Trebuia sa fie si un balast electronic acolo, sau droser electromagnetic + starter, dupa cum descrii tu legaturile nu poti pune tuburi fluorescente, poti pune doar tuburi cu banda led si driver in interior, astea se alimenteaza direct la 220vca, faza pe unul din socluri si nulul pe celalalt soclu.
Ai grija cu 220-ul ca te plezneste!
Salut, nu trebuie facut cu pwm. Pe una din iesirile de pe arduino, mai exact pe cea descrisa in Jarduino ca fiind pentru chiller poti sa pui un releu care sa iti cupleze alimentarea la ventilator.
Pentru asta iti trebuie si senzor de temperatura.
Mai sunt si alte solutii, am zis asa ce mi-a venit pe loc
Ce ai luat tu sunt pe normal deschis ambii. Iti trebuie unul care se poate modifica starea in functie de pozitia in care il pui. Am atasat o poza.
Eu am unul asa dar e mai maricel, cam cat o bricheta, daca te coafeaza.
Mai ai varianta sa pui unul din cei pe care ii ai cu firul in jos, spre fundul bazinului.
Tu ai nevoie de 4200 mA in total pentru cele 5 LDD-uri. Daca sursa are un defect si nu scoate atat probabil intra in protectie.
Pe sursa scrie ca are output 52V, nu 48V.
Mai poate fi alta problema, ledurile cree chinezesti au o cadere de tensiune per led intre 2.85v - 3.6v, iar tu pe canalul 1 ai 10 leduri, 10x3.6= 36V, daca sursa are un defect si tensiunea de iesire nu este macar 40V poate fi si asta o cauza.
Pe canalul 2 ai 10 leduri albastre la care caderea de tensiune per led este de 2.85v-3.7v, asta inseamna ca ai nevoie de o sursa de cel putin 40V.
Poti testa (pentru termen lung foloseste o singura sursa in comutatie) cu alte surse, in cazul in care nu ai alta de 48V, poti pune 4 surse de 12V inseriate, sau 2 alimentatoare de laptop inseriate dar sa fie de cel putin 20v si minim 5A.
Aduni tensiunea a 2,3,4 surse sa iti dea cel putin 40V iar curentul , macar la una din ele sa fie 5A. De preferabil ca toate sa fie identice dar nu e obligatoriu.
E recomandat sa pui pe fiecare sursa intre output + si output - cate o dioda IN4007, practic asta sunteaza sursa respectiva in cazul in care nu pornesc toate in acelasi moment.
Am dat o comanda de pe aliexpress de 10 buc Cree XPE XP-E R3 Royal Blue 450nm si inca 10 buc Cree XP-G3 S4 Cool White 6000k-6500k.
Nu cred ca au cum sa fie cree original. Oricum la astea XP-G3 chinezu zice ca merg pana la 2000mA.
XP-E Royal Blue o sa le pun pe un LDD-700H iar XP-G3 o sa le pun pe un LDD-1000H. Ma gandesc sa iau si 3 buc Deep Red 660nm + ca mai imi raman niste leduri Blue de la lampa actuala.
Red, Blue si UV cred ca le voi pune toate pe un LDD-500H.
Proiectul este compus din:
- usa din fata de la o carcasa Thermaltake Xaser 6, este din aluminiu si are 50cm x 20cm aprox. Va fi partea de sus a lampii.
- ledurile de mai sus
- 3 radiatoare 187 x 100 x 20 mm
- 3 ventilatoare Intel cu PWM
- LDD-urile
- Plexilgas in partea de jos a lampii
- sursa (aici trebuie sa mai fac niste calcule) cred ca 36 sau 48v cu 5/6 A
Lampa o sa fie conectata la un Arduino cu Jarduino pe el, pe care deja il am la lampa actuala. Ventilatoarele vor functiona in functie de temperatura radiatoarelor.
Intrebare: am nevoie de lentile? acvariul are 50cm x 34cm x 34cm si este prezentat aici: http://www.acvariu.ro/forum/posts/list/40/36766.page
Am un filtru facut din plexiglas pe care nu l-am folosit, nu il voi mai folosi din cauza ca nu am spatiu si am optat pentru unul HOB. Acum vreau sa il dau la schimb sau sa il vand.
A fost gandit pentru a fi pozitionat in spatele acvariului meu si are 50Lx10lx40h, taiat pe cnc laser si lipit cu Acrifix, adeziv special pentru plexiglas.
Schimb ma intereseaza doar cu vietuitoare/corali easy pentru acvariu marin. Estimez pretul lui la 150 lei.
In clip functioneaza cu o pompa de 1000l/h, care nu este inclusa!
Am un filtru facut din plexiglas pe care nu l-am folosit, nu il voi mai folosi din cauza ca nu am spatiu si am optat pentru unul HOB. Acum vreau sa il dau la schimb sau sa il vand.
A fost gandit pentru a fi pozitionat in spatele acvariului meu si are 50Lx10lx40h, taiat pe cnc laser si lipit cu Acrifix, adeziv special pentru plexiglas.
Schimb ma intereseaza doar cu vietuitoare/corali easy pentru acvariu marin. Estimez pretul lui la 150 lei.
In clip functioneaza cu o pompa de 1000l/h, care nu este inclusa!
Se fac 2 luni si jumatate de cand am pornit acvariul si acum arata cam asa:
1. 2. 3.
4. 5. 6.
7. 8. 9.
Pestii i-am bagata in weekend. Sunt doi clowni si un diamond goby.
Coralul din pozele 1 si 2 l-am gasit prin nisip, era schelet si acum a prins viata, cred iar cei din poza 4 au inceput sa faca pui As mai fi bagat ceva corali easy dar sunt destul de scumpi pentru buget si cred ca il voi lasa asa cum e. Poate se vor mai inmulti/creste cei pe care ii am acum.
Tocmai ce mi-a ajuns si mie un kit Arduino mega 2560 cu shield si un ecran de 3.2. Despre acesta este vorba.
Reusesc sa incarc Jarduino 1.1 pe el dar problema e ca tft-ul nu afiseaza corect ca si cum nu ar fi rezolutia buna.
Daca nu pun ITDB32S la linia 92 nu am decat un ecran alb. Doar cu ITDB32S imi apare interfata de la jarduino dar nu se vede corect.
Ma poate ajuta cineva?
linia 90 - //TOUCH PANEL and ITDB02 MEGA SHIELD
linia 91 - //(Mega Shield utilizes pins 5V, 3V3, GND, 2-6, 20-41, & (50-53 for SD Card))
linia 92 - ITDB02 myGLCD(38,39,40,41,ITDB32S); //May need to add "ITDB32S" depending on LCD controller
linia 93 - ITDB02_Touch myTouch(6,5,4,3,2);
Dan, in principiu pentru pompe de 12v e ok si fara releu insa daca se foloseste pompa la 220v e obligatoriu.
Chiar si la pompele de 12v, in cazul in care se face sistemul fara releu, exista un mic risc ca in momentul in care porneste sa se sudeze contactul in plutitor.
La sistemul meu am mai multe metode se siguranta:
1 - in cazul in care plutitorul principal se defecteaza pe inchis, in momentul in care ajunge apa la al 2-lea (atentie - cand ajunge apa la al 2-lea nu da pe afara din acvariu inca) acesta inchide circuitul.
2 - priza programabila care alimenteaza tot sistemul doar 1 minut, de 3 ori pe zi. In cazul acvariului meu (~ 50l) cam 10 secunde sunt suficiente pentru umplere pana la nivel.
3 - raman fara apa in vas - pompa merge in gol doar 1 minut
4 - sa zicem prin absurd ca se strica si plutitoare si releu si pompa baga in continuu apa - iar ma salveaza priza programabila.
Priza programabila ajuta si in cazul celor care nu au sump iar plutitorul are o miscare continua sus-jos datorita pompelor de valuri, actionand la randul lui releul/pompa de apa.
Cutia, sursa si cablurile le-am avut prin casa iar suportul este facut din plexiglas la cnc laser.
Sursa este de 12V/2A
Plutitorul principal este protejat de un capac transparent de la un tub gen crema de maini.
Atentie - in partea de sus a suportului de plexi, langa filetul plutitorului trebuie data o gaura daca protejati plutitorul cu un capac, astfel incat aerul impins de apa care intre in acel capac sa poata iesi.
Furtunul care aduce apa din vas nu trebuie sa intre in apa din acvariu ci sa fie deasupra. In caz contrar apa din acvariu se va scurge in vas.
In cazul in care am uitat ceva nu ezitati sa ma intrebati.