| Message |
|
|
|
Bun, da Mg unde este? Ziceai ceva de el?
|
 |
|
|
|
Detaliza te rog putin, afirmatia cu magneziul!
|
 |
|
|
Aici ai incercat? Este doar un exemplu. Sunt multe firme online in Romania care trimit prin posta/curier.
|
 |
|
|
|
Personal nu sunt fan DIY. Totusi, in unele momente solutia DIY este de preferat.
Mg il iei lejer din MgSO4;
K din K2SO4, KH2PO4, KNO3, ultimele 2 substante aducand si aport de macronutrienti(P si N);
Na, ai spus mai devreme de unde;
Ca din CaCO3. Se gaseste la orice farmacie la un pret insignifiant.
Aceasta parte de macronutrienti si de preparare a apei o fac toti cei cu experienta.
La micro, intr-adevar, e alta mancare de peste si solutia profi este indiscutabila.
|
 |
|
|
|
Teoretic, e asa cum spui tu. Practic, e putin diferit. Tu, ar trebui sa menti un Gh=5-6 si un KH=3-4 la un bazin de 350+l.
Problema este ca acest hk, daca nu este alimentat, iar tu cu pietris denerle inert la CO2, nu prea ai cum sa il ridici, scade si va trebui sa pui mult si bine din sarurile Dennerle pana vei ajunge
la valorile dorite. Incearca in prima luna sa faci ca tine, sa te convingi si vei vedea dupa aceea.
Cel mai usor este sa combini apa de la retea cu cea de osmoza.
|
 |
|
|
|
Chiar daca le-ai gasit aparent intacte, nimeni nu garanteaza ca mai au ceva nutrienti prin ele.
|
 |
|
|
|
Asa este. Dar, mi-am facut destui dusmni cu afirmatia asta prin alte parti. Chinezii chiar pot face si lucruri de calitate.
|
 |
|
|
dj_ando_83 wrote:nu e de firma arunca-l. se pare ca pe toate forumurile se face reclama numai la jbl, eheim sau mai stiu eu ce firma. daca cineva nu are destui bani pentru un jbl sau eheim si vrea sa cumpere un resun sau un tetratec ii sar toti in cap ca nu e bun, ca o sa curga sau mai stiu eu ce face. eu am un tetratec ex 1200 si sunt destul de multumit de el pana acum si o sa mai iau unul(ori tetra ori resun cu uv).
Ca fapt divers, eu folosesc filtre de la Jebo(809 - 4 bucati), pe care nu le-as da pe JBL sau EHEIM. De ce nu le recomand pe acestea? Simplu, nu se gasesc pe la noi si trebuie luate de pe net, iar multi nu pot/nu vor sa cumpere de acolo. Chiar te rog sa iti cumperi un filtru, oricare ar fi el, cu UV incorporat si, dupa aceea sa te intrebi cum faci sa il pornesti/opresti automat fara sa demontezi tot filtrul. Ex au fost filtre bune candva, de altfel le si recomandam odata. Acum, poate te interesezi inainte sa te superi pe noi, au o rata foarte mare de cedare si, asa cum ti-a zis si @ReBella, imagineaza-ti cum e sa fi plecat de acasa in concediu si sa te sune vecinul de jos.
|
 |
|
|
|
Ca sa nu fiu total off topic, eu as recomanda, din ce se gaseste la noi, un filtru intre Eheim si JBL. As opina pentru cel din urma, cu oarecare rezerve deoarece inca nu si-a dovedit fiabilitatea, datorita pretului mult mai accesibil si a volumului de filtrare biologica mult mai mare.
In ceea ce piveste fertilizarea, ideea ar fi sa pui substratul, apa si sa il lasi asa circa 4-5 zile. Dupa asta scoti toata apa, il reumpli si plantezi. Este o noua idee aparuta, pentru a elimina surplusul de fertilizanti, eliminati la inceput de sbstrat. Se pare, zic unii ca acest procedeu te cam scapa de algele de inceput, inerente in perioada se setare a bazinului.
|
 |
|
|
Nilsen wrote:Raspuns: Dupa cum am precizat mai sus mineralele necesare NU dispar in totalitate, intr-o luna cat dureaza ciclarea. Este bine sa lasi acvariu sa intre intr-un echilibru fara sa-l fortezi cu fertilizare suplimentara. Dupa o luna incepi fertilizarea in bazin.
Nilsen wrote:Raspuns: Corect!...de aceea nu se intervine cu ferilizanti pentru a se forma un echilibru.
Serios?? Asta e chiar interesanta. Poate esti amabil sa consulti si siteurile porducatorilor, Dennerle ar fi un bun exemplu si sa ii corectezi, din moment ce ei recomanda inceperea fertilizarii din ziua a patra de la setare. Sunt sigur, de asemenea, inclusiv atunci cand subanteleg ca ciclarea, cum o numesti tu, se incheie in medie dupa ziua 60, deci 2 luni nu una. Apropo, de unde tragi tu concluzia ca acvariul se seteaza in 30 zile, fix? Ai mai jos un tabel spre consultare.
Sunt convins ca si alti producatori au solutii similare. De altfel Dupla a inventat cele 10 reguli de aur, iar Dennerle pe cele 7. Sunt disponibile pe siteurile celor 2 producatori. In esenta sunt acelasi lucru, dar difera total de ideile tale. Acum, pe cine sa credem? Eu, cel putin, am aplicat teoriile lor, adaptate la nevoile mele si crede-ma, aceste teorii chiar stau in picioare.
Nilsen wrote:Teorie, teorie, dar.....Sper ca esti de acord cu mine ca poti introduce involuntar substante nocive la un schimb de apa!
Putin probabil ca in apa de la reteaua generala sa ajunga acele cantitati de substante nocive. De altfel, exista un buletin de analiza publicat zilnic de Apanpova. Nu ai decat sa il consulti daca esti in dubiu.
Nilsen wrote:Am adus eu vorba de lumina,CO2,tipul plantelor???? Vorbeam DOAR de mediul de filtrare, bineinteles ca se tine cont de fiecare element in parte, este de la sine inteles, de ce vrei sa divaghezi in alte subiecte.
Din pacate nu se pot discuta separat, decat la modul simplist, inutil daca doresti sa realizezi ceva de calitate.
Nilsen wrote:Inchipuie-ti ca nu spuneam daca eu nu faceam asa....dupa fiecare schimb pun pentru 24 ore filtru carbonic, apoi il scot, tocmai pentru a preintimpina accidentele, si slava domnului ca nu am pierdut nici un peste si nici boli nu am avut in ultimii ani.
Nu vorbim aici numai de pesti. Acvariul, cu exceptia celor sterile unde, da, poti folosi carbunele activ, au si plante in compunere. Faptul ca nu a decedat un peste, nu spune si ca acelor pesti le place, dar este o alta discutie.
In ceea ce priveste lipsa bolilor nu cred ca doresti sa afirmi ca datorita carbunelui activ nu ti s-au imbolnavit pestii.
|
 |
|
|
Nilsen wrote:Da se foloseste si pe perioada ciclarii deoarece pe langa filtrarea biologica si mecanica este bine, in setare sa avem si filtrare chimica (ce este facuta de acest filtru carbonic) el indeparteaza compusii organici dizolvati si o serie din compusi daunatori (sarurile unor metale).
Repet, ce faci cu mineralele necesare pe care carbunele activ le elimina odata cu substantele nedorite??
Sau poate discutam degeaba si tu nu faci fertilizare la bazin?!
Nilsen wrote:Stai linistit pentru asta sunt bacteriile care isi vor face treaba
Eu stau foarte linistit, numai ca in perioada setarii, ma rog ciclarii cum o numesti tu, nu prea ai acele bacterii( tocmai de aceea setezi un bazin).
Mitul ala cu apa de la robinet si care este toxica, a cam cazut demult. Oricum facea referire la Clor, un gaz dizolvat, care se elimina rapid din apa. Nu stiu pe unde locuiesti tu, dar ce insiri tu pe acolo nu se gaseste in cantitati atat de mari incat sa provoace schimbari notabile in bazine. Era o teorie odata.
Nilsen wrote:Este aberant sa spui ca in 24 de ore ramai fara microelemente pentru ca ai avut filtrul pus, plantele au nevoie de putinine elemente macro si micro iar in 24 de ore nu se face nici un dezastru daca ai filtru.
Afirmatia ta denota multe, nu tii cont de multi alti factori, precum lumina, CO2, tipul plantelor, etc. si este simplista. Inainte sa dai verdicte, mai bine apuca-te si testeaza singur. Te asteptam cu propriile rezultate.
Ca idee, nu ma cheama @Andreiuc. As aprecia daca ai fi politicos si ai scrie corect numele userului meu.
|
 |
|
|
|
Era chiar un post foarte bine scris si exemplificat de @Lofty referitor la problemele Tetratecului.
|
 |
|
|
Nilsen wrote: Daca nu pui filtru carbonic ce te faci cu iondul, fenolul (apa galbena), amino-acizi, cupru, crom, fier, mercur, clor, cloramina, hidrogen sulfurat, verde de malachit, sufl si antibiotice cu ce le opresti? Carbunele are rol de filtrare chimica a apei, retinand elementele.
Cam amesteci mere cu pere. Ce spui tu acolo ca sunt elemente toxice, cupru, crom, fier, clor, iondul(banuiesc ca vrei sa zici iod), sulf, fac parte din categoria micronutrientilor si, orice acvarist, ar dori sa le pasetreze in bazin in anumite proportii. In ceea ce priveste H2S, acela apare in bazin de la o setare necorespunzatoare, ceea ce duce la crearea in substrat de bacterii anaerobe, iar pe acesta nici cu mama lui carbune activ nu il vei scoate(pentru asta s-au inventat solurile speciale si HC). Restul, antibiotice cloramina, fenoli, verde de malahit, NU le gasesti in apa de la robinet. Apar in bazin DOAR daca le pui tu si atunci, ai probleme mult mai mari. De obicei nu se fac tratamente in bazinul plantat, dar, daca e musai, numai atunci se poate pune pentru o zi sau doua carbune activ. Oricum, este de preferat sa faci schimburi de apa in loc sa te bazezi pe carbunele activ.
Spui ca se foloseste pe perioada setarii(ciclarii), ce te faci ca nu scoate NH3, NO2 si nitratii???
|
 |
|
|
Radu.U wrote:nici macar numar awb nu are.
Tehnic, nici nu are cum. AWB este precurtarea de la Airway Bill si este valabila doar la avioane.
Asta asa ca sa nu te mai superi. Parerea mea este ca cel mai ieftin si mai bine tot cu Posta romana trimiti.
|
 |
|
|
Nilsen wrote:NU elimina amoniacul, azotitii si azotatii.
Multumesc de atentionare. Este exact ceea ce ar fi de dorit sa elimine si, carbunele activ, nu o face.
|
 |
|
|
|
Chiar si asa, elimini chiar si putinul din apa de la robinet?
|
 |
|
|
Nilsen wrote:Se va proceda la intensificarea aerisiri apei si la filtrea apei din acvariu cu un filtru cu carbune hidrofil (i se mai spune uzual si carbune activ). Carbunele hidrofil se gaseste in comert sub mai multe forme (granule de carbune sau burete imbibat cu carbune) si are rolul de a absorbi atat gazele toxice eliberate in apa, cat si mirosul neplacut al acesteia. Trebuie mentionat ca buretele imbibat cu carbune se schimba la interval de circa o luna, maxim o luna jumate si carbunele hidrofil sub forma de granule la circa trei luni.
Buna ideea. Ce faci insa cu fertilizantii?
|
 |
|
|
Normal, doar te obisnuiesti intre timp.
Lasand gluma la o parte trebuie sa faci setarea/ciclarea bazinului din nou.
|
 |
|
|
|
Daca este vorba de un miros ca de balta statuta, ai probleme cu filtrarea biologica. Nu ai, sau ai distrus filtrul biologic si trebuie sa o iei de la inceput cu setarea. Daca ai un miros de oua clocite, acesta vine de la H2S(hidrogen sulfurat) care se formeaza in substrat datorita bacteriilor anaerobe. Acestea apar datorita colmatarii substratului. In acest caz nu ai altceva de facut decat sa refaci bazinul.
|
 |
|
|
Poti sa speri ca nu va fi asa.
|
 |
|
|
|
|