Message |
|
Deyul wrote:ce specii viu colorate ar fi compatibile cu carasii?
Aici nu este vorba de compatibilitate... Doar tu ai spus mai devreme ca ai aflat ca poti tine cel mult doi carasi. Doi carasi in acel volum de apa. Asta nu inseamna ca poti adauga alte specii de pesti pentru ca fiecare peste adaugat va contribui si el cu o "amprenta biologica", consum de oxigen, eliminarea resturilor...etc.
Daca te decizi sa iei carasi (desi eu te-as sfatui sa nu iei), incearca sa imbunatatesti filtrarea, preferabil sa supradimensionezi filtrarea. Eu as merge din start pe ideea de filtru extern.
|
 |
|
1.In principiu mizeria din acvariu se aspira cu ajutorul unui furtun/aspirator. Poti face asta in acvariul tau cu o bucatica de furtun. Cum au spus si colegii, nu scoatem toata apa odata, riscam sa schimbam chimismul brusc si sa deciclam acvariul.
2. Chiar daca ti s-a spus ca nu are nevoie de filtrare este o poveste perpetuata doar de dragul de a vinde. Nu de alta dar pare mai usor sa ai un acvariu simplu cu mai putine acareturi. Un filtru, preferabil un hang-on, pentru ca nu ocupa spatiu in acvariu ar fi ideal. Si nici nu e foarte scump. Acum serios, cui i-ar conveni sa manance, sa faca kk si altele intr-o camera mica si curat la saptamana?
3. Daca ai posibilitatea un lemn micut sau o piatra cu un Anubias va schimba si decorul, va adauga si loc de refugiu si va consuma si din excesul de substante din apa adaugand un aport de oxigen.
Raman valabile sfaturile primite de la colegii de forum, insa va trebui sa te mai documentezi putin. Citeste de aici de pe forum Ghidul incepatorului si Ciclul azotului.
|
 |
|
Sper sa fie de folos mazgalelile mele. Am exclus situatiile in care ambii parinti af fi complet normali (NN) sau complet albino (aa). Chiar si in situatia a doi parinti albino nu este exclusa in totalitate posibilitatea de a da nastere urmasilor pigmentati. Nu, nu se incalca regulile geneticii mendeliene, poate fi vorba doar de erori de identificare a hibrizilor (par aceiasi specie dar nu sunt) fiecare dintre ei putand avea alte locatii ale genei recesive responsabile de albinism.
In alta ordine de idei, Ancistrusii sunt printre putinele vertebrate la care sexul urmasilor este determinat de gametii feminini si nu de cei masculini.
Ape limpezi
|
 |
|
Benu wrote:(bine la mine e patologic, asa ca nu ma lua de exemplu  )
Eu nu cred ca e patologic, altfel 50% din membrii forumului erau carne de tun pentru psihologi.  (ma rog, consoarta nu cred ca ar fi de acord in totalitate)
In alta ordine de idei, Camelia, ceea ce ai achizitionat pana acum , pentru un novice este un inceput excelent. Sunt sigur ca vei gasi aici mare parte din sfaturile de care ai nevoie.
|
 |
|
Din acel Biorb initial poti face un mini/micro paludariu de toata frumusetea. Gasesti si aici pe forum exemple si pe Youtube (acolo de exemplu eu ma mai uit la SerpaDesign, faace niste "dracii" de toata admiratia.
|
 |
|
Bobita si fiul la restaurant...
Glumesc, alta era ideea. Si masculul si femela sunt ancistrusi clasici. Daca ar fi sa fac un calcul, cam 1 din 5 pui erau albino.
|
 |
|
1Madalina wrote:
1.ce nisip este cel mai indicat pentru carasei ?
Un substrat cat mai natural, nu colorat. Nu doresti ca privirea ta sa fie atrasa de culoarea verde/rosie etc. a substratului ci de cea a pestilor. Nu folosi substrat de granulatie foarte mica (nisip fin), acesta se colmateaza cu mizerie foarte usor si se taseaza, apar bacteriile anaerobe si de aici tot felul de probleme.
2. Ce pompa de aer imi trebuie ?
Daca ai o filtrare buna si o valurire buna a suprafetei apei momentan nu iti trebuie obligatoriu si pompa de aer. Insa pentru orice eventualitate e foarte bine sa ai una la indemana. Plus ca nu e nici o investitie foarte mare.
3.Ce filtru este bun ?
Un filtru extern cu capacitate cat mai mare (volum de material filtrant)
4. Care sunt plantele cele mai bune pentru carasei pe care le pot ei manca ?
Daca ii hranesti cu plante din petshop ajungi la faliment  . Poti incerca sa tii in acvariu Anubias, Cryptocorine, Echinodorus, poate si niste Valisneria. Le poti da suplimentar o data pe saptamana mazare fiarta si decojita, in cantitate mica binenteles. Nu te lasa influentata de comportamentul de cersetori pe care il vor dezvolta si sa exagerezi cu mancarea.
5. Ce incalzitor trebuie ? ( am auzit ca nu trebuie incalzitor pentru carasei )
Da, sunt pesti de apa rece, in cele mai multe cazurinu e nevoie de incalzitor.
6.Trebuie sa pastrez apa in care ii am acum sau sa o schimb pe toata ??
Obligatoriu citeste aici pe forum despre ciclul azotului. Ideal ar fi sa pui si filtrul pe care il folosesti acum in acvariul mare si sa functioneze o perioada in paralel cu celalat.
7 . Ce solutie trebuie sa pun pentru a dezinfecta apa de la chiuveta inainte de a o pune in acvariu ?
Macar 24 ore apa ar trebuie sa poata fi tinuta intr-un recipient descoperit pentru a se elimina o parte din clorul din apa. Desi la 500 litri nu stiu cum poti face asta...
8. Cat trebuie sa stea acvariul gol inainte de a pune pestii in el ?
Acelasi raspuns ca la 6
|
 |
|
De acord cu colegul raul.tatulescu. Poate dura ceva timp pana se vor obisnui cu bazinul si eventuala prezenta umana pe lâng? acvariu.
Sa speram ca nu sunt atat de asociali precum Bobitza (ancistrusul meu) care de cinci ani incoace il vad doar cand nu ma vede, ca in rest la prima miscare pe langa acvariu trece pe supersonica si dispare
|
 |
|
Ce vrei sa faci cu robinetii? La bomba cu drojdie nu se pun robineti. O data pornita reactia nu se poate opri. Eventuala obturare va conduce la acumularea de CO2 si cresterea presiunii. Rezulta o zugraveala noua
|
 |
|
xilophonus wrote:in ziua de azi oricum varsta inceperii vietii sexuale scade vazand cu ochii, e posibil sa fie la fel si in lumea acvatica. Din ce imi aduc aminte, parca libidoul la pesti creste si odata cu temperatura, atingand apogeul cand temperatura trece un pic de 26 grade, la mine sunt in jur de 25.
La mare parte din specii dragostea trece mai intai prin stomac (hrana buna este un factor determinant).
|
 |
|
xilophonus wrote: probabil cei mai vechi in bransa ma vor corecta daca gresesc cu ceva, insa cum forumul nu e prea activ, eu consider ca orice parere in plus poate fi benefica, bineinteles daca e bazata pe experienta reala a cuiva , se poate invata chiar si din greselile altora.
1.Te corecteaza cineva cu siguranta
1.1. Orice parere in plus sustinuta de argumente viabile poate genera discutii constructive
1.1.1. Au gresit altii inaintea noastra.... Macar sa profitam de asta. (pfuii...asta suna urat  )
|
 |
|
"Bomba cu drojdie" este o solutie eficienta pentru inceput. Insa trebuie folosita corect si cu cateva precautii:
1. nu se obtureaza sub nici o forma iesirea CO2. Prin obturare rezulta o crestere a presiunii in sticla, ceea ce poate duce in cazuri "fericite" la redecorari/ schimbare culorii zugravelii, etc
2. recomand cu tarie utilizare unui vas tampon, un recipient prin care CO2 sa barboteze in apa inainte de a ajunge in acvariu. Asta va poate feri de neplaceri in cazul in care in recipientul principal (reactor sa il numim) se va forma spuma prea multa si care ar putea ajunge in acvariu.
3. pentru ca reactia sa fie cat de cat liniara, nu incalzim recipientul, presupunand ca in camera avem o temperatura relativ constanta.
4. "clopotele" acelea sub care se aduna CO2 si se presupune ca acesta se va dizolva in apa prin difuzie la suprafata de separatie sunt cam "frectie Diana la picior de lemn" . De dizolvat se dizolva insa intervin destui factori: agitatia apei, saturatia care apare la nivelul de separare dintre CO2 si apa in care se dizolva, suprafata mica de contact, etc. Exista difuzoare de CO2 care functioneaza acceptabil chiar si cu presiunea din bomba.
In alta ordine de idei, anubias si microsorum o duc bine si mersi si fara aditie de CO2, insa este adevarat ca aditia le poate stimula cresterea. Atentie insa la cantitatea de CO2 introdusa in acvariu, sa nu depasiti limita pe care acestea o pot asimila, Macar un test de ph (din cel cu lichid sa existe). Se poate si fara dar asta tine de "ochi format", si riscurile pe care vrei sa ti le asumi.
Ape limpezi si va asteptam cu ceva poze !
|
 |
|
Este Lady Bobitza, mama eroina (sanchi, a depus sub un lemn si a taiat-o englezeste noroc ca Lord Bobitza a fost un tata grijuliu)
|
 |
|
In petshopuri plantele sunt intr-un soi de ghiveci /cos cu vata minerala. Desfaci planta din acea vata minerala, iar daca in partea inferioara planta pare negricioasa sau sunt prea incurcate si nu le poti descurca tai cu o foarfeca partea afectata. Nu se intampla nimic rau, asta va stimula planta sa isi creeze radacini noi. Taierea aceasta se aplica doar la plantele stem genul Egeriei, Cabomba, Limnophila sesiflora. Cel mai bine intrebi aici inainte.
Daca gasesti Anubias poti lua cu incredere, este supranumita planta de plastic. Aceasta se leaga cu un fir mai rezistent de o piatra sau lemn, are un rizom care nu trebuie sa fie in substrat.
L. E. Cabomba si L. sesiflora sunt considerate plante easy insa nu cred ca vor merge la tine in acvariu. Ramai momentan la Egeria, Anubias, Pistia (suprafata).
|
 |
|
|
 |
|
1. Placuta de distributie 5 V se realizeaza dintr-un cablaj de test si doua siruri de pini mama. Se cositoresc de placuta de test astfel incat toti pinii din sirul 5V sa fie conectati intre ei (cu un fir sau cositor pe spatele placii) . La fel si pentru pinii GND. In capatul fiecarui sir se lipeste cate un fir care va conecta placuta la 5v respectiv GND ai placii Arduino.
2. Placuta de distributie 12 V este realizata in mod asemanator tot pe o placa de prototipare insa vom folosi mufe cu surub pentru a usura lucrul cu fire mai groase. Se gasesc un variante cu doua sau trei mufe unite. Aici am facut alimentarea generala prin primele mufe de pe fiecare sir pentru consumatori (lumini, ventilatoare).
3. Modul RTC se conecteaza la placa Arduino prin intermediul pinilor SDA si SCL corespunzatori. Alimentarea se face din placuta de distributie de 5V.
4. Display LCD 2004 (poate fi si LCD 1602, adica cu 2 randuri si 16 caractere, este alegerea personala dar trebuir modificat codul si modul de afisare). Alimentarea se face tot din placuta de distributie de 5v si cealalta pereche de pini SDA si SCL ai placii Arduino.
5. Modul de relele se alimenteaza la 5V din placa de distributie iar pinii digitali se conecteaza la pinii digitali Arduino 8 si 9.
6. Senzor temperatura submersibil este conectat la pinul 7 Arduino iar intre firul de date si alimentare (de obicei galben si rosu) se conecteaza in paralel o rezistenta de 4.7 kiloohmi. Fara aceasta rezistenta vom avea afisate temperaturi eronate. Pentru ca am vrut sa pot deconecta la nevoie sonda de temperatura, am folosit o mufa stereo (jack de 3,5) conectat la firul sondei, pe carcasa am montat o mufa stereo, iar rezistenta de 4.7 kiloohmi este in interior, cositorita intre cele doua fire si izolata cu tub termocontractabil. Alimentarea se face tot din placuta de distribuie 5 V.
7. Modulul PWM controleaza turatia ventilatoarelor (in principiu turatia oricarui motor de current continuu) prin intermediul Pulse Width Modulation. Este realizat cu ajutorul unui mosfet (tranzistor de putere). Mai contine si doi condensatori care au rolul de a elimina sunetul produs datorita anumitor frecvente. Am atasat schema si o imagine mai sus. Pentru semnalul PWM folosim pinul 6 Arduino.
8. Senzorul de miscare (PIR) este alimentat tot din placuta de 5V iar pinul de semnal este legat la pinul 4 Arduino.
9. Led-urile martor se conecteaza la pinii digitali Arduino inseriate cu cate o rezistenta de 220 ohmi legata la pinul pozitiv iar pinul negativ la GND prin intermediul placutei de distribuitie de 5V. Am folosit pinii 2,11,12 (lumina, ventilator, hrana)
10. Butonul tip push se conecteaza la 5V si GND inseriat cu o rezistenta de 10 kiloohmi. Pinul digital Arduino este 3.
Am atasat si codul scris pana acum. Sunt constient ca este un "cod murdar", cu destule hibe, unele lucruri se puteau scrie mai elegant. Insa nu sunt programator si nici macar electronist. Deci NU
|
 |
|
Lista de componente (principale)
- Arduino uno (clona)
- Modul RTC
- Display LCD 2004 (4 randuri x 20 caractere)
- Modul relee 2 canale
- Senzor temperatura submersibil
- Modul PWM (home made)
- Leduri 5mm diverse culori
- Rezistori 220 ohmi
- Rezistori 4.7k ohmi
- Condensatori 1 micro Farad
- Mufe cu surub
- Mufe DC
- Jack/Mufa stereo
- Placute prototipare
- Cabluri conexiune (fire Dupont)
- Buton tip push
Controlerul este construit in jurul unei placi de dezvoltare Arduino (clona). Nu se doreste a fi o solutie profesionala ci doar de hobby, momentan mare parte din functii puteau fi preluate de o priza programabila si un termometru  .
Principalele componente:
1. Placa Arduino reprezinta atat “creierul” cat si sursa de alimentare pentru o parte din componentele cu consum redus. Pret 17-20 lei
2. Modul RTC este un ceas in timp real, datorita bateriei timpul sistemului odata setat va fi memorat si pastrat chiar si atunci cand este deconectat din circuite. Pret 6 – 9 lei.
3. Display LCD 2004 este un afisaj LCD (4 randuri a cate 20 caractere). Recomand varianta I2C pentru un minim de conexiuni (doar 4 conexiuni). Pret 27 – 28 lei varianta fara I2C, 37-38 lei variant I2C.
4. Modul de relele permite operarea cu tensiuni mai mari. In cazul de fata doar 12 V 6 A. Pret aproximativ 6 – 7 lei.
5. Senzor temperatura submersibil pentru a masura temperatura din bazin. Pret aproximativ 7-8 lei.
6. Modulul PWM controleaza turatia ventilatoarelor (in principiu turatia oricarui motor de current continuu) prin intermediul Pulse Width Modulation. Este realizat cu ajutorul unui mosfet (tranzistor de putere). Mai contine si doi condensatori care au rolul de a elimina sunetul produs datorita anumitor frecvente.
7. Alimentarea/Distributia tensiunii 12V este realizata printr-un circuit alcatuit din mufe cu surub cositorite pe o placuta de prototipare. Acest montaj permite o mai buna organizare a cablurilor si elimina un numar prea mare de fire legate direct la mufele de alimentare DC.
8. Alimentarea/Distributia 5v este realizata tot pe o placa de prototipare cu headere de pini cositorite, un rand pentru 5V si un rand pentru GND, conectate la Arduino.
9. Senzorul de miscare (PIR) are rolul de a porni/opri iluminarea ecranului dupa o anumita ora, astfel incat noaptea lumina acestuia sa nu fie deranjanta. A fost doar un moft (pentru mine cel putin), poate lipsi din configuratie.
Am dat si niste preturi orientative astfel incat sa va puteti face o idee despre suma care ar trebui cheltuita.
Cateva imagini:
Revin cu detaliile conexiunilor.
|
 |
|
cirotariu wrote:
P.S. Pentru fratii mei care ma cunosc personal sau virtual, de pe forum: nu am aruncat/donat/vandut/aruncat nimic din setupul vechi. Sunt toate la un prieten, în boxa, pregatite de un nou setup, cândva când voi gasi momentul ideal.
P.S. la P.S. Doamne, scriind acum realizez ce dor mi-a fost de voi si de forum si ce dor mi-e de-un plantat... Pfoai, mama...
Si daca ai fi aruncat... Orice se poate inlocui.. Welcome back
|
 |
|
Scuze Koala, dar privirea motanului este "priceless"
|
 |
|
Eu am LED-uri separate pe doua circuite. Pot functiona independent (cald/rece/cald +rece).
|
 |
|