Message |
|
cu placinte
sa stii ca nu ai nevoie de mufa la ventilatoare. adica e suficient sa tai mufa de la transformator si sa legi direct firele de la transformator cu firele de la coolere. apoi izolezi cu niste banda izolatoare si gata.
chestia e ca tranformatorul scoate curent continuu, deci e importanta polaritatea. adica daca legi firele intr-un fel si cooler-ul nu porneste, atunci schimba firele intre ele.
ma rog, daca nu te pricepi mai bine nu te baga, ca nu ne jucam cu electricitatea chiar daca sunt 12V, dar zic si eu cum am facut eu.
|
 |
|
hai ca a raspuns chinezul. intr-o engleza de balta, dar se pare ca ceea ce bagi, aia si scoti. deci daca alegi 12V la tensiunea de alimentare, scoate tot 12V la releu.
Dear *********,
iPower supply: (12V ,110, 220V) for you choosing
if 12V,IT JUST SUPPORT 12V
- lakeyx101
|
 |
|
eu nu cred ca scoate 12V.
uite de ce:
Can be used for domestic freezer, water tanks, refrigerator, industrial chiller, boiler, steamer, industrial equipments and other temperature-controlled systems
astea de mai sus nu sunt aparate care sa functioneze la 12V, ci la 220V.
chiar si un incalzitor de acvariu tot la 220V functioneaza, nu o sa vezi la 12V.
edit: desi acum depinde  )) de exemplu centrala mea are in termostat 24V (pe masurate, ca am crezut ca nu e curent mare acolo si m-am curentat un pic)  ))
dar ce-i drept nu se alimenteaza prin termostat, ci este un circuit dedicat
|
 |
|
ia cu alimentare la 220 daca nu mai poti astepta raspunsul. asta inseamna ca-l bagi direct in priza, fara transformator.
si daca scoate tot 220V, atunci legi coolerele la el cu transformator de la 220 la 12
daca scoate 12V, cu atat mai bine, legi coolerele direct.
|
 |
|
Humbert wrote:
Nu cred ca e greu de inteles nimic: vanzatorul are acelasi model in 3 variante de tensiune : 12V - 110V - 220V....
Aparatul in sine este un simplu "intrerupator" comandat de sonda de temperatura! Adica in functie de setarea valorilor temperaturii... se deschide sau inchide un circuit electric. Circuit care... "cat bagi - atata scoti"
Daca comanzi de 12V.... o sa poti alimenta la el sau "controla" doar aparate care functioneaza la 12V... si in cazul respectiv, aparatul in cauza se pune "dupa" transformatorul care il ai personal!
Daca comanzi 220V... il legi la priza si in continuarea pui echipament care functioneaza la 220V... ex: incalzitor, lumina, chiler..etc.
mai nu stiu daca e chiar asa. la output el zice ca are doar 220V.
exista posibilitatea sa te intrebe cat ai tu la priza, ca sa nu arzi controllerul.
de exemplu, daca tu il alimentezi la 12V, el iti poate da un transformator care sa-ti ridice cei 12V la 220V asa incat controlerul sa scoata 220V.
de asta e ciudat, ca de obicei te intreaba ce tensiune vrei la iesire. insa in cazul asta te intreaba ce tensiune vrei la intrare.
|
 |
|
pai daca el scoate tot timpul 220V, asa cum pare la prima vedere, atunci tensiunea de alimentare nu are nici o importanta si cel mai simplu e sa alegi 220V ca sa-l poti baga direct in priza, fara nici un transformator.
insa evident ca va trebui sa folosesti transformator la coolere atunci cand le legi de controller.
oricum ai da-o, tot ai nevoie de un transfomator, insa intrebarea este UNDE? fie intre priza si controller, fie intre controller si coolere.
sper ca e clar ca coolerele se leaga de controller, iar controllerul se baga in priza. in functie de cat scoate controllerul, ai sau nu nevoie de transformator la coolere.
|
 |
|
pai nu prea te intereseaza, asta ziceam si eu la inceput.
oricum, nu cred ca conteaza, adica fie il alimentezi la 220V si el scoate 220, caz in care folosesti coolerele cu transformator, fie scoate direct 12V si nu mai trebuie sa pui transformator intre el si coolere
daca el scoate 220V, atunci trebuie sa folosesti transformator la coolere, adica atunci cand legi coolerele la acest aparat, le legi cu transformatorul lor cu care le-ai baga direct in priza.
daca scoate 12V, atunci nu mai ai nevoie de transformator intre el si coolere, deoarece coolerele functioneaza la 12V.
edit: hai ca il intreb eu.
|
 |
|
nu are rost sa conectezi si incalzitorul, ca are termostat, plus ca din ce vad in poza acest aparat nu are decat un singur releu, ceea ce inseamna ca poate fi folosit fie doar pe mod incalzire (declaseaza cand temp scade sub cea setata) fie doar pe mod racire (declaseaza cand temp creste peste cea setata), dar nu pentru ambele moduri in acelasi timp - deci nu poti sa montezi pe el si incalzitor si cooler, ci fie una fie alta
poti sa-l intrebi asa:
"Dear seller, kindly let me know what is the output voltage of this controller (i.e. is it 220V?) and whether the output voltage depends or not on the input voltage - more specifically, if I choose the power supply to be 12V, will it still output 220V or will it output 12V?"
nu stiu sa spun mai multe despre tensiunea lui de iesire ca pur si simplu nu sunt date aceste informatii. zice doar ca scoate 220V, dar eu nu inteleg cum poate sa scoata 220 daca il alimentez la 12V, ca nu cred ca are cum sa aiba transformator de la 12 la 220 in el.
|
 |
|
cel mai bine este sa-l intrebi pe vanzator ce tensiune scoate acest aparat si daca ea depinde de tensiunea la care e alimentat (12V sau 220V). iti raspunde sigur, eu am intrebat de multe ori pe ebay.
dar gandindu-ma mai bine, te-as intreba daca chiar ai nevoie de chestia asta.
tu ai nevoie de cooler-e ca sa scada temperatura, in regula. dar uite, cel putin pentru mine mai important decat temperatura in sine este sa nu se faca condens in capac, ca e capac de lemn etc.
iar condensul se face si iarna, de fapt se face mai ales iarna.
deci eu am nevoie ca acele cooler-e sa mearga tot timpul, ca sa nu fac condens. adica eu practic nu am nevoie de un controller, ba chiar imi strica, pentru ca iarna cooler-ele nu vor porni.
cat despre incalzire, toate incalzitoarele au termostat, deci iar nu am ce face cu un controller.
daca ai un bazin open top, e altceva, ca acolo nu ai cum sa ai condens in capac.
|
 |
|
foarte misto jucaria si foarte ieftina, cred ca imi iau si eu, multam de idee
nu cred ca conteaza ce alimentare alegi, conteaza ce tensiune scoate acest aparat.
judecand dupa ce scrie acolo, adica "Relay contact capacity: Cool(10A/250VAC);Heat(10A/250VAC)" mie imi rezulta ca scoate tensiune de 250 Volts Alternatincg Current
totusi nu prea inteleg cum e posibil sa scoata 250V daca il alimentezi la 12V, ca tensiunea si-o trage tot din priza, deci daca lui din priza ii vin 12V (pt ca are transformator), atunci cred ca tot 12V va da si la releul catre ventilatoare.
oricum, nu cred ca conteaza, adica fie il alimentezi la 220V si el scoate 220, caz in care folosesti coolerele cu transformator, fie scoate direct 12V si nu mai trebuie sa pui transformator intre el si coolere
nici nu mai e asa important sa poti modifica tensiunea de la cooler-e din transformator avand in vedere ca acest controller va comanda cooler-ele sa functioneze doar cat e nevoie.
|
 |
|
eu nu am folosit niciodata socluri cu hidroizolatie de exemplu.
acum am ventilatoare si nu se mai face condens in capac, dar am avut si acvarii cu condens in capac si socluri normale, neizolate.
asta nu este o recomandare, e doar experienta mea.
|
 |
|
irukandji wrote:"DOW CORNING 881 Silicone Sealant is not recommended for structural glazing, aquarium manufacturing or insulated glazing applications."
Sfinte c****t, mi-a picat fata!!!
|
 |
|
da, eu am fix aceeasi marca cu asta dat de Koala, ca tot de la PC garage l-am luat, doar ca e de 80mm, nu de 120mm
transformatorul este exact ca un incarcator de telefon, doar ca are o rotita de unde poti selecta tensiunea.
eu zic ca e important sa fie cu tensiune variabila, ca poate nu ai nevoie de turatia maxima a ventilatorului, plus ca o tensiune mai mica ii prelungeste viata si face si mai putin zgomot
ar trebui sa gasesti surse de astea in orice piata, targ, magazin din asta cu chinezarii. eu pe a mea am luat-o din obor si am dat pe ea 35 de lei
am fost placut surprins sa constat ca nu se incalzeste deloc, desi merge in continuu de mai bine de 1 an
|
 |
|
eu am luat 2 ventilatoare de 8mm, 15 lei bucata, si un transformator din ala mic, cu tensiune variabila.
le tin pe 5V in loc de 12V, e suficient dupa parerea mea, intr-o saptamana imi scade inaltimea apei cu 1-2 cm si temperatura nu a trecut niciodata de 29.
|
 |
|
si eu am burta (la acvariu  ) si am intrebat pe un inginer care mi-a spus ca foarte greu plesneste sticla, aproape imposibil.
cu conditia sa nu fie lovita  ), dar chiar si asa, la 1 cm grosime a foii de sticla nu prea are ce sa se intample.
si mi-a mai zis ca un ansamblu de genul asta nu plesneste niciodata catastrofic, adica sa se crape in 2 si sa te trezesti cu toata apa in casa, ci ca lucrurile se intampla treptat, respectiv incepe sa curga mai intai pe la lipituri, ca lipiturile sunt punctul cel mai vulnerabil
dar si la lipituri a zis ca e extrem de improbabil sa se dezlipeasca cu totul o fata, de exemplu, si ca daca lipitura e intr-adevar proasta, mai intai va incepe sa curga, deci ai timp sa iei masuri.
insa cu standul e alta poveste, acolo lucrurile se intampla brusc si catastrofic, bine ca l-ai ranforsat ca nu era ok sa ai miscare - al meu este beton, eu nu pot sa-l misc deloc oricat as trage de el.
dar asa e cu acvariile mari, in prima saptamana eu am avut cosmaruri ca se darama toata sandramaua  )
|
 |
|
"viermisorii" aia de care ziceai miscau, erau vii, adica chiar erau niste viermisori sau doar erau niste firicele.
ca daca erau firicele, atunci eu zic ca tot fungus a fost.
insa daca erau viermisori, atunci e alta treaba (nu stiu care).
acum referitor la dezinfectarea acvariului, eu daca as fi in locul tau as incerca sa-mi dau seama daca e intr-adevar necesara sau nu, pentru ca dezinfectarea totala e o chestie drastica si eu nu as face-o decat daca as fi convins ca e nevoie.
de asta e important sa stii ce boala a fost. ca daca a fost fungus, nu cred ca e necesara o dezinfectare, adica eu nu as face-o.
ramirezii sunt pesti foarte sensibili, deci chiar si daca faci dezinfectare nu inseamna ca ramirezii pe care o sa-i cumperi pe viitor nu vor crapa.
nu poti sa ai un acvariu fara paraziti si bacterii si fungi in el. secretul e sa ai pesti suficient de rezistenti si cu imunitate suficient de buna ca sa reziste ei singuri.
iar ramirezii pur si simplu sunt mai sensibili, eu stiu, ca de 5 ani tot pierd ramirezi in timp ce ceilalti pesti nu au nici pe dracu, asa incat am zis ca gata, am terminat cu ramirezii.
acum mai am 2 masculi dintr-un lot de 3 perechi pe care i-am luat acum 1 an: primii 4 s-au curatat in primele 3-4 luni, vad ca astia o duc bine, deci poate in sfarsit am nimerit si eu peste unii care au dobandit rezistenta.
|
 |
|
da. eu ziceam sa nu o mai alimentezi la 220V, ci la o tensiune mai mica, prin intermediul unui transformator.
nu stiu daca ar merge, nu ma pricep, dar uite de exemplu la coolere-le de PC pe care le-am pus eu la acvariu am un transformator cu tensiune variabila si ele se invart mai incet daca le alimentez la o tensiune mai mica de 12V, cat e tensiunea lor normala.
adica eu le tin pe 6V, ca daca le-as tine pe 12V mi s-ar evapora apa mult prea repede.
ideea ar fi ca acolo este un electromor, care e format dintr-o bobina care produce un camp eletromagnetic si un rotor magnetizat. din cate imi amintesc eu, intensitatea campului eltromagnetic depinde direct proportional de tensiune.
dar repet, habar nu am daca ar functiona asa ceva la aceasta pompa, nu sunt specialist, nu cunosc ce fel de motor are si daca poate fi alimentat la o alta tensiune decat 220V.
insa poate gasesti pe cineva care stie.
|
 |
|
pare a fi infectie bacteriana sau fungus, desi inclin spre prima
vezi ca in linkul de mai jos este o poza cu un neon cu ceva similar, am avut si eu la neoni
http://www.jbl.de/en/online-hospital/pict_diag_groups/identifying-and-curing-fish-diseases
|
 |
|
sa stii ca la mine doar cadrul este din PAL. Capacul pe care sunt prinse neoanele este din Komatex de 10mm si a fost destul de scump (vreo 150-200 de lei, ca a trebuit sa iau mai mult decat aveam nevoie, ca asa se vindea coala de Komatex).
dar avantajul este ca e usor si poate fi ridicat cu totul; daca era din PAL era foarte greu si ar fi trebuit sa-i pun o balama ceva, pentru acces.
asa, cand am nevoie de acces, ridic tot capacul si-l sprijin de perete si am acces la toata suprafata acvariului.
cat despre confectionarea cadrului, pregateste-te sa te chinuiesti, daca vrei sa-l faci tu. mie mi-a fost foarte greu sa fac imbinarile cat de cat aliniate. am folosit cepuri si L-uri metalice pe interior, insa nu a iesit nici pe departe perfect, daca te uiti de aproape, se vede.
norocul e ca dupa cateva zile, nu mi-a mai pasat. 
|
 |
|
ah cand vad un acvariu asa mare si gol mi se face din nou pofta nebuna de acvaristica
spor si succes.
|
 |
|
|
|