| Message |
|
|
|
Daca vrei flexibilitate poti sa mergi pe varianta cu ambele cutii detasabile, exact ca in filmulet. Daca vrei dimensiuni cat mai reduse dar mai greu de curatat, etc. poti sa mergi chiar si cu cutia interioara din sticla liptita (dupa ce ai dat gaurile in geamul lateral), pieptenul poate sa fie din stiplex detasabil/reglabil pe inaltime...
|
 |
|
|
M-am lamurit. Va fi un acvariu de "Apa dulce" ba chiar foarte, foarte dulce
Arata bine!
|
 |
|
|
|
Unui acvariu nu ii plac schimbarile bruste. Nu te speria si nu liua masuri radicale. Doar aplica ce ti s-a recomandat si ce este cel mai important, permanent.
|
 |
|
|
|
Stiu Dragos de unele din ele (prima data parca pe the krib le-am intalnit - cata informatie este pe acolo...) insa nu m-au convins pentru ca nu este chiar reproductibil si in cazul nostru nu se aplica. Exact cum ai spus si tu inca de la inceput, pentru filtrarea initiala a apei de schimb (subiectul in discutie) filtrul de carbon nu are nici o contradictie.
|
 |
|
|
kirucd wrote:Eu zic sa nu te grabesti, vorbeste cu Mosu sau cu luc777, lucreaza la un controller pentru acvariu
unde au si pompe peristaltice.
S-a dus vestea
|
 |
|
|
Eu nu am observat manifestarea bolii HLLE cand am utilizat filtrele de carbune masiv pentru filtrarea apei de aditie. Am auzit doar la utilizarea intensiva in filtrele externe - filtrarea prin recirculare si atunci doar sporadic. Nu am vazut un studiu stiintific care sa demonstreze fara echivoc ca de vina este carbunele activ. Peste tot am citit ca "s-a facut legatura", "s-a observat ca"... Oare 15 ani de cand folosesc filtru de carbon bloc si nu am avut aceasta problema o fi o perioada relevanta ?
|
 |
|
|
Stefan, nestiind ce scule ai tu de nu esti satisfacut, ne este frica sa-ti recomandam ceva si sa nu fie bine
Forfecute mi-am cumparat de afara http://www.aquariumplantfood.co.uk/tools-glass/aquascaping-tools/aquascaping-scissors.html Cea in forma de S este cea cu care ma descurc foarte bine cand tund gazonul - pot sa tin mana paralel cu planul de taiere. Nu te astepta ca foarfecile curbe sa fie foarte solide. Cu materialul chiar nu am avut probleme...
Pensete mi-am luat din tara. Nu mai stiu de unde... Cel mai bine utilizez un monstru de vreo 40cm 
|
 |
|
|
Eu unul as merge pe sfatul dat de Dragos si as face filtrarea apei (asa functionez de 'jde ani, inclusiv la cresterea discusilor). Prefer sa pun cat mai putine chimicale in apa... Cam toate solutiile de tratare a apei impotriva clorului utilizeaza tiosulfat de sodiu. Pentru cine a facut laborator foto era solutia de fixare sau utilizat la vinuri pentru limpezire si da dureri de cap/burta  - oare cum ce simt pestii?
|
 |
|
|
Imi place. Are un aer primavaratec.
Scapa de biofilm. In timp poate provoca probleme...
|
 |
|
|
|
hmmmm... S-ar putea ca din cauza acelor miscari mari din ultima saptamana sa fi aparut algele. Subtratul se aspira 1-2cm in adancime nu mai mult. Alta data sa nu mai faci schimbari asa de mari odata.
NO2 in jur de 0.05 nu este chiar asa de rau. Lipsa PO4 si banuiesc un NO3 mare, nu este bine.
|
 |
|
|
Indiferent daca este Cladophora sau Staghorn au amandoua niste puncte comune:
- Lumina puternica fata de nivelul de CO2. Poti sa cumperi Easy Life carbo si sa incepi sa pui din el. Aduce un aport de CO2 si complementar este si algicid. O instalatie de CO2 ajuta mult.
- circulatie apei slaba. Indreapta refularea pompelor astfel incat sa ai o circulatie a apei in bazin.
- CURATENIE. Amandoua tipuri de alge au la baza un bazin neingrijit, filtru murdar. Fa o sifonare a substratului cu schimb de apa de 30%. Mancare putina...
- concentratia din apa a nutrientilor in concentratiile recomandate (cat de cat in jurul valorilor: 10ppm N, 1ppm P, 10ppm K)
Personal as amana sa introduc apa oxigenata. Fa mai intai curatenie si schimb de apa, daca algele sunt aspre la pipait (Cladophora) se pot scoate mecanic (in paralel cu toate celelalte masuri  ), mancare putina... si asta tot timpul  Dupa, vedem daca mai apar aceste jmechere
|
 |
|
|
nu am gasit nicaieri domeniul de masurare. Ce am vazut pana acum este ca: "•Standard sensibility: 25 ppm of Calcium ions." ceea ce inseamna ca nu vom sti niciodata ce masuram pentru ca la apa dulce domeniul este aproape de marimea sensibilitatii de masurare
De asemenea daca nu masuram si magneziul nu prea stim cum sa dozam.
Din aceasta cauza eu daca utilizez apa direct din retea ma uit la analizele furnizorului de apa si in timp pot apare variatii in functie de anotimp si de ce avem in acvariu (pe cand aveam sute de melci pomacea in acvariu Ca scadea foarte repede). Daca am avut apa de osmoza adaugam ratia Ca/Mg dorita.
|
 |
|
|
realmode wrote:
1. Aditia de KNO3, cu cate ppm influenteaza cresterea de NO3?
Eu am dedus ca 1g de KNO3 ar creste NO3 cu 0.1ppm.
2. Referitor la relatia Ca:Mg,cu ce se poate masura cat mai exact valorile lor?
Nu stiu de unde ai dedus acea proportie. Poate se aplica la vreun bazin dar nu stim volumul lui...
Cand vorbim de ppm vorbim de o concentratie (Parti Per Milion=mg/litru). Daca vorbim de cantitati trebuie sa vorbim si de volumul de apa la care se adauga. Spre exemplu una este sa punem 1g NO3 intr-un bazin de 100 litri si alta este sa-i punem intr-un bazin de 500 litri. De asta eu tot spun sa se vorbeasca in ppm si nu in grame. Concentratia este independenta de volumul acvariului... Mai jos aveti un calculator cu care puteti face astfel de calcule:
http://calc.petalphile.com
Si revin: nu mai vorbiti in g si mg fara volumul bazinului. Nu au nicio relevanta, ba mai mult putem sa incurcam pe multi incepatori - daca o sa puna cantitatea data de cineva care are un bazin de 500 litri si el are acasa un amarat de 64litri si pune aceiasi cantitate?
realmode wrote:
2. Referitor la relatia Ca:Mg,cu ce se poate masura cat mai exact valorile lor?
Teste la nivel de amatori pentru apa dulce (valori mici de Ca/Mg) nu stiu. In general plantele iti "vorbesc". Valorile generale ar putea fi gasite in buletinul de analiza al furnizorului de apa...
|
 |
|
|
realmode wrote:A incercat/folosit cineva aceasta abordare a lui Christian Rubilar?
Da. Eu personal am aplicat cateva metode de acolo si toate au functionat.
|
 |
|
|
|
Ba circula apa. Mai jos ai o sectiune prin capac ca sa intelegi cum sta treaba pe cele doua cai - aspiratie si refulare. Mai mult pe cea de care vorbim are o supapa si nu se poate interveni de sus...
|
 |
|
|
|
Scoti acel capac si cu o perie poti sa cureti acea teava.
|
 |
|
|
|
Userii geoeaw si dorubiloi au fost debanati.
In cazul in care continua sa nu respecte regulamentele, cu parere de rau, ne vor parasi definitiv.
|
 |
|
|
Ca sa poti curata tevile
|
 |
|
|
Chiar si in doze f.f.f. mici a macronutrientilor, daca exista dezechilibre intre elemente apar alge. Concluzia mea este ca nu nivelul unui nutrient este important ci echilibrul acestuia cu ceilalti nutrienti...
Studiul lui Christian Rubilar este de baza in intelegerea acestor echilibre/dezechilibre. Mai este si Redfield Ratio (echilibrul intre N/P) numit asa dupa cel care a enuntat prima data principiul si anume oceanograful americam Alfred Redfield si mai exista multe alte studii care arata echilibre intre elemente...
Multa lume discuta despre aditia de nutrienti si uita ca in sistem sunt fiinte care sunt hranite si plante care primesc si elimina substante in mod direct, plante si alte resturi care se descompun. Tot ce rezulta si intra in sistem il influenteaza si contribuie la echilibrul/dezechilibrul sistemului.
tyna wrote:Cum impiedica plantele dezvoltarea algelor ... nu pricep.
Parerea mea este ca nu plantele impiedica aparitia algelor in mod direct.
In mod cert contributia cea mai mare la aparitia algelor o avem noi ca "manageri" ai acvariului prin actiunile noastre
|
 |
|
|
desi in natura asta cred ca este mai degraba exceptia.
Este o exceptie in natura modificata de om. Daca vei merge in zone in care apele nu sunt poluate, nu exista influenta omului (baraje, zone din care se scoate nisipul, pescuit, etc.) algele sunt o exceptie. Eu la vad propriu-zis ca un factor de reglaj.
Spunem incepatorilor sa puna cat mai multe plante la inceput pentru a consuma din exesul de nitrati care apare la inceputul ciclarii.
m-ar interesa sa stiu care sunt mecanismele prin care reusim sa crestem in acvariu plante fara alge
Echilibrul si o filtrare biologica buna. Eu nu mai am alge de mult, mult timp. Nivelul fierului l-am avut de de 3ppm, fosfatii pe la 4ppm dar am mentinut si ceilalti parametrii la niveluri corespunzatoare. Cu nitratii m-am jucat intre 5ppm si 50ppm...
|
 |
|
|