| Message |
|
|
rares728 wrote:Am uitat sa intreb: cum se impaca cu fluxul mare de apa ?
Desi se hraneste prin filtrare, am observat ca nu-i place un flow mare. Pe sus, pe piscuri bate tare "vantul" la mine . In zona gorgoniei a trebuit sa reduc din pompa
Am intrebat si eu la magazin de flow.
Ei tin tridacna in acvariu la 20 cm in fata MP40.
Atat timp cat nu ti-o zboara de pe piatra, nu-ti fa probleme.
Scoicile acestea sunt atat de avide de lumina incat cred ca sunt singurele organisme fotosintetice la care nu se recomanda aclimatizarea la lumina (desi am vazut bleaching si la scoici).
http://www.advancedaquarist.com/2011/3/inverts
http://www.advancedaquarist.com/2010/7/inverts
http://www.advancedaquarist.com/2009/3/aafeature1
|
 |
|
|
|
Eu le faceam scoicilor un suport din putty.
Faci un gogoloi ovoid, il turtesti, apoi presezi in mijloc cu scoica pentru a face o amprenta. Muti si stanga-dreapta la unghi de 30 de grade ca sa aiba loc sa stea si deschisa, apoi lasi sa se intareasca.
Tridacna derasa e singura scoica de nisip, restul se fixeaza pe pietre.
|
 |
|
|
|
Ai pus prea multi corali SPS.
Gandeste colonii, fiecare fragulet va creste. La tine au loc sa se duca doar in sus.
Mai devreme sau mai tarziu se vor lua la bataie.
Daca mai ai scoica, mut-o cat mai sus pe piatra.
Poza nu imi apartine, dar exemplifica bine:
|
 |
|
|
|
Fain acvariul, o poza nu poate surprinde tot.
De asta sunt utile filmele.
Daca-mi permiti o sugesti cu scoicile:
- Lima scabra e filter feeder si e greu de tinut in viata intr-un acvariu cu nutrienti scazuti. Eu am avut in cub si o hraneam phytoplankton si a supravietuit ceva luni. Apoi, nu sta unde o pui. Sanse mari sa nici n-o vezi cat supravietuieste daca se decide sa se bage prin piatra.
- Tridacna derasa e singura care ti-ar supravietui in locatia respectiva (pe nisip, lumina la nivel de acani). Scoicile Tridacna au in general nevoie de mai multa lumina decat le poti oferi, ca atare, trebuie plantate cat mai sus in recif pentru a primi lumina adecvata. Gandeste ca necesar de lumina similar cu Acropora, poate chiar mai mult.
|
 |
|
|
|
Ma mananca de ceva timp ideea unui upgrade.
Nu va fi Red Sea Reefer Peninsula, as vrea ceva care sa acopere mai bine suprafata standului (800x400 mm).
Acvariul actual are 600x300x300.
Am castigat la licitatie un ClearSeal cu dimensiuni 780x300x400 mm.
Ramane sa decid filtrarea:
- cu filtru hob si skimmer in acvariu (eventual o camera de filtrare de 180mm
- overflow si sump, tot echipamentul ascuns vederii.
|
 |
|
|
|
Trei ani garantie, care la inregistrare se prelungeste la cinci.
|
 |
|
|
|
Pai cand am postat eu ceva nemisto ?!?
Mare grija la cumparat, preturi in dolari indica doua probleme:
- taxa de vama
- motor pompa pe 110V.
|
 |
|
|
|
|
 |
|
|
scorpionul wrote:eu nu as combina neoane cu leduri. Stiu pe cineva care a incercat cu lampa led de la Eheim(deci totusi firma) si neoane, si a iesit o mare problema. Ori led ori neoane
Singura problema pe care o vad e daca ledurile dau lumina prea puternica si ard plantele. Da, e posibil sa dai prea multa lumina
La marine, exista deja leduri care dau lumina mult mai puternica decat metal halide (tunurile Kessil, Ecotech Radion, AI Hydra etc.) si cand faci schimbarea la led, trebuie sa folosesti o perioada de aclimatizare de vreo sase saptamani in care cresti intensitatea treptat. In plus, le tii la 60 cm deasupra acvariului.
|
 |
|
|
Ma uitam dupa niste ventilatoare slim cu durata mai lunga de viata si am gasit un articol interesant despre Fluid Dynamic Bearing.
http://www.hardwaresecrets.com/the-truth-about-fluid-dynamic-bearing-fdb-fans/
Si revelatia cautarii: Noctua a lansat anul acesta un ventilator slim de 120mm in tehnologia specifica (MTFB 150.000 ore, garantie 6 ani):
http://noctua.at/en/nf-a12x15-flx/specification
|
 |
|
|
|
Foarte fain acvariul.
Imi place ca standul iti permite acces bun la sump.
Eu i-as pune totusi pe mijloc macar ca element de siguranta pasiv un picior care sa se scoata usor. Standul acela pare solid, dar si daca cedeaza, o va face brusc, nu in pasi. Si fata e punctul slab.
Ar fi fost fain sa ai acces mai bun la ciorap.
|
 |
|
|
|
Am mai bibilit putin ideea.
|
 |
|
|
koala wrote:As alege ultima varianta (C), pe ideea ca ledurile sa fie cat mai "rasfirate"...
Fuck!
Ma uit la ele de vreo ora si tocmai imi ziceam ca prima varianta (A) pare cea mai ok ...
Calculul meu era asa:
- partea vizibila din acvariu are 600x400x500mm, deci o suprafata de 600x400mm la o inaltime maxima de 500mm.
- ledurile cu raspandire 120° inseamna ca bat la 300mm adancime cat latimea acvariului.
- apa va micsora putin acel unghi, deci probabil ca voi ajunge la o acoperire de 600mm spre fundul acvariului.
- lentilele de culori diferite grupate aproape - minimizarea efectului disco (motivul pentru care toti producatorii mari de lumini AquaIllumination, Ecotech grupeaza ledurile in loc sa le raspandeasca uniform pe toata suprafata.
Ca atare m-am gandit ca dispunerea ledurilor intr-o grupare stransa cu dimensiuni 3:2 vor produce cantitatea maxima de lumina acolo unde o vreau (piatra, pana in geamuri).
Singura problema cu configuratia A e ca va produce probabil un efect de con in treimea superioara. As putea rezolva aceasta problema prin dispunerea unor leduri normale (un led / placuta) spre periferie, suficient cat sa pacalesc ochiul, dar fara sa scald geamurile in lumina.
O varianta mai buna ar fi dispunerea ledurilor pe o suprafata concava, care ar micsora cantitatea de lumina risipita pe geamuri, distribuind-o in acvariu. Din pacate, nu am intalnit inca astfel de radiatoare.
|
 |
|
|
Exista tuburi LED si pentru lampi T5.
http://www.arcadia-aquatic.com/product/led-t5-tubes/
Poti upgrada mai tarziu fara sa schimbi lampa.
Sau poti combina neoane cu leduri, cu avantajele ambelor tehnologii.
Poti creste plante cu leduri, fara discutie.
Exista salata la supermarket care nu a vazut lumina soarelui. Dupa cum si canabisul se cultiva acum cu lumina led (sunt diverse rapoarte rosu : albastru in functie de perioada in care se afla planta: inflorita, crestere, etc.)
Cele doua probleme practice sunt: intensitatea si spectrul optim pentru cresterea plantelor si fidelitatea reproducerii culorilor.
Pentru ca poti obtine o crestere luxurianta cu o combinatie LED rosu 660nm si albastru 420-460nm, dar lumina va arata ca o lumina de discoteca, deci nicio sansa de reproducere corecta a culorilor.
|
 |
|
|
|
Lampa nu va avea lentile colimatoare, asa incat raspandirea va fi de 110-120*:
|
 |
|
|
|
Ledurile pe care vreau sa le folosesc sunt montate cate patru pe o stea de cupru de 20mm (Cree XTE Cool White, Cree XTE Royal Blue, Epileds UV 395-405nm).
|
 |
|
|
|
Am inceput sa ma gandesc la lampa.
As avea trei variante care sa se incadreze in consumul de 110W:
|
 |
|
|
Mihai Boldor wrote:
Chestia e ca am cautat de m-am imbatat de cap pe net si nu prea gasesc nimic concret, pana si pe Youtube multi scriu ca au acvariu Rio 450 si sunt pe T5 nu pe LED
https://www.juwel-aquarium.co.uk/en/Products/Aquariums/Rio-Line-LED/Rio-450-LED/
|
 |
|
|
dares wrote:Frumos rau chelmonul! Mi se par unii dintre cei mai frumosi pesti de reef.
Important este ca mananca si ca e sanatos. Ma gandesc ca se va obisnui in timp sa manance si hrana din apa.
Pentru moment, ma bucur ca nu mai e sperios si ca isi vede de pascut nederanjat. Sunt sigur ca lucrurile s-ar rezolva mai repede in acvariul mare, dar sunt cam sceptic cu saritul carantinei.
Unul din ceilalti chelmoni de la magazin a sfarsit in acvariul cu fragi, a crescut mult mai repede decat al meu, deci e clar ca o combinatie de mai multa mancare si mai mult spatiu disponibil are un efect asupra cresterii sale.
Mie imi place ca pestii mei sa fie grasi, iar asta e cam slabanog. Activ, aripioare si solzi si gura intacte, dar slabanog.
http://www.wetwebmedia.com/chelmon.htm
|
 |
|
|
|
Oricum, de pe pietre mananca tot mancarea pe care o pun in acvariu.
Sper sa invete sa manance ce se prinde in buretele filtrului hang-on back.
Vreau sa incerc si dracia asta:
|
 |
|
|