De ce nu incerci? Nu ai nimic de pierdut. Intr-o zi, cand poti, creste-l putin si stai cu ochii pe pesti. Eu zic ca nu o sa ai nicio problema.
|
 |
|
|
Zifnab wrote:Daca se introduce si P si Fe in acelasi timp, parca cele doua elemente se leaga intre ele si devin "indisponibile" plantelor.
Da, asa este. E recomandat ca fosfatii sa nu fie introdusi odata cu fertilizarea micro (care contine fier, evident), ci la cel putin cateva ore dupa (sau inainte...)
Pe de alta parte, daca ne referim strict la teste, atunci cel putin din punctul meu de vedere, testele de fier sunt cele mai nesigure teste. poti sa ai destul fier asimilabil de catre plante iar testul sa-ti indice 0.
Ok, scuze de off-topic.
@kublai: mai ai o varianta. Am zis si mai sus, verifica CO2-ul. Eu la 200 de litri aveam vreo 3 - 4 bule pe secunda fara ca testul permanent sa se ingalbeneasca excesiv, fara ca pestii sa pateasca ceva. Verifica cu un tester permanent daca poti.
|
 |
|
|
Eu personal stiu toate astea. Stiu multe diagrame cu deficientele plantelor. Stiu si sa caut, si sa observ, nu vorbesc fara sa ma bazez pe ceva.
Daca tot incerci sa demonstrezi ceva, atunci uite si alte idei:
* crezi ca aceste simptome sunt legate numai si numai de deficienta de K tot timpul?
* crezi ca sursa pe care o citezi a luat in calcul absolut toate posibilitatile (in nici un caz nu afirm ca eu as fi facut-o)?
* daca ti-as prezenta alta opinie luata din alta parte tot nu ai lua-o deloc in calcul?
* daca avem deficienta de K si N... atunci unele frunze vor fi cu gauri si altele vor fi galbene?
* daca avem deficienta de K (sau alt element...) combinat cu o concentratie scazuta de CO2 (sau de exemplu de fier... de ce vrei tu), tot simptomele acestea le vom vedea?
* stiindu-se dozajul, e foarte simplu sa calculezi cu cat K fertilizezi. Luand in calcul unele teorii sustinute si de observatii practice + cantitatea de potasiu introdusa (calculata anterior) ai ajunge la concluzia ca si K-ul trebuie sa fie la fel de suficient
Cu alte cuvinte, clar si frumos (reformulat daca vrei): eu nu zic ca o posibila cauza nu poate fi deficienta de potasiu, ci ca mie-mi cam da cu virgula si ca merita verificate si alte aspecte ale sistemului.
|
 |
|
|
Incearca te rog sa scrii cuvintele intregi, cu cratima acolo unde este cazul, fara prescurtari si fara expresii gen mirc.

|
 |
|
|
|
Eu sunt ferm convins ca nici la tine nu e carenta de potasiu. E cam greu sa ai carenta de K...
Da' e numai parerea mea.
|
 |
|
|
Vezi sa nu fie alta problema.
De ce zic asta? Daca chiar ai acolo 20 ppm NO3 (adica daca testele sunt ok), atunci sunt cam slabe sanse sa ai carenta de potasiu. Bineinteles, presupunand ca NO3-ul il iei din KNO3.
Eu as zice sa ai invedere si alte cauze, sa verifici CO2-ul, o bula pe secunda la 200 de litri e cam putin. Nu ai un test permanent de pH? Facut cu solutie de KH4? Sa vezi exact cam cum sta concentratia de CO2?
Vezi si cu micro ala home-made...
PS: PO4 nu e sus deloc, stai linistit. Poti sa-l mai ridici daca mai vrei. 
|
 |
|
|
Vad ca esti din Bucuresti. Stai linistit, nu ai GH-ul asa de mare.
Eu iti recomand niste teste individuale, nu de-astea 5 in 1. Se stie cat de imprecise sunt acestea.
Pe de alta parte, nu prea are de ce sa te intereseze GH-ul. Pe tine te intereseaza asa: pH, KH, NO3, PO4 (in general) si NO2, NH3/4 (acum, in tipul ciclarii). Asta nu inseamna ca trebuie sa-ti iei toate testele astea... Ce vroiam sa subliniez este ca GH-ul este un parametru nu atat de important ca celelalte si variaza mai greu. 100% nu-ti variaza atat de mult in doar cateva zile. Poti sa nu-l mia testezi, nu-i mai da importanta, lasa-l in pace.
Ca tot ai zis de tete, ceilalti parametri cum sunt? Ce valori ai acolo?
|
 |
|
|
insa la 3-4 zile cam creste GH
Faci teste de GH zilnic? Sau cum?
GH-ul nu prea se modifica odata cu aditia de CO2. Si nici nu ar trebui sa varieze la itnervale asa de mici. Despre ce valori vorbim?
|
 |
|
|
Eu prefer sa am o perioada de iluminare neintrerupta. Si eu am folosit iluminarea cu pauza in mijlocul zilei.
Dar daca va ganditi putin, fix atunci, in mijlocul zilei, lumina ar trebui sa fie de intensitate maxima. Nu e nimic demonstrat, plantele nu par sa fie afectate de perioada de pauza, dar eu prefer sa le dau o iluminare cat mai aproape de cea naturala, inclusiv in ceea ce priveste programul de lumina.
Este... o parere personala, nu zic ca e mai buna decat abordarea cu pauze. 
|
 |
|
|
Beni wrote:Va rog scutiti-ma cu lumeni si calcule, le-am citit odata si n-am inteles nimic
Poate daca nu ai vrea sa fii scutit de discutii de genul, ai intelege daca ti-ar explica cineva ce trebuie sa stii si ce te intereseaza. De exemplu, ti-ar explica cineva ca e cam putina lumina acolo pentru a creste bine orice fel de plante. Poate ti-ar mai da si motive pentru asta. Dar daca tu nu vrei... Deci ne rezumam strict la intrebarea ta: eu personal prefer o perioada de iluminare fara pauze. Ca sa prind si eu acvariul luminat, sa ma bucur de el, incep iluminarea pe la ora 14:00 si o inchei la ora 23:00 - asta inseamna vreo 9 ore de lumina. Bineinteles, mai este si varianta prezentata mai sus de colegul Zifnab, cu pauza de iluminare la pranz. Alegerea este a ta.
|
 |
|
|