| Message |
|
|
Ma intreb, chiar ar fi mers 3x250W la 30cm de apa?
Din 30 cm inaltimea totala a bazinului am doar 25 cm de apa. Apoi gratarul si suportii duc fragurile undeva la 15 cm de suprafata apei, pe alocuri chiar si mai sus. Tocmai de aceea am ridicat proiectoarele undeva la 20 cm fata de luciul apei. Oricum perioada de iluminare cu MH nu depaseste 6 ore. Apoi raman doar cele 2 tuburi T5 de 39w pe care ma gandesc serios sa le inlocuiesc cu 2 de 80W. Cert este ca imi place ideea de MH ca si ritm de crestere insa dpdv al culorilor este mult sub T5 si incomparabil sub LED.
Cat despre rentabilitate, chiar daca as reusi singur sa imi prepar toate substantele de care am nevoie, sarea va reprezenta in continuare un cost considerabil. Daca voi constata ca merita sa ma extind la 5-6 bazine de dimensiunea astuia atunci voi cauta o sursa de sare la tona. Pana atunci insa e cale lunga.
Indiferent cu ar fi astept cu nerabdare factura Enel pe luna Iulie
|
 |
|
|
Ofertele vor veni cu siguranta la un momentdat. Am stat mult timp si am socotit si m-am tot gandit daca e rentabil asa ceva. Si dupa toate socotelile am ajuns la concluzia ca NU E
Oricum ar fi la un momentdat voi putea adira o frumoasa gradina de corali, asta daca nu cumva se intampla ceva grav si ii pierd pe toti.
Situatia in mom de fata sta in felul urmator:
NO3 - 0,2
PO4 - nedetectabil
Ca - 360 - astept clorura de calciu pt a incepe sa adaug. Cei de la Silal mi-au primis ca o am cel tarziu marti.
Mg - 1200
KH - imi scazuse undeva la 4,2. Am facut o solutie de bicarbonat dupa reteta de 840g/10Litri apa de osmoza. Adaug 15ml/100Litri zilnic. A crescut KH-ul undeva la 6 in 4 zile. Voi incerca sa-l mentin undeva la 6,5-7.
Ph - 8
Temp - am avut si 28. cand pornesc AC-ul nu sare de 26. Din fericire nu a fost o vara f grea dpdv al temperaturilor insa am achizitionat 8 ventilatoare de 12 cm si le voi pune in functiune cat de curand.
Iluminarea consta in 3 proiectoare cu MH de 150w. Ar fi mers de minune 3 de 250W. Insa e un compromis avand in vedere caldura pe care o degaja.
In partea de jos (sump) sunt aprox 30 kg pieta vie, skimmer BM curve 5 - face fata cu brio intrucat nu am decat 2 pesti si 2 creveti, nu vreau unul mai puternic pt ca ar scoate si din nutrientii coralilor.
Ca si substante nu pun decat Corall ABC si M de la Grotech. In viitor as vrea sa adaug Strontiu si Iod insa o voi face atunci cand voi avea mai multi corali.
Ma gandesc serios sa renunt la reactorul cu biopeleti si sa populez cu macroalge partea din misloc a sumpului, acolo unde este piatra vie. Tot acolo ma gandesc sa incerc sa fac si ceva corali moi (discosome, Zooanthusi, ricordea). Poate ca o iluminare inversa zi-noapte intre sump si display ar fi benefica.
Cam atat momentan.
|
 |
|
|
|
|
 |
|
|
|
Reteta pe care eu o am are urmatoarele proportii:
Bicarbonat - 840g/ 10 Litri apa de osmoza - am testat adaugand 10 ml/100 litri - imi creste Kh-ul cu 0,3
CaCl2 - 750g/10 litri - netestat
MgCl2 - 550g/10 litri - netestat
Saptamana viitoare sosesc si clorurile de Ca si Mg. Le voi testa si voi reveni cu informatii.
|
 |
|
|
|
Fara skimmer o sa fie destul de greu sa tii bazinul in parametri buni. Iti trebuie un filtru hang on mai mare, ce ai tu e prea mic.
Cat timp ai miros deranjant ciclare e departe de a se fi finalizat. Nu adauga vietati ca le pierzi. Eventual poti pune niste discosoma, sunt destul de rezistente dar asta nu inseamna ca o sa le placa.
|
 |
|
|
|
Salut!
De la Silal as vrea sa iau si eu clorura de calciu si magneziu. Tu pe care dintre ele le-ai luat ca am vazut ca la calciu de exemplu Clorura de calciu cristal pt analiza si Clorura de calciu SICC pur. Am notat pe undeva o reteta la un momentdat, cand dau de ea o sa o scriu aici.
Merci!
|
 |
|
|
|
Vreau sa cumpar cateva femele de Apistogramma cacatuoides.
0727 787 653 sau PM
|
 |
|
|
|
La volumul bazinului tau eu cred ca ai destula piatra vie. Eu nu as mai baga. Nu mai umbla acum la el. Daca bagi alta, mai ales uncured, e posibil sa o iei cu ciclarea de la capat.
Arata bine, treci la etapa urmatoare. Un mod f eficient de a cobori NO3-ul este sa dai drumul la un reactor cu biopeleti. Atentie, daca nu ai skimmer mai bine nu bagi. Cgiar si cu skimmer tot vei avea un bloom de bacterii insa nitratul iti va cobori vertiginos in cateva zile. De bloomul de bacterii scapi tot in cateva zile cu skimmer si aerare puternica.
Spor!
|
 |
|
|
|
Cred ca ai aiptasii. Pune o lumina colorata sa colorezi zoanthusii aia.
Spor!
|
 |
|
|
|
Dragos ai perfecta dreptate, multumesc de observatie. Voi pune cotul cu gura in sus in acest caz. Pentru un debit de 2000 Litri/h cam care crezi ca ar trebui sa fie diametrul interior al cotului?
|
 |
|
|
|
Salut,
Am in lucru un nou proiect al unui bazin destinat exclusiv cresterii coralilor SPS. Ansamblul va fi intr-o camera separat de restul apartamentului. In concluzie, nu ma intereseaza designul ci doar functionalitatea, investitia initiala si usurinta mentenantei. Iata la ce m-am gandit:
BAZIN: - 150x80x30 cm din sticla float de 10 mm cu fund dublu, gaurit in lateral pr 2 tevi overflow. Nu fac bean animal pt ca este mai scump si pt ca nu ma va deranja zgomotul produs. Nu pun robineti. Vreau doar 2 flanse. O teava va fi full sifon iar cealalta de siguranta. Ma gandesc la tevi de 3/4. Voi mai studia.
SUMP: - 130x60x40 cm din sticla de 6mm cu fund dublu impartit in 4 compartimente dupa cum urmeaza: 1 - retur si skimmer; 2 - siporax, piatra vie, macroalge si reactor cu biopelete iluminat de T5 2x24w; 3 - tur cu pompa de recirculare si incalzitor; 4 - ATO. Dimensionarea exacta a compartimentelor va fi facuta in functie de dispozitivele pe care le voi achizitiona. O parte le am deja.
STANDUL: Schelet din cherestea de 80x80mm, simplu, fara nici o laterala acoperita, doar deasupra si sub cate o placa de OSB pe post de blat. Desigur intre blat si bazin, respectiv sump, va fi polistiren.
ILUMINARE: - 3x150W Metal Halid 20 000K + 2x80W T5 actinic. Voi bricola o lampa care va contine si 8 ventilatoare 220V - 120x120cm care vor sufla de sus in jos. Iluminarea va fi inversata fata de iluminarea refugiului pt a evita oscilatiile intre zi si noapte ale pH-ului. Programatoare electronice astfel: 09:00 - 21:00 T5 aprins; 10:00-16:00 MH aprins.
Bazinul va fi bare bottom. Ma gandesc daca in compartimentul 2 care va fi si pe post de refugiu sa pun sau nu nisip. As prefera sa nu pun pt o mentenanta cat mai facila. Pe masura ce se vor dezvolta macroalgele voi renunta la reactorul cu biopelete.
VA URMA!
|
 |
|
|
|
Rasina cationica reduce si NPS-ul? Stiam ca doar duritatea...
|
 |
|
|
|
Aceeasi dilema o aveam si eu, am acelasi tip de osmozor si vreau sa ii adaug un cartus NPS. De unde ai luat conectorii pt cartus?
|
 |
|
|
Salut,
Stiu ca nu am mai scris de ceva vreme, pur si simplu nu am avut timp.
Cateva foto de o calitate nu foaret buna dar sper sa se intzeleaga ceva:
Montipora capricornis verde - o minunatie
Hydnophora - o ciudatenie
Milka - impresionanta
O acropora
Montipora capricornis rosu
Elien eye chalice
Montipora digitata
Hydnophora - am emotii cu ea, am auzit ca e extrem de agresiva dupa ce se adapteaza. Este relativ izolata, sper sa nu ajunga la ceilalti corali
O imagine de ansamblu cu doar 2x24w Coral plus Sylvania aprinse. Sper ca in zilele urmatoare sa am timp sa fac si o foto cu MH aprins
Toti coralii isi deschid polipii. La unii dintre se vad deja urme de crestere. Cei mai multi insa inca se refac dupa stresul taierilor.
|
 |
|
|
|
Skimmerul BM NAC QQ - 200 Ron - inca valabil
Contact: 0727 787 653 sau PM.
|
 |
|
|
|
Iulian merci de raspuns este exact ceea ce asteptam, alegerea dar mai ales motivatia ei. Sunt exact pe aceeasi lungime de unda cu tine. Vreau sa vad oscilatiile si cam pe unde sunt cu aproximatie.
|
 |
|
|
|
Ricardo nu iti face griji, in cateva zile maxim o saptamana vei avea apa limpede cristal din nou. Baga oxigenare multa.
Asta cu momentul pornirii reactorului cu biopeleti e destul de controversata. Sunt unii care pornesc totul de la inceput, altii care pornesc reactorul dupa incheierea ciclului azotului iar altii care asteapta 2-3 luni. Nu am auzit pe nimeni care a avut intentia sa adauge in sistem inca de la inceput un reactor sa astepte 6 luni. Pai si intre timp ce faci?
|
 |
|
|
|
Salut,
As vrea sa achizitionez un TDS metru si un pH metru portabil. Am gasit mai multe modele pe OLX incepand de la 60 Ron si pana la peste 100.
NU VREAU INLINE.
Ce model imi recomandati?
|
 |
|
|
|
Eu am vazut ce pot face biopeletii. Am avut NO3 peste 100 si PO4 undeva la 0,3-0,4. In doar 3 zile de la pornirea reactorului NO3-ul a scazut la 10 iar PO4 nedetectabil. Sigur ca reversul medaliei a fost o explozie de bacterii pe care am rezolvat-o intr-o saptamana prin aerare si schimare agresiva si doar 2 schimburi de apa de 10%. Nu ma intrebati ce biopeleti am ca nu stiu, i-am primit bonus la achizitionarea unui reactor DIY. Singurul lucru pe care l-am facut este sa torn o fiola de bacterii peste ei cu o jumatate de ora inainte sa pornesc reactorul.
Am auzit ca biopeletii de la Tropic Marin ar fi si ei destul de eficienti dar nu am testat sau, cine stie, poate chiar de la ei am. O sa sun sa vad daca pot afla.
In alta ordine de idei, eu nu arunc sarea la canal. Prefer astfel de solutii de eliminare a ceea ce nu-i bun decat sa schimb apa mai mult de 10% saptamanal.
|
 |
|
|
|
Puse unul langa altul test de Ca JBL si Salifert primul indica 450 iar celalalt 320. Ambele erau in termenul de garantie.
Puse unul langa altul teste de NO3 Tetra si JBL indicau identic. Dupa un timp JBL-ul a expirat si am testat doar cu Tetra. Cu el am testat si la bazinul actual pana acum o saptamana si nu intzelegeam de ce nu scade NO3-ul. Imi indica undeva intre 12,5 si 25. Am cumparat un Salifert si imi indica 5. Mi se pare o diferenta f mare intre ele.
La fel kh-ul nu are nici o treaba cu realitatea, nu mai vorbesc de granularitate.
Deci comparatii am facut si eu ca nu eram nebun sa investesc peste 300 lei in teste Salifert doar de fitze, in conditiile in care aveam testele de la setupul cu apa dulce.
|
 |
|
|