ocean wrote:Tot e mai bine decat castravetele pe unde papa pe acolo si kk
Nu stiam, am presupus tot timpul ca sunt ca un tub cu doua gauri.
Am evitat sa iau, poate ca ma orientez spre unul mic din ala galben, de curiozitate.
Cred ca am fost cam conservator cu diversitatea intrucat magazinul meu aduce atat de multe ciudatenii, ca n-as avea nici timp sa ma documentez, nici bani sa-mi cumpar tot ce era interesant.
Ce mi-am dorit dintotdeauna si am ratat sa cumpar inainte sa se dea e o pereche de Lybia tesselata.
Am retinut asa:
- ideal acvariu mai mare
- killifish sau betta
- microrasbora cu creveti
De plante si cioata, mai vad dupa ce cercetez putin la magazin.
Oricum, banuiesc ca dau drumul la ciclat si apoi am timp sa definitivez livestock.
Salut, am un coleg care vrea un acvariu mic (a identificat ceva la 17L care corespunde constrangerilor spatiale) cu doi pesti in el.
M-a rugat sa-l ajut, din pacate nu vrea sa se complice cu apa sarata.
Intrebarea principala: ce pesti ? Pot face un biotop cu doi pesti si ceva creveti? Pot folosi scoici de rau la filtrarea acvariului?
A doua intrebare: cum pot da valoare vizuala acvariului?
Nu as vrea sa-i pun nici pietris colorat si nici poduri si alte porcarii macabre in acvariu. As alege atat pentru substrat cat si pentru eventuale decoratii solutii naturale (pietris inert si pietre la fel de inerte).M-ar interesa niste plante care sa necesite doar lumina, fara dozat de CO2.
A treia intrebare: medii de filtrare. Sper sa-l conving macar de o canistra Eheim Classic; daca nu, voi merge pe un Fluval AquaClear20 - filtru cascada de 380lph.
Ariciul sta intr-o arie destul de restransa. Pe unde a trecut, nu numai ca a curatat algele de pe piatra, dar a curatat piatra pana a facut-o alba din nou. Categoric, nu e o optiune pentru cineva care isi doreste alge coraline. In rest, doar de bine.
Aseara inainte de stingere:
Daca apa acvariului e in contact cu bronzul, foarte probabil vei avea contaminare cu Cupru in acvariu, care dauneaza crevetilor si altor nevertebrate.
Daca ai doar CO2 in contact cu bronzul, nu ar trebui sa ai probleme.
QUICK STATS
Minimum Tank Size: 20 gallons
Care Level: Easy
Temperament: Peaceful
Reef Compatible: Yes
Water Conditions: 72-78° F, dKH 8-12, pH 8.1-8.4, sg 1.023-1.025
Max. Size: 3"
Color Form: Black, Blue, Red, Tan
Diet: Herbivore
Supplements: Calcium, Magnesium, Iodine, Trace Elements
Compatibility: View Chart
Origin: Indonesia, Maldives
Family: Temnopleuridae
Overview
Looking for an easy-to-care-for addition to your cleanup crew? The Red Tuxedo Urchin will scavenge over rock and substrate for bits of food and algae to eat. The Red Tuxedo Urchins have oval or round bodies covered with hundreds of uniform spines. Though the spines are short, they are still sharp, and can puncture skin.
During the day, it will hide among the rocks, in crevices, or under plants in a sandy substrate. At night, it will emerge to graze on the algae present in or near its home. The Tuxedo Urchin generally roams alone, but several of them could be housed in the same aquarium if it is large enough to provide them with adequate food (algae) and shelter. It is sensitive to high levels of copper-based medications and it will not tolerate high nitrate levels. If it starts to lose a number of spines, it is often due to poor water conditions.
If algae levels are particularly low, its diet will need to be supplemented with dried seaweed.
Approximate Purchase Size: Small: 1" to 1-1/2"; Medium: 1-1/2" to 2-1/2"
Se pare ca atunci cand am hranit melcii cu alge Nori, i-am invatat cu narav.
Acum refuza sa se atinga de GHA. Prefera sa manance doar microalge de pe geam.
Am decis sa incerc pentru prima data un arici de mare.
E in acvariu de 30 de minute si pe unde a trecut a facut o carare prin alge.
Sper sa ii ajunga ce e deja in acvariu si sa nu ajung iar sa-l hranesc cum am facut cu melcii.
Am rezolvat filmul, cred ca era lasat pe privat.
Am mai facut azi unul pentru comparatie. Din pacate, e facut pe lumina si se vad cateva reflexii, ceea ce incerc sa evit de obicei.
Nu-i bai, ma bucur ca a priceput cineva ceva, desi l-am facut fara poze cum intentionam initial.
Legat de topic, mi-am dat seama ca desi eu consider de bun simt, s-ar putea sa scape cuiva neexperimentat si care n-a citit cu suficienta atentie.
Cine foloseste bacterii pentru exportul de nutrienti trebuie musai sa foloseasca un protein skimmer adecvat 24/7. Daca sunt biopeleti, reactorul trebuie sa scoata direct in skimmer pentru eficient maxima.
Alte metode de export nutrienti cu bacterii: dozare NoPoX, WasteAway, MarinePure balls, BioDigest, etc.
La aceste metode, se dozeaza bacterii care mananca nutrientii, de multe ori inainte de a se descompune pana la nitrati, fosfati and whatnot. In partea cu exportul, mare parte a bacteriilor pline de nutrienti trebuie scoase din apa. Cel mai simplu, aceasta se face prin skimmarea de proteine. Mai ineficient, prin schimburi de apa, cu cat mai mari, cu atat mai eficient - the solution to pollution is dilution. Iar daca nu folosesti niciuna, vei observa aparitia "mucilor" bacterieni in zonele cu curenti redusi.
Un alt side effect al dozarii de bacterii fara un skimmer este hipoxia - un bloom bacterian va duce la folosirea rapida a oxigenului dizolvat in apa. Daca e si cald, problema devine si mai grava, intrucat saturatia oxigenului in apa se reduce, rezultand o cantitate maxima de oxigen dizolvat diminuata.
Am o mica problema cu acest acvariu. Sarcophytonul de sus nu mai incape in acvariu. A facut folduri si a coborat pe laterale pe langa geam, dar din foldurile de sus are doua zone care au iesit din apa cam un cm si au ajuns sa atinga luminile pentru cel putin 12 ore pe zi. Estimez ca are cam 55-60 cm desfasurat si ocupa cam 25% din volumul displayului. Asta intr-un cub de 40 cm.
Am doua variente: ori il mut, ori il fraguiesc, ori il vand cum e.
Parerea mea e ca unde sunt alge, sunt si nutrienti, atat fosfati cat si nitrati, si chiar intr-un raport benefic cresterii algelor.
Legat de imposibilitatea scaderii fosfatilor din cauza lipsei nitratilor, functioneaza la reducerea lor prin mijloace biologice (fie bacterii ca in cazul NoPoX, np biopellets, fie alge ca in cazul ATS, refugiu). Daca pui mediu antifos, garantat vei reduce si fosfatii, e o reactie chimica. Optiuni aici sunt fie GFO, fie pe baza de aluminiu, fie clorura de lantan.
Eu zic sa nu chinui pestii cu hrana uscata; hrana congelata e un compromis acceptabil, hrana trebuie sa aiba matze (cum ar veni pesti mici intregi, crustacee mici intregi etc.).
Legat de alge, le-am vazut de cand m-am uitat in celebrul glob de cristal, am citit corect pana si cand apar. Sunt normale.
Principala problema in lupta cu algele in acvariile de recif e ca ai nevoie de nitrati si fosfati, altfel iti mor zooxantelele si inalbesti coralii.
E timpul sa dai drumul la mexicani si arici prin reef. Nu fi agresiv cu chimia in sine, poti face mai mult rau asa.
Exista narcotice care ii calmeaza si le suprima respiratia.
Eu am folosit metoda congelatorului pentru eutanasierea unei femele de clownfish in agonie, la care tratamentul nu a functionat. Masculul a raspuns bine la tratament. Acum e insa femela
Sunt pesti de card care se simt bine intr-un acvariu cu crengute SPS si spatiu mult. Tu nu ai nici una nici alta.
Mie mi-au sarit pesti din acvariu si la 2-3 ani de cand erau rezidenti. Nu exista agresivitate si nu erau stresati. Si sa stii ca doare sa gasesti uscat un peste cu personalitate cu care s-a obisnuit toata lumea din casa dupa ce l-ai avut pentru un numar de ani.