| Message |
|
|
|
|
 |
|
|
Va rog sa o atasati la un post sa o poata descarca oricine este interesat 
|
 |
|
|
kirucd wrote:Foarte buna initiativa Dragos, multumim ca ne implici si pe noi in asta
Ce inseamna sange nou intr-o comunitate
|
 |
|
|
Benu tot ce ai spus are sens
@Iulian - Benu a precizat ca trebuie sa se masoare mai intai nitritii pentru a se scadea dupa din total. Pentru punctul 2 rezolvarea este prin dizolvarea Reagent 1 prin care se face reducerea de la Nitrati la Nitriti si calibrarea colorimetrului sa se faca cu solutia asta (cred ca la asta s-a gandit si Benu).
Eu am gasit la Hanna un colorimetru pentru nitrati dar este din gama de varf, nu din minicolorimetre, si deci costa ca atare...
Benu ar fi interesant si de gasit un laborator (ApaNova are  ) care sa ne confirme/infirme rezultatele testului - sa le dam o mostra din apa cu care facem noi testele si sa ne dea ei valorile de nitriti si nitrati masurate de ei.
Oricum, daca astepti incurajari, eu sunt pentru
|
 |
|
|
Eu nu incurajez pauza de pranz. Nu e naturala (poate doar la greci si in alte tari calde unde se culca/odihnesc la pranz  )
|
 |
|
|
nickvvv wrote:Hai sa dam mana cu mana si sa incercam sa nu mai vorbim ca si cand am avea max. 15 ani ca suntem cel putin de 2 ori mai batrani....
Unii chiar de aproape patru ori
Koala!!!!  cine ti-a dat voie sa pui poze de la munca
Cat despre problema spraybar-ului, problema a ajuns la MIT - Massachusetts Institute of Technology (vezi: http://web.mit.edu/solardecathlon/globalspray.html). Sunt in legatura directa cu colectivul de cercetare 
|
 |
|
|
Sa invatam de la cei mari  Mai jos sunt datele unor lampi de firma:
- Mitras LX 6100: 12x Cree XT-E cool white; 6 x Cree XT-E neutral white; 6 x Osram Oslon SSL hyper red; 6 x Osram Oslon SSL red; 6 x Osram Oslon SSL yellow; 6 x Osram Oslon SSL true green; 12 x Cree XP-E Blue; 12 x Cree XT-E royal blue
- AI Sol Blue (din care are Dragos): 8 x Cree XP-G2 R5 cool white; 8 x Cree XP-E Blue; 8 x Cree XT-E royal blue;
- AI Hydra: 4x Cree XT-E cool white; 2 x Osram Oslon SSL deep red; 2 x Cree XP-E Green; 4 x Cree XT-E royal blue; 4 x Osram Oslon Very deep blue; 2 x SemiLEDs 415nm UV; 2 x SemiLEDs 405 UV
Daca ai un ceas sti sigur ora exacta, cand ai mai multe nu esti sigur niciodata
Ratia data de tine este cea de la AI Sol Blue si anume W:B:RB=20:20:20. Ratia este foarte buna mai ales ca le dimezi si deci le poti ridica si cobori dupa cum vrei. Verde si alte culori din mijlocul spectrului se adauga doar pentru "privit" ori tu o sa ai si neoane  Cu UV-ul se schimba socoteala el avand o contributie la fotosinteza si in bazinele marine se recomanda sa fie adaugate... Spectrul va fi mai asemanator cu apa de mare adancime.
|
 |
|
|
Plantele au inceput sa "respire" mai accelarat si ce vezi sunt bule de oxigen. Si pana acum oxigenul era expirat de plante dar fiind intr-o cantitate mai mica se dizolva in apa si nu il vedeai. Este un semn ca plantele apreciaza grija ta  Ai grija insa cand maresti puterea instalata sa nu aprecieza asta si altii  Sa nu depasesti perioada de iluminare de 7-8 ore pe zi dupa ce ai dublat fluxul luminos. Dupa perioada de adaptare de 1-2 saptamani poti sa mai cresti un pic perioada de lumina.
|
 |
|
|
Bravos! Un adevarat spectacol (inclusiv muzica  ).
|
 |
|
|
|
Sunt de acord sa ti la marca Cree pentru toate LED-urile mai putin UV pentru care iti recomand SemiLed. La fel nu recomand pentru LED-urile UV decat lentile speciale pentru UV deoarece materialele plastice absorb radiatiile UV si pierderea poate sa fie de pana la 40% din fluxul luminos. Se gasesc si reflectoare...
In rest cat Red-DeepRed-FarRed/Green sa te sfatuiasca marinarii specialisti.
|
 |
|
|
Gasesti StevesLeds.com Preturi transport vezi mai jos. Daca te cuplezi cu altii se impart costurile.
Ratia recomandata empiric este 1 UV la 6-10 led-uri. La 60 led-uri cum ai tu merg 8-10 led-uri UV. La RapidLed au led-urile alea UV mari cu spectru extins care sunt super...
Eu as lasa locurile libere pentru aceste led-uri (si toate celelalte accesorii si trasee de dimare si alimentare) si cand ma cuplez cu altii la cumparaturi
|
 |
|
|
Bine ai venit!
O poza face cat 1000 de cuvinte 
|
 |
|
|
LED-uri UV nu pui?
|
 |
|
|
|
Cand ti se spunea de robineti se facea referire la robinetii filtrului, nu mai trebuie sa-i pui tu nimic. Reglajul il faci pe OUT si doar pana la ~20% din debit.
Pe Out poti sa pui reactorul de CO2.
|
 |
|
|
pH-ul nu creste si scade asa de capul lui. Poate sa apara o mica deosebire la pH-ul apei din retea daca faci masuratori imediat de la robinet sau lasi apa intr-un pahar descoperit o ora si dupa asta faci masuratoarea. Din pozele alea neclare banuiesc ca piatra este calcaroasa si creste duritatea apei care duce la cresterea pH-ului... Fa un test pietrei.
Planta nu pare bacopa ci Lindernia rotundifolia "variegated"  Cauta pe internet si vezi daca este asa. Nu este o planta pretentioasa dar in general plantele au niste necesitati minime pe care le poti obtine cu un minim de efort. Din acel moment vor raspunde cerintelor tale
|
 |
|
|
Bine ai venit. Citeste, documenteaza-te si inainte sa cumperi ceva intreaba-ne.
In link-ul urmator vei gasi multe articole de unde poti sa "grabesti" acumularea de cunostinte: http://www.acvariu.ro/forum/posts/list/24220.page
|
 |
|
|
|
EL Fosfo (si cam toate produsele care aduc aport de fosfati si nitrati) contine si un procent mic de potasiu si de aici cred ca vine confuzia. De obicei trebuie un aport suplimentar de potasiu si se face cu produse dedicate => EL Potassium.
|
 |
|
|
Frumos si foarte util. Iti recomand sa schimbi sita cu filtru de polipropilena de 5-50 microni (in gama asta se gasesc de obicei). Sita se infunda foarete repede si trebuie sa demontezi paharul sa o speli, etc. Filtrul il inlocuiesti mult mai rar. Decizia o sa o iei in functie de regimul tau de schimb de apa si de calitatea apei din retea.
Eu am intercalat si un reductor de presiune de la Gardena pentru a nu avea presiunea retelei pe robinetul final si iesirea in bazin. I-am scos mufele de cuplaj rapid, are filet interior de 1/2 sau 3/4 cu etansare pe garnitura deci l-am integrat foarte usor in linie. Reductorul asta: http://www.gardena.com/ro/water-management/micro-drip-irrigation-system/filtru-reductor-1000/
@Ricardo: da' nu spui cine are o ditai masa sub acvariu
|
 |
|
|
Multumesc baieti. Si voi ati adus contributii valoroase de foarte multe ori si asta conteaza intr-o comunitate Repostez o poza in care am dat si detalii despre trasare (trebuie pregatita foarte bine pentru ca odata date gaurile nu se mai poate face mare lucru). Cei care au LED-uri mari (>1W) montate pe radiatoare ne pot spune aici despre incalzirea radiatoarelor si eficienta racirii... Minim de date: tipul si puterea ledurilor, regimul maxim al lor si regimul de alimentare, tipul radiatorului si suprafata lui si neaparat temperatura radiatorului si daca are sau nu ventilator. Spre exemplu: 7 Leduri din care 6 Deep-Red de tip CREE... de 3,5Vx1000mA max, alimentat la 3,2Vx700mA si unul Royal Blue de tip Cree ... de 3,5Vx1500mV max alimentat la 2,9Vx700mA, radiator de 190mmx500mmx50mm, racire naturala, temperatura - caldut la mana sau 39-40 grade dupa 5 ore de functionare (exemplul este cu totul si cu totul intamplator  )
|
 |
|
|
|
Tunsorile partiale fa-le mai sus decat linia finala. Plantele se ramifica de obicei din acea zona. Cand ajungi la tunsoarea finala (pregatirea pentru poze), in functie de planta faci tunsoarea mai mult sau mai putin sub linie. Vor creste ramificat (ramificarea plecand de sub linia orizontului de varf) si vor atinge linia in acelasi timp.
Daca le tunzi de acum la linie, cand va fi de tunsoarea finala vei avea in zona aia (zona de tunsoare) plante ramificate mult tocmai in acea zona si arata urat...
Tine cont de regula de aur 2/3-1/3. Daca deplasezi virful la stanga va fi chiar spre mijloc si vizual nu da bine. Fa o poza din fata si joaca-te cu programul de editare sa vezi cum poti sa aranjezi liniile de fuga si echilibrul imaginii.
|
 |
|
|