Message |
|
nu am auzit si nici vazut vreodata neoni care sa se bata intre ei (tin neoni de 10 ani, acum am 30 in acvariu)
din poze nu imi dau seama de nimic.
cand le vine cheful de sex sunt ceva mai "agresivi", de ex. se invart repede unul in jurul altuia, dar in nici un caz nu se lasa cu semne pe corp, ca sa zic asa.
daca au semne, cu siguranta nu sunt facute de alti neoni.
oricum, de facut nu ai ce sa faci decat sa-i urmaresti sa vezi cine ii agreseaza de fapt, ca nu stiu daca stii, dar in salbaticie scalarii se hranesc cu neoni.
daca ii vezi ca se ciondanesc intre ei, inseamna ca vor sa se imperecheze (nu te gandi la icre ca neonii nu pot depune in apa obisnuita, le trebuie apa cu duritate extrem de scazuta)
deci stai linistit, cel mai probabil e o veste buna, inseamna ca le place la tine in acvariu si au chef de fricky-fricky 
|
 |
|
jahkz wrote:
Humbert wrote:www.echipamenteacvarii.ro
Zice ca e pe stoc, incearca
I-am sunat direct. Nu mai au pe stoc. Aduc, dar ajunge doar luni. Superb.
Acum 2 saptamani erau pline petshopurile de punktol. WTF. A dat ich-u in juma' de bucuresti si s-a vandut tot?
Sa stii ca nu e imposibil, am fost in weekend la coralis si am observat ca unii pesti marini aveau simptome incipiente de ceea ce ar putea fi ich: unii tremurau si se scarpinau.
Nu pot spune cu certitudine ca era ich, spun ce am vazut.
|
 |
|
www.echipamenteacvarii.ro
Zice ca e pe stoc, incearca
|
 |
|
jahkz wrote:
Mersi mult! Am citit metoda asta, dar nu am alt acvariu, si chiar presupunand ca fac pe dracu'n patru si mai cumpar unul - ceva nu mi se pare ok cu metoda asta - odata ce pestii au Ich. Daca ii mut cu ich in alt acvariu si ii tin acolo, presupunand ca intr-adevar moare ich-ul in acvariul principal - nu o sa se reinfecteze pur si simplu din nou cand bag pestii inapoi? Presupun ca imi scapa mie ceva, dar nu imi dau seama ce 
iti trebuie 2 acvarii spital.... ideea e sa muti pestii dintr-unul in altul (doar pestii, nu si apa) asa incat sa prinzi momentul in care parazitul e cazut de pe pesti si inainte de a porni din nou la vanatoare
dupa fiecare mutare acvariul in care au fost pestii este dezinfectat si uscat, asa incat atunci cand ii muti inapoi in el stii sigur ca nu are paraziti
in timpul asta, acvariul tau ramane fara pesti, si ar trebui sa ramana asa minim 6-8 saptamani, asa incat orice chisturi care existau acolo sa dea nastere la paraziti care nu gasesc gazda si mor
evident, e o metoda complicata si dpdv logistic (2 acvarii, 2 filtre, 2 incalzitoare) si pentru ca apa noua in care muti pestii tb sa aiba temperatura si ph la fel ca apa veche ca sa nu sochezi pestii
am dat-o doar ca fapt divers, nu ma asteptam sa o aplice nimeni
eu in cazul tau as lua o medicatie pe baza de cupru si as trata pestii in acvariul in care sunt acum - toate nevertebratele vor muri, dar oricum ziceai ca vrei sa scapi de melci deci cu atat mai bine
exista riscuri si la asta, pt ca cuprul e o otrava si pentru pesti, unii pot sa nu tolereze dar oricum unii vor muri de la ich deci na
sau poti continua cu sare si temperatura, desi sarea e posibil sa-ti omoare plantele si cred ca sunt si pesti care nu tolereaza sarea (corydoras)
oricum ai da-o, e nasol si complicat.... exista un moment de la care nu mai are rost sa tratezi... cine scapa bine cine nu nu, dar problema e ca atat timp cat nu mor toti pestii, o sa ai parazitul asimptomatic (pestii dezvolta un soi de imunitate temporara dupa ce fac boala) si orice peste nou probabil va face boala si o iei de la inceput
sau o sa o faca tot ei daca ceva nu le va placea in acvariul tau (stres)
|
 |
|
eu zic ca aspirarea substratului este inutila pt ca chisturile se fixeaza pe suprafete, nu sunt libere in apa, si oricum nu ai cum sa aspiri tot
iar parazitii propriu zis "eclozeaza" noaptea tocmai ca sa ajunga mai repede la pestii care dorm aproape de substrat si oricum traiesc doar 24 de ore, deci nu ai nici o sansa sa ii scoti prin aspirare
poti insa sa scoti pestii, de aia unul din tratamente presupune chiar asta, sa muti pestii la cateva zile dintr-un acvariu in altul (tank transfer method)
|
 |
|
eu nu pot vedea poza dar nici nu conteaza, pentru ca eu nu am vazut ich niciodata pe pestii mei in 10 ani, deci tot ce stiu este de pe internet.
foloseste online hospital
|
 |
|
Ich are un ciclu de viata complicat, citeste pe net, ideea e ca punctele albe cad de pe pesti la un moment dat si crezi ca ai scapat, cand de fapt parazitul atunci se divide ca sa poata da atacul urmator.
Uita-te pe jblonlinehospital.de ca sa identifici boala, ca tu vorbesti de pete dar de obicei la ich lumea vorbeste de "graunte ca de sare", asa ca tb sa fii sigur ca este ich.
Tot acolo iti da si tratamentul, pare-mi-se ca e punktol.
Sansele sa scapi de el sunt slabe si atat timp cat o sa ai pesti care supravietuiesc, o sa ai si parazitul in acvariu chiar daca nu o sa vezi simptome, deci orice peste pe care-l vei introduce ulterior va face probabil ich.
|
 |
|
Tare!
|
 |
|
pai risc sa te curentezi exista oricum la acvarii, oricand se poate dez-izola ceva si na, exista riscul sa fie curent in apa.
dar totusi dat fiind ca noi avem pe podele materiale ne-conductoare, probabil ca sansele sa scapam cu viata sunt destul de mari.
din cauza asta eu la acvariul de apa dulce am un fir care se duce din acvariu in impamantarea de la priza; la marin insa nu am pus pt ca firele electrice sunt de cupru si oricum nu cred ca as pune nici un alt fir metalic, chiar si daca nu ar fi de cupru, deci asta e.
pe mine de exemplu ma curenteaza ceva uneori la capacul de la apa dulce, e ceva f dubios de la neoane  )
|
 |
|
apropo, pentru cine mai are chef de dat bani pe un gadget, eu mi-am luat asta
https://www.gearbest.com/access-control/pp_1701138.html?wid=1433363
este un intrerupator smart la care se poate atasa acest senzor de temperatura
din pacate nu prea poate fi folosit pe post de controller de temperatura pentru ca afiseaza temperatura doar fara zecimale, asa ca histerezisul e de 1 grad, in schimb poate fi folosit pe post de monitorizare, adica poti sa vezi pe telefon ce temperatura ai
eu asa il folosesc, iar functia de switch o folosesc pt ATO, porneste o data pe ora timp de 1 minut
poti sa setezi sa porneasca/ opreasca curentul in functie de un interval temperatura si primesti si notificari pe telefon, ocazie cu care vezi daca ti-a iesit temperatura din interval
|
 |
|
foarte nasol, nu m-as fi asteptat de la un eheim sa scape curent in apa.
eu tocmai l-am pus pe al meu pe controller pentru ca nu reuseam sa-l setez nicicum la temperatura dorita de mine - azi se oprea la 26, maine la 26 si ceva si tot asa.
iar variatia de temperatura intre pornire si oprire este cam 1 grad, am observat asta la 3 incalzitoare eheim de puteri diferite, si la apa dulce si la sarata, ceea ce mi se pare prea mult.
pe de alta parte, mai am/ am avut inca 3 incalzioare mici de 50 W (2 X hydor si 1 X oase) care pur si simplu nu sunt capabile sa mentina o temperatura cat de cat constanta.
asa ca e cam nasoala treaba cu incalzirea.
|
 |
|
foarte fain scape-ul iar acvariul/plantele arata excelent, zici ca nici nu ai apa in el!
|
 |
|
NicuM wrote:astazi am inceput ciclarea cu apa dulce
?
la ce te referi mai precis?
chiar faci ciclarea cu apa dulce?
ce-i drept bacteriile sunt acelesi, acum nu stiu daca in caz ca ai lua medii ciclate din apa dulce si le-ai pune in apa sarata ar trai bacteriile, dar chiar si daca ar trai, tot nu inteleg de ce ai face ciclarea cu apa dulce in loc sa faci ciclarea cu apa sarata.
|
 |
|
eu zic ca poate sa si treaca de 50K, si iti spun de ce: la un acvariu mic, iti permiti sa cumperi echipamentele neesentiale mai low end, chinezarii (pompe de valuri, pompa de dozaj etc) pentru ca in caz ca se strica sau functioneaza incorect, pe de o parte volumul de apa e mic si poti sa rezolvi multe situatii schimband apa si pe de alta parte investitia in animale pe care o risti nu e asa de mare - adica daca am dat 500 de euro pe corali, mi se pare ok sa dau 70 de euro pe o pompa de dozare.
insa cand ai bagat 5 mii de euro in corali, nu cred ca iti poti permite sa iei o pompa de dozare de 70 de euro, ca daca iti dozeaza inexact 1 saptamana, poate fi nasol.
adica costurile cu echipamentele nu cresc doar proportional cu volumul de apa, ci cresc mult mai mult pentru ca esti nevoit sa iei echipamente mai scumpe in ideea ca sunt mai fiabile si mai precise.
de asemenea, mai apar si alte costuri care la un sistem mic e posibil sa nu existe.
de exemplu back-up-ul pentru energie - eu am pus o pompa de valuri pe un UPS de calculator si sunt ok pentru 2 ore iar in caz de pana de curent de 1 zi, asta e, scapa cine poate, dar daca am bagat 10 mii de euro in niste pesti pe care i-am adunat in decurs de 1-2 ani, i-am tinut in carantina etc, adica am investit si foarte mult timp in ei, nu doar bani, o sa vreau sa imi iau generator pe benzina.
|
 |
|
plus ca va fi nevoie de un sistem de carantina foarte serios, ca doar in 3000 de litri nu-ti permiti sa bagi un peste bolnav care sa-ti decimeze toti ceilalti pesti in care ai bagat mii de euro.
idem si pentru corali cu paraziti pe ei.
probabil ca sa ajungi ca un acvariu asa mare sa fie fully stocked cu tot ce vrei tu, adica sa zici "gata, am tot ce vreau in el" iti ia vreo 2-3 ani, ma indoiesc ca vei putea cumpara din prima si de la acelasi supplier toti pesti si toti coralii pe care ii vrei
asta inseamna ca va trebui sa poti sa tii in carantina mai multe animale in acelasi timp, fara sa se amestece intre ele.
De aia ideea cu acvariul pilot vine la fix - maturezi piatra, iti dai seama cat de cat ce inseamna acvarou marin si il folosesti apoi ca unul din acvariile de carantina.
|
 |
|
De senzatie. Zici ca-i pictura nu fotografie.
|
 |
|
Haha, Silviu, eu ti-am zis ca de riccia nu ma mai ating nici platit. Acum am si moss-ul pe lista - imi place cum arata, dar daca voi mai folosi vreodata va fi doar pt un acvariu exclusiv cu moss :-)
|
 |
|
eu am zis 50K asa, rotund, nu am calculat exact cat costa, dar cu siguranta vorbim de zeci de mii de euro.
asa ca idee, un peste marin costa, in medie, 30 de euro, desi cu siguranta la 3000 de litri vei vrea si pesti de 100 de euro sau mai mult.
eu in 150 de litri net am 12 pesti, adica 360 de euro, plus cei 2 pe care i-am pierdut, inseamna vreo 400-450.
daca mai pun si nevertebratele la socoteala, rezulta vreo 600 de euro bagati numai in pesti/ creveti/arici/melci.
daca inmultesc cu 20, rezulta ca la 3000 de litri vei baga minim 10 mii de euro numai in pesti si nevertebrate creveti.
probabil tot acelasi ordin de marime il vei cheltui cu corali, desi in corali poti sa bagi mult mai mult.
si iaca ai 15K - 20K numai in vietuitoare, la un calcul ultra rapid, fara nici un hardware.
si in conditiile in care o lampa mai de doamne ajuta pentru un acvariu de 60 cm este 400 de euro, vei baga 5000-8000 de euro minim numai in lumina
si uite asa ai ajuns la 20-25 de mii fara sa pui la socoteala nici acvariul (apropo, cat costa transportul la un acvariu de 3000 de litri?), nici alte echipamente si nici costurile de mentenanta.
eu zic ca stiu ce vorbesc, pare insa ca tu nu stii.
|
 |
|
Sper ca nu am inteles bine: tu vrei sa te ocupi, cu zero experienta si cunostinte, de un acvariu marin de 3000 de litri?
Daca da, mai bine arunci direct la gunoi 50K de euro si te scutesti de o gramada de nervi, parerea mea.
Lasand la o parte ca sa ai grija de un acvariu asa mare este full time job, problema e ca nu exista ce vrei tu, respectiv "sa ma instruiasca privind intretinerea si absolut tot ce e de stiut pana in cel mai mic detaliu legat de acest subiect".
Intai, nu o sa poti tu retine cata informatie exista si e necesara, chiar daca ti-o da cineva. Apoi, informatia fara experienta nu face 2 bani, iar experienta nu se poate cumpara.
Singura sansa sa ai un asemenea acvariu cand esti nou in domeniu este sa se ocupe o firma de el. Si dupa 1-2 ani, daca inveti de la ei, te poti ocupa tu, daca dispui de timpul necesar, care nu o sa fie putin.
|
 |
|
2 x 54w timp de 8 ore am de ani de zile
De vreo 3-4 luni mai bag alte 2x 54 w timp de 2 ore, ca altfel se topeste alternanthera aia
|
 |
|
|
|