Message |
|
mai dar ce lampa e aia, cum sa dai 300 de lei pe chestia aia, e un proiector led de 70 de lei la care cine stie ce leduri a pus
cu 100 de USD iei un Mars Aqua de 165w care este standardul pentru acvaristica de recif si corali in gama de pret "chinezarii ieftine dar cu care iti faci treaba" - am 3 bucati acasa, stiu ce zic
iar piatra aia nu pare piatra poroasa pt acvariu marin
vad ca are la vanzare 300 de kile din ea si este foarte ciudat cum un tip ca el poate sa aiba 300 de kile de piatra legitima, adica a dat niste mii de euro pe piatra desi el a avut tot timpul acvarii mici?
aia cu siguranta e piatra adunata de el de pe la mare, nu zic ca nu o fi buna, dar cu siguranta nu se poate vinde cu 50 de lei kilul - gizas craist!!!
|
 |
|
nu exista "marinele peste X litri trebuie sa aiba sump" si de fapt nu exista in general "trebuie sa aiba sump".
sumpul e ca sa ascunda echipamentele si eventual pt refugiu.
secretul aici e ca are pesti putini, cred ca are doar clovnii aia, e corect?
daca nu ai pesti ci doar coral only, nici nu ai nevoie de filtru, de fapt, darmite de sump.
|
 |
|
imi place, arata destul de aproape de un biotop dupa mine
zi-mi si mie te rog ce macro alge ai si daca treaba aia ca un copacel din spate e tot alga sau un coral, ca arata f bine
alga rosie cum se cheama, ca-mi place in mod deosebit
merci
|
 |
|
la membrana de osmoza filtrarea este la 0.0001 microni din ce vad eu pe internet, deci de 100 de ori mai fin decat acel polimer UF care este doar o membrana de ultrafiltrare
ia un TDS metru din ala ieftin si masoara TDS la iesire - la instalatia de osmoza tb sa iasa aproape de zero
am si eu o membrana de asta de ultrafiltrare, ce-i drept este 0.02 microni nu 0.01 si pot sa iti confirm ca nu modifica TDS la iesire, deci nu are nici o legatura cu membrana de osmoza
membrana de osmoza nu poate fi inlocuita de nimic altceva
acum, referitor la intrebarea ta: "daca apa filtrata de acel sistem poate fi folosita la marine" raspunsul este DA, pentru ca si apa de la robinet poate fi folosita la marine si multa lume chiar asta face (din US, nu de la noi)
osmoza nu este obligatorie la marine, este doar FOARTE FOARTE INDICATA daca nu vrei sa ai batai de cap cu algele, cu dezvoltarea coralilor, si nu vrei sa risti sa iti moara pestii din cauza ca desteptii de la apa baga sulfat de aluminiu sau amine in apa mai mult decat e cazul in anumite perioade ale anului
deci sper ca se intelege ce zic
- nu iese apa de osmoza din filtrul ala
- se poate folosi, dar e puternic contraindicat
- eu nu as folosi decat osmoza ca animalele marine sunt scumpe si te risti aiurea pentru 100 de euro cat e o instalatie de osmoza
the King of DiY de exemplu foloseste apa normala la acvariile lui marine, dar are doar Fish Only si apa e din put, nu de la retea
|
 |
|
roaga-ti consoarta sa-ti spuna, eu asa fac :-)
daca nu ai, atunci ai putea sa pui o bucata de plastic alba in spatele lui cand vrei sa il "citesti"
mie mi se pare mai mult verde decat galben, deci e ok
oricum nu e f important, daca e foarte galben o sa-ti dai seama, la fel si daca e albastru
acuma ca e verde sau verde galben nu e asa important, exista o marja tolerabila iar indicatorul asta oricum are latenta de cateva ore daca nu chiar o zi
cel mai bine e sa te uiti in fiecare zi la ce se intampla in acvariu, in felul asta o sa ajungi sa-ti dai seama cand ceva nu e ok dintr-o singura privire
serios, eu am avut situatii in care dintr-o singura privire din celalalt capat al camerei mi-am dat seama ca sunt probleme
sunt zeci de semnale pe care nici nu-ti dai seama ca le stii, de la cum se comporta pestii pana la cum arata plantele samd
de ex intr-o dimineata am vazut din usa multi melci pe sticla si am stiut instantaneu ca e o problema cu apa, desi pestii erau ok
|
 |
|
reactorul are rolul de a dizolva co2-ul din butelia de CO2 in apa acvariului
deci are nevoie si de co2 si de apa, de aia se leaga si la butelie si la returul filtrului
el poate fi pus si pe o pompa dedicata, dar nu are sens in cele mai multe cazuri, de aia se foloseste pompa filtrului practic
|
 |
|
depinde de ce rata de evaporare a apei din bazin si de puterea pompei de ATO, dar dupa mine 5 minute ON este prea mult si 5 minute OFF prea putin :-))
in 5 minute pe ON cred ca faci o inundatie frumoasa daca se strica senzorii... si apoi dupa 5 minute o iei de la capat :-))
eu am folosit multa vreme 1 minut ON si 59 de minute OFF, acum am trecut la 1 minut ON si 4 ore OFF pentru ca nu avea nici un sens sa mearga pompa atat de des, adica doar cresteam numarul de failure points cum se zice.
cred ca 1-2 minute la 1-2 ore este cel mai eficient in majoritatea cazurilor
|
 |
|
Lumea nu prea foloseste marcile astea de incalzitoare, cel putin eu de aproape 12 ani de cand sunt aici pe forum nu prea am vazut marcile astea, am mai vazut Resun dar nu marcile astea de care zici.
Sunt marci relativ noi, de ex Jeneca a aparut de vreo 2 ani la Animax. Eu am un aspirator si 3 lampi led de la ei de mai bine de 1 an si sunt ok, aspiratorul chiar peste asteptari, dar la incalzitor e bine sa mergi pe marci consacrate, macar Aquael daca nu Eheim.
Eu am avut incalzitare aquael, hydor si sera pe parcursul timpului si toate au fost proaste, unele chiar neutilizabile, insa cu eheim nu am avut probleme, am unul care implineste vreo 8 ani si il folosesc in continuare.
|
 |
|
fa un efort si i-ati un eheim jager, este vreo 100 de lei la hornbach
incalzitoarele astea ieftine fie nu sunt precise, fie se strica pe pozitia ON si iti poti vedea toata munca aruncata la gunoi pt ca te-ai zgarcit la 70 de lei, cat e diferenta de la un jeneca la un eheim de exemplu
sincer, decat sa iei unul din asta ieftin mai bine nu pui incalzitor deloc
oricum acum e cald si nu ai nevoie iar pana in iarna eu cred ca poti sa strangi diferenta aia de 70 de lei
|
 |
|
eu am luat ATI easy frag, sunt niste bilute care puse in apa fierbinte devin similar cu epoxy-ul pe care l-am avut de la DD.
si din cate am observat, tine cam la fel ca epoxy-ul ala - adica nu grozav.
dar avantajul la ATI e ca se poate refolosi.
oricum eu il folosesc in combinatie cu super glue, la fel cum faceam si cu epoxy-ul - polimerul/epoxy se muleaza pe pietre iar SG asigura o aderenta f buna inca din primele momente, ca asta e problema.
|
 |
|
In primul rand ar trebui sa te ganfesti bine daca chiar ai nevoie,ca vad ca nu zici nimic de CO2. Apoi,CO2 se poate so fara controller,deci de ce vrei tu un asemenea aparat?
Eu am un ph-201 cumparat de pe ebay de la un vanzator numit gain express care a implinit 12 ani si deci pot garanta pentru el
Modelele astea puse de tine sunt interesante, dar nu cred ca stie nimeni sa-ti spuna daca sunt sau nu bune ca nu cred ca are cineva pe la noi.
Oricum ar fi, la nivelul asta de pret trebuie sa te astepti ca sonda de ph sa fie slaba si sa cedeze in cateva luni. Deci mai tb sa bugetezi inca vreo 50 euro minim pt o sonda reincarcabila de sticla (cauta pe ebay, vanzator koi chici).
|
 |
|
@Blue
pai piatra nu era uscata, a stat 6 luni la murat
nu, a fost de la inceput bacteria asta in acvariu, a avut o mica crestere la inceput, adica la vreo 2 zile dupa ce am pus apa de osmoza, inainte sa pun sarea - vezi postul meu din 2 martie de mai sus
dar cresterea aia am tinut-o sub control cu UV etc
insa lucrurile au decolat 3 saptamani mai tarziu cand am pus aquaforest pro bio F care este fix bacterii + mediu de cultura, deci practic carbon dosing sau echivalent cu bio peleti
in orice caz, azi raportez ca apa e cristal, am intrerupt si UV-ul de ieri ca sa vad daca mai infloreste ceva sau nu
sambata am pus apa oxigenata, duminca slime-ul era disparut, apoi a aparut un pic de ceata care azi nu mai este
deci traiasca apa oxigenata, coralii soft vad ca incep sa se deschida din nou azi
|
 |
|
am mai citit pe internet si Dr Tim's zicea acum niste ani ca ar ajuta apa oxigenata.
asa ca am pus mai intai o sticla care era expirata - nu au aparut bulele alea de oxigen asa ca am zis ca nu e buna apa oxigenata si am mai pus inca 2 sticle intregi, respectiv in total 600 ml apa oxigenata la 250 de litri net
Dr Tim zicea de 2-3 ml la 10 galoane, dar concentratie 35%, deci daca folosesti concentratie 3% ar veni de 10 ori mai mult la 10 galoane, deci 30 ml, adica pentru acvariul meu cred ca era suficient o sticla si eu am pus 3
tot nu au aparut bule, insa a doua zi 99% din slime-ul disparuse... deci problem solved, H2O2 functioneaza
dupa inca o zi insa a aparut o alta ceata in acvariu, dar fara muci, deci acum am o alta explozie bacteriana si sper ca e vorba de nitrosomonas pe care le-am bagat eu ca sa repopulez acvariul care practic a fost sterilizat
iar astazi mi-am dat seama ca motivul pentru care nu am vazut bule de oxigen de la apa oxigenata este ca apa din acvariu era extrem de saraca in oxigen pentru ca slime-ul consuma oxigen si deci tot oxigenul eliberat de H2O2 s-a dizolvat in apa instantaneu :-))
asta desi aerarea am marit-o considerabil zilele astea
bottom line:
- este pericol f mare pentru vietati pt ca slime-ul asta consuma absolut tot oxigenul din apa extrem de rapid si sufoca vietuitoarele
- eu am pierdut toti melcii si un coral stony, mai am niste corali moi care erau pusi de proba si care nu au murit, dar inca sunt inchisi
- apa oxigenata functioneaza cu siguranta impotriva white slime, efectele secundare insa nu sunt clare mai ales daca ai un reef populat
va tin la curent :-)
PS mai aveam pe teava ca solutie nucleara inainte sa desfac tot acvariul si Augmentin - din ce am citit eu, sunt sanse sa functioneze, se pare ca bacteria care cauzeaza slime-ul asta e gram negativa si sensibila la amoxicilina + acid clavulanic (Augmentin)
|
 |
|
Da pai stiam ca schimburile de apa sunt inutile ba chiar fac rau. Acuma nici nu stiu ce anume mananca nenorocirea,daca doar fosfat si nitrat ok, dar daca mananca si micro atunci apa nu va mai fi ok. Deci de aruncat tot va trebui sa o arunc probabil. Dar nu acum ci dupa ce trece :-))
Ok, presupun ca va trebui sa astept. Are 1 saptamana deja.
Am pus si niste eritromicina dar cred ca tot ce am reusit sa fac a fost sa omor toate celelalte bacterii si deci i-am eliminat competitia asteia :-)))
Asa e cand esti tolomac :-)
|
 |
|
A si tocmai mi-am dat seama de o chestie amuzanta: nici macar nu pot goli tot acvariul si face alta apa pentru ca la cum arata nenorocirea asta, nu m-am mira sa infunde canalizarea blocului :-)))
|
 |
|
ok guys, am nevoie de ajutor
am o explozie bacteriana (white slime) de ma crucesc, apa e plina de particule mici albicioase de nu se vede nici la 10 cm si peste tot sunt muci din aia de te si sperii de ei, la inceput am crezut ca e nu stiu ce lighioana in acvariu :-))
chestia e ca nu mai am solutii:
- orice filtrare mecanica se blocheaza in maxim 30 de minute (da, ati citit bine, inclusv tifonul se blocheaza, de ciorap sau perlon nici nu poate fi vorba)
- skimmer-ul da pe-afara in max 10 minute
- uv-ul nu pare sa rezolve nimic, am impresia ca ce am in masa apei este deja bacterie moarta
am avut o explozie cand am pornit acvariul dar s-a rezolvat cu UV
insa dupa aia m-a mancat in fund si am pus bacterii de la Aquaforest care au si mediul de cultura cu ele si de la aia e sigur
rulez carbon si absrobant de fosfati deja de 1 sapatamana fara efecte vizibile
PS ca sa nu mai pun poze, e exact ca in topicul asta
https://www.nano-reef.com/forums/topic/363263-killer-white-slime-consuming-tank/
nu am gasit solutii pe net, toata lumea da link la un articol din coral magazine care nu mai functioneaza
inteleg ca ideea ar fi sa bag o alta bacterie care sa o outcompete pe asta, dar astia zic de dr Tim si nu stiu de unde sa fac rost
oare un floculant ar ajuta?
orice ideea e binevenita
merci
|
 |
|
very nice!
|
 |
|
in cazul asta, cel mai probabil senzorul e prajit.
cred ca poti sa il inlocuiesti cu un senzor mecanic, pana faci rost de altul.
|
 |
|
nu ma pricep la ato-ul de la tunze, dar din experienta mea cu automatizarile, unele sisteme functioneaza pe principiul de "event triggering"
ce vreau sa spun cu asta: este posibil ca senzorul sa comande pornirea pompei doar cand trece printr-o schimbare de stare, mai precis de la starea "apa e la nivel maxim" la starea "apa nu mai este la nivel maxim"
daca tu l-ai montat cand nivelul apei era deja jos, el nu a mai trecut prin aceasta schimbare de stare (event)
altfel, da, se poate strica asa deodata, mai precis la pornire intotdeauna curentul electric este un pic mai mare si asta poate duce la topirea contactelor.
in acest caz ar trebui sa fii multumit, altfel s-ar fi stricat oricum, dar fara sa observi.
desi m-ar mira sa se intample asta la Tunze
nu poti sa testezi cumva senzorul separat de ATO?
|
 |
|
da pai redresorul asta poate incarca la 1A sau 4A si eu l-am pus pe 1A (mod motocicleta)
avand in vedere ca bateria are 28Ah si din cate stiu eu se recomanda incarcarea cu un curent de maxim 10% din capacitate, eu zic ca e bine.
am si voltmetru, o sa verific cum zici.
pare destul de calumea redresorul asta, calitatea materialelor e f buna, nu se incalzeste etc, are numai review-uri bune pe emag samd, eu zic ca e ok.
multam de interventie.
|
 |
|