[Logo www.acvariu.ro]

Acvariu.ro - forum - Cea dintai comunitate a acvaristilor
  [Search] Search   [Recent Topics] Recent Topics   [Hottest Topics] Hottest Topics   [Top Downloads] Top Downloads   [Members] Member Listing   [Groups] acvariu.ro 
[Register] Register / 
[Login] Login 
Messages posted by: Lucian
Forum Index » Profile for Lucian » Messages posted by Lucian
Message
Ancamarketing wrote:Maine vreau sa fac comanda ptr filtru. Pentru ca va fi primul meu filtru am nevoie de putin ajutor.
Ce sa fie?

http://www.acvariisiiazuriprofesionale.ro/produse/filtre-externe/atman-cf-800-pret-oferta_200.html
http://www.acvamax.ro/product_info.php?cPath=34_322&products_id=3549
http://www.reef.ro/web/reef/detalii_produs/_pd_/produse_echipamente_acvaristica/filtre_externe/Serafil_900_External_Filter

As aprecia tare mult parerea celor experimentati, asta numai daca se pot desprinde cateva minute de "Margareta Nistor" si de marine (nu de alta dar mai suntem si noi astia cu acvarii dulcicole)
No ofence

Eu ti-as da un sfat dar daca optiunile propuse de tine sunt filtre de care eu personal nu am auzit sau vazut ce sa facem? smilie Sa asteptam sa spuna ceva cei care au astfel de filtre si bineinteles experienta cu mai multe marci.
Din gamele de jos am vazut Tetra si SunSun si erau OK...
Am dat doua comenzi. Sunt foarte usurat... la buzunar
SURSA LDD- 700H DC/DC LED DRIVER 1000mA - 2buc
SURSA LDD- 700H DC/DC LED DRIVER 700mA - 9buc
SURSA LDD- 700H DC/DC LED DRIVER 600mA - 2buc
SURSA LDD- 700H DC/DC LED DRIVER 500mA - 2buc
Exotic Hyper Violet LED - 430nm - 20mm - 8buc
Exotic True Violet LED - 405nm - 20mm - 8buc
Hyper (Far) Red - 730nm - 20mm 90 grade - 24buc
CREE XM-L T5 on Star 6
OSRAM Oslon SSL 80 neutral-whiteCRI 95 on Star - 18buc
OSRAM Oslon SSL 80 royal-blue on Star - 21buc
OSRAM Oslon SSL 80 blue on Star- 10buc
OSRAM Oslon SSL 80 true-green on Star - 4buc
OSRAM Oslon SSL 80 amber on Star - 4buc
OSRAM Oslon SSL 80 red on Star - 9buc
OSRAM Oslon SSL 80 deep-red on Star - 33buc

La ele se adauga si cele doua randuri de led-uri cumparate pentru teste

Bine ai venit.
Stai linistit ca sunt si altii mult mai tineri decat tine , pasiunea nu are varsta

Neoane foarte bune pentru plante sunt cele de la Giesmann Aquaflora si Midday. Ori in numar egal ori mai multe Aquaflora...
Ca sa nu mai umble la gratar (sa fie si aici o rezerva daca se va vrea vreodata un debit mare prin acel compartiment) se pot pune fasii de material plastic subtire care sa astupe din loc in loc gratarul => sectiune de trecere variabila => flexibilitate
O fi fost zgomotul produs de aparatul de filmat smilie
kirucd wrote:Niste poze nu postezi si tu?


Ca daca nu le pune pe alea trimise de skimmer si nu o sa-ti placa

Arata super! Lucian, spui ca este cat de cat zgomotoasa. Se aude chiar si cu compartimentul de jos inchis?
Calculul este corect daca diferenta de inaltime intre suprafata gratarului si inaltimea peretelui despartitor spre comp. 4 este zero. Asta pentru ca ai luat in calcul h = inaltimea coloanei de apa = 2 mm. Ori pentru ca sa treaca un debit asa de mare peste acest prag, apa va avea o anumita inaltime peste peretele despartitorcare in mod sigur este peste 2mm => daca aceasta inaltime este mai mare va creste inaltimea coloanei de apa de deasupra gratarului care va face debitul prin gratar mai mare decat am calculat. Asta ne poate duce la o concluzie interesanta ca putem controla debitul proin mediul filtrant si respectiv timpul de retentie prin reglarea inaltimii la care este pus pragul. Ca sa maresti timpul de retentie fara sa modifici volumul materialului filtrant este sa micsorezi volumul de apa care trece prin filtru. Aceasta se poate face asa cum am aratat mai sus prin micsorarea inaltimii coloanei de apa de deasupra gratarului (am aratat ca nu se poate) deci singura modalitate este sa micsoram sectiunea de trecere a gratarului - se face usor prin asezarea unei placi subtiri peste gratar care va face ca apa sa se scurga direct peste peretele despartitor.

Ca si la alte calcule cu inaltimi de curgere si debite, trebuie sa ne te asiguri ca ai destule puncte de reglaj in plus si minus astfel incat in practica sa poti ajunge la rezultatul dorit.
Nu glumi si nu-l pune la incercare pe Dragos
Sa te vad ce faci cu animalu' cand o sa ti-l tranteasca la poarta
Foarte frumos. Este bine ca apar acvarii utilate si facute special pentru Creveti.
Felicitari!
Mi se pareau mie alea ca fiind doar placute
Dupa combinatia de led-uri inteleg ca pentru acvariu de apa dulce faci lampa. De ce pui led-uri galbene? Daca vrei pentru plante vezi ca trebuie si alte feluri de Rosu/albastru in combinatie.
In functie de ce vrei sa ai in bazin lumina alba ar trebui o combinatie de lumina calda, neutra, rece.
Eu nu as cumpara led-urile alea... Se aduc din China toate stifturile care se vand acolo cu kilu si ei le vand aici ca pe delicatese... Daca vrei sa luminezi balconul, bucataria sau fatada blocului mai merge dar asa Ai bagat un pogon de bani in radiator... Zau, pacat de munca ta. Se gasesc LED-uri ieftine tot din China dar care iti spun clar producatorul, ai fisa produsului, vezi ce caracteristici au.

Sunt prea batran sa ma mai apuc acum de programarea la Arduino. Am facut (din curiozitate si pasiune) programare in Fortran, in Basic, in Cobol si ADA, m-am jucat cu C si C++... mi-a ajuns. Acum e vremea voastra a celor mai tineri Acum stiu ce se poate si ce sa cer
Recunoaste ca ai golit bazinul si l-ai dat la curatatorie inainte de fotografie

Arata foarte bine!
ATENTIE ca preturile de acolo sunt fara TVA...
Mai este o sursa sigura: www.apafiltrata.com care la prima vedere pot parea mai scumpi dar daca ii iei la bani marunti mai ales cand cumperi pe bucatele ce vrei tu nu ce ofera ei si mai adaugi si TVA-ul pot sa fie o sursa mai buna...

Sunt in discutii cu ei sa ne faca un produs numit "pachetul acvaristului amarastean de pe acvariu.ro" dar se lasa greu Continuam
Bravo Bita O lucrare frumoasa - acum 90 led-uri si vor fi 113. Poate ne mai spui niste date legate de ea, de unde ai achizitionat LED-urile si de care sunt, cu ce le comanzi (daca tot am ajuns si eu la partea asta ) si in ce regim. Ai facut test de temperatura sau ai luat 3 ventilatoare "sa fie"
Avansam sau in cel mai rau caz facem pasi laterali
Astazi am fost in vizita de lucru la atelierul unde isi face Ricardo backgroundul. Acolo a sosit komacell-ul lui dar si placa mea de aluminiu 2mm

Din vorba in vorba cu Radu am achizitionat si o sursa MeanWell 48V-350W - 7,3A. Ajuns la birou si facand calculele cum trebuie mi-am dat seama ca am nevoi de doau asa ca am arestat si a doua sursa de la Radu. Tot de la el am imprumutat un montaj de dimare pentru testele cu LED-urile luate pana acum. Multam
Pare mult insa pentru o functionare corecta a led-urilor de putere iese un pic de diferit decat tensiunea ori curentul si caut o sursa de puterea aia si sa vedem de ce:

In dimensionarea unei instalatii cu LED-uri se pleaca de la necesarul de lumine, etc. Am vorbit de ne-am plictisit de asta. Odata stabilite LED-urile acestea trebuiesc grupate pe culori si/sau canale de dimare si pe curentul de alimentare.

Pentru a mari durata de viata a unui LED si pentru a evita necesitatia unei ventilatii puternice, se alege un curent mai mic decat curentul maxim dat in fisa ledului. Spre exemplu daca un LED este dat in catalog cu 1000mA se poate alimenta la 700-800mA. Aceasta subalimentare va reduce si fluxul luminos.

LED-urile cand se incalzesc intra intr-un regim tranzitoriu in care ii scade rezistenta interna si deci creste curentul absorbit => se poate supraincalzi si se arde. Din aceasta cauza led-urile se alimenteaza prin niste montaje electronice numite "Drivere" care furnizeaza un curent constant de o valoare prestabilita (300mA, 500mA, 700mA, etc). La curentul ales de noi LED-urile au o tensiune specifica (se gaseste in cataloagele LED-urilor). O alta caracteristica a acestor Drivere este Tensiunea de intrare si iesire, valori maxime si minime - spre exemplu VinMin=2V, VinMax=52V; VoutMin=5V, VoutMax=48V, I=700mA. Vom vedea unde intervin aceste caracteristici.

Driverele trebuiesc alimentate de la reteaua 220V printr-o sursa de tensiune constanta. Acestea au la iesire o tensiune prestabilita constanta si un curent de iesire de la ~zero la o valoare maxima. Tensiunea de iesire nu trebuie sa fie mai mare decat tensiunea maxima acceptata de driverele de curent constant (VinMax de mai sus). De la o sursa se pot alimenta mai multe Drivere. Curentul absorbit de Drivere trebuie sa fie mai mic decat curentul maxim pe care poate sa il dea sursa. Ei si aici vine pacaleala daca nu calculati bine

Led-urile de putere se leaga in serie. Tensiunea de alimentare a unei serii se calculeaza insumand tensiunea fiecarui led din serie la curentul de lucru ales. Suma acestor tensiuni la care se mai adauga 3V trebuie sa fie mai mica decat tensiunea maxima a Driver-ului si/sau mai mare decat tensiunea minima a Driverului. Daca suma tensiuniunilor este mai mare sirul de led-uri se imparte in mai multe siruri pentru a fi alimentate din mai multe drivere. Daca tensiunea este mai mica si nu exista alta cale de evitare a acestei situatii (punerea altor LED-uri de alta culoare, etc.) se pune o rezistenta calculata sa dea caderea de tensiune necesara. Calculul rezistentei este foarte simplu: avem nevoie de o cadere de tensiune de 5V pentru a putea depasi pragul minim al driverului, aceste functioneaza la 0,7A => din formula clasica U=R*I => R=U/I=5 / 0,7 = 7,14 ohmi si alegem prima rezistenta cu valoarea mai mare decat cea calculata, spre exemplu 7,5 ohmi. Puterea disipata va fi P=U*I=R*I^2=7,5*0,7=5,25W se alege o gama de rezistenta care disipa o putere mai mare cu 50% decat cea calculata, deci in cazul nostru din gama 9-10W... Este de evitat deoarece scade randamentul instalatiei noi transformand in caldura acea diferenta de tensiune...
Insumand curentul "cerut" de drivere am ajuns la concluzia ca era > 10A fata de cei 7,3A cat putea debita o sursa si de aici necesitatea de a lua 2 surse...
Exista si dispozitive speciale care insumeaza sursa si driverul si se alimenteaza la 220V si scot un curent constant la o tensiune maxima de iesire. Am dat exemplele astea prin posturile de la inceput si am aratat ca cea mai economica solutie este cea cu sursa si drivere separate.
Asta seara finalizez lista de achizitii LED-uri si partea de surse/drivere LED-uri. Din ce se prefigureaza va trebuisa cumpar din doua locuri deoarece nu am gasit ce imi trebuie intr-un singur loc. Maine urmeaza marea achizitie
Daca sunt doar puncte/pete tari care nu au fire (asa pare din poza ta) este Black Spot Algae. Daca are firicele si este la aspect ca o catifea cu firul mai lung (2mm) este Black Brush Algae/Black Beard Algae (BBA).

Niste melci Neritina sau Amano Shrimp apreciaza aceasta mancare.

In rest nu avem date nu pot sa-ti spun ca nicio alga (in afara de Spirogyra care este aproape ca o planta ) nu apare intr-un acvariu echilibrat. Este ca si cand trimiti un mail la un spital le arati o fotografie si astepti un tratament
wassup wrote:Dupa parerea ta ce fertilizanti is cei mai apreciati de tine sa spun asa? pps-pro cu trace mix raman totusi cea mai safe varianta?

In niun caz pps-pro care este o metoda depasita si care in timp aduce carente La incept a fost pps dupa care au scos pps-pro, acum am auzit pps-pro EI. Ei (estimative index) este o metoda total diferita de pps si a aparut tocmai din nemultumirea fata de carentele aduse de pps-pro. Tom Barr cel care a inventat metoda a devenit celebru mai ales pentru studiile facute asupra plantelor si a necesitatilor acestora (vezi www.barrreport.com). A mai fost o perioada in mare voga PPMD care se vroia o copie de fertilizantilor Dupla.
Daca vrei sa aplici metoda Estimative Index iti recomand sa utilizezi solutiile de la Easy Life.
Gamele de nutrienti Seachem, Aquavitro, Dupla, Tropica nu va vor dezamagi niciodata, Dennerle nu am testat toata gama iar Ada nu am testat inca . Nu sunt rele nici JBL, Sera, Vimi (care depaseste gama asta de nutrienti), Tetra...
Anul trecut am testat vreo 4 tipuri de fertilizanti si multe metode de fertilizare
Nu ma renuntat la el, l-am testat si acum testez altceva. Am spus ca mi-a placut (ala pentru plante rosii pt ca doar din ala am luat) fiind destul de echilibrat si nu am vazut intr-o luna cat mi-a ajuns flaconul de 1 litru sa creeze carente.
Am folosit eu. Eu nu recomand ceva pe care nu l-am testat.
In postul meu cuvantul Google avea un link in spate si daca il apasai gaseai si de unde sa cumperi in Ro.
Daca alga este moale este sigur din familia Staghorn.
Iti recomand ca programul de iluminat, pana scapi de alga, sa fie de 8 ore/zi.
Fisa a acestei alge 9sursa: "Algaepedia":
Algae Profile
- Scientific Name: Compsopogon sp.
- Common Name: Staghorn Algae
- Difficulty to Remove: Moderate
- Potential Causes: Low CO2/High Light
- Characteristics: Green Thread / Hair
- Algae Removal Procedure: Increase CO2

Description
Staghorn Algae (Compsopogon sp.) is a stubborn algae that attaches to the outer edges of leaves of slow going plants like Java Ferns, Anubias, Swords, and cryptocorynes species, but it can also be found on leaves of faster growing plants like Ludwigia sp. too. Staghorn Algae resemble other types of filamentous algae, but Staghorn strands are black/grey in color, about two to three inches long, and each course strand branches at least twice. Staghorn Algae generally grows in planted aquariums with an abundance of light and low dissolved carbon dioxide levels. For this reason, Staghorn is often found infecting leaves that are closest to the lighting source.

Removal Tips

Manual Removal
Manually remove by hand as much Staghorn algae as you can. You can also use a toothbrush by spinning it around the Staghorn strands like spaghetti to a fork. Trim infected leaves away from the plant. Remember to do a water change after you are done scrubbing your plants and equipment

Chemical Removal

Cleaning equipment and dipping plants in a bleach solution (2 parts bleach: 5 parts water) for 3-5 seconds will kill BBA as well. Some plants may not respond well to this treatment, so remember to test a plant stem before applying this method to the whole plant.

Adjusting Photoperiod

Staghorn Algae is a photosynthetic organism that benefits from high light and low CO2. Reducing the photoperiod will disrupt its growth. Minimum photoperiod should be around 7-8 hours of light.

Nutrients and Circulation
To keep Staghorn Algae from proliferating, you want to maintain a regular schedule of nutrient supplementation to your planted aquarium. Generally, most plant aquariums need at minimum 10 ppm of Nitrogen (N), 1 ppm of phosphorous (P), 10 ppm of Potassium (K), and 25 ppm of Carbon Dioxide.

Adjust filter water output, or add a powerhead to maximize circulation and distribution of nutrients in the tank.

Prevention
To prevent Staghorn algae from taking a foothold in your planted aquarium, remember to off your plants adequate amounts of light, coupled with the proper amount of nutrients and carbon dioxide. If you notice any Staghorn strands appearing, remove it immediately and begin adjusting your lighting.
o cautare cu Google cu selectie de limba romana va va devoala si pe cel care aduce...
kirucd wrote:Calculatorul il gasiti aici:

http://www.hamzasreef.com/Contents/Calculators/EffectiveWaterChange.php

Lucian ai putea sa adaugi linkul de mai sus la unul din articolele sticky, sint o gramada de
calculatoare interesante pe site-ul ala.

koala wrote:
koala wrote:Trebuie luata in calcul si cantitatea de nitrati zilnica... aici gasesti un calculator foarte bun, cu care poti face simularile dorite.

http://www.theaquatools.com/water-changes-calculator
Bagati-l si pe acesta in lista, ca e foarte util...


Done! Am facut un topic cu Link-uri utile la DIY ape dulci, pentru ca voi marinarii sunteti mai instruiti si acolo sunt foarte multi incepatori Am facut si aici un topic doar cu un link catre acel topic. Daca mai aveti sugestii le astept prin posturi sau PM
 
Forum Index » Profile for Lucian » Messages posted by Lucian
Go to:   
Powered by JForum 2.3.4 © 2012 JForum Team • Maintained by Andowson.com