Message |
|
Eu nu stiu care sunt acesoriile. Daca ai un filtru biologic, interior sau exterior, nu-l confunda cu cel rapid, (mecanic) ca acela nu filtreaza biologic, va trebui sa grabesti cat poti ciclarea sa prin adaos de bacterii, pe care le poti cumpara din petshop.
Cumpara solutii, nu testere cu fasii de hartie 5 in 1, ca au tolerante prea mari, pentru amoniac, nitrit si nitrat si masoara cel putin la 2 zile amoniac si nitrit. Acestea vor aparea curand si dupa ce vor atinge concentratii periculoase vor incepe sa scada.
Schimba apa cand devin daunatoare! Atunci va trebui sa masori si nitrat. Daca cumperi bacterii trebuie sa le lasi cateva zile timp sa se fixeze pe materialele din filtru, asa ca ar fi bine sa nu le arunci odata cu apa schimbata. Nu lsa sa mearga filtrul la capacitatea maxima, ca se fixeaza bacteriile foarte greu.
Doua treimi ajung. Schimba mai multa apa inainte de a introduce bacteriile, ca sa ramana mai mult timp curata. Protejeaza intrarea in filtrul biologic cu un burete ca sa nu intre murdarie in el si fa tot ce poti ca sa nu fie nevoie sa-l cureti. Un burete prea fin se colmateaza prea repede, tine-l sub observatie permanent.
Unul cu porii prea mari lasa sa treaca prea multa murdarie. Pori de ca. 1mm sunt optimi. Buretele ar trebui sa aiba ca. 10 x 6 x 6 cm, cu gaura in mijloc si cu o sita de plastic sau metal care sa nu-l lase sa se stranga. Daca face curent prea puternic poti sa-i pui un burete si la iesire.
Poti sa inmoi buretele in apa, il congelezi si-l gauresti cu un tub de metal sau plastic pana aproape de capatul opus. Lasi cam 1 cm negaurit. Pe ambalajul bacteriilor scrie pentru cat volum de apa ajung. Cumpara cu jumatate mai mult, si pune-le pe toate deodata. Nu mai cere parerea vanzatorilor, sau fa invers ce-ti spun ei. Interesele tale si ale lor difera substantial! Cand cumperi, indiferent ce, trebuie sa stii mai bine decat vanzatorii ce faci. Ei sunt dresati sa vanda gheata la eschimosi!
|
 |
|
N-am demontat niciodata un tetratech, dar ar fi absurd sa nu se poata schimba piese care se uzeaza la functionarea normala. Trebuie neaparat sa se poata schimba axul si rotorul, ca si orice alta piesa supusa uzurii normale. In general se pot roti fuliile cam 30° fata de rotoarele de magnet si asta-i normal sa fie asa, ca sa inceapa rotirea magnetului mai usor la pornire.
|
 |
|
mosu wrote:Am avut si eu Tetratec-uri  Toate au obosit in timp, dupa ~1 an aveau debit la jumate, dupa 2 la max 30%.
De ce dreaq se intampla asta?
Pentru ca se foloseste ca filtru mecanic (gresit) si se colmateaza? Ai masurat debitul fara material filtrant si scazuse la 30%? Atunci trebuie verificata fulia. Se poate sa se roteasca paletele mai incet decat magnetul pentru ca s-au dezbinat.
malawi_crys wrote:.pacat ca nu avem acces la echipamentele de acvaristica produse de ei 
Aveeeeem! Da mie nu-mi plac ustensile de sticla in acvariu cu pesti mari. Iar preturile sunt pura ofensa, absolut nejustificate.
|
 |
|
 Bolborositor
|
 |
|
|
 |
|
Mai rar acvariu sa nu fie si ei acolo. Sunt inofensivi, nu-ti face griji.
|
 |
|
Pestii nu aud deloc. Dar se sperie daca cade un ac in apa. Ei simt vibratii ale apei cu senzori aflati in goluri de sub linia mediana. Probabil ca sesizeaza vibratiile difuzoarelor ca pe cele produse de o cadere de apa.
|
 |
|
Ar trebuii sa nu fie construit din metale care sunt toxice pentru pesti, plumb, cositor, zinc, cupru, alama etc. si sa fie umezit permanent pe dinafara ca sa produca racire prin evaporare in aerul care vine din ventilator. Unii ar putea sa comenteze ca face scandal ventilatorul.
|
 |
|
Ce bine ca se gasestw cineva sa-si puna problema asta. Eu as zice sa masori cat de repede reduce nitritul la diferite viteze ale apei. Dureaza cateva zile, dar inveti ceva ce are valoare cat vei fi acvarist.
|
 |
|
Poti sa fixezi un burete pe capatul tevii ca sa disperseze jetul de apa.
|
 |
|
Azi se poate abona pentru un an la 1 dolar! Aici
|
 |
|
Sau cel putin tipul, poate gasim poza pe net cu schema conexiunilor.
|
 |
|
Daca-i crapat magnetul pe toata inaltimea se intrerupe campul magnetic si marginile crapaturii vor avea poli magnetici diferiti, ceea ce inseamna ca nu va mai functiona normal, probabil nu va mai fuctiona deloc, chiar daca schimbi axul. Filtrul este leit 2213 sau este 2213?
|
 |
|
Din cauza suprapopularii pot sa moara daca nu au suficient oxigen, sau hranesti intens si apare amoniac sau nitrit prea mult in apa. Deci se putea evita problema schimband apa la timp si aerisind-o.
Acestea nu-s lucruri greu de aflat sau realizat.
Alaturarea unor specii total incompatibile nu duce in timp de cateva saptamani la moarte, decat daca se ataca intre ele. Majoritatea pestilor de acvariu traiesc mult timp in apa cu pH si duritate medie.
|
 |
|
Problema cu bacteriile cumparate este ca dupa ce le torni in apa acvariului ele-si fac treaba, dar au nevoie de catva timp, eu nu stiu cat, poate fi intre cateva zile si cateva saptamani, pana se fixeaza pe un suport aflat in circuitul apei.
Acesta poate fi materialul din canistra sau toate suprafetele cu care are apa contact, si poate asigura oxigenul necesar respiratiei bacteriilor. (In straturile adanci ale substratului pentru plante nu ajunge oxigen, daca nu exista acolo un curent de apa!)
Lumina le dauneaza, asa ca in canistra ar fi mai bine adapostite. Daca se intampla totusi sa creasca concentratia de amoniu (inofensiv la un pH mai mic de 6,5) sau amoniac (foarte toxic, la un pH mai mare de 7) sau nitrit (deasemenea forte toxic) pentru ca hranesti prea mult, sau din cauza ca bactozimul nu-i destul de eficient, va trebuii sa reduci concentratiile acestora si n-o vei putea face decat schimband apa pana devine concentratia mai mica decat este daunatoare pentru pesti.
Dar aceasta inseamna ca vei arunca inevitabil si o parte din bactozim, cu urmarea ca dupa aceasta vei avea mai putine bacterii si se va forma mai multa substanta toxica, in timp mai scurt, daca nu adaugi mereu bactozim dupa ce schimbi apa.
Concluzia este ca poti sa-l folosesti, dar va trebuii sa masori amoniac si nitrit, iar daca concentratia acestora depaseste limita admisa sa schimbi apa si sa adaugi bactozim pana se fixeaza bacteriile pe suport si incep sa lucreze destul de sficient.
Asta vei constata prin disparitia completa a toxinelor si cresterea concentratiei de nitrat, mai putin toxic, dar a carui concentratie nu trebiue sa creasca peste 50 mg/1l. Dupa aceasta perioada vor mai fi necesare schimburi de cca. 25%/ saptamana.
|
 |
|
Eu ti-as recomanda pentru acvariul de 60 L cea mai mica canistra produsa de eheim, fara material filtrant original, ci umplut la capacitatea maxima cu siporax, iar la capatul furtunului aspirator un burete cu pori de cca. 1mm, cu laturile de 6 x 6 x 8 cm, care sa nu permita accesul murdariei in canistra. Un robinet, care poate ca-i chiar existent la cumparare, ar fi practic, ca sa poti reduce viteza apei la cca. 2/3 din maxim. De mai mult n-ai nevoie. Daca ai nelamuriri intreaba, ca o sa mai urmaresc topicul catva timp mai atent.
|
 |
|
Mooooamaaaaa! Tot respectu pentru faraonu nostru si felicitari calduroase pentru multiple performante, da le mai infloreste cateodata cu laudele la adresa mea. 
|
 |
|
Si de ce sa nu ajunga NO3 (Nitratul) prea mare? Pe cine deranjeaza daca n-ai vietati acolo in afara de bacterii, pe care nu le afecteaza?
|
 |
|
Nu au probleme cu toate ca schimba apa in timpul ciclarii?
Ba le au, dar nu le obsearva.
E logic ca daca elimini amoniacul si nitritul din apa, prin schimbul acesteia cu apa curata, lipsesti bacteriile de hrana. Sau nu?
|
 |
|
Daca ajung in filtrul biologic mai scapi de ei doar odata cu bacteriile, =deciclare-ciclare. Stii ce inseamna asta, nu-i asa?
|
 |
|