| Message |
|
|
|
ciclarea pe intelesul tuturor inseamna transformarea apei din apa sterila buna de baut, in apa cu bacterii(teoretic impropie de baut) , dar acele bacterii asigura viata in acvariu. Desi unii parametrii ai apei in timpul ciclarii se schimba, ciclarea nu va rezolva problema apei dure. Dar daca inteleg eu bine acvariul tau este in curs de ciclare si pelicula de albeata de pe sticla in mare parte se datoreaza pe de o parte ciclarii, pe de alta parte calcarului din apa. Decamdata in faza asta si pana la terminarea ciclarii sterge cu un burete pata alba de pe sticla daca asta te deranjeaza si pe urma in timp vezi ce se mai intampla. Teoretica faza cu buretele ar trebui sa fie suficienta. NU actiona cu alte mijloace deocamdata, ai rabdare
|
 |
|
|
|
pai de ce nu spui ca e nou? De depuneri nu se scapi decat cu apa in parametrii optimi, dar din cate inteleg eu, tu ai ciclide? Daca da, ai nevoie de apa dura si atunci nu poti schimba compozitia apei pentru ca ea e ok pentru pesti. In situatia asta curata mecanic calcarul, dar cu atentie sa nu zgarii geamul
|
 |
|
|
|
donez un pumn de lobelia cardinalis mini
|
 |
|
|
|
incearca sa-l cureti cu razuitorul de mai sus. S-ar putea sa mearga. Nu stiu cat de afectata e sticla
|
 |
|
|
|
ti-am copiat aici cateva din incercarile mele de a rezolva problema, dintr-un topic mai vechi " Pentru curatarea de alge am folosit magnetul curatator de alge numai ca eu am avut un magnet recomandat pentru grosime de 6-8mm si geamul meu avea 10. In concluzie magnetul nefiind puternic nu curata bine algele si pentruca acest acvariu nu fusese curatat niciodata timp de 2 ani cantitatea de alge a fost considerabila. Am folosit un spaclu pentru depunerile groase, dar recomand aceasta metoda doar celor care au indemanare si multa grija ca altfel se zgarie foarte usor geamul. La folosirea acestei metode am lasat sa curga un jet de apa permanent, de la dus, pe suprafata pe care o curatam, evitand astfel zgarierea nedorita a geamului. O alta metoda eficace de curatare este cif-ul pe care l-am folosit cu succes. In concluzie am scapat de algele de pe geam. A aparut in schimb alta problema: in partea de sus a acvariului, in zona de maxim nivel al apei, acolo unde a fost acoperit de capac erau depuneri mari de piatra, calcar, etc. In concluzie am pus mana pe cilit si l-am folosit la greu. Piatra a fost eliminata cu brio. In trecut la un alt acvariu am folosit si alte solutii (mai ieftine) pe care producatorii le recomandau la eliminarea pietrei, dar efectul a fost foarte slab. Asa ca de data aceasta am folosit direct cilit-ul si rezultatul a fost ok. Dupa eliminarea pietrei pe geamuri a aparut o alta dunga, de aproximativ 1cm, o dunga de matuire a geamului pe care la inceput am crezut ca este piatra pe care nu a reusit cilit-ul sa o scoata. Am repetat isprava dar rezultatul a fost negativ. Am incercat si metoda spaclu cu apa, dar nu a tinut. Am cerut sfaturi pe site si am mai folosit urmatoarele metode: otet, bicarbonat de sodiu amestecat cu otet(facut pasta) si lasat pe pata, sano anti-kalk. Toate metodele au fost negative. Nimic nu a dat rezultate, si de aici am tras o posibila concluzie: sticla este atacata in mod definitiv si irevocabil de depunerile pe ea si necuratarii timp indelungat. Eu cred ca acea pata este sticla matuita, erodata de actiunea componentelor apei. In felul acesta mi-a mai aparut o problema: chiar daca maream substratul sau puneam lampa mai jos, aveam in partea de sus a acvariului o linie matuita de aproximativ 1cm care ma deranja teribil. Mi-am dat seama in felul asta ca singura varianta eleganta de a rezolva problema este de a taia acvariul din partea de sus la dimensiunea dorita. "
|
 |
|
|
Bogdan_g wrote:Deci sa inteleg ca acele depuneri ataca sticla?
da, ataca sticla. Cred ca singura solutie impotriva calcarului e sa-l cureti periodic. Daca il lasi sa actioneze, in timp el ataca sticla. Am avut odata ocazia sa incerc sa curat un acvariu ca al tau. Am incercat toate solutiile posibile, de la cele eco la cele agresive. Nu am ajuns la un rezultat satisfacator. Pana la urma am taiat acvariul si am aruncat partea "stricata
|
 |
|
|
eu il folosesc pe asta http://www.nevertebrate.ro/Razuitor-alge-JBL-Aqua-T-Handy si merge. Dar de multe ori sticla e pur si simplu mancata de calcar si nu mai merge nimic
|
 |
|
|
zgatiuta wrote: Dar iar intreb: care credeti ca ar merge: pe neon sau leduri. Si daca pun capac de plexiglas chiar daca e transparent nu ia din puterea lampii?
de ce sa mai pui capac de plexi? In timp se matuieste, va face condens si te va obliga sa-l speli destul de des. In plus va lua din puterea lampii indiferent ca e led sau nu. Eu am la lampa protectie de plexi, dar aceasta e foarte subtire si este la o inaltime suficienta de la suprafata apei. Rolul ei e de a proteja neoanele de stropii de apa, nu ca sa nu sara pestii din acvariu
|
 |
|
|
|
cauta galaxy rasbora, sau elimina betta si baga creveti. La 10l poti face o flora frumosa dar ca fauna nu ai prea multe posibilitati
|
 |
|
|
|
stai linistit ca pana vineri nu ajunge. Daca vrei sa ajunga comanda altul, ca la primul pana se face returul, constatarea, anularea de comanda, etc, pana la "anul" nu vine altul. Oricum faza cu puzzel-ul mi-a placut
|
 |
|
|
|
vand ph controller Artz Elektronic fara sonda in stare perfecta de functionare. Pret 350lei
|
 |
|
|
|
parerea mea e sa nu gandesti ca un francez(zgarcenie maxima) si sa iei un eheim. Filtrul tau seamana cu chinezariile sun-sun. Are si un avantaj din cate am vazut eu pe net- si anume vine cu materialele filtrante incluse(de care sunt alea? o sa vezi cand iti vine filtrul). Ca ciclare poti folosi ambele filtre in paralel pana se cicleaza asta nou, poti folosi materialul ciclat din cel vechi la care sa adaugi material filtrant nou, si mai poti cumpara de la pet fiole cu bacterii vii ca sa grabesti ciclarea
|
 |
|
|
|
acvariul se pregateste ca orice acvariu. Chiar daca betta isi ia aerul de la suprafata nu inseamna ca el nu are nevoie de apa ciclata. Ciclarea inseamna de fapt transformarea apei din apa sterila in apa cu bacterii necesare vietii. Lipsa acestor bacterii duce la moartea pestilor si nu numai. Iar pentru ciclare ai nevoie de toate cele care fac necesar ciclul vietii: substrat(de preferinta fertil), plante, apa si lumina. Dupa care intervenim noi ca sa mentinem "viu" acest ciclu si adaugam fertilizanti, filtrare si mancare la pesti. Asa ca pentru inceput baga plante multe ca sa grabesti ciclarea dar apoi orienteaza-te catre plante mici ca sa nu fii nevoit sa tunzi des plantele. Poti grabi fertilizarea cu bacterii de la pet si pe urma ai rabdare. Iar ca filtru eu te sfatuiesc sa lasi filtrul deschis la maxim si apoi dupa ciclare il ajustezi in functie de debitul lui
|
 |
|
|
Iliescu Mihai Ulmis wrote:Servus
E bun, e influentat de campul electromagnetic al droserelor/neoanelor ?
eu m-am lovit de problema asta acum multi ani si greu i-am dat de capat. Dupa tot felul de teste si teste am ajuns la o singura concluzie: impamantarea era de vina. Droserele TREBUIE SA AIBE IMPAMANTARE, si nu numai ele, dar verificati priza sa aibe impamantare. Dupa ce am rezolvat problema asta am tinut sonda linistit in acvariu la o distanta de 10-15 cm de drosere si tot cam atata de neoane( distanta asta nu are legatura cu perturbarea sondei, am pus distantele doar asa informativ). Si am mai facut un lucru care mi-a rezolvat o alta perturbare de sonda: am pus impamantare si la reflector. Cu asta am rezolvat toate problemele legate de perturbarea sondelor si am incercat asa cum spuneam mai sus sonde la la Hanna, Jbl si Dennerle in aceleasi conditii de lucru, pe acelasi acvariu si acelasi controller de la Artz Electronic
|
 |
|
|
opincarul wrote:A luat cineva in considerare faptul ca apa se evapora si la temperatura camerei?
Mai ramane o intrebare... de ce folositi numarator de bule dac aveti ph controller?
eu am in camere diferite controllerele si numaratoarele si apa dispare aproape la fel. Diferenta de temperatura in vara asta intre camere era cam de 4-5 grade
numaratorul de bule il folosesc ca sa nu dau doza mare, sau prea mica in acvariu. Controllerul te ajuta sa ai ph-ul intre anume limite, dar cat de repede sau de incet atingi limita inferioara, asta decide numaratorul. Poti sta si cu ochii pe el sa numeri timpul in care scade ph-ul, dar ai atata rabdare sa tot faci probe?
|
 |
|
|
|
dupa mine un ph controller e important sa fie bun(ori merge ori nu merge), dar sonda trebuie sa fie de calitate. Eu pana acum am folosit sonda de la Hanna, Jbl si Dennerle. Din acestea 3 Jbl m-a dezamagit fiind foarte puturoasa. Le-am incercat pe controller de la Artz Electronic si mergeau la fel: Hanna si Dennerle foarte rapide, iar Jbl puturoasa rau(deci problema nu e la controller ci la sonda). Eu iti recomand sonda de sticla de la Hanna pentruca rezista foarte bine si este reancarcabila. Este scumpa dar merita. NEAPARAT sonda noua, indiferent de modelul catre care te orientezi. Revenind la ph controller iti recomand sa studiezi si piata sh. Daca te intereseaza un sh bun da-mi un PM
|
 |
|
|
|
interesanta discutie, eu cand foloseam pe post de numarator dozatorul de la perfuzii aveam permanent apa in el. De cand mi-am luat numarator dedicat imi dispare apa. Norocul meu e ca foloses ph controller altfel nu imi dau seama cam cat sa jonglez cu reglajul fin
|
 |
|
|
|
redau aici o parte din sfaturile pe care le-am dat cuiva caruia i s-a blocat robinetul pe deschis si nu are cum sa-l scoata in aceasta situatie. Daca are cineva alta idee e bine sa ne spuna si noua.
m-am tot uitat sa gasesc o solutie. Am desfacut un capac de la un Eheim pe care il am de rezerva si m-am orit la urmatoarele concluzii: in primul rand intreaba-te de ce s-a blocat? Nu l-ai mai inchis de mult? Daca e asa atunci poti incerca urmatoarea varianta: opreste filtrul, scoate capacul cu totul si pune otet cate putin in interiorul robinetului in ideea ca este "colmatat" si otetul va topi piatra iar pe urma isi va da drumul si va merge. Asta e varianta cea mai simpla si cea mai posibila. O a doua posibilitate este ca sa iti fi intrat ceva la rotitele robinetului(pe desupra). In situatia asta intoarce capacul cu robinetul in jos si zguduie-l pana cade de acolo eventuala problema. In timp ce-l mai zgudui incearca sa mai misti robinetul poate il deblochezi. In oricare dintre situatii NU FORTA. Eventual pune putina glicerina simpla(nu boraxata) pe care o gasesti de regula la farmaciile cu laborator propriu. Si daca nici asa nu merge atunci va trebui sa mergi la sacrificiul robinetului, sa il fortezi pana se rupe si apoi poti sa il scoti. Dar daca este blocat pe deschis, problema la tine e ca nu poti sa il iei cu capac cu tot sa il cureti. In situatia asta scoate furtunurile din acvariu ca sa nu iti curga apa prin casa, si dupa ce ai golit apa din canistra monteaza doi robineti care sa te ajute la inchis-deschis direct furtunurile( robinetii ii montezi 10cm mai sus pe furtunurile dupa robinetul eheim). In caz ca te decizi sa fortezi robinetul te sfatuiesc sa nu faci asta decat dupa ce ai un robinet eheim de rezerva. Costa undeva la 60-70 lei si il primesti in 2 saptamani.
|
 |
|
|
|
In mod normal pietrisul e inert(adica nu creste ph-ul). Ar fi bine sa il pui in apa, sa faci un test de ph la apa inainte sa pui pietrisul. Daca dupa punerea pietrisului ph-ul e la fel(sau o diferenta foarte mica) atunci e ok, dar daca ph-ul creste atunci cineva a vrut sa faca o afacere fara investitie si a bagat la Pet pietris de pe malul marii
|
 |
|
|
|
vand ph controller artz elektronik, fara sonda, in stare perfecta de functionare 350lei.
|
 |
|
|