Din poza nici nu-ti dai seama ce namila de acvariu este.
Ai de gand sa pui la loc mobila de bucatarie in continuarea acvariului?
Mie tot imi pare prea "in bucatarie".
Legat de aquascape, un acvariu peninsula are niste restrictii legate de curentii de apa (totul porneste dinspre latura cu overflow-ul). Ca atare, trebuie sa te gandesti ce va rupe cel mai putin curgerea apei in materie de aquascape.
Apoi, gandeste-te la ce corali vei pune. Patternul de crestere ar trebui sa-ti spuna cat de inalta si cat de solida trebuie facuta structura.
Eu as pleca dinspre overflow cu o structura mai lata si mai inalta si as ajunge spre marginea opusa la o structura scunda si mai ingusta si, de ce nu, o zona numai cu nisip. Pui SPS spre overflow, unde ai curenti mai puternici, softies si anemone la capatul opus plus corali de nisip (Catalaphyllia, Fungia, Acani) si LPS in mijloc.
Alta varianta e sa pui o pompa pe capatul opus overflowului, caz in care gandesti aquascape-ul ca atare.
AquaMedic vinde o pompa ieftina de dozat. Are patru capete.
Exista si un slave la jumatate din pret - inca patru capete.
Master + slave = mai ieftin decat marea majoritate a pompelor de dozare.
Eu daca asa avea un acvariu de 500L care nu poate fi gaurit, pentru un setup experimental, unde se urmareste doar functionalitatea, iar esteticul este secundar, as face asa:
- la acvariul de 500L, doua colturi cu overflow cu dinti, care sa dea nivelul apei;
- acvariul asezat pe podea
- in lacasul fiecarui overflow, o pompa de recirculare
- sumpul - un acvariu de 200L cu overflow Bean Animal, care sa se scurga direct in acvariul de 500L. Asta ar putea sa fie singura circulatie a acvariului, daca pui niste pompe suficient de puternice
- senzorii de nivel pentru ATO in overflow, acela fiind singurul loc unde va varia nivelul apei
Poti folosi apa din lac, dar nu deversa apa din acvariu inapoi.
Fa un studiu ecologic al impactului adaugarii pestilor in apa.
Fa un protocol de tratare a pestilor pentru paraziti interni si externi.
Acesti pesti sunt purtatori si de virusuri.
Recomand calduros folosirea la acest setup a blocurilor CerMedia pentru filtrarea biologica.
Un skimmer supradimensionat pe principiu Beckett (vorbeste cu Dragos).
Folosirea unui generator de ozon si a unui filtru UV de pond.
Chiller si incalzitor ca sa replici temperaturile din lac.
Un reactor de biopellete conectat direct la skimmer.
LE: la fish only cea mai buna sare e aia mai ieftina.
Nu stiu cum sa explic asta, dar de cand am schimbat lumina am inceput sa pierd toate algele. Lasasem un geam lateral cu alge, a inceput sa se curete singur.
Smocurile de GHA au inceput sa se destrame si se desprind singure de pe piatra.
Si am vazut primele pete de coralina pe pietre. Pana acum am avut doar pe cochiliile melcilor si a hermitilor si pe overflow intr-un punct.
dan.pavelescu wrote:Ai cascat ochii sa nu fie la 110v?
Se alimenteaza la 5V, ca toate controllerele astea mai noi.
Am scazut tensiunea de alimentare a turbinei pana la un nivel tolerabil (adica mai putin zgomotos decat un MP10 la 70%).
Azi cred ca ajunge si controllerul wireless din America. Pam pam.
De-abia astept sa incep sa ma joc cu canalele. Cred ca il folosesc si ca sa controlez ventilatorul (si zgomotul). Pam pam.
dan.pavelescu wrote:Le-am tot dat de mancare, JBL Koral Fluid, dar s-a terminat. Ieri mi-a sosit sticluta de suplimente all in one (da, stiu, faci bube cand auzi de aio ) de la Microbe Lift. Sa vedem ce si cum..
Felicitari.
E un acvariu deosebit.
Mare grija la tevaraie, sa nu strangi excesiv, am auzit persoane plangandu-se pe grupul Red Sea de pe Facebook ca au reusit sa le plesneasca. Unele piese de plastic atasate acvariului nu se pot schimba, pare-se.
dan.pavelescu wrote:Azi m-am gasit si eu, cand nu s-a deschis gsp-ul aproape deloc..
Problema se rezolva simplu, cu niste mancare pentru corali, gen zooplankton.
Tin minte ca pe vremuri asa imi convingeam coralii sa stea frumos la pozat.
Am facut niste teste de raspandire a luminii cu metoda colorarii apei cu zooplancton.
Acvariul are 60 cm latime si 40 cm lungime si vreo 50 inaltime.
Placile led sunt asezate la 20 cm distanta de margine si intre ele.
Ale mele sunt modelul care se folosea pe placile ATI Radeon HD 4870/5770/5970/6990. Similar si pe nVidia GeForce 8800GTX.
Modelul montat e de 12V, 0.8A, dar exista si de 1.0A si chiar 1.2A.
Am facut o gaura de 85mm in capac.
Intre capac si radiator mai incape un ventilator de 92x15mm.
Acum stiu sigur ca turbina suge aer pe sus intrucat ventilatorul adaugat deasupra se invarte si daca nu e bagat in priza.
In configuratia actuala (cu ledurile la 100% si gaura in capac) turbina imi tine radiatorul la 35 °C. Doar ventilatorul de 92mm tine radiatorul la 45 °C.
Ce as putea imbunatati pe racire:
- sa renunt la perforaje si sa la capacul de pe radiator cu o gaura (avea dreptate Koala ca restictioneaza debitul patternul meu fancy cu gauri in spirale, in principal pentru ca ventilatorul este MULT mai puternic decat ma asteptam).
- sa adaug un controller de ventilator cu reglaj turatii functie de temperatura pe heatsink
- sa dimmez ledurile sau sa le alimentez cu LDDuri mai putin puternice (700 in loc de 1000mA pentru Cree XTE si 500 in loc de 700mA pentru restul.
In plus, si acumulatorul de 48V tip adaptor de plastic se incalzeste, iar cum planul era sa-l montez in carcasa, l-as scoate din plastic si l-as monta si pe el pe un heatsink de aluminiu.
Humbert wrote:cum lipesti acrilul de sticla? stiu ca siliconul nu prea tine.
Ar fi doua variante:
- pun perete si in spatele cutiei pe care il gauresc sa se aplice perfect in jurul tevilor de overflow. Apoi aplic superglue gel pe spatele cutiei si asta ar trebui sa imi aplice cutia permanent pe sticla.
- Bostik Titan Bond Plus (produs australian, rebranduit pentru SUA cu numele Mr. Sticky's Underwater Glue).
Bostik Titan Bond Plus n-am gasit in UK, dar Mr. Sticky's era pe stoc in cateva locuri (l-am luat de pe Amazon UK cu £9.99 + £4.30 UK delivery).
Ce nu ma asteptam (desi e logic) e modul in care circula aer ventilatorul centrifugal:
- trage aer pe sus
- il scoate pe laterale dar...
- pe o laterala scoate aer doar pe o jumatate, pe cealalta jumatate trage aer.
Ca atare, sunt doua canale care circula aer in directii opuse.
Ventilatorul e functional si fara gaura in capac din cauza asta.
Radiatorul de 50cm in care am taiat aripioare pentru un ventilator centrifugal a ajuns in capacul de la RSM130 cu cincizeci de leduri pe el.
Taieturile de neam prost din capac nu-s facute de mine, asa am cumparat acvariul de la fostul proprietar care a facut o "modificare LED" in care a atarnat cateva bare AquaRay cu coliere de plastic.
adrian09 wrote:dar parca cu ;umina asta nu se mai vede asa culorile .. in prima poza se vede clar verdele,maro,gri....
Mda, parerile difera. Mie imi plac acvariile mele fix asa, dar ca sa ii placa si sotiei, folosesc controller cu albele si albastrele pe canale diferite si setez mixul ca sa se potriveasca momentului din zi in functie de cine e mai probabil sa fie privitorul.