Message |
|
 Si eu folosesc tot amestec de clorura si sulfat de magneziu. Exceptand culoarea, este varianta mai corecta pt echilibrul apei , in parte datorita sulfului. In cazul meu, tin Mg la 1500 si pot urca fara probleme Ca la 470, dar nu recomand peste 450.
Sa te bucuri de urmatoarele vietati !
|
 |
|
Salut,
O cantitate prea mare de "Biopellets" poate duce la Cyano, mai ales daca dozezi si NOPOX, pe langa - dar pentru sistemul de eliminare a nutrientilor ai nevoie de ele (sau macar una din ele). Biopellets necesita conditii stricte de utilizare (pat fluidizant , dar cu miscare lenta) si au nevoie de cateva saptamani sa stabilizeze bacteriile
RowaPhos (GFO - granule de feroxid) nu creste Ca si nu face apa laptoasa. Daca nu este bine spalata inainte de utilizare, atunci, inroseste apa initial, dupa care se mai inchide la culoare.
Apa laptoasa (+ Ca ridicat la 500) presupun ca apar ca precipitate in reactie cu 2NaHCO3 (bicarbonatul de sodiu) din apa . Daca aceasta este explicatia, atunci ai si KH-ul scazut (se consuma) , iar nivelul de Mg nu este suficient de mare sa previna reactia. Momentan nu este o problema pentru pesti ...
|
 |
|
Frumos colorat, divers, si ... sunt convins ca in realitate, cu ochiul liber, se vede mai bine. Felicitari
|
 |
|
Salut Ionut,
Cred ca sunt niste confuzii. Spre exemplu eu nu am afirmat nicaieri ca exista vre-un coral care face fotosinteza, dar sunt[b] animale care fac fotosinteza: Elysia chlorotica, Ambystoma maculatum, Vespa orientalis, Acyrthosiphon pisum si ... cateodata, tind sa cred ca si nevasta-mea :-).
Am incercat sa subliniez diferentele intre corali si alge, pentru a putea aplica conditii favorabile coralilor si defavorabile algelor:
- coralul se poate hrani independent si direct (filtrare, digestie,...) si indirect cu ajutorul algei zooxantellae, care transfera energie coralului prin intermediul zaharului. Algele sunt strict dependente de fotosinteza
- realizarea fotosintezei este conditionata de CO2 si nutrienti, pe care, in parte, coralul le ofera zooxanthellei, spre diferenta de alge care trebuie sa le preia din apa. Fotosinteza este un proces chimico-biologic, nu fiziologic - confuzie
- pigmentii care asigura fotosinteza sunt diferiti de pigmentii de culoare - confuzie . Localizarea efectiva a fotosintezei este in cloroplaste, unde sunt clorofilele de tip A - singurul pigment activ in reactiile fotochimice. Restul de pigmenti auxiliari si indirecti sunt : Clorofila B, clorofila C, Carotenoizi, Flavonoide si Ficobiliproteine (acestea din urma doar la algele rosii si albastre-verzi). Deci gorunul lui Horea nu asimileaza ca si ultima alga (rosie) - alta confuzie . Acesti pigmenti s-au adaptat diferit si in functie de lumina ambientala si au o pondere diferita in procesul de fotosinteza. Zooxanthellae realizeaza fotosinteza si la adancimi mari, unde culoarea penetranta este albastrul/uv , iar algele nu. Din acest motiv am subliniat ca dintre cele 2 varfuri de eficienta energetica pt fotosinteza, zooxanthellaele se descurca de minune doar cu 422 nm, pe cand algele nu la fel de bine.
- apoi, fotosinteza nu este un proces unitar, avand 3 procese principale: Fotofosforilarea, Fotoliza apei si Fixarea ?i transformarea CO2 în glucide -alta confuzie, dar aici diferentele sunt minore intre Zooxanthellae si algele nedorite. Totusi un PH ridicat favorizeaza Zooxanthellaele in fata algelor, deoarece primeste de la corali prin polipi
- nu e chiar o confuzie, dar Chaeto este o macro alga si este deseori utilizata impotriva algelor prin consumul de nutrienti.
Cunoscand aceste diferente putem face o setare cat mai defavorabila algelor, fara sa afectam coralii: Lumina in spectrul 410-460 nm, PH cat mai ridicat, NO3 si PO4 zero sau foarte aproape. La aceste putem adauga pradatori naturali (melci,...), curatare manuala si eliminarea imediata a algelor, precum si medicamente dedicate.
Acestea de mai sus au avut succes in multe situatii si lupta cu algele poate sa fie castigata. Nu e usor, dar se poate - a fost dovedit. Ce propui tu este o cale noua, de aici si scepticismul, dar are logica si se poate incerca, in ideea ca nu sunt pesti in bazin.
Si o ultima confuzie care am remarcat-o: fluxurile de apa nu vor muta nisipul deoarece nu exista substrat, :-) , n-am remarcat la prima citire.
|
 |
|
Salut,
Este o idee ! Poate va functiona, dar, personal, consider ca nu este varianta potrivita, muta necontrolat nisipul, esti in CO, n-ai timp, sau ... ti-e lene.
Oricum, nu vreau sa combat ideea ta - multe inovatii au fost putin probabile la inceput, pana au fost dovedite :-)
Eu vrea sa afirm ca nu in orice conditii "combinatia Lumina-hranä inseamna asaltul algelor asupra coralilor " ! Nu intru in amanunte, mai ales ca multe le-am citit (nu si inteles) si am crezut in ele in urma rezultatelor empirice, dar foloseste urmatoarele aspecte:
- coralii sunt vietuitoare (mananca individual si accepta simbioza cu algele zooxanthele) vs algele sunt dependente exclusiv de fotosinteza
- realizarea fotosintezei este conditionata de existenta nutrientilor: zooxanthelele pot prelua de la corali vs algele au nevoie din apa
- pigmentii care asigura fotosinteza sunt clorofilieni si caretenoizi - au dus la o adaptare diferita a coralilor vs alge referitor la PAR (nu pot explica cum deoarece nu am inteles bine nici eu, dar a dus la urmatorul punct)
- coralii s-au adaptat la realizarea fotosintezei la adancimi mari (lumina filtrata in albastru), algele nu
- dintre varfurile de eficienta fotosintetica (427 nm si 622nm), coralii le prefera pe primele, algele nu
Experimental s-a ajuns la concluzia ca se poate crea un mediu defavorabil algelor , dar in care coralii pot rezista si dezvolta:
- cerinte PAR (radiatia fotosintetica activa) grupata in zona 410-470 nm, fara alte componente (uzual la > 20000K)
- nivel PO4 extrem de mic <0.01 (clorura lanthan, ###phos,...)
- nivel NO3 cat mai jos < 0.5 (filtrare mecanica, skimmer, denitrificare anaeroba !!!, floculanti,...)
- solutii medicale anti-alge (pe termen scurt)
- consumatori naturali de alge (salarias,...)
Cum spuneau si colegii de mai sus: se poate ! Nu e usor, alge vor fi tot timpul in bazin, dar sub control . Principala problema, cred eu, este sa poti ajusta lumina (necesita dimmer) ca sa ajungi la parametri rezonabili (nu optimi) pentru corali si curentii de apa care sa "spele de detritus" intreg bazinul - ulterior denitrificarea anaeroba si reducerea chimica a PO4 nu ar trebui sa fie probleme. In mai putin de un an se poate ajunge la stabillitate si fara alge.
P.S. In cazul in care vei aplica metoda ta, voi urmari rezultatele si-ti "tin pumnii" ! Succes, orice vei incerca !
|
 |
|
 Ai dreptate cu "ATC" - eu citisem gresit pe Aliexpress. Oricum, nu stiu cum functioneaza compensarea automata, atat timp cat refractia este influentata de densitate , iar densitatea de temperatura. La refractometrele la care am avut acces (scale de zahar , vin, ulei, sare,..) ATC-ul consta in aducerea la aceiasi temperatura a mostrei si a refractometrului.
Ce pot sa spun este ca refractometrul este precis doar (imediat) dupa o calibrare corecta. Totusi, nu am vazut nici unul care sa "sara" in 2 zile de la 1.026 la 1.020
Hidrometrul de la TM are review-uri bune, dar se utilizeaza la pachet cu "rabdarea" . Trebuie scoasa mostra de apa, pusa intr-un recipient static (fara curenti) si de asteptat sa se "aseze". Apoi trebuie interpretat punctul de referinta in functie de tensiunea superficiala ( apa/sticla). E o metoda care cere timp si pregatire. Eu am un hidrometru FM si il pot folosi (cu marja mare de eroare) intr-un colt fara curenti din acvariu de carantina, ghidat printr-un inel de sticla.
Daca ai acces la un instrument (SG) bazat pe metoda Anton Par poti obtine cele mai corecte, precise, constante si compensate valori - imho
Am vazut ca se utilizeaza RSCP. Si eu tot asta folosesc si fara nici o exceptie la 38g/l am obtinut 1.026. E mai credibil asa decat refractometrul fara calibrare.
Pana ai ocazia sa faci o corelare cu altcineva, poti folosi solutii de calibare home made pt ambele capete: apa distilata/demi/RO-DI pt 1.000 si 38g/l pt1.026. In timp si cu monitorizare continua se determina si cantitatea de sare necesara la inlocuirea apei inlocuite prin skimmare
Daca raportul sare/apa a fost corect calculat (cantarit) atunci cel mai probabil este refractometrul cel cu probleme. Nu este critica salinitatea la inceput de ciclare, deci poti astepta o a doua masuratoare, asta daca in urma calibrarii refractometrului nu obtii valorile calculate din raportul sare/apa
|
 |
|
Verifica refractometrul cu apa demineralizata, sau cu apa RO-DI. Ar trebui sa indice 1.000. Dupa cum pare, refractometrul este tot ATC - ca producator.
|
 |
|
Salut,
Nu poate sa fie de la 5l completare din ATO; banuiesc ca sarea nu a fost complet amestecata cand s-a masurat 1.026, iar dupa dizolvarea completa si omogenizarea in masa s-a ajuns la 1.020.
De asemenea, echipamentul de masurare e de revizuit. Ce folosesti ? Refractometru, densimentru, ... La un refractometru nu conteaza prea mult temperatura, dar la un densimetru electronic influenteaza mult mai mult.
|
 |
|
Iar pentru culorile astea a recunoscut (prima oara) si sotia ca marimea nu conteaza:
|
 |
|
Lobophytum-ul a inceput sa se ridice ...
|
 |
|
Tridacna adoptata ( de la Catalin) pare sa o duca binisor
|
 |
|
Mai am de imbunatatit si lumina pentru detalii mai expresive:
|
 |
|
Sunt destul de multumit si de sistemul de filtrare - mai am de invatat chimie sa pot intelege ce se intampla cu apa ( ultima patanie a fost consumul KH mare datorat unui nivel ridicat de Ca)
|
 |
|
Salutare. Dupa 7 luni, bazinul meu incepe sa se apropie de ce mi-am propus - am muncit tot anul pentru cadoul de Craciun ! :-)
|
 |
|
La multi ani !
|
 |
|
Salut
Felicitari. A iesit bine pana la urma. Poti pune niste detalii despre lungimile de unda. Intreb deoarece UV tip A se termina la 400 um (si NUV asemenea 300-400um); dar 420um este foarte eficient pentru fotosinteza. Ma intereseaza lungimile de unda pentru gama "albastra".
Multumesc
|
 |
|
Salutare,
Firma este OK: este varianta "Kronstil" pentru persoane fizice. Sediul declarat este in Sacele, dar depozitul este in Brasov - n-ar trebi sa fie transportul o problema :-) .
Inca nu am comandat sare, dar la ora actuala, confirm ca este cel mai bun pret din piata, cel putin pentru RSCP
|
 |
|
Salutare,
Este a 3-a oara ca trec printr-o scadere de KH , care nu mi-o pot explica. De data aceasta nu am mai avut parametri auxiliari (No3, Ca, Ph,...) care sa influenteze consumul de KH. De asemenea am monitorizat mai indeaproape si nici nu am fost in Co sau delegatii. Un rezumat al situatiei:
- 15 Septembrie am inceput noua schema de dozare Ca, Kh, Mg, K. Aproape o luna a fost stabil, aproape perfect
- Din 15.09 pana in (aprox.) 06.11 am avut urmatorii parametri:
- Ca 406-411 (determinari saptamanale cu Hanna si Salifert)
- Kh 8.1-8.3 (determinari zilnice la inceput, la 3 zile in ultima perioada cu Hanna)
- Mg 1320 - 1380 (determinari Salifert)
- K 390 - 420 (in crestere usoara, dar constanta)
- No3 in scadere de la 5-10 pna la <2.5 determinare Salifert (in mod normal nitrificarea consuma ion de H, dar numai pe termen scurt)
- PO4 0.007-0.015 (determinare Hanna, cu transformare din P)
- schimburi de 8.5% bilunare (cu cresteri temporare nesemnificative de KH - sare RSCP)
- rulez 200g biopeleti AIO , si aditionez NOPOX 2ml pe seara
- In 06.11 am masurat 7.9 KH, fara sa corectez manual
- In 09.11 am masurat 7.1 HK am corectat manual pana la 7.5
- In 10.11 am masurat 7.2 , nu am corectat (am masurat la alta ora din zi decat obisnuiam)
- In 12.11 am masurat 6.9 KH, am corectat pana la 7.4
- In 13.11 am masurat 7.1, nu am corectat
- In 14.11 am masurat 6.7, am corectat la 7.3 si am marit cu 30% cantitatea dozata zilnic.
- ceilalti parametri sunt neschimbati
Coralii se simt bine, cei vechi sunt in crestere aproape vizibila, iar din cei noi un Brain o duce foarte bine , iar o goniopora rosie, tot noua, este in regres. Tempereatura este de 24.5 °C, in usoara scadere de la 25°C cat era la inceputul lui Septembrie. Lumina este in usoara scadere ca W, dar din cauza balansarii spre 410-450 nm. Variatii mici si o schimbare de sub 7% ca putere. TDS-ul masurat la apa RO-DI este max. 1. Salinitatea este constanta 35.7-36.1 PPT. Nu am alge deloc, nici diatome , poate un pic de cyano verde (sub 3cm2). Acvariul are aproape 7 luni de la pornire, deci exclus sindromul "apei vechi", mai ales ca schimb apa, desi rar, 8.5% la 2 saptamani
Nu am "stricaciuni " in acvariu, dar nu pricep ce se intampla. De ce scade KH-ul, fara o scadere proportionala a Ca ?
|
 |
|
Multumesc pentru poze. Sunt edificatoare: culoarea este intre cele doua din poze, deschiderea la fel si ... usor subiectiv, cred ca pot observa si niste zone mai albe la extremitate. De cand este la mine in acvariu, Tridacna s-a acoperit de alge coraline. Banuiesc ca asta nu e o problema !?
|
 |
|
Salut,
Scuze de raspunsul tarziu (e o perioada aglomerata) ...
Parametri mentionati de tine sunt OK: se "revarsa" peste cochilie 10-15mm uneori, mananca (si elimina  ) , carnea sta bine si reactioneaza prompt la umbre, dar si daca o atinge vre-un peste, cochilia are doar vagi urme albe pe margini si nici acestea continue (dar asociez acestea cu cresterea nu cu starea de sanatate/confort) .
Eram mai mult ingrijorat de schimbarea culorii de la un albastru marin cu irizatii albe spre un mov-violet cu irizatii albastre. Schimbarea de nuanta o observ la aceiasi ora cu aceiasi schema de luminare. In fapt, arata ca si cum s-ar fi bronzat usor  .
|
 |
|
|
|