[Logo www.acvariu.ro]

Acvariu.ro - forum - Cea dintai comunitate a acvaristilor
  [Search] Search   [Recent Topics] Recent Topics   [Hottest Topics] Hottest Topics   [Top Downloads] Top Downloads   [Members] Member Listing   [Groups] acvariu.ro 
[Register] Register / 
[Login] Login 
Pot inlocui sifonarea substratului?  XML
Forum Index » Coltul incepatorului (apa dulce)
Author Message
aLLLx
Membru de baza
[Avatar]

IP:

In primul rand nu dati cu pietre daca spun prostii, sunt INCEPATOR, de aceea am postat aici si nu la HARDWARE. Am un nano de 25 l (deocamdata e la ciclat) si ma gandesc ca atunci cand o sa trebuiasca sa fac sifonarea substratului o sa se goleasca in totalitate pana termin cu toata suprafata daca folosesc un aspirator de substrat din comert, la ce debit are. Daca as combina un filtru de fund (facut dintr-o retea de tuburi legate intre ele) cu filtrul intern prin filtrare inversa (din substrat in masa de apa) pot scapa de dilema in care ma aflu? Am citit ca filtrarea inversa nu e recomandata la acvariile plantate dar daca aranjez straturile ca in figura mai e vreo problema?

http://img259.imageshack.us/img259/2250/frtitlub.png
djphazer
Senior member
[Avatar]

IP:

@aLLLx vezi ca gasesti sifonatoare speciale pentru nano de la JBL. Poti de asemenea sa folosesti aspiratoarele de substrat pe baza de aer (sunt niste tuburi care ridica apa+mizeria cu ajutorul aerului de la o pompa de aer, iar un "sac" retine mizeria, apa fiind introdusa inapoi in acvariu). Se gasesc incepand cu 15-18 lei (chinezesti) pana la 60 lei (sera). De asemenea, daca dispui de niste bani mai gramada asa recomand aspiratorul celor de la EHEIM (230 ron). Reversed undergravel la un plantat chiar nu recomand. Chiar daca nu imprastii substratul efectiv in masa apei, substantele nutritive din el se imprastie cu siguranta si nu vrei sa stii cum pot profita algele

.
[Email] [Yahoo!]
vereb
Senior member
[Avatar]

IP:

Salut