| Message |
|
|
|
Asta nu inseamna ca trebuie sa urci din sump in acvariu la o diferneta de nivel de aproximativ 1,5 m vreo 3500 4000 l/h ?
Nu iese mai bine treaba cu o pompa de recirculare de 2000l/h la 1,5 m inaltime si o pompa de skimmer de 3500-4000 l/h la 0,5 m ?
|
 |
|
|
|
Daca ai o intariotare orizontala de 3-4 cm latime poate fi montat daca sticla nu e mai groasa de 12 mm. Are el un soprt care permite montare pe un straif vertical sau orizontal de sticla .
|
 |
|
|
Spectuaculoasa evolutia acvariului tau! A crescut intr-un an cati altii in 10, mai ceva decat Fat Frumos.
Ce planuri ai pentru filtrare, lumina si decor?
|
 |
|
|
Cu multa placere.
Pentru ce ai tu nevoie poti sa folosesti si un hranitor cu "pini" cum e ( Sera Feed A plus). Vine cu 6 pini cu care poti programa 6 mese zilnice, daca mai faci rost de niste pini poti programa chiar mai multe ( maxim 48 mese din 30 in 30 minute). Retine doar ca la fiecare masa va da aceeasi cantitate din aceasi mancare. La cele cu disc poti pune cantitati si tipuri de mancare diferite.
|
 |
|
|
koala wrote:@Dan: Da, e acelasi lucru... cred ca am fost amandoi loviti de aceeasi idee  ... tocmai vorbeam cu Gabriel, pe mess, de treaba asta...
Mintile mari gandesc la fel 
|
 |
|
|
|
o idee simpla :
un separator in ultimul sump din dreapta cu gaura in el la un nivel cat mai jos, prin gaura trebce o flansa /conector ceva care leaga partea cu apa sumpului direct la IN-ul pompei, iar iesirea pompei se duce firec direct in acvariu.
E ca si cum ai avea pompa in afara sumpului dar ai siguranta ca daca se intampla sa-ti picure pomap sau ceva de genul asta nu va picura pe podea si va picura in sump ?
Am fost destul de descriptiv sau e nevoie sa ilustrez?
|
 |
|
|
tu probabil vrei ceva de genul acesta : http://www.smarthome.com/6102/Ani-Mate-207-Aquarium-Fish-Feeder/p.aspx
Pe piata din Romania nu prea am vazut tipul acesta de hranitoare.
PS : lumea incearca sa te ajute asa cum poate fiecare. Daca nu ai rabdare fa o coutare pe google dupa "Aquarium feeder" si din 3 clickuri ajungi la linkul sugerat de mine. Deasemenea poti folosi si functia search din cadrul forumului.
Succes !
|
 |
|
|
|
Nici cu tevile nu e asa de greu , crosetatul a 2-4 tevi nu ia mult timp si justifica eliminarea complicarii cu gaurile prin intaritoare cat si rigiditate pe care ti-o da un set complet de intariotoare pe toate laturile.
Solutia de prelungire cu furtun merge mai ales daca ai tevile pe loc si acvariul plin cu apa cat sa nu poata fi clintit un milimetru.
|
 |
|
|
|
Este acelasi hranitor despre care se discuta si mai sus.
Are maxim 4 mese pe zi, la fiecare masa se poate programa sa se invarta o data sau de doua ori. La oricare dintre invartiri va da aceeasi cantitate de mancare, deci nu poti seta mese mici sau mari ci doar mese simple respcetiv duble.
|
 |
|
|
|
Teava ar putea fi si de 25mm, cea de 20 mm e totusi cam mica, dar pentru siguranta si loc suplimentar de joaca eu unul as folosi de 32 mm.
|
 |
|
|
Pe site-ul lor din State scrie asa
"Dow Corning® 881 High Strength Glass Silicone Sealant is a one-part high modulus acetoxy silicone sealant particularly suitable for bonding glass where a stiff, high strength bond is required, along with a fast cure and high resistance to UV and water contact. Not suitable for Structural Glazing applications."
Informatiile furnizate de importator sunt aici : http://geocelpro.ro/product.aspx?id=1914&pr=dc iar fisa tehnica este aici : http://geocelpro.ro/dynpdfs/807.pdf.
In fisa tehnica spune :
ÎN CAZUL CONFEC?ION?RII
DE ACVARII: DOW CORNING
881 confer? o rezisten?? a lipiturii
pâna la o grosime a sticlei de max.
10 mm. Cerin?ele DIN 32622
trebuiesc luate în considerare. Un
nivel suficient de umiditate trebuie
asigurat pentru securizarea
vulcaniz?rii (50% R.H. la 23°C).
DOW CORNING 881 nu este
potrivit s? vina în contact cu sticla
laminat?.
Delaminarea peliculei de PVB se
poate face pân? la 20 mm când este
în contact cu marginea sticlei
laminate.
Pentru etan?area ?i lipirea altor
materiale, asigura?i-v? c? aderen?a
este suficient? pentru aplica?ia dvs.
pentru asisten?? tehnic? pute?i
contacta unul din centrele regionale
de consultan?? Dow Corning.
DOW CORNING 881 nu se
preteaz? la aplica?ii ce vin în contact
cu alimentele.
Produsul nu a fost testat ?i nici
reprezentat ca fiind potrivit pentru
uz medical sau farmaceutic.
Daca e sa desfacem problema, ce ar insemna pana la urma un silicon pentru acvarii?
1) Sa nu elibereze in apa agenti anti - viata ( gen silicoanele antimucegai sanitare pt baie )
2) Sa reziste lipitura la o sarcina (data de incarcarea din inaltimea coloanei de apa) / suprafata (data de suprafata lipiturii care de cele mai multe ori coincide cu grosimea sticlei pentru lipiturile fetelor) care este aplicata continuu asupra lipiturii.
|
 |
|
|
Porcu wrote:Cel mai mult silicon intra la lipiturile dintre fund si geamurile verticale. Trei tuburi ar trebui sa fie suficiente. Da' ia mai mult sa fii sigur ca nu ramii fara  . Niste distantiere de 0,5-1 mm ar fi in regula.
E bine 12+10 la fund.
Pe laterale nu-i cazu' sa pui intaritoare. Pune longitudinale SI transversale  .
Buna observatia asta cu mai bine sa ai in plus decat sa ramai fara atunci cand lipesti
|
 |
|
|
|
Din cauza timpului putin iti raspund asa mai telegrafic
1) Pentru o lipitura subtire si cu o mana sigura ar trebui sa-ti ajunga 1-2 tuburi, daca totusi preferi sa pui mai mult silicon ca sa fii sigur ca se lipeste bine ai mai putea suplimenta 1-2 tuburi.
2) Eu am lipit in ultimii ani numai cu Dow Corning si am fost super multumit, drept urmare ti-l recomand calduros. Spune-mi cate vrei si de care ( alb/transparent) si ti-l pot trimite oricand sa-l ai a doua zi in Brasov.
3) Sfatul meu este sa nu folosesti distantiere, o lipitura in grosime de 1 mm e recomandata si o poti obtine doar din presarea geamurilo. Silicon oricum e mai gros decat celelelate .
4) Pentru siguranta absoluta si usurinta in lipira mergi pe varianta cu fund dublu. 12 mm si 10 mm e ok.
5) Daca nu te incurca la pus tevi si alte fire prin acvariu ar fi bine sa pui intaritoare pe toate laturile, costul suplimentar e neglijabil si te ajuta si sa sprijini capacul mai bine.
6) Capac ... aici ar prinde bine niste detalii despre ce iti doresti : lumini, deschideri, culoare, material.
Numai bine
Dan
|
 |
|
|
In fisele de pe situl dowcorning.com mai precis aici nu apare mentiune ca 881 nu este recomandat pentru acvarii.
Ba mai mult spune " Nu este prev?zut nici un efect nefast asupra organismelor acvatice. "
E posibil ca fisa gasita de Dragos sa nu fie actualizata sau sa fie contrafacuta.
|
 |
|
|
Spuneam acum cateva zile de varianta cu flanse.
Folosind 2 astfel de flanse cu filet de 1 3/4" ( trebuie data gaura in sticla cu diametrul de 55 mm) comunicare celor 2 bazine se face printr-o teava de 40 mm cu diamterul interior de ~35 mm. Flansele pot fi puse la orice inaltime, preferabil cat mai jos ( de exemplu la 4-5 cm de fundul sumpurilor) astfel incat sa nu mai fie diferenta de nivel intre bazine)
Ca si gabarit pe lungime flansa + teava de 40 mm are 60-65 mm de la fata exteriora a sticlei, practic cu 2 flanse diferenta dintre bazine este de 12-13 cm .
Peste capatul de teava se pune un furtun de 38-40 mm la interior care se strange temeinic cu niste coliere metalice.
Practic 2 flanse bot-in-bot ar arata cam asa
Se poate reduce distanta dintre basine cu cate 2-3 cm pentru fiecare flansa care este intoarsa invers ( adica filetul vina in bazin iar partea scurta afara) insa e ceva mai greu de strans piulita( mai ales in cazul sumpului lung (caruia ii putem spune si "canalul Dunare-Marea Neagra" )
|
 |
|
|
koala wrote:As putea zice ca sunt foarte curios  ...
Si pe mine ma cam roade curiozitatea 
|
 |
|
|
Problema e ca acolo la el totul e perfect exact pe locul pe care sunt acum si ii va fi imposibil sa obtina autorizatie pentru o modificare, daca ar fi putut face o imbunatatire poate ar mi fost vreo sansa. Practic vina e tot a lui pentru ca a facut totul perfect de la inceput.
@mihai2000 : slabe sanse ....
|
 |
|
|
Conectarea
Niste treceri/flanse de 40 mm sau chiar de 32 mm ( intre stanga -mijloc si mijloc- dreapta) ar fi mai mult decat suficiente pentru a asigura debitul intre cele 3 bazine. Ar mai trebui totusi lasat vreo 10-15 cm intre bazine ca sa incapa fizic fittingurile deci socoteste lungimea utila mijlocului cu vreo 20-30 cm mai mica decat permite spatiul
Daca diferenta de nivel dintre stanga si mijlco e destul de mare s-ar putea ca trecerea sa o faci cu fitting doar pe bazinul din stanga si sa curga "de deasupra" in mijloc. La fel ar merge si mijloc- dreapta dar atunci e posibil ca nivelele sa urce destul de mult in primul bazin (stanga) si scada dramatic inaltimea ultimului (dreapta)
Spalarea Matrixului
Daca in bazinul din stanga punem o solutie de prefiltrare mecanica (bureti de exemplu, eventual in 2 etape burete grosier + burete fin) la care sa ai acces usor cred ca poti sa extinzi perioada dintre spalari astfel incat sa nu mai fie o problema, sau poate chiar sa uiti de ea.
Pentru bagat dedesubtul mesei care oricum va fi rar poti sa folosesti
sau daca ti-e mila de parchet :
|
 |
|
|
|
Gaura din primul bazin poate fi lasata si mai jos si dat nivelul dintr-un cot la 90 grade orientat catre in sus si apoi o teava. Astfel poti sa faci nivelul variabil prin lungirea/scurtarea tevii pentru cazul in care mai schimbi skimmerul.
|
 |
|
|
Si mie imi place cum a iesit Abea astept sa-l vad live pentru ultimele retusuri
Pune senzorul in camera pompei, acolo ar trebui sa se simta diferenta de nivel prima data
|
 |
|
|