Va salut calduros pe toti. Ma numesc Tudor, sunt din Cluj-Napoca, am 42 de ani, sunt medic. In liceu si studentie am avut cateva acvarii cu volume cuprinse intre 30 si 80 de litri, nimic deosebit: multe plante puse fara simt estetic, se mai dezvoltau, mai se si ofileau (

), multi pesti vivipari (ca orice incepator) cativa tetrazona (pe care am reusit sa-i si inmultesc) si cam atat. Am facut o pauza lunga in acvaristica (deh cariera!) dar pasiunea a ramas. De peste un an ma recreez citind forumuri romanesti si straine (predominant germane) de acvaristica si visez la amenajarea unui acvariu plantat (aquascapingul este in prim plan, pestii si crustaceele vor veni mai tarziu in schema, pentru echilibrul ecologic). Am ajuns la aceste dimensiuni: 120/50/50 cm. Am citit pe forum cam tot ce se poate gasi despre sticla float (alba, optica etc) despre lipirea acvariilor (aici mai am cateva nelamuriri legate de firul de nailon pus pentru distantare sticla, despre scoici, despre barele intaritoare, asta in cazul in care am sa ma hotarasc sa-l lipesc eu :uzi

, despre lumina, filtre, substrat, incalzire si racire apa, incalzire substrat etc. Pentru ca e un un proiect pe termen lung, si mai ales fiindca am descoperit incet-incet neajunsurile (in special legate de lumina, filtrare) ale acvariilor "de-a gata", de firma (chiar daca lipiturile sunt profesioniste) nu ma grabesc sa cumpar un acvariu de firma, cel putin nu unul complet echipat. Sursa de inspiratie este diversa dar in principiu am ales un model de acvariu plantat "amazonian" (pesti de talie mica). Ceva in genul :[/url]http://www.aquaticscapers.com/en/contest-gallery/13?set_volume=standard&detail=60&z=1[/url]. Acum sunt in faza
A: Intentionez sa obtin intai acvariul, apoi sa cumpar echipamentul de iluminare, sa cumpar filtrul si echipamentul CO2, sa aleg cu grija decorul (radacinile, pietrele, substratul), sa concep "hardscape"-ul. Va urma faza
B (plantele ) si