| Message |
|
|
poti sa mai scazi la 6.8
Iar debitul meu de CO2 - nu pot sa numar bulele - este o bolboroseala continua. Mi-a crescut KH-ul, fac si schimb la picatura si am controller deci e treaba lui sa porneasca si sa se opreasca cand ajunge la nivelul dat. Il mai aud noaptea ca se mai odihneste din cand in cand
|
 |
|
|
Si Koala are intaritoare de jur-imprejur
Modelul ala nu are nicio treaba cu intaritoarele. Cutia din interior trebuie sa fie sub intaritoarecu vreo 5mm
|
 |
|
|
Nu inteleg de ce vrei tu a iasa gaze pe out-ul filtrului  Poate se dizolva tot... Eu vad in reactor CO2-ul in partea superioara, agitat fiind de apa dar nimic nu coboara sa treaca prin teava centrala spre iesire (si nu am nimic pus in reactor (nici bile, nici burete)...
Scaparile poti sa le detectezi ca la gaze naturale prin testul cu apa cu sapun. Dizolvi niste sapun in apa (sau iei o cutiuta de baloane pentru copii  ) si cu o pensula dai pe la imbinari. Daca nu apar bule nu ai scapari...
|
 |
|
|
|
daca nu ajunge apa acolo sa umfle pal-ul nu are ce sa se intample
|
 |
|
|
dan.pavelescu wrote:Adica ati facut o fecioreasca, un suport albanez
dupa posibilitati
Am mai facut un set de masuratori. Am masurat nivelul de iluminare [sa ne aducem aminte din pagina 1 - Iluminarea (Nivelul de iluminare) - indica gradul la care o anumita suprafata este iluminata. Reprezinta raportul dintre fluxul luminos si suprafata de iluminat. Unitatea de masura este lux (lx).]
Masuratoarea am facut-o la 80cm de led si doar cu un curent de 0.7A.
1700k - 1037 lx
2700k - 1007 lx
5600k vero18 - 1795 lx
5600k vero29 - 2150 lx
Se vede contributia luminii din zona verde care lipseste laeste foarte redusa la led-urile 27k si 17k
Ca sa aveti un termen de comparatie in sufragerie cu 6 becuri cu led-uri de 12-14W (cica echivalentul unui bec de 100W clasic) la aceiasi distanta erau 230 lx... iar tot la 80cm de 3 neoane Giesemann tropic si Aqua-flora de 54W (am ridicat o jumate din capacul acvariului) nivelul era de 4450 lx iar PAR-metrul indica 47
|
 |
|
|
Parerea mea este ca varianta 2 data de mine este varianta cea mai buna. Pui led-urile, faci legaturile electrice inclusiv ventilatorul. bagi ansamblul in cutie il fixezi, bagi capacul culisabil si gata... Poti sa faci si testele in afara cutiei cu ventilatorul montat.
Solutia cu pcb de aluminiu este profi dar unde gasesti sa ti-l faca la preturi bune. oricum si acea placa trebuie prinsa de un radiator. Pe placa poti sa faci inclusiv circuitul de alimentare led-uri in curent constant... E fata morgana, sirena marinarilor
|
 |
|
|
si standul de probe profesional
|
 |
|
|
azi am incropit un stand de probe. Am prins radiatorul cu cele 4 led-uri de test la o distanta de 90cm de masa. Am pus ruleta in piciare intre masa si radiator si am inceput masuratorile cu PAR-metrul.
Am masurat la 90cm, 80cm, 60cm, 40cm si 20cm, centrat pe axa led-ului si lateral cu 30cm pentru toate inaltinile, si asta pentru fiecare led  Am refacut toate masuratorile la 1.4A/1.05A; 0.7A si 0.5A.
Rezultatele le-am prelucrat si am facut niste grafice.
Conventii de notare in grafice: 1.4 C - curent de 1.4 A masurat Central, 0.7 L - curent de 0.7A masurat Lateral 30cm, 0.7 C Refl - curent de 0.7A masurat Central cu reflector pe led
Titlul graficelor reprezinta led-ul - 5600K-10.000lm - temperatura de culoare 5600K, led de 10.000 lumeni. Sunt led-urile Bridgelux de care vorbeam in posturile trecute.
Valorile PAR sunt exprimate in umol/(mp * s) si au fost masurate cu parmetrul Apogee Quantum Flux MQ-200
Se observa ca utilizarea unui simplu reflector creste valorile PAR (creste fluxul luminos) cu 30-45%
Valorile din bazin vor fi o suma a contributiei fiecarui led. Spre exemplu daca voi avea led-uri la distanta de 30 cm, pe axa unui led voi avea valoarea PAR a led-ului de deasupra (valoarea centrala) plus de doua ori valorile laterale 30cm de la cele doua led-uri stanga/dreapta.
Cand o sa am si led-urile colorate voi face masuratori si la ele. Mi se pare ca fata de neoane, led-urile au o diminuare a mult mai mare fluxului luminos pe inaltime. Spre exemplu eu acum in bazin am PAR ~104 pe fundul bazinului si ~450 aproape de suprafata. La led-uri se vede ca este o diferenta foarte mare intre valorile din apropierea led-ului si cele de la distante mai mari... Vreau sa vad daca este o corelatie intre lungimea de unda, tipul de led ...
|
 |
|
|
|
De ce te complici? 1. gaseste un radiator care sa intre in cutie fara sa culiseze. De radiator prinzi led-urile si in laterale prinzi doua fasii de tabla de aluminiu de 2mm care sa intre in fantele laterale. 2. idem sus radiator care sa intre in cutie fara sa culiseze. De el prinzi si ventilatoarele si tot ansamblul il prinzi de fundul cutiei prin niste distantieri (teava + surub lung) 3. idem sus radiator care sa intre in cutie liber. De laterale prinzi niste suporti care pe care pui si prinzi radiatorul ... ...
|
 |
|
|
arata foarte bine 
|
 |
|
|
|
tot pe la furnizorii de filtre si instalatii de osmoza se gasesc si stuturi cu filet de 1/8 si mufa pentru furtun 1/4
|
 |
|
|
dan.pavelescu wrote:Cum nu lucru ma umflatule, azi am pus o tona de rigips si am turnat si beton (fara legatura cu Anton)
Maine e sambata, in timp ce voi dormiti si trageti parturi, eu o sa trag rifix pe placi si glet la imbinari
Si cine ii invidia pe cei care lucreza in IT?
Nici IT-ul nu mai e ce era odata
|
 |
|
|
Pterophyllum wrote:Bafta in noul proiect  !!!
Visul meu sa am un panoramic dintr-asta!
visul noastru este ca tu sa-ti indeplinesti visul sa venim si la tine
|
 |
|
|
eu doar am tras un semnal de alarma unde mi s-a parut "din avion" ca ceva pare ca nu se pupa, dar daca sunt rezolvabile este ok
sunt in continuare cu ochii pe tine
|
 |
|
|
Tu recitesti dupa ce ai scris ceva? Uite iti dau eu mai jos ideile principale ale topicului tau:
Salutare ! Acum 3 zile am primit un caras foarte mare, temperatura este cam de 16 °C, azi vad ca are ochii laptosi, albi, am intrebat pe forum de mancarea care contine sange si feromoni ( dar nu mi s-a dat nici un raspuns sigur ) , eu cu asta ii hranesc, nu stiu nimic de acvariul in care a stat, sau de o temperatura sigura, in acvariul in care a fost crescut.
Mda...sa zicem ca e o ciuperca care o sa o tratez cu sare... smilie
Nu prea tin minte sa fi avut cineva problema asta si eu sa fi raspuns, dar in fine, multumesc oricum, abea duminica cred sa ajung sa iau eu baktopur , asta daca gasesc, nu tin minte sa fi vazut... rezista pana atunci doar in apa cu sare?
Deci nu ma poate ajuta nimeni? Boala nu e de la mine asa l-am primit, ce pot sa fac?
Mda... Mai are si rot fin, dar nu-mi fac griji am avut un betta care avea rot fin, l-am primit cadou si avea deja boala, l-am tratat cu albastru de metil, intr-un acvariu de 3 litri, in 5 zile parca si-a revenit, aproape, cam dupa o saptamana incepuse sa-i mai creasca din coada si a tot crescut 2 saptamani, dar pe asta cum il tratez de rot fin, e mai mare decat acvariul , dar are ceva daca pe langa sare pun si putin albastru, sau are neaparat nevoie de filtrare biologica buna?
Ok... sa inteleg ca nu pot primi un sfat bun pe forumul asta fara sa ma critice nimeni, am zis eu ca nu fac ce mi s-a spus, am rezolvat multe, dar acum ma duceam noaptea sa cumpar baktopur... Ce sfaturi sa ascult, sa prajesc pestele ? Bataie de joc!
raspunsurile sunt oglinda a ceea ce ai scris tu...
|
 |
|
|
 dap. trecusem pe diagonala peste lista aia
Acum ca am vazut dimensiunile inteleg ca vreu sa pui 50 de led-uri pe ceva de marimea unei jumatati de foaie de hartie (sau cel putin asa arata dimensiunile cutiei 223x120mm) ?  cam 5cm2 per led sau fiecare led pus pe o retea de 2,3cmx2.3cm... si am facut calculul la suprafata cutiei, radiatorul este mai mic pentru ca culiseaza in interiorul cutiei... Poate am facut eu calculele gresit dar sigur ai calculat bine?
Nici pe inaltime/grosimea cutiei nu stai prea bine (parerea mea  ). In 51.5mm trebuie sa bagi 20mm (radiatorul), vreo Xmm grosimea fundului cutiei, Xmm loc pentru firele electrice, Xmm capacul culisant, Xmm led-urile, Xmm acrylul, Xmm ventilatorul??? Sper ca le-ai calculat bine.
um02122 wrote:Daca radiatorul culiseaza pe canturi, ofera deja un bun transfer de caldura cutiei.
Pai tocmai ca daca culiseaza => nu exista un contact ferm => nu exista un transfer termic bun...
|
 |
|
|
Nu am doar o parere ci 404
|
 |
|
|
sa vada si altii ce ti-am scris pe PM
astia http://www.digikey.com/catalog/en/partgroup/pico-ezmate/36328 sunt conectorii prin care se pot alimenta led-urile. Solutia este fumoasa si eleganta, dar am citit pe afara ca daca lampa nu este bine izolata, acesti conectori sunt primii care cedeaza.
Trebuie comandati odata cu ledurile de la Digi-key
daca se utilizeaza reflectoare/lupe care necesita prinderea led-ului printr-o piesa suplimentara (le-am aratat eu in topicul meu despre lampi cu led-uri) si lipiti conductori normali sa fiti atenti cum se lipesc firele pe pad-urile de conectare.
|
 |
|
|
Faye wrote:Pai nu merge asa! Ideea era sa nu stiti ca sunt eu pe noul cont. De acolo schimbat IP si Mac. Cautam solutii sa scap de datorie.
Nu tine. Suntem peste tot. Avem si cartele preplatite
|
 |
|
|
Faye wrote:Daca fac user cu alt nick, tre' sa schimb si IP si Mac address?
nu poti sa ai doua conturi = clone=jihad
daca vrei sa schimbi numele/nik-name-ul imi trimiti un PM si il facem noi.
|
 |
|
|