Acvariul nou are in mare dimensiunile 762x35x381mm, intrucat e facut dupa dimensiuni imperiale (30x12x15 inch mai exact).
Sumpul e temporar. Gazduieste o pompa de recirculare Tunze Silence de 2400lph (debit 950 lph dupa ce ridica apa prin 3 coturi de 90° si o inaltime de 115 cm). Am folosit teava de 20mm. Altceva nu mai am inca in sump.
Overflow-ul este BeanAnimal cu tevi de 25mm care trec prin geamul din spate. Gaurile sunt date la aceeasi inaltime. Caseta overflow are 225x100x90mm. Am reglat robinetul pe teava de full syphon pentru a avea o cadere de nivel display - caseta overflow de 15-20 mm. Sistemul se amorseaza la pornire in cam 90 de secunde, vreo 60 secunde pentru stabilizarea nivelului in overflow si inca 30 pana cand scuipa tot aerul din tevi, dupa care nu se mai aude nimic.
Circulatia este data de un MP10wES in Reef Crest mode la 100% plus cei 950 lph din pompa de recirculare.
Probleme:
- sumpul micut (320x210x240mm) cu loc deasupra pana la 334mm. Planul e sa fac un sump pe toata suprafata disponibila (390x334mm), cu inaltime variabila: 334mm unde se varsa tevile, 240mm pe partea de acces. Intentionez sa fac si compartimentarea in asa fel incat sa profit de inaltimea mai mare acolo unde se varsa tevile. Inca o mai gandesc.
- vechiul skimmer Tunze 9002 nu prea are loc (inaltime 340mm cu cupa originala) si nici o coloana suficienta de apa. Probabil ca ma voi reorienta spre un Tunze 9001.
- o infestatie cu Aiptasia, mi-e frica sa nu-mi manance filefish-ul si crevetii peppermint . De asta nu am pus cei cca 10L de nisip curatat inapoi, vreau sa duc un razboi chimic cu Aiptasia-X, avand in vedere ca razboiul biologic a fost pierdut.
Eu tot nu inteleg cum de ti s-a blocat.
Am dezasamblat acvariul peninsula reef ieri si ambele Hydor Mini (900 si 1600) erau atat de acoperite de alge paroase, bucati de coral soft si viermi vermetizi (din cei care cresc un schelet calcaros pe tot ce apuca incat nu am reusit vizual sa zic care-i care pompa. Si nu erau blocate, inca impingeau apa.
Nu ai nevoie de surubelnita, capacul se desface cu mainile, fara surubelnita.
Daca vrei sa cureti o pompa, ii dai un periaj si o bagi in otet ca sa dizolvi depunerile de calcar. Multe pompe, inclusiv cea din titlu au un mecanism de autocuratire (cavitatea cilindrica in care este axul si rotorul e incomplet, ca sa permita eliminarea mizeriei). Calcarul ramane singurul motiv real pentru o pompa blocata.
dan.pavelescu wrote:Mult mai bine, dar na.. pentru ca mi-esti drag, ti-o zic pe fata.
De ce n-ai folosit coturi la 45 de grade? De ce plm ai tras teava de retur ca pi*tul boului si n-ai venit cu ea drept??
Si de asta imi esti drag, ca-mi zici ce gandesti.
Am gandit intortocheat, sau mai bine zis am facut cum mi-a zis inima, fara sa gandesc prea mult.
Am vrut ca apa sa intre sus in bucla pe mijloc, ca sa se distribuie egal stanga / dreapta. Din cauza tevii de dren de pe mijloc, era tehnic dificil sa trag teava tot pe mijloc (din considerente de spatiu limitat deasupra sumpului). Desi doua coturi de 45° iti fura la fel de multa presiune ca unul de 90°, mie imi pare ca sunt mai putin restrictive.
Apoi, pompa de recirculare e pe o laterala a sumpului si dupa cot de 90° (vertical spre orizontal spate), ies direct prin peretele dulapului, deci trebuia sa ies lateral de tevile BA oricum.
Si in al treilea rand, doua coturi de 45° mi-au permis sa urc cu teava drept fara sa ating tevile de overflow.
Doar nu crezi ca am platit dublu (cotul de 45 costa la fel cu cel de 90°) de nebun.
Acum stateam insa si cugetam ca parca la teava din mijloc ar merge mai bine robinetul mai jos, sa imi permita sa pun MP10 cat mai inalt sub overflow. Oricum acel robinet e acolo doar ca sa-mi permita sa separ tevaraia de pe partea cu acvariul de tevaraia de pe partea cu sump-ul (ball valves au double unions, se pot desuruba si scoate).
Am ajuns aproape de finalizarea proiectului si mutat piatra si livestock-ul din acvariul vechi.
Am inlocuit furtunul cu teava. Furtunul era gros si nu-mi placea cum se vede. In plus, la open syphon apa cadea prin furtun si lovea jos marginea tevii, producand zgomot.
Mai fac o proba cu noua tevaraie si daca totul e ok, usuc si fac lipiturile intre tevi si conectori permanent cu solvent.
Sumpul este temporar, dar am avut grija sa stabilesc nivelele in asa fel incat sa nu inunde cand opresc pompa de recirculare.
Ma uitam la Maxspect Gyre si brusc am realizat ca la noul meu acvariu 80×30×40cm ar merge la mare fix sub caseta overflowului o Maxspect Gyre XF230 - dimensiuni 255x75x40mm (ar fi discreta si ar fi si protejata de lumina sub caseta).
bluemonk wrote:Check-valve-ul acela e foarte util cand folosesti un controller de nivel fie in sump fie in display pentru protectie la overflow. In setup-ul meu, fara check valve, apa scursa in sump pana la ruperea sifonului era suficienta ca senzorul de nivel din display sa cupleze iara pompa de return cand faceam teste taind siphon-ul din tubul de overflow.
Interesanta ideea, e de retinut. Ai descris undeva sistemul cu float valve si off switch pentru pompa de recirculare? Nu strica niciodata sa ai inca un nivel de siguranta impotriva inundatiilor acvaristice.
Ma gandeam la o lista de piese pentru proiectul de conversie LED la RSM130:
- 2x multicip 25 leds - $100
- controller wireless Blue Fish Mini - $100
- conectori si cabluri (pentru placile led si controller) solderless - $5
- ventilator turbina de 75mm - $10
- radiator aluminiu 500x125x34mm si placa aluminium 500x400x2mm - $50
- set opt suruburi M6 50mm countersink cu piulite
- 3x LDD-1000HW - $30
- 2x LDD-700HW - $20
- driver AC 220V to DC 12V - era in carcasa pentru moonlight si ventilatoare
- power adapter 48V ~3A 144W - $15
Cu inca alte maruntisuri folosite (banda izolatoare, cabluri, fire etc.) ajung la maxim $350 pentru o lampa de 144W, 50 leduri, fara lentile, cu control wireless.