| Message |
|
|
elrey wrote:mai am un link: Acvariu USB :x Vrei sa te relaxezi la birou? ia acvariu USB - se conecteaza la calculator, nici macar nu trebuie sa dai de mancare la pesti  si esti sigur ca nu iti moare nici unul! 
De curiozitate e pe USB 1.2 sau pe 2.0 ca sa stiu daca e compatibil cu pc-ul meu
Frate ce idiotzenii scot unii.Bine ca n-au scus si aragaz care se alimenteaza pe usb 
|
 |
|
|
|
Vazand poza asta mi-am amintit ca am vazut Bala si in acvariile de la gradina zoologica.Multumesc pentru informatii , ramane sa ma mai gandesc in legatura cu viitorul acestui peste.
|
 |
|
|
|
Cumparasem doi la inceput dar inexplicabil dupa aproximativ o saptamana unul din ei a murit.Nu dadea semne de boala.Nu stiu daca vreau sa tin mai multi pesti de acest fel
|
 |
|
|
|
Momentan il tin in acvariul comunitar de ~ 150 de l si e ok.Are doar 10 cm lungime , creste destul de greu.E un peste frumos si foarte activ , iar din cate am citit ajunge pe la 35 de cm.Oricum nu ajunge la dimensiunile celui din imaginea postata de dalles , nu ?
|
 |
|
|
|
Offtopic dar legat de "rechinii" de apa dulce.Eu am un silver shark luat din Obor in tinereturile mele acvaristice - adica acum aproximativ 7 luni , a crescut cineva de pe-aici un astfel de peste?Din cate am citit despre el ,ajunge destul de mare
|
 |
|
|
Cand am zis "gol" ma refeream fara pesti dar cu apa.Damn , i miss "Edit" 
|
 |
|
|
|
Polistiren expandat(scartz) acoperit cu ciment.Iese mult mai bine decat cu spuma, se lipeste cu silicon de sticla si nu trebuie ancorat cu nimic.Se poate lipi in mai multe straturi si modela cu un cutter si cu o bricheta/lumanare.Apoi se acopera cu mai multe straturi de ciment.Dezavantajul e ca va trebui sa tii cam 3 saptamani acvariul gol ca sa-si lase cimentul toate substantele daunatoare pestilor, si sa se stabilizeze ph-ul apei.E bine ca si atunci ,inainte sa pui pestii sa faci un test de ph.S-a mai discutat p-aici , Marele Alb a facut ceva frumos si de la el am invatat si eu.Daca dai search sigur gasesti topicul.
|
 |
|
|
bobtech wrote:
Neavand un tub de 15W, doream sa stiu cat este acesta de lung, MASURAT, nu cat scrie prin diverse articole, pentru ca la capacul meu conteaza si 2 mm.
Deci, va rog frumos, sa-mi masurati si mie cat de lung este un tub de 15W, care aveti p'acasa si nu e prea complicat de masurat.
Ar mai fi o problema, se gasesc tuburi d-astea ,are cineva ? Ca daca nu are nimeni cum ar putea sa-l masoare?
:o
|
 |
|
|
Eu zic sa incerci sa faci schimburi zilnice de apa ,poate acvariul tau s-a umplut de nitriti si de-aia iti mor pestii pe capete.Dar ar fi bine sa cauti teste pentru ph ,gh ,nitriti etc si sa le faci.Astfel de teste se gasesc si aici http://shop.acvariu.ro/catalog/default.php?cPath=33_29
|
 |
|
|
ashavodaz wrote:
ps. va rog sa nu imi spuneti ca un acvariu in contact direct cu lumina nu e bun , ca apar alge, etc etc etc. cred ca nu e problema la asemenea dimensiuni, pentru ca lejer pot goli intreg acvariu, curata foarte bine, shi pe urma pusa apa din acvariul meu cel mare 
Alge vor aparea 100% dar nu din alea care se depun pe geam.Si in plus alea se curata usor.Problema sunt cele care apar in masa apei ,intre plante pe substrat pe orice.Se prindeau ca o panza de paianjen de orice apucau dar pot fi curatate.Eu zic ca nu merita totusi stresul ,mai bine pui un acvariu undeva mai ferit de lumina ,asta e singura solutie care merita luata in considerare.
Faza cu schimbatul intregii ape ar tine daca o faci la cateva zile si daca ai un acvariu curat.Din moment ce nu exista bacterii denitrifiante ,apa s-ar strica repede de la resturile de mancare daca n-ai schimba-o.
|
 |
|
|
|
Conteaza si daca vei avea un acvariu plantat.Multe plante produc mai mult oxigen asa ca sunt sanse sa le fie bine si fara o pompa de aer dar neaparat jetul filtrului sa formeze un fel de ridicatura/cocoasa la suprafata apei care are rolul de a oxigena.
|
 |
|
|
|
Daca ai capac usor , din lambriuri de plastic eu zic ca nu ar fi probleme.
|
 |
|
|
Oglinda lipita pe capac nu merge? 
|
 |
|
|
|
Te inseli am lipit si cu Bison dar nu pentru mine.La ce ajuta elasticitatea asta mai mare?Eu am intrebat daca stiti cazuri de acvarii dezlipite dupa un an cum zicea cineva ,nicidecum ce spui tu.
|
 |
|
|
barosanu wrote: Salut tuturor!
Am si eu ca toata lumea de pe aici, o intrebare la care as dori un raspuns daca se poate!!
De ce apa plata din magazin nu este buna pentru acvariu??
Precizez ca nu ma pricep la chimie mai deloc! Astept raspunsurile voastre si va multumesc anticipat!! 
E foarte buna ,eu zic sa incerci "Evian" -> 5 ron sticla de 0,5 l parca
Fratilor eu nu va inteleg , sunteti chiar masochisti , mai avea cineva ideea sa aduca apa din centrul orasului de la o fantana(pe alt forum) , chiar credeti ca merita?Va place sa va chinuiti?Nu e destul de scumpa acvaristica ,mai vreti sa dati o gramada de bani si pe apa? :o
|
 |
|
|
kata wrote:Prefer sa astept mai mult sa se usuce si sa ma tina 3-4 ani decat sa-l umplu mai repede cu apa si dupa 1 an 
N-am mai intrat de mult pe forum dar ma simt nevoit sa "ripostez".Cum puteti demonstra voi ca Bison e "net superior" lui Den Braven?Din cate stiu ambele sunt garantate 10 ani ,asa ca nu am de ce sa-mi fac griji tinand cont ca toate acvariile sunt lipite cu Den Braven.Cel mai vechi acvariu lipit de mine cu Den Braven are 11 luni , ar trebui sa-mi fac griji?Nu cred!!.Inainte sa mai faceti declaratii de genu asta vreau sa aud si argumente ,experiente proatse ,acvarii dezlipite ,nu chestii de genu "bison e mai elastic decat Den Braven".Sper k v-am enervat! 
|
 |
|
|
|
Da intr-adevar e un om care se pricepe foarte bine la facut acvarii dar mai sunt si altii.Sa vedem poate se ofera cineva pana la urma.Eu m-as baga dar nu sunt expert si n-am lipit acvarii mai mari de 150 de litri pana acum.
|
 |
|
|
|
Eu recomand unul home made.Cu banii aia faci un super acvariu de vreo 400 de litri cu tot ce-i trebuie ,poate si un filtru extern.Nu prea se merita sa dai banii pe acvarii de firma ,mai ales ca esti din bucuresti unde e plin de oameni priceputi care iti pot face un acvariu pe cinste.
|
 |
|
|
|
Ai putea sa bagi si o pompa de aer si sa vezi ce se intampla.
|
 |
|
|
|
Acest articol a fost scris initial pentru un forum ceva mai micut dar m-am gandti sa-l postez si aici tinand cont ca tot ceea ce am scris am invatat de la voi, asa ca m-am gandit sa ajut si eu la randul meu incepatorii. Exista articole aemanatoare pe site dar acesta e o sinteza cu tot ceea ce ar trebui sa stie un incepator, cu chestiile de baza.
Am scris acest articol cu rolul de a ajuta incepatorii si de a evita repetarea de sute de ori ale unor intrebari care apar frecvent la aceasta sectiune.
Primul acvariu reprezinta primul pas in lumea minunata a acvaristicii. Problema este ca aproape nimeni nu se informeaza inainte de a face acel pas si de obicei este un pas gresit, care duce la urmari grave asupra pestilor. Majoritatea se grabesc, cumpara un acvariu si cate doi pesti din fiecare specie pe care o poate gasi. De obicei primul acvariu este mic si suprapopulat cu specii incompatibile. Asa se intampla datorita inconstientei cu care vanzatorii baga pe gat incepatorilor produsele lor cu scopul de a face profit. Dar pana la urma nu-i putem invinovati nici pe ei si nici nu-i putem lasa sa moara de foame asa ca inainte de a ne cumpara primul acvariu ar fi bine sa citim "cu ce se manaca" acvaristica asta.
ACVARIUL
Acvariul poate avea diferite dimensiuni si forme in functie de creativitatea celui care-l construieste si de pestii pentru care este construit. Cea mai intalnita forma este cea de paralelipiped dreptunghic dar exista acvarii si sub forma de cub, hexagon, bol etc.
De obicei primul acvariu este destul de mic, deoarece toti plecam cu impresia gresita ca un acvariu mic este si usor de intretinut. Nu-i adevarat, un acvariu este un biotop, o copie dupa natura, dar cu cat este mai mic cu atat acesta devine mai usor de dezechilibrat, astfel orice modificare in parametrii acestuia poate produce usor moartea pestilor.
Daca as fi din nou incepator, as incepe cu un acvariu de minim 30 de litri
dar as face totul pe indelete nu m-as mai grabi nici un pic.
Astfel, in primu rand as cumpara acvariul fara de care nu putem tine pestii dar odata cu el am nevoie si de ECHIPAMENTE.
ECHIPAMENTE NECESARE:
Filtru, pompa de aer cu furtun si piatra de aer, Incalzitor, Termometru, Furtun pentru schimbat apa din acvariu, minciog pentru prins pestii.
Filtrul - este cel mai important echipament (dupa acvariu si apa) si reprezinta dispozitivul care curata apa de impuritati si o oxigeneaza. Nici un acvariu nu ar trebui sa fie lipsit de acest dispozitiv deoarece are un rol foarte important in mentinerea unei ape curate si sanatoase pentru pesti.
In magazine se gasesc mai multe tipuri de filtre in functie de pozitionarea sau de modul de constructie. Astfel exista 2 mari categorii de filtre:
---filtre interne (sunt cele mai utilizate de incepatori-se introduc cu totul in acvariu ). Acestea sunt formate dintr-o pompa care trage apa printr-un burete, astfel ca impuritatile raman blocate in masa buretelui si nu mai murdaresc apa. Nu sunt cele mai eficiente filtre deoarece buretele este destul de mic si nu poate curata apa foarte bine. Dar au avantajul ca sunt foarte ieftine (pret incepand de la 15 RON) si usor de montat, utilizat. Pe piata romaneasca se gasesc mai multe marci de astfel de filtre (ex - Resun, Aquael, Fluval) asa ca puteti alege in functie de buget si de necesitati.
---filtre externe - sunt pozitionate in afara acvariului, au suprafata mai mare de filtrare ceea ce le face mai efciente dar au dezanvantajul ca sunt mai scumpe (pret incepand de la 100 RON) acestea sunt indicate la acvarii cu volum mare, de la 200 de litri in sus dar exista astfel de filtre si pt acvarii mai mici.
Poma de aer : pompa de aer este un dispozitiv actionat electric (220v) care produce un curent de aer ce este directionat printr-un furtun in acvariu. La capatul furtunului din acvariu se pune o piatra de aer care permite iesirea acestuia sub forma unor bule destul de fine ce au rolul de a oxigena apa. Majoritatea filtrelor interne sunt dotate cu un furtun care introduce aer sub forma de bule fine in acvariu si astfel necesitatea unei pompe de aer scade. In lipsa unui filtru, pompa de aer este singurul lucru care ar tine pestii in viata mai mult timp fara schimbarea zilnica a apei. Daca nu aveti posibilitatea cumpararii unui filtru mecanic, se poate face un fitlru biologic cu o pompa de aer si un burete. Acesta este cu atat mai eficient cu cat buretele in care e introdusa piatra de aer este mai mare. Buretele se tine in acvariu si are rolul de "casa" pentru bacteriile care transforma substantele daunatoare in substante mai putin daunatoare respectiv nitritii in nitrati.
INCALZITORUL
Incalzitorul este deasemena un dispozitiv actionat electric (o rezistenta introdusa intr-o capsula de sticla cu termostat) care are rolul de a mentine temperatura stabila intr-un acvariu. Pe timpul verii ne putem lipsi de acest displozitiv deoarece temperatura ajunge usor la 29-30 de grade in acvarii dar cand clima este mai rece temperatura pestilor nu trebuie sa varieze si sa scada foarte mult. Variatiile bruste de temperatura pot stressa si omora pestii de aceea e bine sa avem un dispozitiv care sa o mentina stabila. Pentru majoritatea pestilor se recomanda o temperatura intre 24-26 de grade dar exista pesti care prefera temperaturi de 28 de grade cum ar fi discusii sau pesti de apa rece (carasul) care ar prefera o apa chiar sub 20 de grade. Atentie la cumpararea unui inclazitor deoarece multe sunt chinezarii ieftine si nu tocmai precise. Chiar daca tu fixezi temperatura la 26 de grade el poate sa incalzeasca la 28 sau la 24. Am citit de un caz in care incalzitorului i s-a stricat termostatul si temperatura apei a trecut cu mult de 30 de grade fapt ce a avut ca urmare moartea pestilor. Cele mai ieftine incalzitoare sunt cele fara termostatat dar nu le recomand deoarece nu poti avea un control asupra temperaturii. De obicei cand alegem un incalzitor alegem unul care sa se potriveasca cu volumul acvariului si sa respecte proportia 1 W/litru.
TERMOMETRUL
Este un dispozitiv necesar care ne juta sa monitorizam temperatura din acvariu si sa vedem daca aceasta corespunde cu cea pe care am setat-o la incalzitor. Exista mai mutle tipuri de termometre:
- cele carese lipesc pe geamul exterior al acvariului (sunt cele cu cristale lichide dar nu sunt foarte precise si nu tin decat aproximativ un an)
-cele care se fixeaza pe peretele interior al acvariului si care au contact direct cu apa. Din pacate cele care se gasesc la noi nu sunt foarte precise si pot arata temperatura eronat, de aceea e bine sa fie verificate cu un termometru de camera (cu mercur).
FURTUNUL PENTRU SCHIMBAT APA:
Datorita mancarii si datorita fecalelor pestilor apa si substratul acvariului se murdaresc si pentru a evita acumularea de substante organice trebuie sa schimbam cel putin o data pe saptamana intre 25-30 % din apa acvariului. Deasemenea odata cu schimbatul apei trebuie sa aspiram si resturile care se gasesc prin substrat cu ajutorul unui furtun cu palnie si pompa manuala. Un astfel de furtun se gaseste la aproape orice magazin de acvaristica si costa in jur de 7,5 RON.
PASUL URMATOR DUPA CUMPARAREA ACVARIULUI
Dupa ce ati cumparat acvariul si echipamentele NU VA GRABITI SA CUMPARATI PESTI. Pentru a putea tine in viata pesti acvariul trebuie sa fie ciclat iar apa din acvariu declorinata.
DECLORINAREA APEI: - apa de la robinet contine foarte mult clor, acesta este adaugat cu scopul de a omora diferitii agenti patogeni care o populeaza, si chiar daca pe noi nu ne afecteaza, pentru pesti si pentru bacteriile denitrifiante din acvariu poate fi fatal. De aceea inainte de a pune apa in acvariu se recomanda declorinarea acesteia. Declorinarea apei se poate face pe loc, printr-un proces chimic(se adauga substante care se gasesc in comert) sau se poate declorina prin depozitarea ei in vase descoperite cu gura larga (galeti de exemplu) timp de cel putin 24 de ore. Daca nu se poate astepta nici atat apa se mai poate declorina si in 12 ore printr-o aerare puternica. Astfel clorul se evapora si apa este buna de pus la pesti. APA NU SE FIERBE - exista teoria gresita ca apa care se pune la pesti trebuie fiarta, intr-adevar prin fierbere se elimina clorul dar odata cu el si sarurile de care au nevoie pestii si plantele.
CICLAREA ACVARIULUI
Este foarte important ca acvariul sa fie ciclat si mai apoi cumparati pestii. Ce inseamna ciclarea acvariului?
Ciclarea acvariul reprezinta procesul de formare a bacteriilor care descompun nitritii in nitrati (nitritii contituie toate rezidurile rezultate in urma mancarii in exces, excrementelor de peste, resturilor de plante si frunze care se descompun in apa).
Acest proces este foarte important sa existe intr-un acvariu deoarece fara el in apa se acumuleaza tot mai multe substante daunatoare pestilor. Formarea bacteriilor poate dura pana la 3 saptamani, timp in care acvariul ar trebui tinut fara pesti dar cu toate echipamentele pornite. Pe piata exista colonii de bacterii care teoretic ajuta la ciclarea mult mai rapida a unui acvariu dar nu le-am incercat deci nu pot spune daca functioneaza.
Pentru a cicla un acvariu acesta trebuie intai umplut cu apa si pornit filtrul. Filtrul trebuie sa mearga in continuu deoarece buretele acestuia e locul unde se aduna cele mai multe bacterii. Daca optati pentru ciclarea normala fara colonii de bacterii va trebui sa aveti ceva rabdare. Timp de minim 2 saptamani in acvariu nu e indicat sa tineti pesti. Puteti pune substrat si plante (daca optati pentru un acvariu plantat) si de asemenea e bine sa adaugati cate putina mancare zilnic, aceasta avand rol in inmultirea bacteriilor denitrifiante. Si ca sa faceti trecerea de la un acvariu fara pesti la unul cu pesti puteti sa introduce intai un peste pentru inca o saptamana iar apoi daca acesta este sanatos si totul merge bine bagati si restul de pesti.
PESTII NU SE INTODUC IMEDIAT IN ACVARIU!!!!!!!!!
Putini stiu ca un peste nu trebuie cumparat si cum ai ajuns acasa introdus in acvariu. Este cea mai frecventa si mai grva greseala pe care o fac incepatorii. Caracteristicile apei in care tine pestii vinzatorul pot fi altele decat cele din acvariul tau si de aceea trecerea de la apa din punguta la apa din acvariu trebuie facuta LENT nu INSTANTANEU. Operatiunea ar fi cam asa: Intai se introduce punguta cu pestele/pestii in acvariu (inchisa) pentru ca apa din punga sa ajunga la aceeasi temperatura cu cea din acvariu (echilibru termic). De exemplu iarna este destul de frig si daca luam un peste prin frig si-l introducem direct in acvariu unde apa este mult mai calda el poate suferi un soc termic, care ii poate cauza boli sau chiar moartea. Dupa ce realizam echilbrul termic, luam un borcan sau o sticla taiata, punem pestele cu apa din punguta si incepem sa adaugam treptat apa din acvariu. Aceasta operatiune ar trebui sa dureze minim 20 de minute, timp in care punem din ce in ce mai multa apa din acvariu. Cand apa din acvariu ajunge la 75-80% din apa din borcan/sticla mai asteptam inca 10 min si introducem pestele in acvariu. Cam asa ar trebui obisnuiti pestii cu apa din acvariul nostru, daca nu procedam astfel, pestii vor fi cu siguranta stressati iar cei mai multi se vor imbolnavi. Cea mai frecventa boala la pestii nou cumparati este grisul. Grisul este o boala usor de diagnosticat, cand pestii o au acestia incep sa se scarpine/frece de decor (pietre, plante) si le apar puncte albe pe corp de marimea bobului de gris. Acesta se trateaza destul de usor, uneori doar prin cresterea treptata a temperaturii la 30 de grade Celsius si mentinerea acesteia timp de cateva zile. Deasemenea se mai poate aduga o lingurita de sare grunjoasa neiodata la 10 litri de apa. Daca dupa cateva zile punctele dispar tremperatura este scazuta treptat la cat era initial.
AMENAJAREA UNUI ACVARIU
In primul rand trebuie sa stiti ca un acvariu plantat are nevoie de substrat. Substratul se pune pe fundul acvariului si principalul sau rol este cel de suport pentru plante. Acesta ar trebui sa aiba o grosime de 5-7 cm pentru a permite radacinilor plantelor sa se dezvolte in voie. In substrat se acumuleaza resturile de mancare si excrementele de pesti care joaca rol de nutrienti pentru plante.
Substratul poate fi format din pietris, nisip sau turba acoperita cu nisip. Nu folositi doar nisip sau pietris foarte fin deoarece acesta sufoca radacinile plantelor si nu permite patrunderea diferitelor reziduri care pot avea rol de nutrienti. Deasemena nu folositi pietris calcaros deoarece creste duritatea apei. Cel mai simplu mod de a vedea daca pietrisul este calcaros
este testul cu otet. Daca pietrisul este calcaros, cand este atins de otet are loc o reactie chimica usor de recunoscut. Pietrisurile si pietrele calcaroase se folosesc doar in acvariile cu cichlidele africane, deoarece acestea prefera o apa mai dura.
Cel mai obisnuit substrat si cel mai usor de intetinut este cel din pietris fin(cat bobul de orez care) deoarece se curata destul de usor si nu acumuleaza foarte multe reziduri. In acest tip de substrat plantele se dezvolta destul de bine dar e indicat ca din cand in cand sa mai adaugam nutrienti din comert care au rol important in dezvoltarea sanatoasa a plantelor noastre. Modul de aranjare al substratului poate depinde de gusturi dar varianta consacrata ar fi in panta. Adica substratul sa aiba grosimea mai mica in fata (2-3 cm -e chestie de estetica) si sa creasca spre spatele acvariului.
Decorarea acvariului :
Inainte de a incepe sa decorati acvariul cu diferite obiecte care se gasesc la tarabele vanzatorilor, ganditi-va ca ceea ce aveti in casa este un colt din natura care ar trebui sa fie o copie fidela dupa aceasta. De aceea nu va recomand castelele, scafandrii, scoicile din plastic si alte nebunii care se mai gasesc prin comert.
Acvariul e un colt din natura, iar in natura principalele elemente de decor sunt plantele, pietrele si lemnele. De aceea si in acvariul nostru putem sa punem si sa aranjam diferite pietre, sa formam grote sau pereti care sa dea pestilor senzatia de siguranta. Un peste care nu are plante sau diferite elemente de decor dupa care sa se poata ascunde e un peste stresat care se poate imbolnavi usor. In lipsa pietrelor sau a plantelor se pot folosi si givece sparte din lut ars sau ceramica, caramizi, jumatati de nuca de cocos (curatate bine si fierte).
Plantele -plantele sunt cea mai importanta compenenta de decor si cea mai frumoasa deopotriva. Asa cum exista plante de uscat de toate dimesiunile, formele si culorile, asa exista si plante adaptate mediului acvatic. Exista plante considerate pentru incepatori care cresc fara a avea nevoie de conditii speciale si plante pentru avansati care cresc doar daca le oferim un mediu prielnic. Plantele au in general nevoie de substrat dar exista si plante de suprafata -ex ceratopteris thalictroides, riccia. Pe langa substrat plantele au nevoie de o lumina corespunzatoare timp de 8-12 ore pe zi, de CO2 care este produs de pesti dar se poate aduga prin metode artifciale daca vreti plante superbe si substante nutritive care se gasesc sub forma lichida, de pastile etc.
Inainte de a cumpara o planta trebuie sa aveti grija si de unde o cumparati. Pe frunzele plantelor se pot transporta icre de melci sau diferite bacterii care pot imbolnavi pestii.
LUMINA
Fie ca optati pentru un acvariu plantat fie ca optati pentru unul neplantat, veti gasi necesara existenta unei surse de lumina deasupra acvariului. In general in acvaristica se folosesc neoanele deoarece consuma mai putin si degaja mai putina caldura.
Daca nu tineti plante si aveti un acvariu axat pe pesti atunci puteti sa folositi ce tip de neon va place atat timp cat nu orbiti pestii. Un neon special facut pentru a evidentia culorile pestilor este Phillips Aquarelle.
Daca vreti sa aveti un acvariu plantat atunci tipul de neon de care aveti nevoie este cel cu lumina calda (galbena). Daca acvariul este prea mic si nu gasiti neoane cu dimensiunea potrivita, puteti folosi la fel de bine becuri economice cu lumina calda. Dar in general, la un acvariu serios se folosesc neoanele de marca. Cea mai buna varianta pentru plante este lumina data de neoanele Philips TLD 830. Aceste neoane au un raport calitate pret foarte bun. Ca alternativa la Philips ar fi si Osram Fluora dar tot modelul cu lumina calda. Pe piata mai exista diferite marci de neoane, depinde numai de buzunar si de dorinta voastra de a experimenta. Daca nu vreti sa folositi o reteta sigura puteti incerca alte marci si observa rezultatele. Cantitatea minima pentru un acvariu plantat este de 0,5 Watti/litru dar daca vreti sa puteti tine si plante pretentioase atunci se recomanda chiar si 1 W/litru. Compensarea unei lumini mai putin puternice se poate face prin montarea de suprafete reflectorizante, care sa reflecte lumina spre suprafata apei.
CAPACUL
Capacul poate fi considerat si el un echipament dar nu e unul indispensabil si de aceea i-am dedicat o rubrica speciala. Un acvariu nu are nevoie obligatoriu de capac dar exista cateva functionalitati care il fac necesar de multe ori. Reprezinta suport pentru becurile sau neoanele care ilumineaza acvariul, nu permite evaporarea apei la fel de usor, nu permite pestilor sa sara din acvariu. Acesta poate fi cumparat dar se gasesc la dimensiuni fixe si sunt destul de scumpe -300-400 RON sau poate fi confectionat din diferite materiale. Materialele din care se poate confectiona un capac sunt - parchetul laminat, lambriurile din lemn sau pvc, plexiglass si chiar sticla. Cel mai usor de confectionat si cel mai indicat este cel facut din lambriuri de pvc. Acestea sunt usoare, rezistente la apa si se lipesc cu sper glue. Mai usor de atat nu exista. Capacele de obicei au o usita mai mica sau mai mare pe unde hranim pestii sau facem anumite lucruri care necesita sa umblam in acvariu fara a ridica tot capacul.
Suportul pe care sta acvariul(Standul)
Fie ca avem un acvariu mic sau unul foarte mare aveam nevoie de un loc unde sa-l punem. Daca nu-i gasim nici un loc pe mobila deja existenta in casa datorita dimesiunilor sau greutatii atunci trebuie sa-i construim un stand. Acesta poate fi facut din PAL pentru acvariile de mici dimensiuni, din lemn acoperit cu pal pentru cele de dminesiuni medii, iar pentru cele de peste 200 de litri ar fi bine sa facem un stand cu schelet din teava rectangulara care sa ne ofere sigranta ca va rezista in timp.
INTRETINEREA ACVARIULUI
Pentru a avea un acvariu cu pesti si plante sanatoase, cu apa curata si fara alge trebuie sa respectam cateva conditii. Apa din acvariu se schimba oadata pe saptamana in proportie de 25-30% pentru a se elimina din nitritii adunati si pentru a-i pastra propietatile chimice neschimbate. In cazul unor acvarii mai aglomerate apa se poate schimba si mai des iar in cazul acvariilor cu pui poate fi schimbata si zilnic dar niciodata mai mult de 30-40% sau TOATA. Schimbatul apei des nu dauneaza nici pestilor nici plantelor, ba chiar e benefic daca e facut in proportia indicata. Un schimb masiv de apa poate duce la imbolnavirea pestilor pentru ca nu au timp sa se obisnuiasca cu schimbarea brusca in chimia apei.
De obicei schimbatul apei se face cu o pompa speciala cu furtun si palnie la un capat cu care se curata si fundul acvariului de resturile ramase de la mancare pestilor sau cu excrementele acestora. Aceasta curatare trebuie facuta temeinic, daca se aduna prea multe substante daunatoare apa se impute iar pestii se imbolnavesc.
Deasemenea pentru a nu avea probleme cu algele acvariul trebuie ferit de lumina directa a soarelui. Algele intotdeauna vor aparea intr-un acvariu, acestea se depun pe tot ce inseamna decor si chiar si pe geam. Exista diferite dispozitive care curata geamurile acvariului pentru a vede clar pestii la orice magazin de acvaristica.
|
 |
|
|
|
|