| Message |
|
|
No, acum am inteles functionarea filtrului, dar am o alta intrebare existentialista: care e rostul acestui filtru, daca (iau exemplul tau cu litri) 250 litri parcurg etapa filtrarii biologice, iar 1250 nu?! Acceptam ideea ca toata apa trece prin filtrarea mecanica si va fi curata d.p.d.v. al impuritatilor. Rolul filtrarii biologice insa il stim: nitrificarea. Altfel spus, apa care va fi filtrata biologic va avea mai putini compusi de N2 decat cea filtrata doar mecanic? Nu cred asta, pentru ca nitrificarea se realizeaza cam in tot bazinul, astfel ca apa care intra la filtrarea mecanica va avea, aproape sigur amoniacul zero si nitritii la o valoare foarte redusa, filtrarea biologica clasica, la debit de peste 200 l/ora avand practic rolul de a oxida nitritii pana la nitrati si a reduce valoarea nitritilor pana la zero. Apa filtrata doar mecanic va avea si ea nitritii la zero pentru ca si in buretii destinati filtrarii mecanice se dezvolta bacterii care continua nitrificarea (oxidarea) NO2 pana la NO3. Deci, in cazul in care debitul la filtrarea biologica va fi unul normal, asemanator filtrelor clasice, acest filtru nu va face nimic altceva decat un filtru normal.
Sau reducerea debitului filtrarii biologice intentionezi s-o faci pana la nivelul de filtrare anaeroba destinata denitrificarii? Adica sub 200 l/ora? Situatie in care, da, accept ideea testarii de catre mine  . Desi ar fi foarte greu ptr ca oricum, in bazinul meu apa are NO3 sub 5 mg/l din cauza propriului filtru anaerob.
|
 |
|
|
|
Nu am intrat cteva zile pe forum si iata ca a aparut acest topic interesant. Scriu mai greu de pe tel, dar am si eu un coment. Am inteles, sper ca bine, ca apa circula de jos in sus prin filtru. Cred ca debitul in camera de sus va fi cel impus de pompa. A pune robinetii aia ptr reducerea debitului zic eu ca ar forta pompa. Eu as reduce altfel acel debit. Sudand intre cele doua camere un separator facut din plasa inox cu ochiuri foarte mici, de 50-100-200 microni. Cred ca ar fi mai putin solicitant ptr pompa. Sau, dpdv al fizicii cred ca mi se va spune ceva legat de sectiunea tubului si viteza de curgere...??
|
 |
|
|
Eu zic c-o reusit sa treaca prin toate furcile caudine a restartarii bazinului si-a devenit o cynotilapianca curva interspecifica  . Sau mai ai si-un mascul de Cynotilapia ascuns prin bazin, adevaratul highlander de fapt !
|
 |
|
|
|
Individul ala nu e o planarie aub nici o forma. Daca are 1 mm si foto e la microscop eu zic ca e mai degraba un crustaceu. Cel mai simplu tratament e sa introduci niste pestisori mici care nu au treaba cu crevetii dar elimina intrusii.
|
 |
|
|
|
No, asa da....acum stiu. Multumesc ptr clasificari.
|
 |
|
|
Or is prost, ori mai putin informat, dar stiu ca mi-ati stimulat curiozitatea. Si dand un search pe varu' google imi arata ca:
Aproximativ 7.020.000 (de) rezultate
dar un singur link cu notiunea de "par metru", adica linkul catre acvariu.ro. In rest numai extensii de par la metru, trafic cu par uman, imagini cu parul lui Dragomiroiu s.a.m.d.
Asadar, luminati-ma, acum, de Sarbatori, ce 'reac ii ala, par metru ?
|
 |
|
|
|
Spirulina este o alga verde, microscopica. Intre fulgii cu spirulina care-i dam noi la pesti, sau produsele medicamentoase care zic ca ar contine spirulina si spirulina naturala, alga ca atare, este o mare diferenta. Probabil ca produsele comerciale contin multa spirulina uscata, dar contin si multe chimicale menite sa asigure acelui produs o perioada de valabilitate cat mai mare, plus alte roluri.
Daca ajunge in acvariu in stare naturala vei avea cea mai minunata apa verde posibila, de care n-o sa stii cum sa scapi. Asadar, daca vrei sa hranesti pestii cu fulgi cu spirulina, sau daca vrei sa iei tu spirulina, pentru imunitate sau alte beneficii, eu zic sa recurgi la ceea ce gasesti in comert, nicidecum la culturi de spirulina, culturi care necesita conditii speciale de realizare.
|
 |
|
|
|
Nu e o prostie. Intrebarea e buna. Teoretic se pot folosi dar au marele dezavantaj al unei etanseitati care lasa de dorit...Aceste filtre sunt plasate in general afara unde cativa stropi pe ciment nu produc pagube. Mie mi-ar fi frica maxima sa am la acvarii asa ceva si sa lipsesc de acasa o perioada...
|
 |
|
|
|
Bogdane, eu am avut probleme cu seria 2071-2073-2075 si seria Pro din cauza calitatii slabe a plasticului, scurgeri, cleme si clapete rupte...
Nu am avut niciodata probleme cu 2080 si rareori am auzit de probleme cu acest filtru. Eu l-am luat second hand din Bucuresti si functioneaza nonstop de peste 6 ani...cine stie cati ani o mai fi avut el dinainte de achizitie....e un filtru beton ! Nu am avut probleme deloc nici cu seria 2222-2224-2226-2228, mai veche. Si de asemenea nu am avut probleme cu wet&dry-ul 2229.
45 lei/luna filtrarea....eu iti inteleg dorinta de-a fi si cu sufletul in rai si cu pestii-n buzunar, plus ca esti stalpul familiei si no, traiu-i greu si nu ni-i usor niciunuia. Dar si tu trebuie sa intelegi cateva axiome valabile la romani de genul: bun si ieftin nu exista, sau, sunt prea sarac sa-mi cumpar lucruri ieftine. Si la africani, nu prea ai de ales, trebuie filtrare cat mai multa. Asa, ca o solutie intermediara, ai putea incerca chinezariile...cauta 2-3 filtre chinezesti de capacitate mare si da-le drumu'...la astea e ca la Dacii...poti prinde una exceptional de buna si n-ai treaba cu ea toata viata, sau prinzi una cu care esti lunar in service.
Ce-ti zic eu este insa sa nu tot amani bagarea in functiune...te indepartezi tot mai mult de ideea de bazin cu africani...ca costa, ca nu incape sub stand, ca consuma, ca nu stii ce filtru...si apoi, ce comod e fara pesti, fara schimburi de apa, fara stres de boli, etc.
|
 |
|
|
|
Eu zic sa te feresti de Eheim 2075, 2073 sau 2071...e cea mai proasta gama dintre toate filtrele Eheim. Am avut vreo 3 2075...la toate au aparut probleme, mai ales legate de calitatea plasticului, ruperea clapetelor, etc. Mai mult, nu se pot compara cu 2080. Asta e un monstru de filtru, cu debit aproape dublu fata de 2075...al meu functioneaza neintrerupt de peste 6 ani...in acest timp toate cele 3 2075 au necesitat interventii...si in final am renuntat la a le mai folosi, stau in depozit. Mai bine unul cum zice Koala, la 300 euro, inghesuit cumva sub stand si un FX6.
|
 |
|
|
|
Iar eu zic ca daca mai ai de gand sa introduci pesti, fa-o acum, cat sunt inca mici si pana colonia nu este stabilizata. Ulterior, fiecare adaugire de pesti va fi potential riscanta ptr echilibrul coloniei, iar noii introdusi vor fi batuti pana la moarte.
|
 |
|
|
|
Hmmm....din cate vad eu, ai acolo un mixtum compositum, atat din punct de vedere al marimii pestilor cat si al speciilor. Tu i-ai luat ca 10 bucati black-pemba? No, eu vad acolo parca si 2 ikola, cei mai mici, a caror dunga este galbuie, nu rosie. Iar ceilalti doi, cu dungile rosii, care par pemba, mai mult sau mai putin (cel mai mare seamana cu Bulu point) difera destul de mult ca marime.
Am o vaga senzatie ca va trebui sa-i hranesti cu ceea ce sunt deja obisnuiti. Si asta ar fi trebuit sa-l intrebi pe crescatorul de unde i-ai luat. Este extrem de greu sa schimbi mancarea la acesti pesti. Si riscant. Mi-a adus Adi si mie niste Tropheus murago tanzania, obisnuiti cu fulgi de spirulina. Firma, o pot schimba intre ele fara probleme; mananca si JBL, si Tetra si Tropical. Dar, sub nici o forma nu am reusit sa schimb fulgii cu granule,oricate zile i-am lasat nemancati.
|
 |
|
|
N-am ignorat niciodata experienta ta si e la mintea cocosului ca bigger is better doar ca uneori suntem conditionati de buget, spatiu, disponibilitate de a accepta galagie, miros, batai de cap si atunci trebuie sa facem niste alegeri
No asa !!!
|
 |
|
|
|
La 600 l cu africani, un singur filtru, indiferent care, din cele 3, este insuficient. Ori iti faci sump, cat mai mare, ori o combinatie Fluval FX6 si Eheim 4. Eu am, tot la 600 l, un Fluval FX5, Eheim 2080, Tetratec 1200, Filtru inox ptr filtrare anaeroba + schimb la picatura de circa 8 l/ora. Avantajul suprafiltrarii este evident: fac curat o data / an in bazin, iar pestii sunt perfect sanatosi.
PS. Bravo mai Bogdane ! Acum vad ca tu ai scris postul initial...pai, vazand filtrarea mea, nu inteleg de ce te mai tot agiti cu intrebarile astea. Doar ti-am explicat: cu cat mai multa filtrare, cu atat mai bine!
|
 |
|
|
Deci, ca sa nu mai bata lumea apa in piua fara sa-ti raspunda direct problemei tale, hai ca incerc eu sa-ti spun.
Carasii aurii au 3 cauze majore posibile ptr abdomenul balonat.
1. E femela si are icre, adica ar fi o cauza naturala. In general femelele au abdomenul balonat inainte de icrare, si mai putin masculii. N-ai cum s-o determini sa depuna icrele daca nu are si un mascul in "zona". Dar ai putea s-o mulgi, daca esti convinsa ca e femela. Googalesti un pic cu "milking goldfish" si vei gasi informatii, filmulete si tot ce doresti ptr informare.
2. Constipatia, destul de comuna la carasi hraniti cu o dieta dezechilibrata, saraca in fibre. Dai o cautare pe google cu "goldfish constipation" si afli tot ce trebuie. Sau dai click pe acest link: http://thegoldfishtank.com/goldfish-info/diseases/goldfish-constipation/ Ideea e sa introduci fibre in hrana, cel mai comun, mazare decorticata.
3. Dropsy/bloat, adica o infectie bacteriana/flagelate. Daca pestele e vioi, mananca, are solzii normali, nu e vorba despre asa ceva.
In cazul tau, primele doua variante sunt, ambele, posibile.
|
 |
|
|
Importator, nu stiu daca pe Romania sau doar Transilvania, este Maravet din Baia-Mare, dar ei nu vand persoanelor fizice ci doar societatilor comerciale. Dar produse de Tropical sunt pe mai multe site-uri online. Nu vreau sa le scriu aici ca sa nu fac reclama mascata. Ideea e ca exista si e foarte buna, dovada pestii mei. Eu galeata am luat-o de la un pet-shop foarte cunoscut din Cluj  pentru ca cei de la Maravet nu aduc la galeata de 5 l ci doar la recipienti mai mici.
|
 |
|
|
RomeoS wrote:La mancare nu ma zgarcesc, insa nici nu le dau in exces, mananca de doua ori pe zi, Sak Green. Tipul din Ungaria a cam strambat din nas cand i-am spus ce fel de hrana le voi da...ma rog, stiu ca nu e cea mai buna calitate dar mai vedem si asta, ma mai documentez si poate pe viitor caut ceva mai bun. Ce mi-a oferit el...Hikari...era zdrobitor de spump acolo. Nu stiu oare Tetra nu face ceva mancare speciala pentru ei sub forma de granule??
Pe cuvantul meu de onoare ca nu inteleg ce stil de a judeca lucrurile ai tu...  si-o spun cu regret gandindu-ma la pesti in primul rand.
Da, stiu, suna dur, dar fii atent aici:
Ai spus SAK Green, adica f?in? de pe?te, Grâu, f?in? de extrac?ie de soia, porumb, spanac DM, DM. Spirulina, Chlorella, Dunaliella, germeni de grâu, produse din ou? DM., Ulei de pe?te, bere. drojdie, fosfat dicalcic. Compu?i analitici: proteine 48%, con?inut de gr?sime de 9% con?inut anorganic de 9,7%, 1,7% fibre. Aditivi / kg vitamine: A (E 672), 28000 UI, C 210 mg, vitamina D3 (E 671), 2100 UI; Coloran?i: astaxantin 50 mg; oligoelemente E 1 (Fe) 34 mg, E 3 (Co) 0.25 mg E 5 (Mn) 43 mg, 6 E (Zn) 42 mg; antioxidan?i.
Adica, incepe fix cu principala sursa de proteina care este faina de peste, o proteina de origine animala....
Daca ai fi ales SAK Spirulina lucrurile ar fi stat un pic diferit in sensul ca DM. Spirulina (25%), Dunaliella, grâu, f?in? de crustaceu, f?in? de pe?te, f?in? de extrac?ie de soia, f?in? de alge, spanac DM., Produse din ou? DM., Germeni de grâu, bere. drojdie, ulei de pe?te, fosfat di-calciu. Compu?i analitici: proteine 44%, con?inut de con?inutul de gr?simi 6,5% anorganic de 12,9%, fibre 4,9%. Aditivi / kg vitamin? A (E 672), 28000 UI, C 210 mg, vitamina D3 (E 671), 2100 UI; Coloran?i: astaxantin 50 mg; oligoelemente E 1 (Fe) 33 mg, E 3 (Co) 0.24 mg E 5 (Mn) 43 mg, 6 E (Zn) 42 mg; antioxidan?i. Adica principala sursa de proteina ar fi fost Spirulina, care este o proteina de origine vegetala, usor digestibila.
Eu inteleg foarte bine de ce crescatorul maghiar a cam strambat din nas. Tu parca vrei sa reinventezi roata...ceri pareri, nu tii cont de ele, mai "vezi" tu, te mai documentezi, nu te zgarcesti la mancare dar de fapt te zgarcesti...de ce ceri pareri daca te doare-n basca de ele? De ce nu mergi clar, asa cum ti-am mai spus, pe Tropical Spirulina super forte granule, care nu e atat de scumpa ca Hikari, nici macar ca NLS si care contine 36% proteina vegetala obtinuta din Spirulina. O galeata de 5 l (3 kg) costa 400 de lei si pe mine ma tine cam 5 luni la aproximativ 100 de pesti adulti toti. Estimez ca pe tine te-ar tine o galeata de asta cel putin 8 luni, daca nu chiar 1 an. Pai, e mult 50 de lei/luna hrana la bazinul tau de Tropheusi? Asta in conditiile in care ai dat o gramada de bani pe pesti. E ca si cum ti-ai lua un Mercedes si l-ai incalta cu anvelope Barum...Iar tu te joci cu cel mai sensibil aspect posibil din cresterea Tropheusilor.
Ma rog, nu e treaba mea, dar aproape fiecare post de-al tau imi zbarleste parul...
Si apropo....oxigenarea aia e vax albina. Mai bine pune o pompa de valuri orientata catre luciul apei, sa valureasca apa. Oxigenul din apa rezulta din dizolvarea aerului atmosferic in contact cu apa si nu din bulele alea care le da o pompa si care traverseaza rapid coloana de apa eliminandu-se in atmosfera.
|
 |
|
|
|
O intrebare: cati cm sunt intre stativ si peretii inconjuratori, de jur imprejur?
Intreb asta gandindu-ma ca intre partea de jos a suportului, unde vor fi sumpurile si bazin vor fi furtune, cabluri de curent, etc, iar toate astea necesita un spatiu de trece. Mai ales ca vad ca nu sunt gauri in blatul suportului ca sa sugerezi gauri in fundul bazinului.
|
 |
|
|
|
Apisto existente prin petshopurile din lume sunt, in general, adaptate la apa de retea si nu-s probleme cu ele. Mai mult sau mai putin adevarat. Ciclidele americane mici sunt printre cele mai sensibile specii din acvaristica, adesea fiind inregistrate mortalitati fara o cauza clara. Exemplific cu ramirezi ce mor din senin, cu nanacare sau apisto care brusc devin apatici si se curata. Cu toate acestea, daca nu ai pretentii de reproducere, eu zic ca s-ar putea sa ai succes, desi o valoare mai apropiata de 7 ar fi ideala. O solutie ar fi apa de ploaie, dar e riscanta ptr ca aduce cu ea tot felul de substante, impuritati, chiar contaminanti biologici. Poate omogenizand apa ta normala cu ceva apa de osmoza...dar asa ai reduce si concentratia in saruri. Daca retin eu bine, exista ceva medii speciala, parca turba, care adaugat in filtru reduce ph-ul...poate ma corecteaza specialistii intr-ale apei dulci sud-americane.
Cu totul altfel stau lucrurile la exemplarele salbatice.
|
 |
|
|
RomeoS wrote:Sa treci te rog pe la mine daca ai drum prin Zalau, sa stam la o cafea in fata acvariilor, crede-ma nu sunt asa intr-o dunga cum par...
Valabil si ptr tine cand ai drum la Cluj. Poate ca. vazandu-i pe ai mei, in acelasi "format" de vreo 7 ani, ma vei asculta intru-totul si nu doar ce crezi ca ar fi relevant ptr tine.
|
 |
|
|
|
|