| Message |
|
|
|
@Dr Nano nu stiu daca ai folosit/vazut/pipait PowerSand. Este cu totul si cu totul alta mancare de peste(pardon, de plante) fata de pietrisul pe care ai vrea tu sa-l folosesti. Este practic o roca vulcanica, foarte poroasa in care se gasesc numerosi nutrienti. Imagineazati un fel de Seachem Matrix in cre s-au injectat fertilizanti macro si micro.
Daca tot vrei un acvariu plantat nu inteleg de ce vrei sa incerci nitratii si mai ales intr-un mod in care vei avea putin control.
Dar in fine , vorba lunga saracia omului. Daca tot ai avut ideea asta, just do it. Daca nu iese bine, dai reset la acvariu dar in schimb vei capata experienta.
|
 |
|
|
|
Dinule, daca tot arunci cu pastile in apa macar spune in ce caz folosesti acele substante si ce dozaj folosesti. Un exemplu din experienta ta personala ar fi minunat. Nu de alata, dar s-ar putea ca cineva sa se ia dupa tine si te-ai putea alege cu injuraturi.
|
 |
|
|
|
Greu de spus din video sau imagine. Este adevarat ca o coloana deformata poate fi cauzata de NTD, dar poate fi datorata unor defecte genetice, calitate sllaba a apei, tuberculoza etc. Coada franjurita poate fi cauzata de infectii bacteriene, calitate apa si dieya proasta, raniri eyc.
Este bine ca ai izolat pestele, tine-l sub observatie.
Pestele inota cu ceilalti sau s-a izolat de card?
Daca este NTD cand boala mai avanseaza ar trebui ca pestele sa piarda culoarea si sa observi pete albicioase pe corp. Boala se transmite la alti pesti daca pestele infectat moare si ceilalti mananca din el. In general lumea spune ca boala este incurabila, dar...
|
 |
|
|
|
Pentru ca esti la inceput de drum iti recomand folosirea produselor din comert si dozajul conform instructiunilor lor.
Nu as vrea sa intru in detalii asupra acelui calculator pana nu stiu mai multe despre situatia ta:
- kH si Gh de la robinet
- target kh si gh
- volum net bazin
- schimb apa: interval si cantitate
- ce substante folosesti pyr alterarea kH si gh(aici pot sa iti dau sugestii)
- ce folosesti ptr masurarea substantelor(cantar, lingurite masura etc.)-
-ce teste ai disponibile
|
 |
|
|
|
Daca nu experimentezi nu vei invata nimic nou. De multe ori din greseli se invata cel mai bine.
Nu cred ca as incerca sa experimentez ceea ce vrei sa faci tu, dar iti urez succes si te rog tine-ne la curent cu progresul proiectului tau.
|
 |
|
|
|
In publicatia de la apaprod sunt date valorile admise nu am vazut deloc valori masurate de ei. O apa mai acida favorizeaza dizolvarea metalelor grele din tevi(plumb, cupru etc) si prezinta un risc crecut pentru sanatate (tevi de plumb si apa cu ph scazut= reteta sigura ptr sanatate subreda). Din acest motiv companiile prefera sa livreze apa cu ph ridicat, Mai nou multe orase mari livreaza apa cu ph 9 si mai mare.. Daca tu ai masuratph 6.4 la apa de la robinet ceva e cu adevarat "putred ila mijloc.
Eu folosesc spartura de coral si mixtura de saruri de Ca, Mg, Mn si K + bicarbonat de sodiu. Am folosit si os de sepie, dar spartura de corali este mai pritenoasa cu portofelul. Dar stiu ce valori am la apa de la robinet, stiu ce targhet vreau sa obtin si stiu sa folosesc calculatorul de mai sus atunci cand fac schimburi de apa. Pentru tine cel mai bine e sa folosesti substantele recomandate de Dan. Ptr inceput este cel mai bine ptr tine.
Si mai repet odata, lasa ph deocamdata in pace. Este bine daca il masori, dar limiteaza-te la asta. Pentru creveti mai important este kH si gh.
|
 |
|
|
|
1. Cumpara-ti testere individuale, mie nu-mi plac benzile. KH , GH sunt cele mai utile dar ai putea sa ai si ptr pH si o sonda TDS.
2.In functie de ce shrimpi vrei sa cresti stabileste un target ptr GH si KH.
3.Masoara cat ai acum si adu incet parametrii apei la valorile dorite. Eu nu as creste decat intrepte de maxim 1 grad atat ptr kH si GH. Pentru asta poti folosi calculatorul pe care ti l-am dat si substante DYI sau poti folosi saruri din comert si poti folosi instructiunile lor. Tie ti-as recomanda a doua varianta.
4. Eu as ajusta GH saptamanal, odata cu schimbul de apa. KH il poti ajusta mai des, dar in pasi mici. Este important ca inainte de ajustare sa masori parametrii actuali ai apei din acvariu.
Nu ma incumet sa-ti dau instructiuni de dozaj acum deoarece sunt multe necunoscute despre bazinul tau. Si un FYI: s-ar putea ca aceste schimbari sa o streseze pe crevetica cu oua.
|
 |
|
|
Nu vana pH-ul.
Cat ai acum kH? O lingurita de bicarbonat de sodiu iti ridica kH in 50 l cam cu 3 grade.
Pentru referinta:
https://rotalabutterfly.com/nutrient-calculator.php
Valoare pH la apa de la robinet de 6.4 mi se pare cam suspecta. De obicei companiile de apa ridica valorile pH la apa livrata la peste 7.5 ptr a elimina corodarea tevilor. In consecinta ori ai un tester rau/necalibrat, ori nu ai masurat pH-ul apei de la robinet ori compania ta de apa este de cacao. Cauta online sau cere de la compania de apa buletinul deanaliza al apei.
Repet inca odata, nu incerca sa ajustezi pH daca nu cunosti kH(TDS si GH deasemenea) si cerintele pestilor/plantelor.
|
 |
|
|
|
Ai incercat sa utilizezi aplicatia de pe telefon sa masori PAR la diferite distante de lampa?(in aer este OK, nu trebuie sa bagi telefonul in apa)
Lampa arata bine, ce nu-mi place este intrarea cablului in lampa.
|
 |
|
|
Bayek wrote:La nano, daca nu faci mentenanta frecvent adica aspirat de substrat la greu, s-ar putea sa te trezesti cu viermi in substrat. Care au si ei rolul lor, isi fac treaba, totul e sa-i accepti estetic.
De acord.
|
 |
|
|
|
Nu stiu daca ajuta sau nu(nu am avut timp sa fac masuratori concludente), dar eu in anumite folosesc si conuri de arin, frunze de stejar, migdal indian pe care le las sa se descompuna.
|
 |
|
|
EverSad wrote:Traducere: nu se poate anoxic la: "nano", ori este fragil de obtinut, fara masuratori precise.
Incerc la 600l cu o butelie de oxigen dupe' vremuri.... (11L de roca vulcanica si debit de 7-10l/ora)
rezultate: nesatisfacatoare..
De curiozitate, ce folosesti ca sursa de carbon?
|
 |
|
|
Depinde de culoare, daca e roz s-ar putea sa-i placa
Orice stress poate sa o faca pe crevetica sapiarda ouale. Asta include si prinsul u minciogul si existenta pestilor in acvariu(mai ales cei care se misca repede). Dar mutarea in alt acvariu, pe langa ca ar putea duce la pierderea oualelor ar putea duce si la moartea crevetului adult. Asta nu inseamna ca precis asa se va intampla , dar sansele sunt destul de ridicate.
Eu as proceda asa cum ti-am spus, tu poti sa faci cum doresti.
LE si ocrevetica tanara, nexperimentata ar putea pierde ouale.
LLE daca te hotarasti sa o muti si minciogul ti se pare prea stresant incearca sa o prinzi cu un container de plastic sau un breeder box.
|
 |
|
|
|
Eu as lasa-o in acvariul in care este. Ma cam indoiesc ca acvariul in care o vei muta este ciclat si STABIL cu parametrii asemanatori cu acvariul actual. Daca ai suficiente plante/ moss puii de creveti ar avea ceva sanse de supravietuire. Ai poze cu crevetica?
|
 |
|
|
dan.pavelescu wrote:Treaba asta functioneaza la acvariile mari, la un nano de 30 de litri ti-as recomanda sa nu o faci.
Acolo ai prea putin din orice (sol, apa) si o sa ai prea mult din altele, nedorite. Mentenanta e sfanta si merge mana-n mana cu schimburile de apa.
Desi am vazut acvaristi care au incercat filtrare anoxica prin crearea unui plenum cu ajutorul unor placi de la UGF, sunt cu totul de acord cu @danpavelescu si nu as incerca asta la un nano.
Sunt multe dispute in privinta filtrarii anoxice, chiar si niste impunsaturi intre dr. Kevin Novak si Cory McElroy. Despre modalitatile de filtrare si despre acest conflict puteti vedea in clipul demai jos(linkuri ptr ce a declansat conflictul le gasiti in comentarii).
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://m.youtube.com/watch%3Fv%3DpsVGu0e-OZA&ved=2ahUKEwjY9czo3YL5AhUfI0QIHW79CC0QtwJ6BAgfEAI&usg=AOvVaw3w-EC8F0kHRHv9FnA09Q4e
Dupa parerea mea, Alex este un tip de bun simt si un acvarist experimentat si consider ca merita urmarit acel video.
|
 |
|
|
|
Teoria spune ca un substrat de peste 8 cm adancime iti poate crea zone anoxice. Tot teoria spune ca pentri a dezvolta bacterii anaerobe ai nevoie de o sursa de carbon. Un prim strat de substrat fertil (aquasoil cum vrei tu sa folosesti ) poate ajuta. Deasemenea este recomandat folosirea pamantului ptr gradina, care contine bucati de lemn prin el. Bineinteles aceste substratiri fertile vor fi acoperite de un substrat inert( gen nisip). Se recomanda sa folosesti cat mai putin aspiratorul si sa lasi plantele moarte, excrememtele de peste sa se descompuna in acvariu ptr a crea sursa de carbon necesara bacteriilor denitrificatoare.
Sunt acvaristi care recomanda utilizarea placllor de la un filtru undergravel pentru a crea o zona anoxica.
Eu unul prefer sama joc cu un filtru sump pentru a crea zone anoxice.
|
 |
|
|
|
Atunci cand compari 2 surse de iluminat pentru acvariu te uiti nu doar la fluxul luminos sau flux luminos/W. In primul rand trebuie sa stii tipul de acvariu: plantat, pesti doar, marin etc. Dimensiunile acvariului conteaza deasemenea. Apoi te uiti la spectru, temperatura de culoare, CRI, valori PAR. Conteaza si costul initial si cel de exploatare. Conteaza si cat timp lampa isi mentine proprietatile initiale. Deasemenea conteaza si controlul pe care ti-l ofera si usurinta in intretinere. Poate ar mai fi si altele de adaugat dar ma opresc aici.
@dinu79 You blew my mind
|
 |
|
|
|
Banuiam ca nu este pornit demult. La inceput, pana ce acvariul se cicleaza si stabilizeaza eu obisnuiesc sa utilizez plante de sacrificiu, cu crestere rapida(mai ales in cazul unui substrat fertil, specializat ptr plante). Ania dupa ce castig oarecum bataliacontra algelor introduc moss si plante cu crestere mai lenta.
|
 |
|
|
|
Cand ai pus in functiune acvariul?
O alta solutie ptr. fixarea plantelor pe decor este superglue(cel pe baza de cianoacrilat este safe ptr acvariu).
|
 |
|
|
|
Toate cele 3 specii enuerate sunt considerate invazive. Eu personal le evit.
|
 |
|
|