Multumesc frumos um02122, din sfaturile voastre s-a nascut!
Acum am o problema cu no3. Dupa cum spuneam, nu am TDS dar stiu ca acest indicator este cumva proportional cu conductivitatea apei. Am refacut testul de conductivitate comparativ si este de rau: robinet 50K, apa "RO" 70k;la 1 saptamana dupa ce l-am instalat apa RO avea peste 1M resistenta(masurata cu multimetru).
Am desfacut filtrele, cel mecanic si cel cu carbune sunt ok, cel putin apa circula foarte usor.
Diferenta de debit dintre apa RO si apa reziduala este cam egalaacum, teoretic trebuia sa fie o rejectie in raport 1:4.
Sa cumpar alta membrana care este cam 250 RON sau un alt osmozor?
Membrana este made in USA, cel putin asa scrie pe ea.
Nu am TDS-metru, dar acum un an, dupa ce l-am pus in functiune, am masurat comparativ conductivitatea intre apa RO si cea de la robinet, si era de cateva sute de ori diferenta(parca ajungea undeva la 1M cu sondele la 1cm distanta). O sa masor si maine sa vad daca s-a schimbat.
Astazi am masurat no3 din apa de la osmozor: > 30ppm, test salifert;din lateral se vede rosu intens.
Este un osmozor AquaMedic cu trei filtre.
(functioneza de 1 an, cam 30l/saptamana)
Este normal o astfel de concentratie no3?
Am facut cateva modificari in sump:
- skimmerul a fost putin mai inalt,am modificat putin cabinetul.
- ATS-ul repozitionat frontal pentru a face loc skimmer-ului si a avea acces usor la screen.
- am mutat doua pietre din sump in display, inca nu le-am prins.
Au aparut insa o multime de ciupercute, cred ca sunt aiptasia, daca lovesc putin geamul se strang rapid.
O sa incerc sa fac cumva o poza sa se vada, nu am zoom suficient, sa vad cum reusec.
Momentan bricolez la lampa, nu acopera suficient.
NO3 a crescut pe la 50, o sa fac un schimb de apa, am curatat ATS-ul complet de algele rosii si cred ca asa a fost cauza(initial era pe la 10).
Partea buna este ca sub algele rosii au inceput sa apara cele verzi, greu de desprins de pe screen; momentan sunt cateva puncte, sper sa se creasca.
The PCD Series Power Supplies by Mean Well were designed to support the indoor lighting market. The 16W and 25W AC phase-cut dimming LED power supplies are compatible with both leading edge and trailing edge TRIAC dimmers. To conform with global utility inputs, two options are available: 115VAC (90~135VAC) /type A and 230VAC (180~295VAC) /type B. Mean Well's PCD Series is designed with single stage PFC topology to meet the requirements of high power factor (PF?0.9) and EN61000-3-2 Class C (harmonic current) for the lighting industry
Dragos, uita-te la sursa pe care o am eu, este dimabila prin circuitul clasic cu tiristor(intrerupatorul clasic cu dimare).
Sursa mentine curentul constant specificat insa alimenteaza LED-urile in PWM.
Asa este si lamine, multa lumina, sambata o sa pun dimmer-ul.
Am terminat controller-ul LED cu arduino pe placa de test, urmeaza sa fac pcb-ul si instalarea in lampa. Am atasat schema si codul, poate vrea cineva sa se inspire(pcb-ul este doar orientativ). Skimmer-ul este bineinteles la Posta Romana, vechea poveste, trimit instiintarea azi si spun ca trebuia sa te fi dus ieri. Asa ca pana marti tot fara skimmer sunt. Acvariul este ok pana cum, revin cu poze.
Multumesc, atunci il las.
Screen-ul l-am curat saptaman trecuta, acum este acoperit in intregime cu alge rosii, nu mai sunt zone albe. Cele verzi inca nu apar.
Sambata schimb apa din sump si o sa vad mai bine cum arata.
Componente: - arduino micro - modul clock DS1307 (i2c) - 6 push-uri (legate in matrice 2x3) - senzor temperatura: LM50 - display nokia 5110
Afisorul este alimentat direct din 3.3v generat de sursa de pe arduino(tine 150mA, chiar daca in specificatiile lor scrie doar 50); este cu anod comun, asa ca pin-ul LED trebuie dus la masa(cu un tranzistor pentru dimare backlicght). Nivelele logice de 3.3v sunt facute cu un buffer neinversor 4050. 4 PWM-uri din controller utilizate astfel: 1-LED White 1-LED Blue 1-FAN radiatoare 1-backlight
Cele doua coloane ale tastaturii sunt conectate la pini ce suporta intrerupere "pin change", asadar nu se mai interogheaza tastatura decat pe intrerupere. Momentan sunt cu placa de teste, o sa postez toate documentele cand fac si cablajul final(procedeu foto).
Preturile nu sunt tocmai ok, nu am asteptat sa iau de afara: arduino ~100 lei, afisorul 19 lei, senzor temp 12 lei, ceas 60 lei, restul pieselor 40 lei.
Momentan lucrez la controller-ul pentru lampa acvariu:arduino micro, lcd nokia 5110, etc...
Astazi am terminat cu soft-ul, stie cam asa:
- control FAN radiatoare.
- ceas nevolatil
- 7 puncte de control al led-urilor pe axa timpului.
In sump cred ca mai sunt 3 bucati mai mari de piatra, o sa le pun cand vine skimmer-ul, o sa fac putin deranj si nu prea am filtrare acum.
ATS-ul face saptamanal alge, insa doar rosii.
Partea ce mai importanta este ca datorita unor mari domni de aici(mihai si radian), carora le multumesc inca o data, am marit stocul viu cu doi hermiti si mai multi corali (moi). Acum ma documentez si eu sa stiu cum sa-i cresc.
Cum termin cu controller-ul revin cu poze.
Pana vine skimmer-ul as vrea sa ma ocup putin de lumina.
Am o lampa LED "china" cu 24x3w white si 24x3w blue.
Momentan o tin la 10% cateva ore, insa nu prea ma incanta spectrul.
Daca adaug cate 4 led-uri rosii si 4 verzi tot de 3w, credeti ca e ok? A mai folosit cineva la marin combinatii de acest fel?
Am comandat un arduino, senzor de temperatura si modul de timp cu baterie. Vreau sa schimb electronica din lampa, are multe lipsuri.