[Logo www.acvariu.ro]

Acvariu.ro - forum - Cea dintai comunitate a acvaristilor
  [Search] Search   [Recent Topics] Recent Topics   [Hottest Topics] Hottest Topics   [Top Downloads] Top Downloads   [Members] Member Listing   [Groups] acvariu.ro 
[Register] Register / 
[Login] Login 
Messages posted by: realmode
Forum Index » Profile for realmode » Messages posted by realmode
Message
mihutady wrote:eu personal as incepe asa:
-as scoate toate pietrele albe.este mult de munca dar as face asta.

Pentru moment sunt multumit de cum arata. Nu imi doresc un substrat complet negru, chiar daca pe ideea asta am pornit.


-as mai cumpara plante,intai din cele care se dezvolta rapid apoi cand o sa invat cumpar si cele care au pretentii mai mari.

Crezi ca o sa invat ceva daca o sa am doar plante usor de intretinut? Nu sunt convins, cu toate ca regula asta sugereaza.
Consider ca din greseli inveti. Nu ma deranjeaza sa pierd niste bani.


-este foarte frumos sa ai CO2 dar as cumpara si o pompa de aer(cu 2 iesiri) si o piatra sau perdea de aer deoarece vreau si oxigen pentru pesti si asa as rezolva si biofilmul.

Tot nu inteleg de ce unii nu recomanda un sistem de aerare daca exista CO2 din considerente ca se elimina mult mai repede din apa. Informatii contradictorii nu ajuta.
Care e situatia? Am convingerea ca o piatra de aer elimina din apa CO2-ul injectat.


a amintit un coleg(de forum) despre legatura intre CO2 si fertilizare.as cumpara fertilizant(trace mix si pps pro) micro si macro si un algicid(pentru alge).daca vara ai 27 de grade,cand cumperi plantele intai citeste despre ele.unele efectiv se vor topi la temperatura un pic mai mare.

Fertilizarea mai trebuie sa astepte putin, sunt inca la inceputul ciclarii

Daca decid sa achizitionez un filtru extern ma gandesc sa il elimin pe cel intern. Castig spatiu.
Daca achizitionez un filtru mai mare decat volumul recomandat o sa fie suficient.
Ramane sa ma mai gandesc. Momentan am in calcul si un pH controller de la dennerle. Dar mai trebuie sa plantez masiv.
Toate astea dupa cciclarea bazinului.

AM o intrebare care ma framanta si nu am reusit sa o studiez ce si cum. Un chiller cat de necesar este?
Temperatura pe timpul verii in locatia actuala al bazinului nu depaseste 27 de grade. Ar trebui sa ma gandesc la chiller pentru un acvariu dulce?
kirucd wrote:Nu ar strica sa suplimentezi filtrarea biologica cu un filtru extern, chiar daca nu ai
foarte multi pesti in acest moment.

O zi buna,
Dragos


Ce brand este vanat cel mai des? Daca as suplimenta, ce debit este suficient?
bobesku wrote:Salut,

Apoi, biofilmul ala, poate trece de le sine sau nu. Poti incerca sa-l indepartezi mecanic acum, iei dintr-o rola de hartie (de preferat din acelea de sters geamurile) o bucata, si o pui peste suprafata apei intr-o zona si o tragi de 2 colturi usor ridicata pana in partea cealalta a acvariului apoi o arunci. Repeti de cateva ori, si grosul de biofilm este scos. Daca problema persista, si orice ai face apare, iti cumperi un mini-skimmer care se ataseaza la in-ul filtrului. Nu retin daca ai filtrul extern sau nu. Era ideal sa ai.

Bafta


Incerc si metoda cu servetele de bucatarie.
Filtrul este intern, venit in dotarea acvariului.
kirucd wrote:Acela este biofilm, si in principiu iti arata un exces de nutrienti in apa, posibil si de la prea
multa mancare data la pesti. Exista acvarii unde dispare foarte greu, exista acvarii unde nu
apare deloc. Din ceea ce vad in poze apa nu este valurita deloc la suprafata, ceea ce nu este
foarte bine din punct de vedere al oxigenarii. Stiu ca tu esti de parere ca valurirea iti reduce
nivelul de CO2 dar o valurire usoara iti asigura transferul de oxigen din atmosfera in apa, si
nici nu iti scoate asa de mult CO2 pe cat crezi tu. Aerarea puternica da, iti scoate CO2-ul din
apa.

Incearca sa valuresti apa, sa hranesti pestii mai putin, umple acvariul cu plante, si sa speram
ca biofilmul o sa dispara. Daca nu dispare mai ai varianta unui skimmer.

O zi buna,
Dragos


Dupa ce am deplantat din substrat s-au ridicat niste mizerii, am inlocuit apa de 2x in 3 zile si nu a rezolvat problema.
Incerc putin cu valuirea suprafetei. Ciudat totusi ca nu am modificat nimic, tot asa a fost si pana acum nu am avut biofilmul respectiv.
Multumesc de sfaturi. Revin.
Am promis ca revin dupa 3 zile de teste cu apa bordeleza. Astazi am inceput sa vad din nou alga pe plantele de test din borcan. Nici amestecul toxic de cupru + var stins nu a reusit sa indetarteze alga barboasa.
Pe langa asta, borcanul l-am tinut ferit de orice sursa directa de lumina, atit soare cat si neon.
P.S. Poza este facuta in lumina naturala pentru a se observa alga.



image


Asa arata acum acvariul dupa ce am deplantat in totalitate. Alba barboasa mi-a tras-o nasol de tot.
Am inceput replantarea, incet, pe masura ce gasesc plante.
Nu mai cumpar plante din acvarii fara sa le vad sub nici o forma.
Acum se pare ca alga nu a reaparut pe plantele noi.
In schimb dupa deplantarea masiva si alte 2 schimburi intermediare de apa in proportie de 30% suprafata apei este ciudata, ultimele 2 poze spun totul.
Nu era asa inainte, sa dau vina pe neciclarea acvariului? Este ceva normal pe perioada ciclarii?

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

donpisote wrote:Cand am deschis pagina acestui thread si am vazut echipamentele si produsele achizitionate mi am spus uite domnule pe cineva care stie ce vrea .

Cand m am uitat la pozele de mai jos si am vazut pietrisul alb amestecat cu negru parca mi s a pus un nod in gat. Numai cu cel negru ar fi aratat bestial dar si cu cel alb prefer sa ma abtin sa spun vreun cuvant.

Daca erai vreun prieten al meu nici nu poti sa iti iinchipui ce ar fi fost la gura mea.


Acum sa lasam impresiile personale si subiective si sa iti urez ape limpezi sa sa obtii rezultate ca ai cu ce.


Initial a fost negru, asa trebuia sa ramana, apoi am vazut ca e putin si nu am mai gasit. Ce naiba sa fac... am inghitit in sec si am zis ca ramane asa. Uita-te in primele poze cand era doar negru. Apoi dezastru. Dar... sa stii ca nu arata deloc asa de nasol cum imi inchipuiam....
bobesku wrote:Esti in plina ciclare. Cu testele alea, vei vedea pe viu cum evolueaza. Eu as lasa lucrurile sa se stabilizeze, si as incerca sa nu intervin prea mult...
Stiu, e tentant, sincer sa fiu, si eu imi amintesc acum... la primul acvariu... parca era ieri. Am facut aproape toate greselile posibile, chiar si cu testele in fata

Greseli posibile: modificari dese (vezi CO2, schimburi masive de apa, adaugarea de pesti, hrana din abundenta, tratamente, etc)


Schimb apa odata la 2-3 zile, max 30l (din 180l), pesti am doar SAE si CORY, 5+5, nu fac tratamente nici la apa, nici la pesti, NU FERTILIZEZ.
Doar CO2 si schimburi de apa.

Vezi ca si lumina e un factor important la alge. Prea multa, sau prea putina nu e bine.

Nimeni nu stie cat si cum, asta iti spun doar plantele si evident algele.


La toate bazinele fac o pauza de iluminare 2-3 ore la pranz.


Am setate 2 prize programabile, atit la CO2 cat si la iluminat:
9-13 pauza 18-22.
Cat este acvariul in ciclare nu pot sa spun daca e sau nu buna reteta.
mariachi wrote:la punctul 1 eu iti spun ca am un furtun de vreo 15 metri pe care il introduc intr un stut in baie si bag apa direct din retea !
la temperatura corespunzatoare reglata din microcentrala .


Nu te "deranjeaza" clorul din apa?
Severus wrote:
realmode wrote:Problema e ca multe pompe de apa, mai ales cele submersibile nu imping apa mai mult de 1.5m, pompele care ar face fata la 1.7 m mi se par SCUMPE.
Ce gadget-uri aveti pentru a rezolva elegant problema? Nu ma deranjeaza sa vin cu galeata pana langa acvariu, iar principiul cu vasele comunicante nu e o formula de succes la 1.7m inaltime.

Incearca sa te uiti aici:
http://www.motorhome.ro/pompe-apa.html
Poate gasesti un model de pompa care sa te ajute, chiar daca nu este speciala pentru acvaristica.


Bine punctat. Merci.
stefanp wrote:Pai problema e ca sporii algelor nu stau doar pe plante...
Ii ai in continuare in bazin...si daca le oferi conditiile, vor prolifera in continuare.


Nu e o veste buna
Am oprit 1 zi CO2 si m-am ales cu alga, acum merge aproape non-stop CO2-ul. Sper totusi ca nu o sa reapara. Am introdus 5 SAE in bazin si cateva plante noi, sa vedem cum evoluam peste 2-3 zile.
Lucian wrote:Repetand greselile se repeta rezultatele


Incerc si imi doresc sa reusesc in a te contrazice. Vedem ce se intampla dupa cateva zile cu plantele noi din acvariu. Prefer sa testez inainte sa resetez, nu am nimic de pierdut decat eventual 4-5 zile si 10 plante noi.
Testez, repet, testez si daca e cazul resetez.
mihaio07 wrote:Salut, mi-am pus si eu aceeasi problema chiar saptamana trecuta.
Am cumparat din Hornbach o pompa Eheim (nu mai stiu modelul, ma uit cand ajung acasa) la 96 lei. Trebuie sa verific daca inaltimea maxima e 1.5 sau 2. Acvariul meu e la fix 1.5 si debitul (reglabil) e considerabil.

Exista si solutii de bransare direct la robinet, dar eu am vrut sa "vad cu ochii mei" apa pe care o bag.


Enheim 800L cumva? E submersibila sa inteleg!? Stii cumva si ce diametru trebuie pentru furtun? Vreau sa imi calculez timpul necesar pomparii a 40L.
Nu incape in discutie pomparea apei direct de la robinet... eu las apa cel putin 48 de ore sa mai elimin din clor.
Astept detalii.
Lucian wrote:Experimentele e bune la experienta
Dupa asta, experimentat fiind , cureti acvariul, speli substratul, cumperi niste plante si decoruri (lemne, pietre), refaci bazinul si faci ciclarea ca la carte


Nu imi spune ca trebuie sa resetez acvariul? Alga poate sa reapara?
1. Poate pare putin ciudat, dar nu imi doresc sa introduc apa in acvariu cu galeata.
Vreau sa "automatizez" putin acest proces. Ma gandeam ca o pompa de apa ar fi de folos. Cum sa nu fie.
Problema e ca multe pompe de apa, mai ales cele submersibile nu imping apa mai mult de 1.5m, pompele care ar face fata la 1.7m mi se par SCUMPE.
Ce gadget-uri aveti pentru a rezolva elegant problema? Nu ma deranjeaza sa vin cu galeata pana langa acvariu, iar principiul cu vasele comunicante nu e o formula de succes la 1.7m inaltime.

2. In alta ordine de idei vreau sa stiu cand este indicat curatarea "buretilor" din filtre (cate unul evident, si doar in apa scoasa din acvariu) iar daca la fiecare schimb de apa se sterge si sticla pe interior, iarasi as vrea sa stiu ce metoda ati ales. Daca am retinut bine unele bacterii stau si pe sticla, acum cat sunt la ciclare nu vreau sa o iau de la inceput daca fac ceva ce nu trebuie.

Multumesc.
Dupa 13 zile m-am ales si eu cu un Beard Algae, am scos toate plantele din acvariu ca sa fac un mic experiment. Stiind ca tipul acesta de alga este foarte incapatanata si nu scapi usor de ea am decis sa folosim Zeama Bordeleza, un fungicid folosit in horticultura pe baza de var stins si cupru metalic. Combate cu succes multe tipuri de ciuperci, de curiozitate vreau sa vad cum se comporta alga la aceasta "zeama".
Am scufundat toate plantele afectate intr-un borcan de 3L in care am introdus 1 lungurita de zeama bordeleza si am umplut cu apa. Plantele au stat max 1h in solutie dupa care le-am scos si le-am spalat pe rand cu multa apa. Acum stau in borcan cu apa curata sa vedem ce se intampla cu ele.
Va tin la curent cu experimentul.
Pesemne ca alga respectiva pe care am reusit sa o identific fiind "beard algae" a ajuns in acvariu odata cu plantele achizitionate de la "colegii darnici"

Literalmente sunt mutat langa acvariu, e ca si un nou nascut pentru mine.
Am luat totusi teste de la Tetra, NH3 si NH4 + kH si pH. In afara de lipsa bacteriilor care sa imi descompuna nitratii in nitriti totul este in parametrii.

NH3 este 1.6 mg/l, dublu fata de cota maxima admina.
NO2 = 0

Acum insa am o problema cu alga din ultima poza, a prins curaj si invadeaza tot mai multe plante. Este ca si vata, transparenta si se misca un curentul de apa. nu este mai lunga de 1cm cel mult. Nu am reusit sa o identific, ca si masura de prevenire am crescut putin dilutia de CO2, max 7 ore pe zi functioneaza impreuna cu iluminatul.
Mentionez ca nu am fertilizat plantele, daca nu ma insel nu este bine fertilizarea cat timp ciclarea nu este terminata.
Ce ma sfatuiti?
Salutari,

Un subiect controversat si foarte dezbatut este cel al fertilizarii plantelor cu CO2. Am convingerea ca toti cei care au un acvariu, fie ei incepatori sau avansati au sau nu un sistem de fertilizare/aditie cu CO2, s-au gandit sau nu la unul.
Am petrecut ultima perioada citind in cea mai mare parte articole din surse verificate, am evitat pe cat posibil forumurile unde afirmatiile nu erau sustinute sau probate.

Am decis sa fac un rezumat amplu, un ghid pentru incepatori (ca si mine), iar pe final as dori ca cei care au deja un real succes in acvariile proprii sa posteze "retetele" lor, bineinteles daca doresc acest lucru. Daca am gresit undeva rog colegii experimentati sa anunte eroarea si o corectam pentru a nu crea confuzii sau sa dezinformam.

Intrebarea 1:
- De ce avem nevoie de fertilizare/aditie cu CO2?
Rapuns 1:
- Pentru a creste plantele noastre au nevoie de 3 lucruri : lumina , nutrienti si CO2. Cum primele doua se rezolva destul de usor, mai ramane sa ne ingrijim si de cantitatea necesara si suficienta de CO2 pentru cresterea armonioasa a plantelor.

Intrebarea 2:
- Cum obtinem aditia de CO2 in acvariu?
Raspuns 2:
- Cu ajutorul unui echipament pentru fertilizat care cuprinde o butelie (reincarcabila sau nu), o electrovalva (de preferat) si de un difuzor pentru bulele de CO2; eventual un numarator de bule daca difuzorul nu ne ajuta.

Intrebarea 3:
- De cat CO2 avem nevoie in acvariu?
Rapuns 3:
- Pentru a raspunde corect la aceasta intrebare trebuie sa facem niste calcule folosindu-ne de teste, tabele si etaloane (masuratori).

Sa incepem cu inceputul:

Denumirea simbolurilor utilizate in acest ghid:

kH = alcalinitatea sau duritatea temporara (carbonica) a apei
pH = aciditatea (bazicitatea) apei pe baza concentra?iei ionilor numi?i hidroniu
PPM = "parti per milion" reprezinta o unitate de masura a cocentratiei (dilutia de CO2), iar unitatea de masura este gr/l.

Tabel 1.1 - Ce si cum afecteaza pH-ul intr-un acvariu.

image


Avem nevoie de 3 lucruri pentru a determina catitatea de CO2 existenta in acvariu cu sau fara aditie de CO2:
1. Un tabel pivot ( Tabel 1.2, vezi mai jos)
2. Masuratori pH, gH si PPM
3. Teste pentru determinarea valorilor de la punctul 2. (se gasesc in comert, unele sunt mai exacte, altele mai mult orientative)


Pasul 1:
Cu sistemul de CO2 OPRIT:
- Se masoara duritatea carbonica a apei (kH)
- Se masoara pH-ul

Regula de aur 1:
Fiecare acvariu este sau nu plantat, are sau nu un substrat fertil, de aceea nici o reteta nu este aplicabila altor acvarii!

Regula de aur 2:
Nu folositit pietrele de aer, perdelele de aer si nu creati valuri la suprafata apei; toate acestea elimina CO2-ul injectat in apa!


Pasul 2:
- Comparam masuratorile cu tabelul de mai jos

Tabel 1.2
image
Interpretare:
ROSU - indica o valoare prea mare de CO2, trebuie crescut nivelul pH-ul
VERDE - indica valoarea optima de CO2, recomandata (ASTA NE DORIM SA OBTINEM IN CONDITIILE ACVARIULUI NOSTRU)
ALBASTRU - indica o valoare prea mica de CO2, trebuie scazut nivelul pH-ul

Valorile trecute din casutele din tabel reprezinta PPM (parti per milion). Eu am interpretat astfel:
La o valoare X a pH-ului si o valoare Y a kH-ului avem Z gr/l CO2 sau PPM.


Pasul 3:
Cu valorile masurate pentru pH si kH verificam in tabel care este PPM-ul.
Acum stim unde ne incadram cu primul etalonul 1.
Mai avem nevoie etalonul 2 unde cu sistemul de CO2 PORNIT efectuam aceleasi masuratori (pH si kH)

Exemplul 1 (caz generalizat):
Acest exemplu l-am folosit ca si etalon.

Un acvariu plantat normal (nu foarte plantat si nici lipsit de plante)
Regula spune ca avem nevoie de:
- 10 bule / min pentru 100L apa.

Calcul 1 (cazul meu):
180L => 18 bule / min
60 sec / 18 => 1 bula la fiecare 3.33 secunde

Efectuam masuratorile si notam valorile existente. Prin comparatie cele 2 etaloane ne pot furniza datele necesare ajustarii aditiei de CO2 pentru obtinerea pH-ului recomandat la duritatea kH existenta in apa din bazin.


Exemplul 2 (cazul meu):

Etalon 1 (fara aditie CO2):
pH=8
kH=8
PPM conform tabelului = 2.4 gr/l

Pentru kH-ul din bazinul meu valoarea recomandata a pH-ului trebuie sa fie cuprinsa intre 7.0 si 7.3, adica un PPM de: 24.0, 19.1,m 15.1 sau 12.0.

Evident trebuie sa cresc PPM de la 2.4 existent fara CO2 la o valoare cuprinsa intre 12 si 24 PPM cu ajutorul CO2-ului.

Etalon 2 (cu aditie CO2 de 1 bula la fiecare 3.3 secunde sau 18bule/min):
pH= 7.4
kH= 8
PPM conform tabelului = 9.6 gr/l

Cu regula de 3 simpla se poate determina cu exactitate de cate bule/min avem nevoie
In cazul meu aveamnevoie de 33.75 bule/min adica 1 bula la fiecare 1.77 secunde.

Pentru verificare se pot efectua un al 3-lea rand de masuratori.

Ca si nota de final, nici o "reteta" nu este general valabila, insa cea mai de succes "reteta" este intradevar cea care mentine plantele sanatoase impreuna alaturi de pestii din bazin si asta doar ochiul nostru o poate confirma. Ajustam si iar ajustam pana obtinem ceea ce ne dorim.

Acum ca stim cat CO2 trebuie, ne-a mai ramas o singura intrebare si anume timp timp trebuie sa fertilizam cu CO2/zi. Aici deja intram intr-un alt joc, mult mai amplu din punctul meu de vedere, cu multi factori si pareri pro sau contra.



Ape limpezi si mult succes.


 
Forum Index » Profile for realmode » Messages posted by realmode
Go to:   
Powered by JForum 2.3.4 © 2012 JForum Team • Maintained by Andowson.com