| Message |
|
|
On topic: Florica, the real  a ajuns cu bine...
- e mare si frumos, l-am "picaturizat" si acum sta langa the second (in cusca de plexiglas).
- o sa-l tin cateva zile sub observatie... oricum, pare foarte viguros
- crevetii se ataca intre ei, daca-s specii diferite?
|
 |
|
|
- Curatenia "de luni", aspirat diverse mizerii de pe pietre... schimbat 5 litri apa (Aquavitro).
- De o saptamana vad nu mai am algele acelea (filamentoase, verzi) pe rockscape... s-au "topit" pur si simplu. Aveam niste alge care cresteau "suav", de la o zi la alta.
- Astept sa-mi vina un nou "Florica" (amboinensis), de prin partile Ploiestiului... e republican
|
 |
|
|
Daca vine si 23 august si tot nu vad nici o miscare aici, io ma apuc de albinarit
|
 |
|
|
|
- Florica a "naparlit"... inca este in cusca de plexi, il tin sub observatie.
- Am preparat apa pentru schimbul saptamanal (5 litri)... dupa-amiaza fac operatiunea.
- In rest, nimic nou.
|
 |
|
|
|
Sa-ti fie de bine!
- vad ca toata lumea se da pe creveti "autohtoni"... de unde i-ai facut rost?
|
 |
|
|
Uite o poza pe care o am in computer de cativa ani... s-or mai fi modernizat lucrurile, intre timp
|
 |
|
|
Salut,
Sistemul acela de filtrare este promovat de AQUATOR, dar canistrele respective se gasesc (ca piese separate) pe la orice magazin care comercializeaza instalatii de apa... cartusele filtrante se inlocuiesc cam la 6 luni, e ceva legat de miile de litrii de apa traficati prin ele  .
- Vezi ca vinde Sandu un sistem complex, exact ca al meu (2 canistre + mediile): http://www.acvariu.ro/forum/posts/list/20513.page
- Eu am adoptat aceasta metoda (baterie de filtrare mecanica + carbune) undeva pe la sfarsitul anilor 90... asta dupa ce (impreuna cu diskusfun) am pierdut ca prostii circa 12-14 bucati discus "reproducatori"... cei de la Apele Romane bagasera in apa Sulfat de Aluminiu, iar noi am omorat bunatate de pesti facand un banal (si obisnuit) schimb de apa.
- Eu personal NU recomand nimanui sa foloseasca apa de robinet (direct de pe teava) daca aceasta nu este: filtrata / tratata / etc. ... ca sa pui apa direct in acvariu, fara nici un fel de tratament in prealabil, mie mi se pare a fi doar o loterie ruseasca.
|
 |
|
|
|
|
 |
|
|
Varianta cu "filtrare" este eficienta si iti permite sa scapi de teama clorului si a tampeniilor din apa... uite o poza de pe vremea lu' Samson, ca sa vezi cata apa le schimbam dintr-o data:

|
 |
|
|
|
Filtrele "suspendate":
- asemeni gradinilor de poveste ale Semiramidei, aceste filtre trebuie "alimentate" cu apa de jos -> in sus.
- in general, este vorba de compartimente insirate ca vagoanele de tren, unul dupa celalalt... acestea comunica intre ele, prin "sicane".
- o pompa urca apa in primul compartiment... apoi, apa trece prin toate celelalte compartimente (in care pot fi puse diferite medii de filtrare).
- la final, apa se reintoarce in acvariu prin capatul opus al filtrului.
Avantaje:
- sunt sigure, pericolul "inundatiei" este exclus din start datorita principiului: "Cata apa urca... tot atata si coboara!"
- pot fi dimensionate in functie de dorintele si necesitatile acvaristului...
- sunt foarte "modulabile", acvaristul le poate "garnisi" cu orice fel de mediu de filtrare.
- daca "exitul" este bine gandit, apa reintra in acvariu fara niciun fel de zgomot...
|
 |
|
|
|
Parca am citit de crabii cu ochi rosii: Gorilla Crab - ca NU sunt buni!
- diatomeele pot fi cauza culorii maronii a substratului...
|
 |
|
|
Domnilor, poftiti pozele promise:
1) Racordul de apa rece:
- este un niplu in forma de "T", montat pe teava care alimenteaza WC-ul de serviciu...
- pe aceasta piesa s-a montat un racord metalic flexibil, prevazut cu robinet in capat.
2) Capatul racordului flexibil:
- prevazut cu robinet de blocare (stanga)
- prevazut si cu mufa de cuplare rapida (culoare verde, dreapta)
3) Bateria de filtrare, "mufata" la alimentarea cu apa:
- in stanga de tot (stutz de culoare neagra) = acolo se cupleaza furtunul lung, care merge pana la acvariu
- compartimentul din stanga = carbune activ
- compartimentul din dreapta = bumbac (0.5 microni)
4) Pozitia de lucru:
- in aceasta pozitie lucreaza ansamblul... daca exista scurgeri de apa, ele sunt in cada
- nu am fotografiat colacul de furtun care duce apa pana la acvariu.

|
 |
|
|
Nu e chiar asa usor!... nici greu de tot nu este, da' ceva pregateala tot tre' sa faci:
http://www.reefsanctuary.com/forums/livestock-breeding/24291-breeding-lysmata-wurdemanni-peppermint-shrimp.html
Lista incepe cu "bazin separat", deci am terminat discutia
|
 |
|
|
Salutare,
Uite cum procedez eu:
- am rugat un instalator sa-mi "traga" un racord de apa rece, prevazut cu robinet,
- am instalat la baie o "baterie de filtrare" compusa din 2 elemente: bumbac (0.5 microni) + carbune activ... in felul asta elimin clorul si majoritatea compusilor nedoriti.
- instalatia este prevazuta cu mufe de cuplare imediata (din alea folosite la furtunele de udat gradina)...
- am un furtun lung pe care il folosesc si la golitul acvariului, dar si la umplerea lui...
Golirea si mentenanta:
- scot furtunul din camara si il "intind" prin toata casa
- capatul de la baie, este bagat intr-o galeata asezata in cada... in galeata se strange nisipul pe care il mai aspir din greseala.
- la capatul dinspre acvariu atasez o teava lunga, cu care pot curata toate mizeriile.
- golesc acvariul dupa dorinta.
Umplerea:
- atasez mufa aceea de cuplare rapida la furtun (capatul din baie) si apoi il fixez la bateria de filtrare.
- dau drumul la robinet si umplu acvariul.
Observatii:
- faptul ca folosesc doar apa rece face ca volumul de apa ce poate fi schimbat sa nu fie prea mare (iarna).
- vara pot schimba pana la 80 % din apa acvariului.
- furtunul se face colac si se ascunde.
- "bateria de filtrare" se decupleaza imediat si se ascunde si ea.
- ramane vizibil doar racordul de apa si robinetul aferent.
- daca e ceva neclar, pot face 2-3 poze...
|
 |
|
|
stefanp wrote:... Dar ce-s punctele alea de pe "burta" crevetelui?  E ca la crevetii de apa dulce? Ca seamana cu produsi de conceptie...
Domnilor, revin cu lamuriri... am pus lupa si-am belit ochii mari, asa ca pot confirma faptul ca Florica, the second, cara dupa el niste icre...
|
 |
|
|
Claudiu Truta wrote:Pulitzer, vezi ca Jebao are pompa de amorsare. Este cilindrul acela urias de pe capac. Trebuie apasat cu incredere si va functiona.
Si Eheimul are aceeasi pompa... si, din cate vad, filtrul ala pare o copie Eheim... deci, apasa cu incredere si o sa vezi ca merge (nici eu nu folosesc pompa de amorsare, daca tevile de tur/retur sunt pline cu apa).
|
 |
|
|
Asta e o mare problema la bazinele marine, pestii "proaspeti" sunt intotdeauna hartuiti de catre "veteranii" acvariului. Am vorbit cu mosu despre treaba asta, pentru ca mi se plangea ca nu poate sa mai introduca nimic in acvariu. Iar el are vreo 5 pesti intr-un bazin mare...
Cred ca o solutie este sa tii pestele "nou" intr-o cusca transparenta, o perioada de timp.
- "veteranii" se obisnuiesc cu prezenta lui,
- incearca sa-l atace si, vazand ca nu reusesc, se lasa pagubasi,
- pestele "nou" are timp sa se obisnuiasca: cu pestii ceilalti, cu felul in care cade lumina, cu apa, cu mancarea data, etc.
Am verificat treaba asta cu the new entry, Florica (the second):
- adus in acvariu, a fost luat imediat "in colimator" de catre cei 2 clarkii (care l-au silit sa se refugieze intr-un colt, dupa teava filtrului).
- l-am luat de acolo imediat si l-am bagat in cusca de plexiglas
- clarkii i-au dat cateva tarcoale, pana s-au convins ei ca nu ajung la el  (nu sunt prosti, deloc!)
- acum, nu il mai baga in seama... si nici crevetele nu mai este stresat.
|
 |
|
|
@Adrian: Temperatura in camera Anei este (acum) ~ 23-24 grade. Ochiometric vorbind, pentru ca nu am termometru.
@Stefan: Si eu am observat asta, insa nu prea mi-am batut capul sa studiez... deseara pun lupa pe el  ... cine vrea pui de peppermint?
|
 |
|
|
|
- Un acvariu mititel (30-50 litri),
- Un filtru extern, in care sa pui Matrix/Denitrate (neutralizare nitrati) si ceva Antiphos (neutralizare fosfati),
- O lampa,
- O pompa care sa miste apa in acvariu,
- 4-5 kg de roca vie + 1.5 kg nisip (se cumpara de la magazin, ambele),
- Apa "marina" se face din apa de osmoza + sare speciala,
- Dozajul general este de 1 kg sare / 30 litri apa osmoza,
- Trebuie sa schimbi cam 10-15% apa/saptamanal (5-7 litri),
- Temperatura in acvariu nu trebuie sa depaseasca 26 grade (daca ai si corali)... daca ai numai pesti si pietre, acvariul poate suferi si o temperatura mai ridicata.
- Prepari apa "de mare" si o pui in acvariu, peste pietre si nisip... lasi acvariul sa se cicleze (o perioada sigura este 30-45 zile).
- Faci teste de apa, saptamanal... te intereseaza (in principiu) amoniacul, nitritii, nitratii.
- O sa vezi ca intai apare si creste nivelul de amoniac.
- Apoi, acesta (nivelul de amoniac) scade si incep sa apara nitriti...
- Povestea se repeta si cu nitritii... acestia scad si, in locul lor, apar nitrati.
- Ciclarea acvariului se incheie atunci cand nitritii scad spre zero si nitratii ating valori intre cuprinse in intervalul 2-10...
- Acum acvariul este pregatit sa primeasca primele vietati...
Cam asta e tot, pe scurt.
|
 |
|
|
|
OK, da-mi de veste cand esti ready.
|
 |
|
|