| Message |
|
|
Spor la treaba si succes!
Ne pui si noua o poza dupa
|
 |
|
|
|
OK, arata bine. Cind scoti salcia?
|
 |
|
|
|
Nu-i problema. Plantele stem, mare parte din ele incadrate la categoria "easy", nu necesita substrat felrtil (OK, cel mai bine este sa-l ai, dar nu este o conditie de excludere).
Poti folosi fertilizarea in coloana si poti aditiona in substrat, in proximitatea plantelor , pilule fertilizante (ai multe variante de la Tropica, Dennerle,...).
Sunt fertilizanti de substrat care se introduc cu penseta, la 3-4 cm in substrat si actioneaza o anumita perioada de timp. Nu uita, orice problema are cel putin doua solutii!
|
 |
|
|
|
Elodea, Hygrophyla, Limnophyla... plante stem si/sau cu crestere rapida... Dar nu te arunca la a pune plante in acvariu doar de nevoie. Fa un plan, vezi ce ti-ar place. Pina la urma, cel mai important decor al acvariului sunt plantele. Ceata din apa dispare oricum, important este ce ramine dupa ce se ridica ceata.
|
 |
|
|
|
OK, incerc sa postez poze cu principalele faze. Am ceva emotii legat de transplantarea Bonsai-ului, e o manopera foarte delicata. Insa, am studiat problema, am urmarit tutoriale si am discutat cu doi colegi de pe forumuri dedicate si cred ca am inteles cerintele fiecarei etape.
|
 |
|
|
zax3303 wrote:Dupa 96 ore de intuneric, acvariul este aproape impecabil - nu se mai vede decat o foarte mica urma de apa tulbure.
Azi am luat mopani, i-am pus la apa (plutesc in apa), sper ca maine sa pot sa amenajez acvariul.
Citeam pe forum ca unii colegi au folosit albastru de metil pentru o claritate mai buna a apei - voi ce parere aveti?
Pai da si cu o poza, sa ne bucuram si noi!
|
 |
|
|
Cam asa
De fapt, mentiunile alea despre "nici un risc", la fel ca la unii conditioneri, se refera la un eventual efect negativ asupra vietuitoarelor, nicidecum asupra calitatii apei.
In cazul de fata, in timp, colonia de bacterii va fi diminuata prin limitarea resursei de hrana (amoniac-nitriti) pina la stadiul de echilibru. Asadar, rabdare ...
|
 |
|
|
|
Am citit din nou ambalajul original: nu scrie nimic despre setup-ul acvariului sau intretinere a apei. Scrie numai ca se utilizeaza in doza
recomandata in tabel, la fiecare 15 zile. Atit. Putem doar sa presupunem ca frecventa utilizarii se refera la faptul ca, dupa ce
in intervalul de 15-30 de zile acvariul este ciclat si ca apoi in aceleasi intervale de timp faci chimburi de apa, curati filtre, furtune, etc.,
astfel te ajuta la intretinerea populatiei de bacterii din acvariu/filtru. In rest nu sunt alte recomadari explicite. Dar este logic
sa fie asa : din momentul in care ai populat acvariul cu plante si pesti, se formeaza un echilibru microbian care trebuie apoi
doar intretinut, pentru a nu avea "accidente" de tip deciclare. Eu asa inteleg recomandarile.
|
 |
|
|
Citeste aici :
Se ve de si locul de unde am indepartat eticheta cu traducerea....
|
 |
|
|
|
Eu folosesc Prodibio BioDigest la fiecare curatare a filtrului : o fiola in filtru, consecutiv curatarii filtrului si schimbului a cca. 30% din apa.
La setarea acvariului am folosit o fiola in apa si una in filtru. Prospectul original spune ca se utilizeaza, la aplicarea in apa, o fiola pentru 30-250 galoane
(120-1000 litri apa)!? Sigur traducerea prospectului este gresita (eu nu mai citesc de mult etichetele alea mici si mizerabile pe care le lipesc
distribuitorii pe diverse flacoane, de cele mai multe ori exact unde nu trebuie). Asadar, in cazul tau era suficient sa adaugi o fiola in apa si
una in filtru. Atentie! Aceste amestecuri de bacterii ajuta ciclarea, nu o determina si nici nu o implinesc peste noapte! Pina la urma, evolutia
naturala a coloniei de bacterii, fixindu-se si multiplicindu-se pe un substrat, determina procesul de ciclare. Este ca atunci cind ai o problema
digestiva sau dupa ce ai luat antibiotice si ti se recomanda sa consumi iaurt pentru a repopula segmentul digestiv-absorbativ cu lactobacili:
daca bei 10 litri de iaurt intr-o zi, nu obtii nici un efect. Daca bei cite jumatate de litru pe zi, in trei prize zilnice, in trei zile rezolvi problema.
|
 |
|
|
|
Ce produs este acesta? Prodibio ...?
|
 |
|
|
|
Nu am experienta asta dar mi-am amintit ca am citit un articol legat de asa-numitul "boom" bacterien.
Este o "explozie" a coloniei de bacterii, aflate in suspensie in apa, de unde si acel biofilm albicios bacterian pe care l-ai observat mai devreme.
Ai spus ca ai adaugat 3 fiole cu bacterii in apa si una in filtru. Practic trebuia sa faci invers si nu cu asa cantitate. Asadar, o ipoteza ar fi aceasta, al unui "boom" bacterian.
Daca este adevarat, atunci problema se rezolva in timp, pe masura ce bacteriile se fixeaza pe substrat.
Rog colegii sa comenteze/corecteze aceasta ipoteza.
|
 |
|
|
|
Pune o poza noua cu acvariul, din fata ...
|
 |
|
|
|
Repet, nu prea ma pricep la chestii tehnice dar am citit undeva despre benzile cu led-uri care pot fi aplicate pe anumite suprafete.
Da o cautare si vezi daca asta nu ar putea fi o solutie. Asta, impreuna cu niste reflectoare, ar putea rezolva problema. Ar mai fi
ceva, dar nu am studiat bine problema : o lampa submersibila. Insa am dat o cautare scurta si s-ar parea ca sunt de mica intensitate.
Zic si eu ...
|
 |
|
|
Are dreptate sotia ta.
In general radacinile sau orice alt gen de acest fel de decor, trebuie sa faca un "relief", o arcada, o scorbura,... prin care apa sa circule. Mai cu seama daca ai creveti sau racusori, vor "aprecia" in mod deosebit o astfel de "vagauna".
Uite un exemplu :
In plus, daca vrei sa decorezi radacina cu plante de tipul Anubias, categoric prima pozitie este cea mai buna pentru ca lasa loc plantei pentru a se "intinde" pe suport.
PS "In spatele unui barbat puternic exista, intotdeauna, o femeie puternica" (citat aproximativ).
|
 |
|
|
|
Nu ma pricep la chestii tehnice asa ca las colegii sa te sfatuiasca.
Eu as avea citeva sugestii legate de aspect :
1. Pune o folie de fundal, eventual neagra mata. Ar masca furtunele si ar pune mai bine in valoare plantele.
2. Revin la sugestia de mai sus : pune pe fundal citeva pietre sau/si buturugi.
3. Nu face modificari bruste sau ample, ia-o cu "usurelul". Azi o piatra, miine o planta relocata, adaugi putin substrat in jurul pietrei, ... faci o pauza, te mai gindesti.... Cred ca intelegi ideea, nimic din ceea ce este facut brutal sau "la prima impresie" nu va crea valoare.
Repet, sunt doar sugestii colegiale, tu decizi ce, cum si cind.
|
 |
|
|
Azi am inceput sa primesc elementele de decor pentru gradina si parte din cele pentru acvariu.
Nano vine saptamina viitoare iar standul va fi finalizat tot atunci. Pina vineri (sper) sa am cel
putin partea de exterior aranjata si acvariul + bonsai-ul pozitionat/replantat.
Deja topic-ul incepe sa semene a jurnal.
Pe cei interesati, cu permisiunea colegilor, ii tin la curent cu evolutia proiectului.
O zi frumoasa!
|
 |
|
|
|
Eu am fixat provizoriu Anubias-ul pe radacina si l-am tinut cam 24 de ore intr-o galeata transparenta (pentru ca si
radacina era noua), apoi l-am introdus in acvariu si m-am jucat putin cu el pina i-am gasit pozitia cea mai buna
(d.p.d.v. estetic) si i-am aplicat prinderea finala.
La Anubias este foarte importanta pozitionarea rizomului in perspectiva dezvoltarii ei ulterioare pentru ca dupa ce se
ataseaza pe radacina devine foarte dificila repozitionarea ei.
|
 |
|
|
|
Mai poate utiliza Alga Exit care contine acid salicilic (pina la urma este exact ratiunea introducerii
mladitelor de salcie, si salcia tot acid salicilic elibereaza in apa).
|
 |
|
|
|
Daca nu ma insel chiar exista conditioneri, de ex. frunze de catappa sau extract de catappa, special pentru adaugarea in apa de acizi humici si tanin.
|
 |
|
|