| Message |
|
|
|
Continuare poze corali
|
 |
|
|
|
Coralii sunt :
- ciuperci discosoma verzi
- GSP
- un gorgonian, n-am indentificat varianta, fotosintetic
- torch coral
- hammer coral
- brain electric coral
- candy cane coral
- blastomusa, n-am identificat varianta
- turbinaria mesenterina
Si acum close-up-uri cu coralii, pozele nu sunt foarte reusite dar va puteti da seama de starea lor:
|
 |
|
|
|
Pentru ca a trecut ceva timp de la ultimul update - acvariul a mers inainte catre un nano-reef, si cu echipamentul si cu live stock-ul. La filtrare am adaugat un skimmer Tunze 9004 care a inlocuit filtrul intern Tunze, un reactor de biopeleti in care "ruleaza" cam 300ml biopeleti all in one si un reactor AquaMedic S pentru antifosfat , in momentul asta folosesc PhosEX ultra de la JBL. Am renuntat la filter sock; facea o treaba foarte buna dar mentenanta si costurile erau cam mari si am improvizat un prefiltru din filtrul intern Tunze 3162 la care am scos pompa si capacele; folosesc in el perlon Symec de la JBL si niste fibre de plastic de la Sera. Avantajul este ca vad imediat cand se colmateaza perlonul; cam la 3 zile il schimb.
In display am in filtrul Juwel Bioflow 3 , in ordine de sus in jos - mediu mecanic Juwel biopad, 100 ml Phosguard, un saculet cu Purigen si mediu biologic cam 3/4 din filtru - Matrix + Denitrate. Pompa de 600lph nu o curat niciodata, cu cat curge mai lent cu atat mai bine.
Am renuntat sa mai folosesc carbon activ; foloseam Matrix Carbon de la Seachem dar am descoperit ca scapa cam multi fosfati. Temperatura o mentin cu un chiller Teco TK150 setat pe 24C si histerezis de 1C iar in display temperatura variaza intre 24.5-25.5.
Tot sump-ul e alimentat printr-o priza controlata de un senzor de nivel Aqualight niveau controller, am considerat ca merita investitia de 70EUR in conditiile in care folosesc overflow box; pentru ca senzorul este foarte sensibil a trebuit sa instalez si o valva de sens pe retur. Probleme cu overflow-ul n-am avut niciodata ; atat timp cat flow-ul se mentine la un anumit nivel nu se acumuleaza nici un fel de bule.
Lumina este AI Hydra 52 HD; initial m-am gandit la 2 Prime insa am mai plusat un pic si am luat 52-ul.
Setarile sunt basic - 14K la 60% din putere timp de 6 ore, ramp-up si down cate 4 ore , total program intre 7AM si 9PM.
|
 |
|
|
|
Un sump mai are un avantaj major fata de AIO - in cazul sump-ului skimarea de suprafata se obtine natural, prin caderea apei si functioneaza practic la orice debit prin overflow; la AIO depinde de pompe si de nivelul apei si e PITA (pain in the a...s) - daca nivelul apei e prea ridicat nu mai ai skimare, daca e prea jos , odata cu apa va trage si de aici zgomot, bule in display, etc. Nivelul optim e problematic de mentinut cu un ATO cu float switch (la 40Eur nu gasesti altceva presupun) si la o suprafata de 60x60cm.
Asta a fost motivul principal pentru care eu am trecut de la filtrare interna la sump. In plus, un sump iti lasa mult mai mult loc pt schimbari, upgrade-uri si asta e un aspect fundamental in orice hobby.
|
 |
|
|
|
Din experienta cu plantatul nici n-am vrut sa incerc corali fara o temperatura adecvata si mai ales cat mai constanta. Pana nu am pus chiller la plantat nu am putut avea un acvariu decent pe timpul verii. E de asemenea adevarat ca nu se poate trai cu chillerul in camera. Din experienta racirii cu ventilatoare - temperatura ramane aprox constanta daca tii ventilatorul ON permanent. Altfel acvariul se incalzeste mult mai repede decat se raceste la loc. Daca exista optiune pentru chiller (buget plus instalare corespunzatoare) eu as alege chillerul fara discutie.
|
 |
|
|
Humbert wrote:ATO + ventilatoare e fezabil.
Sau dau gauri in perete si scot chiller-ul afara, ca vorba aia, cand te prinde microbul marinelor... :-))
Ventilatoarele de calitate sunt scumpe, cele ieftine dupa cateva zile de functionare fac zgomot mai deranjant decat al unui chiller de calitate. In plus mirosul specific apei sarate va fi mult mai prezent cu ventilatoare si daca mai pui si niste NOPOX in apa va mirosi si acela in camera.
Chiller-ul de acvariu este un echipament indoor, n-am vazut chillere care sa poate fi instalate afara. Ideal este sa poti instala chillerul intr-o camera unde nu se locuieste si unde sa ai ventilatie - de eu am doua, unul care raceste plantatul din living si este instalat in bucatarie si unul care raceste marinul, instalat in baia de serviciu. In ambele am ventilatie controlata cu termostat.
Nici un marin nu poate fi la fel de silent ca un plantat din cauza celor N pompe - valuri, recirculare, reactoare, skimmere, etc plus faptul ca recircularea prin overflow nu e presurizata sa nu existe aer. Eu am marinul instalat intr-o camera unde se doarme ocazional si atunci opresc noaptea sump-ul si merg doar cu pompele de recirculare si un filtru intern Juwel bioflow. Varianta cu aer conditionat in camera nu prea merge pentru ca in camera trebuie sa ai temperatura mai joasa cu cateva grade decat cea din acvariu deci s-ar putea sa fie prea rece , in plus e o risipa prea mare de energie.
|
 |
|
|
|
Se poate inchide, multumesc.
|
 |
|
|
scorpionul wrote:daca mai ai ceva microsorum windelow m-ar interesa si pe mine. Multumesc
Windelow-ul s-a dat la pachet cu celelalte, asta a fost singurul, am luat ce s-a desprins de pe o planta mama mai mare. Data viitoare cu placere.
|
 |
|
|
|
Plantele s-au rezervat pana maine dimineata.
|
 |
|
|
|
Azi le-am scos din acvariu, primul venit primul servit. Plantele sunt sanatoase si curate, Se ridica vis a vis de Kaufland Mihai Bravu, dupa ora 19.30.
Contact pe PM.
|
 |
|
|
|
Cu SPS-ul se mai poate rezolva, cu spatiul fara trecerea la alt acvariu nu prea. Dupa cum s-a mai discutat in multe alte topicuri pe aici, acvariile noastre sunt departe de a oferi conditii normale (nu ideale) pentru pesti, de la spatiu la hrana si diversitatea biologica. Probabil ca pestii supravietuiesc N ani in acvariile noastre pentru ca se adapteaza iar chromisii astia pe care ii tin eu imi par adaptati - mananca foarte bine, orice le dau si au crescut cel mai mult dintre toti pestii. Daca ar fi sa-i inlocuiesc, ce ar merge cel mai bine?
|
 |
|
|
um02122 wrote:Ai inaintat binisor cu acest acvariu.
Multumesc pt aprecieri, cam asta a fost si planul, incet, cu pierderi minime, investitii treptate incepand de la simplu (filtrarea interna) la complex (sump)..
um02122 wrote:
Ce nu-mi place:
- nivelul apei in display este foarte jos. La un acvariu fara intaritoare, e fain sa vezi apa cat mai aproape de marginea de sus.
NIvelul ales a fost cat de jos s-a putut regla cutia interna a overflowlui pentru siguranta. Pompa in sump de asemenea e instalata pe niste cutii de material filtrant de la Juwel tot pentru un volum cat mai mic de apa pompat in display daca se rupe sifonul sau se blocheaza overflow-ul. Ar mai fi loc de ridicat nivelul dar n-am stat sa fac calcule foarte precise.
um02122 wrote:
- tot nu ai o modalitate de a preveni saritorii
Ma bazez pe faptul ca pestii actuali sunt intr-o formatie stabila si nu sunt stresati - personal cred ca un peste care sare nu-si gaseste locul in acvariu.
um02122 wrote:
- pestii alesi sunt rezistenti, dar nu sunt foarte colorati. Eu as alege un clown cu rosu in favoarea oricarui fancy clown. Nu stiu de ce sunt cei galbeni predominanti la oferta. Chromis e de asemenea o alegere ciudata pentru un acvariu mic. Iar dwarf angelfish-ul iti va nega placerea de a trece la corali, scoici Tridacna si alte alea.
Criteriul de rezistenta a fost cel mai important, de asemenea si agresivitatea. Despre Angelfish am auzit ca nu prea e reef safe si ca se da la corali - voi vedea la momentul la care aduc primii corali cum se comporta. Care ar fi problema cu chromis - crezi ca nu au spatiu suficient sau sunt prea putini 3 ?
um02122 wrote:
- nu ai pus niciun coral.
Urmeaza dupa upgrade-ul la lumina - momentan am doar 60W T5.
|
 |
|
|
|
Intre timp am trecut la sump. Motivul principal - skimarea de suprafata cu fitrele interne cerea un nivel al apei mentinut foarte precis astfel incat apa sa aiba o cadere suficienta in interiorul filtrelor - ceea ce Osmolatorul Nano de la Tunze nu putea sa faca la o suprafata a apei de 70 x 45. Rezultatul era fie un nivel ridicat al apei si biofilm, fie un nivel prea jos si atunci era introdus si aer si aveam acvariul plin de bule de aer. Sumpul e foarte simplu, un 30 x 30 x 36 necompartimentat in care am mutat reefpack-ul de la Tunze , 2l de Matrix si filtrare mecanica prin filter sock schimbat la cateva zile. La suprafata asta Osmolatorul devine relativ precis in mentinerea nivelului apei. Ar mai fi loc langa de unul doua reactoare externe, ma gandesc la un biopellet iar in sump ar fi loc pentru un upgrade la skimmer daca va fi necesar sau extra material biologic/chimic. Returul este asigurat de un Jecod DCS 3000 la setarea minima. Pentru zgomotul facut de overflow am mesterit un Hofer gurgle buster. Juwelul intern e in continuare pe pozitie, in camera cu acvariul se mai doarme ocazional si atunci sump-ul este oprit.
Ventilatoarele si aerul conditionat din casa imi tin temperatura cam la 26.5 grade. Urmeaza un upgrade la lumina - ma gandesc la doua AI Prime HD si poate si o pompa de dozare AquaMedic ReefDoser dupa care sa incep sa aduc primii corali.
Alge sunt smocuri de GHA (cred) pe pietrele vii din stanga, au fost de la inceput, erau foarte mici si nu le-am curatat - momentan nu s-au intins, nu au aparut nicaieri pe alte pietre, momentan le mai las sa le ciugule acanthops-ul.
Poze :
|
 |
|
|
CatalinBarbu wrote:Salutare,
A incercat cineva in acvariile marine Purigen de la Seachem?
Sunt tentat sa iau si nu stiu cum se comporta si ce treaba face...ma incanta in primul rand ca e regenerabil ( adica se curata in clor si e ca nou  ...
Eu folosesc Purigen; l-am folosit initial cu un debit mai scazut insa am vazut rezultate foarte bune cand l-am mutat intr-un flitru intern Tunze 3162 (800lph). N-am incercat sa-l regenerez; pt ca nu folosesc mult il pot inlocui. Trebuie mentinut umed, daca apuca si se usuca nu mai functioneaza.
|
 |
|
|
Gabi C wrote:Artur multam de apreciere. Merge cropuita poza clar. Eu am pastrat- o necropuita sa am crevetele putin mai central si sa nu " dea asa tare in ochi " lemnul
Cristi - clar esti primu cu dublu ban - de la Koala si Porcu
De marin ma cam tem. Aia e treaba serioasa tare. Eu am mai citit jurnale de marin si la Batman si altele , plus jurnal de a lui Koala de cind tinea pesti de apa sarata.
Concluzia nu am curaj sa ma apuc de asa ceva .
Eu mi-am facut un pic de curaj si am inceput un marin si de multe ori mi-a venit sa le las naibii si sa ii trag cavea lemne , ferigi si mosuri, mai ales ca am toate echipamentele necesare pt inca un plantat. Un marin merge mult mai greu, costuri si atentie muit mai mari, foarte putin loc pentru greseli. Recompenseaza insa prin albastrul intens si bogatia de culori si miscare pe care plantatele nu le au.
|
 |
|
|
MihaiF wrote:Cateva intrebari daca imi permiti
Mentenanta asta minimala a ta ma atrage maxim
1.NPK - ul e tot de la Dennerle ? Il dozezi zilnic ?
2. Scapers green -ul acesta are rol de micro ? Il dozezi in doza unica/saptamana dupa schimbul de apa ?
Eu sunt pe linie jbl. Cu substrat aqua basic si vulcano si fertilizare in apa ProScape fe+micro si ProScape NPK . Sunt multumit de cum merg plantele , dar dozarea zilnica
NPK nu dozez. ScapersGreen e micro si il dozez la doua zile, cam 5ml intr-o doza dar se poate intampla sa mai uit sa dozez. Idea e ca nu ma tin cu strictete de un anumit regim de dozare. Substratul e JBL Proscape, bun dupa opinia mea, insa cam murdareste buretii din prefiltru - cand ii curat cam odata la 2 - 3 saptamani sunt negri.
|
 |
|
|
BBogdan wrote:Foarte bine arata acvariul ! , Bravo !
Multumesc - felicitari pt acvariile din semnatura ta; pe langa scape-urile foarte reusite remarc si calitatea profesionala a pozelor - cam asta e diferenta dintre a creste plante si a face arta din asta.
|
 |
|
|
Gabi C wrote:Foarte frumos. Bravo ! Ei zic ca sinugurul lucru care-i lipsteste este o poza fara echipamente si un colant alb in spate . 
La partea cu colantul acum imi pare rau ca nu i-am pus unul cand am instalat acvariul ca n-am suficient spatiu pana la perete sa-i pun unul permanent acum, insa am retinut ideea cu un panou alb pus pentru poze. Am sa fac si efortul cu echipamentele daca zici ca merita  Multumesc pentru aprecieri.
|
 |
|
|
MihaiF wrote:Arata foarte bine pentru un bazin cu mentenanta minima
Multumesc. Plantele au atins deja o masa cu care se poate incerca un scape, ca acum n-are nici un fel de forma. Background-ul are nevoie de lucru, ma gandesc sa tin criptocorina balansae din scurt ca de scos nu se pune problema; de asemenea sa ridic buturuga din dreapta care se sprijina pe o piatra sa fie mai sus decat cea din stanga, am suficienta inaltime (60cm); foreground-ul sa-l mai tund (eleocharisul si lobelia mini) si windelow-ul din stanga sa-l mai tund si pe el.
|
 |
|
|
|
Acvariul merge bine, in locul skimmerului nano de la Hydor a aparut reefpack-ul 250 de la Tunze cu varianta DC a skimmerului 9004. In filtrul 3162 merg cu Purigen, anti-fosfat si perlon, in Juwel tin filtrarea biologica cu Matrix si Denitrate, anti-fosfat si carbon activ. Dozez NOPOX si KH Coralline Grow, iar parte din piata uscata a fost inlocuita cu piatra vie. NO3 sta undeva la 1ppm, KH/Alk undeva la 9.6/3.4 (Salifert), salinitate intre 1023-1024. Sper sa trec vara fara chiller, temperatura acum e cam 27C, iar pt vara am un cooler JBL 200 plus aerul conditionat din casa cu bataie directa la camera unde se afla acvariul. PO4 n-am testat desi am un kit de la Hanna nou-nout. Prin toamna cand temperaturile vor fi mai potrivite, intentionez un upgrade la lumina si adaugarea de corali. Pierderi - un singura, un puellaris, fara nici o explicatie, fara semne de suferinta, formatia de pesti stabila, fara semne de boala la ceiallti pesti, etc... In schimb mi s-au inmultit melcii turbo, am in momentul asta doi pui.
As putea sa trec si la sump, mi-am adus de peste ocean un overflow box Eshopps 300, momentan insa vreau sa merg pe filtrare interna si sa trec la sump doar daca voi avea nevoie vreodata de skimmer mai mare, reactoare, etc. Stiu ce veti spune despre cutia de overflow dar cu o instalare corespunzatoare , eventual senzori de nivel in display apa n-ar trebui sa ajunga pe podea.
|
 |
|
|