[Logo www.acvariu.ro]

Acvariu.ro - forum - Cea dintai comunitate a acvaristilor
  [Search] Search   [Recent Topics] Recent Topics   [Hottest Topics] Hottest Topics   [Top Downloads] Top Downloads   [Members] Member Listing   [Groups] acvariu.ro 
[Register] Register / 
[Login] Login 
Messages posted by: kirucd
Forum Index » Profile for kirucd » Messages posted by kirucd
Message
E nu, ii spui niste dimensiuni si cand vede bazinul nu isi da seama ca e aproape dublu
Oricare din cele doua variante, Porcu sau Peti
Nu tie, lu' una cu chiloti Tetra
Stingem lumina?!
Jimmi wrote:
Cum zicea si domnul dan daca nu ma insel degeaba trece apa repede prin filtru daca nu lasi bacterile sa manance...Sper sa nu gresesc


Ce inseamna "repede prin filtru"? Am o recomadare pentru tine, pe care i-am facut-o si colegului care a deschis topicul,
in semnatura mea exista un articol scris de mine despre filtre biologice, merita sa il citesti, poate inveti ceva in plus
fata de ce stiai sau de ce crezi ca stii.

Ai cumva actiuni la firma care produce Tetra? Eu nu am la Eheim iar sfatul meu, poti cauta pe forum, este in general,
indiferent de tipul de acvariu, pentru acvarii mai mari de 150-200 de litri, sa se foloseasca sump.

Postarea pe care ai citat-o a lui Calin este una veche, dar nu asta e important, Calin recomanda un filtru DIY, nu
recomanda Tetra. Iar daca vrei sa vezi pareri despre diferite filtre exista mult mai multe topicuri de-a lungul timpului
unde se discuta de diferite marci de filtre externe. Daca vrei putem sa facem un sondaj sa vedem care este parerea
generala, majoritara, sint absolut convins ca parerea majoritara este ca Eheim sint cele mai bune filtre.

Si apropos, nu exista filtre externe de hobby cu motoare, acelea sint pompe, nu motoare, e o mica mare diferenta...

P.S. exista si un topic sticky, care are un nume sugestiv, canistre Tetra care curg... merita citit:
http://www.acvariu.ro/forum/posts/list/6164.page

Referitor la explicatia lui Silviu...

Poate fi o explicatie valabila, cu atat mai mult cu cat exista diferite tipuri de piatra ponce cu structuri
chimice diferite functie de locurile de unde sint extrase. Cea mai simpla metoda de verificare este
scoaterea pietrei ponce si cateva schimburi masive de apa pentru a se vedea daca se mai repeta
fenomenul. Iar daca nu se mai repeta atunci asta e explicatia si trebuie sa renunti la piatra ponce
sau sa iei o alta piatra ponce care nu reactioneaza chimic asa de mult cu apa. Daca piatra ponce
este problema atunci trebuie schimbata, pentru ca daca ea reactioneaza chimic cu apa atunci
iti va mari si GH-ul apei.

In ceea ce priveste skimmerele marine, aici problema este diferita, skimmerele marine nu se folosesc
pentru a extrage calciul si magneziul din apa, ci pentru a extrage proteine din apa (incarcatura biologica).
E adevarat ca un skimmer marin fecteaza intr-o oarecare masura si balansul altor substante din apa,
in special in cazul unei skimmari umede. Adica spuma pe care o gasim in skimmerele de apa sarata are
o compozitie chimica diferita de spuma din cazul asta, foarte probabil.
Hai sa ma bag si eu in ciorba
Am doua filtre Eheim professional 3e 2078 care functioneaza de 6 ani.
Nu am schimbat nimic la ele. Nu curg, nu se colmateaza, ultima data cand
le-am desfacut a fost cu vreo 2-3 ani in urma.
Nu prea am auzit de filtre Eheim care sa curga, poate colegul Jimmi ne spune si noua
cine sint acei colegi asa de multi care au filtre Eheim in ligheane pentru ca le curg filtrele.
Am auzit de ligheane, dar nu in tandem cu filtre Eheim ci cu alte marci. Asa incat postarea
colegului Jimmi mi se pare cel putin dubioasa, ca sa nu zic tendentioasa. Pe oricare forum
de acvaristica vei intreba, opinia generala este majoritara, filtrele Eheim sint cele mai bune.

In privinta marimii, ca ti se pare ca 350 e prea mare, am o veste: nu exista prea mare sau prea mult
in ceea ce priveste filtrarea biologica. Din experienta mea, sfatul meu este ca volumul mediilor de
filtrare biologica sa reprezinte, cat mai aproape se poate, 10% din volumul acvariului. Asta ar fi ideal.
Iar debitul se poate regla. Debitul standard specificat de toti producatorii este debitul pompei filtrului
fara medii de filtrare si fara tevi colmatate. In practica vei constata ca debitul filtrului cu medii de
filtrare scade uneori spre jumatate. Ceea ce nu este o problema foarte mare.

Din pacate producatorii de filtre externe, toti fara exceptie, trebuie sa faca un compromis: filtrele vandute
de ei fac filtrare mecanica, filtrare biologica si filtrare chimica daca e nevoie, doar ca exista compromis
pentru ca filtrarea mecanica are nevoie de un debit cat mai mare iar filtrarea biologica are nevoie de
un debit mic. Asa incat sfatul meu este sa te orientezi catre un filtru extern Eheim pe care sa il umpli
cu medii biologice si sa gasesti o solutie si pentru filtrarea mecanica, poti folosi un prefiltru exclusiv pentru
filtrare mecanica, sau un burete pe intake-ul filtrului, burete pe care sa il cureti regulat, sa zicem de doua ori
pe saptamana.

P.S. citeste articolul despre filtrare biologica pe care il gasesti in semnatura mea...
cazanradudaniel wrote:
kirucd wrote:Poti sa scazi nivelul maxim, cel care este constant 2 ore la amiaza, sa zicem sa ai undeva in jur de 400-450 pe parmetru
imediat sub apa. Scaderea de la 500 la 400 o poti face cum ai zis tu, scazand din toate canalele de lumina.


Am facut cateva masuratori folosind programul mai redus si am obtinut undeva la 390 imediat sub apa, 140 - 150 pe la jumatate si 90-100 la nivelul nisipului...


E ok, poti sa mai ridici putin nivelul, pina pe la 420...

Si repet si eu ce a confirmat si colegul maruska, hraneste coralii.
Exista studii facute, citeste articolul urmator, coralii au nevoie de
hrana, chiar daca sint fotosintetici:

http://www.advancedaquarist.com/2013/12/aafeature
se poate fara probleme...
dan.pavelescu wrote:Pai, nene Dragos, situatia e asa. Aici la Corbeanca apa de la robinet curge in forma solida (avem instalatie de dedurizare la put, dar e vax albina)
Si pentru ca m-a cadorisit nea Victor cu niste tonine si cinereum, era pacat sa nu prepar o apa mai de Doamne ajuta


Eu nu te mustram, ba din contra, e foarte bine ce faci. Parerea mea, am mai exprimat-o pe forumuri,
este ca asa ar trebui sa procedam toti cu toate acvariile plantate, apa de osmoza remineralizata pentru
tipul de plante si vietuitoarele pe care le avem in bazin. Cand m-am apucat de acvaristica, cu vreo 6 ani
in urma, asa am procedat de la inceput. Acvariul meu plantat "merge" in virtutea inertiei de vreo 3-4 ani
dar cu schimburi zilnice de apa de osmoza, automate. Ba chiar si intalatia de osmoza scotea la un moment
dat in jur de 40-50 TDS, numai buna sa fie folosita fara remineralizare Dar solutia corecta este apa de
osmoza remineralizata.

hadul wrote:daca nu-i faci BA si sump esti fraer


... unu' micut acolo
Frumoasa "jungla"
Poti sa scazi nivelul maxim, cel care este constant 2 ore la amiaza, sa zicem sa ai undeva in jur de 400-450 pe parmetru
imediat sub apa. Scaderea de la 500 la 400 o poti face cum ai zis tu, scazand din toate canalele de lumina.
Stai bine cu lumina, poti sa o dimmezi? Daca da ar fi bine sa ai un program de genul
12 ore pe zi lumina, pleci de la zero sa zicem la 10 dimineata si ajungi la maxim la ora 15,
tii lumina la maxim 2 ore iar apoi de la 17 scazi pina la zero la ora 22. Poti mari programul
la 14 ore daca e mai ok pentru tine...
Eu zic sa nu umbli la filtrare, nici la programul de intretinere de pina acum. Sa nu modifici nimic.
Si foloseste in continuare NOPOX, dar in doze mai mici.

Am insa alte doua sugestii:
- sa folosesti un scubber de CO2 la skimmer, iti va scade nivelul de CO2 din apa si va creste
pH-ul la un nivel normal, 8,2-8,4 fata de 7,7 cat ai acum
- sa hranesti coralii constant, zilnic sau la doua zile, preferabil seara inainte sa se stinga lumina,
hranire cat mai targetata (poti folosi o seringa cu un tub in loc de ac), fitoplancton plus ceva rotiferi
congelati daca gasesti sau chiar artemia congelata, cand faci hranirea ar fi bine sa opresti recircularea
pentru macar 30 de minute (pentru hranire faci un cocktail din cele de mai sus si il diluezi cu apa
din acvariu astfel incat sa poti hrani toti coralii, sa zicem 200-250 ml de apa)

Ce valori ai obtinut la masurarea luminii cu parmetrul? (la fundul bazinului, la mijloc si imediat sub suprafata apei)
georgemonda wrote:Ar avea vreo importanta daca as pune DSB-ul in bazinul de sus si macroalgele in cele de jos???


In principiu nu, dar in practica e mai bine sa ai DSB-ul ultimul, jos, de unde apa revine in sump.
Macroalgele au nevoie de nutrienti, practic ele papa mai multi nutrienti decat DSB-ul. DSB-ul trebuie
sa fie mult prea mare ca sa faca o mare diferenta, in cazul tau el mai mult va face un fine tunning.
Eu asa le-as pune...
Da, poti sa il iei fara probleme. Daniel nu lua in considerare PM-ul pe care ti l-am trimis azi, nu citisem
postarile de aici, poti sa ii dai parmetrul lui Melcu.

Apoi urmeaza Orio si Scorpionul si pe urma mai vedem...

dan.pavelescu wrote:Ala nu e numar de telefon, e carnetul meu de note


E bine ca ai avut si un 7
De unde pana mea ti-a venit ideea cu apa de osmoza remineralizata?!
Arata fain cubul in ultima poza
De ce vrei sa faci caseta pentru bean animal in interior? Cea mai simpla varianta este pe o laterala,
in exterior, pe toata lungimea lateralei. Daca nu poti din motive estetice sau obiective, macar fa
caseta la un colt de acvariu, nu ai de ce sa lasi cei 25 cm pina in coltul din stanga. Si mai mult,
pot sa o faci pe peretele lateral, cu lungimea casetei pe peretele lateral.

Geam de 10 cu intarituri e ok dar si cu fund dublu, preferabil cel de sus incastrat intre laterale.

Pentru Bean animal ti-a dat Koala linkul, daca nu intelegi ceva spune-mi aici si incerc sa te lamuresc...
In Mauritius in Oceanul Indian eu i-am vazut in bancuri de cate 50-100 de pesti. Si nu erau juvenili.

Pina la urma mananca?
Fain setup, bravo
 
Forum Index » Profile for kirucd » Messages posted by kirucd
Go to:   
Powered by JForum 2.3.4 © 2012 JForum Team • Maintained by Andowson.com