[Logo www.acvariu.ro]

Acvariu.ro - forum - Cea dintai comunitate a acvaristilor
  [Search] Search   [Recent Topics] Recent Topics   [Hottest Topics] Hottest Topics   [Top Downloads] Top Downloads   [Members] Member Listing   [Groups] acvariu.ro 
[Register] Register / 
[Login] Login 
Messages posted by: Masterblaster
Forum Index » Profile for Masterblaster » Messages posted by Masterblaster
Message
Mersi MSI

Cum am spus mai am pana il pornesc minim 6 luni dar deja am invatat mult - carti /youtube/forums plus ce se mai transfera de la apa dulce (am 180L Planted cu aditie de CO2 ).M-am decis pe o parte din echipamente dar e posibil sa-mi schimb opinia pana pornesc reef-ul.
Vreau ceva cat mai sustenabil(inclusiv financiar) , simplu si eficient . Asta la momentul asta inseamna Berlin method cu strat mare de nisip si pesti/crustacee care ajuta ecosistemul. Ma gandesc sa pun 25-30 kg de piatra plus strat nisip (1.5-3 mm reef sand) de 8-10 cm. Toata filtrarea biologica o sa fie in acvariu/refugium.La filtrare mecanica as prefera roller pt ca e eficient si nu necesita mententanta f des( daca reusesc sa l bag in sump-ul Red Sea).Daca nu... nu filter sock, mai bine media tray plina cu perlon. Dupa vine un skimmer bun (si silentios) . O sa incerc sa izolez o mica parte din compartimentul sump ului pt skimmer si sa las restul ca un mare refugium(Red sea are compartimentul care care se poate transforma in 50%-50% refugium- skimmer , eu vreau skimmer mimimum si restul refugium).Initial nu o sa incerc nimic cu dozare automata - o sa merg pe AquaForest ...am auzit o gramada de lucruri bune.

La pompa de retur nu s adeptul bigger is better , incerc sa ajung la un debit real (dupa toate echipamentele adaugate pe linie,depuneri etc ) de 2 x volum acvariu/h (filtrarea biologica o sa se intample in acvariu ). Sicce sau Eheim fac niste pompe f robuste si silentioase de ex. Dar ma mai uit si la DC pumps.

La lumina nu s convins deloc de LED. Nu s convins nici la apa dulce cu toate ca acolo e mult mai simplu cu plantele si avantajele led sunt si mai importante(am led la acvariu curent). De ce nu vreau LED la reef ...pai nu s sigur ca putinele sisteme care au lentile de difuzie vor tine 3-4 ani avand in vedere ca s foarte scumpe. Nici un sistem T5 /Led nu mi se pare ok pentru ca e iar foarte scump.Mi se pare T5 net superior pt corali cu tot cu dezavantajele (caldura , consum , tuburi consumabile la 1 an).Pana acum planul e sa iau un sistem T5 (care e si mult mai ieftin) si sa adaug in mijlocul acvariului cu Kessel 360 sau ceva 360 grade ca sa am efectul ala de shimmer.

Pentru control temperatura (unde o sa am nevoie de chiller vara) ma gandesc sa iau un chiller + incalzitor pe un controller de temperatura . Marturiesc ca inca nu am apucat sa citesc serios de chillere si nu stiu ce dezavantaje si probleme au . De asemenea trebuie sa pastrez un ochii si pe consumul de curent 24/24 overall.. la toate componentele.Pentru ca pornesc la sfarsitul verii chiller-ul nu o sa fie pe lista mea.

La pompe de valuri sunt vandut pe Maxspect Gyre 250 kit- Pompa & Controller dar aproape sigur e nevoie de mai mult (la Peninsula e misto pt ca tubul de retur sump sufla pe lungimea acvariului si nu pe latime).

RODI fara doar si poate dar nu am gasit inca ceva foarte rentabil - https://www.amazon.com/SpectraPure-MaxCap-RO-DI-System/dp/B009XTE14U bun dar f scump

O sa incerc sa limitez consumabilele pe cat posibil- fara carbon , doar t5 , rolele sau perlon si Aqua Forest stuff. Hai si niste reactoare pentru nitrati/fosfati daca e cazul cu bioload.O sa incer f putin schimb de apa sarata ,daca imi iese.
Mersi pentru feedback everyone .

Am mers pe Red Sea Peninsula 500 (non-delux),sa speram ca nu sunt surprize cu livrarea. Reef-ul o sa porneasca mult mai tarziu dar o sa fie timp sa ma documentez cat mai bine apropo de toate aspectele. In felul asta o sa evit o gramada de greseli costisitoare.
Salut ,

Pentru ca imi aduce multa placere hobby-ul asta (pana acum varianta de apa dulce) m-am decis undeva in viitor sa incep un acvariu de apa sarata. Planul in mare e sa incep ciclarea acvariului pe undeva la inceputul lui Septembrie 2019. In felul asta am timp sa invat si sa iau decizii cat mai bune apropo de hardware /setup. Ce doresc sa constuiesc e un acvariu beginner friendly(deci nu tocmai mic) si unde scaleaza bine hardware-ul, care e cat se poate de silentios si cat de cat low maintenance. Doresc sa tin in principal LPS/SPS. Pana acum am considerat ca asta e un acvariu(120x60x60) + custom stand and sump(bean animal , 4+ camere si volum >150L) e alegerea clara.


Toata bune si frumoase dar azi am gasit niste promotii foarte bune la Red Rea Reefers (eu ma uit la Red See Peninsula 500 si Reefer 425 XL ). Cum oferta e valabila numai azi ma gandesc foarte serios sa achizitionez chiar daca acvariul in pornesc tocmai la anul.


Sa recapitulez cam ce vreau :

sistem silentios
stand/acvariu cat mai safe
sump cat mai mare si setup hardware cat mai simplu/reliable/low maintenance - o pompa retur ; un skimmer silent ; un refugium cat mai mare ;reactoare poate doar pt nitrati/fosfati daca sunt probleme aici , ATO + RODI si poate roller + pompa de dozare
pret bun
mentenanta cat mai eficienta


Ce imi recomandati , sa merg pe un Red Sea( Red See Peninsula 500 ori Reefer 425 XL) sau pot sa-mi fac ceva custom(acvariu+stand+ sump) semnificativ mai bun in aceias bani (60-80 mil) ?


Multumesc anticipat pentru orice ajutor
Nevermind , cred ca am rezolvat problema . Era de la bubble counter care in situatia cand nu se aduna presiune (aka furtunul nu e conectat la inline atomizer) mergea perfect dar cand incepea sa creasca presiunea scapa CO2 si astfel micsora presiunea de lucru pentru atomizer care nu mai functiona .

Dici Aluminium Bubble Counter with Check Valve - nu recomand
Salut ,

Am o instalatie CO2 cu tot ce e nevoie - pentru un acvariu de 180L
2 stage CO2 regulator - pana la 3 bari presiune de lucru
solenoid valve
anti return valve
bubble counter
Inline atomizer - UP Aqua Inline Atomizer (are nevoie de presiune de lucru de minim 1.8 bari) - montat la output-ul unui Eheim 350 XP (inainte de incalzitor extern Hydor) ...se termina cu Eheim Install set 2 cu spray bar , evident sub apa

Ca sa monitorizez CO2 am un drop checker cu solutie care devine verde optim la 20 ml/L CO2 in loc de majoritatea, unde e nevoie de 30 ml/L. Sistemul e montat corect (tubul CO2 -> regulator -> solenoid valve - anti retun valve - bubble counter - inline atomizer).

Problema e ca nu-mi ajunge CO2 in acvariu in cantitati mari incat drop checker sa si schimbe culoarea semnificativ.Am verificat sistemul in mai multe puncte , pana la atomizer gazul sigr ajunge in parametri normali. Am incercat sa verifica atomizer-ul pt scapari mari cu sapun..nu pare sa aiba pierderi pe nicaieri . Cu toate astea la output nu se vede nimic ...gen bule f mici si nici drop checker verde dupa cateva ore. E un mister complet pentru mine.Tin regulatorul la o presiune de lucru de 2 bar dar am incercat si cu 2.8 fara diferente. Am deschis f mult needle valve ul - gen 5+ bule pe secunda fara diferente mari. Singurul moment in care am vazut ceva micro bule e cand am redus mult outputul la filtru ehaim de la max (~1000 L/h) la jumate sau mai jos . Chiar si asa, daca atomizerul nu functioneaza nu inteleg unde se duce tot CO2 si presiunea care o genereaza .
Un furtun de 10 m (de la acvariu la baie) + pompa de recirculare + container din plastic de 60L. Cand golesc... pompa e in acvariu , cand umplu pompa e in container.
Salut

In functie de ce vrei sa faci cu acvariul iti putem da sfaturi mai bune. Vrei sa faci un acvariu plantat puternic in care piesa de rezistenta sa fie plantele si/sau peisajul? Ti-ar place idea unui biotop (recreare cat mai realista a unui mediu acvatic - din de exemplu Amazon) ? Iti plac mult o specie de pesti si vrei sa faci un acvariu cat mai dedicat lor ? In functie de buget , timp si preferinte poti sa decizi in ce directie vrei sa mergi. Ca sa-ti dau un exemplu feritlizarea cu CO2(nu vb de fertilizare lichida) are sens doar daca vrei un acvariu plin de plante interesanta -unele care au nevoie de aditie de CO2 ca sa supravietuiasca.

In caz ca nu sti ce vrei sa faci eu iti recomand sa te concentrezi pe un acvariu cu aspect natural plin cu nano pesti .Alta varianta e sa te concentrezi numai pe o specie de pesti (preferabil mica ca dimensiune).Daca esti ambitios poti incerca indian dworf puffer(https://www.seriouslyfish.com/species/carinotetraodon-travancoricus) cu toate ca e cam greu de transportat in perioada asta.

Pentru acvariul tau indiferent de ce alegere faci iti recomand un skimmer Eheim (in felul asta nu o sa ai nevoie de altceva pt oxigenarea apei) plus ca sa ajute la filtrare ori cateva bucati de lava rock ori substrat de lava rock pentru ca are o suprafata destul de mare si o sa suplineasca cu filtrarea biologica. Nu cred ca ai nevoie de alt filtru.

spor
Poate doar un arhitect sau specialist pe rezistenta materialelor poate sa ti spuna daca dulapul e ok pt un acvariu de 54L. Eu acvariu plin de 54L ar trebui sa cantareasca undeva intre 65-75 kg in functie de ce ai in el. Cred ca poti verifica cum se comporta dulapul cu 75 kg pe el , tu cate kg ai ?

Exista stand uri speciale de acvariu tot la Hornbach . astea sunt in magazinul lor online .Sunt destul de simple ca aspect dar isi fac treaba ok . Nu uita sa cumperi si sa pui suport de acvariu (spuma neagra sau cum ii spune) ca sa ajute la distribuirea greutatii cat mai bine pe panoul de sticla de jos .
https://homeaquarium.ro/collections/decoruri/products/roca-vulcanica-galapagos

asta pare cea mai tare si la pret si la aspect daca chiar iti livreaza ceva asemanator
Hornbach ul nu are in oferta online acvariul facut de care iti ziceam , iti sugerez sa alegi un Hornbach din Bucuresti , sa suni si sa ceri cu departamentul Acvaristica dupa care poti intreba daca se poate livra si restul de detalii. Poti folosi bolovani daca vrei , sunt inerti chimic aproape sigur(iti recomand doar sa i speli bine)

Legat de piatra vulcanica gasesti online la magazinele de acvaristica dar atentie ca nu sti exact ce ti vine . Eu de exemplu am primit odata ceva destul de dens sa fie roca vulcanica de calitate.

https://www.aqua-life.ro/accesorii-acvaristica/decoruri-apa-dulce/piatra-aquascaping-lava-rock-maro-roscat-vulcanica-decorare-acvariu-negru-black
https://www.nevertebrate.ro/piatra-aquadeco-lava-premium-neagra-9-14-cm-31860
https://www.rhino.ro/p/decoruri/roca/pietre/piatra-lava-2-gauri-carved-lava-2-hole-pret-pe-buc-1199/

In functie de buget, cat timp vrei sa investesti in chestia asta si cat de departe esti de un LFS(local fish store) iti dau 3 optiuni pentru un acvariu intre 40-60 l .

1. Un acvariu cu aspect natural plantat usor cu plante care cresc incet si foarte rezistente :

Hard
Include nisip > 1 mm , lemn si plante care cresc lent si cu cerinte minime anubias + cripts + 1 indian dworf puffer (https://www.seriouslyfish.com/species/carinotetraodon-travancoricus/) -necesita frozen or live food

Medium
Include nisip > 1 mm , lemn si plante cu cerinte minime (anubis + cripts+Bacopa caroliniana + Hornwort ) + cativa amano shrims + cativa melci nerite + 12-16 pesti de diferite specii care cresc sub 3 cm (Celestichthys margaritatus X 6 ; 4 x Panda Corry (pesti care stau pe substrat-ajung la 5 cm);6x Celestichthys erythromicron )

Easy
Nisip sau pietris sub 8 mm , cateva plante care cresc lent si cu cerinte minime (anubias + cripts) + un betta
Salut ,


Primul sfat e sa folosesti o solutie de tratare a apei (pregatirea apei de la robinet pentru acvariu prin eliminarea unor metale grele si a clorului) . O varianta ok si destul de ieftina e de la JBL si ar trebui sa ti ajunga in jur de un an .
https://www.hornbach.ro/shop/Solutie-acvariu-JBL-Biotopol-250-ml/7225679/produs.html

Fara sa conteze ce vrei sa faci pe termen lung cu acvariul (alti pesti , plante etc) o solutie ok mi se pare un acvariu Eheim de 54L de la Hornbach ( o sa primesti acvariul cu capac care include iluminare , un filtru intern potrivit , un heater si un termomentru precum si ceva mancare sau solutii de tratare a apei) . Cred ca costa undeva in jur de 270 lei toata treaba.

Alegerea pestilor si aspectului acvariului tin numai de tine , mie de exemplu imi plac acvarii cu aspect cat mai natural si cu substrat gros. Cand alegi un peste intereseaza te sa nu fie o specie care creste prea mare pt acvariul in care e , eu de exemplu nu as baga niciodata un peste care creste mai mare de 15% din lungimea acvariului dar e o regula personala .Din cate stiu koi cresc prea mari pentru un acvariu de 50 cm . Iti recomand cu caldura sa te interesezi exact de specia pe care vrei sa o cumperi adica rangeul de temperatura tolerat , dimensiunea maxima , daca e o specie de grup ,duritatea apei ...ph recomandat si asa mai departe.

Iar ca alegere personala iti recomand daca vrei sa pui pietre sa cauti lava rock (piatra vulcanica) ,e foarte usoara si are o suprafata f mare care poate fi colonizata de bacterii.


Hello ,

Sfatul meu apropo de ce ai spus .

Cred ca un surface skimmer e foarte util. Eheim e unul care e aproape industry standard pt apa dulce ,am vazut ca si cei de la greenaqua il folosesc in acvariile ADA.
Legat de curatarea filtrului , atata timp cat ai prefiltru nu e nevoie sa l curati mai devreme de 3-6 luni. Acum depinde cat de des schimbi apa si ce nivel de nitrati ai in acvariu /apa de la robinet. In fuctie de cati bani vrei sa investesti iti recomand sa iei un test de nitrati(NO3) .Nitratii si amoniul/amoniacul de obicei nu sunt o problema daca acvariul e ciclat de ceva vreme si ai capacitate de filtrare in schimb nitratii se pot aduna ...


spor
Salut ,


Sunt curios cati dintre voi cei cu acvariu mare il au din acrilic. Dar sump-ul ?
Pentru cei care au acvariu mare din sticla (peste 300 L) de ce ati ales sa nu mergeti pe acrilic ?


Multumesc anticipat


Am lava rock care are muchii ascutite la compartimentele de aer . Problema e ca pestele avem eruptia aia urata (gen muscatura de pirahnia) pe partea cealalta , nu pe cea cu care sta pe substrat . In poza se vedea numai partea inferioara dar pe partea superioara arata chiar mai urat. Dupa ce s-a vindecat pe partea superioara inca se vedea o urma dar pe partea inferioara nu mai exista inflamatia deloc .
Mersi koala . Cu riscul de niste cheltuieli inutile chiar vreau sa experimentez cu filtrarea anaeroba sa vad ce iese. Nu ma astept sa mi reduca nitratii la 0 si nici nu as lasa sa se intample asta dar daca reusesc sa i mentin la 10-15 cu asa ceva sunt fericit.
Mi se pare ca intr-un acvariu bioload-ul in primul rand e limitat de cantitatea de oxigen , dupa de calitatea filtrarii aeroba si intr un final de nitrati. Cred ca in situatia mea specific am doar potential de probleme pe partea cu nitrati.

O sa continui sa postez aici pe masura ce lucrurile prind contur dar o concluzie nu o sa am mai devreme de minim 2 luni cred. Componentele imi ajung toate in 2 saptamana (daca pompa Sera se poate folosi pt asa ceva).
In mod surprinzator pestisorul si-a revenit singur . Infectia i s-a inchis in 2 zile aproape complet iar din partea dorsala nici nu se mai vede nimic . Mi-ar place sa spun ca am contribuit cu ceva dar nu am facut absolut nimic(nu am de gand sa tratez tot acvariul cu medicamente si nici nu aveam pregatit un acvariu de carantina dar o sa incerc sa pun unul in picioare). Mi-ar place mult sa si inteleg care a fost problema ...
Incerc sa fac un DIY Nitrate Reactor pentru acvariu de apa dulce ,sunt foarte curios daca se pot obtine rezultate dramatice cu reducerea NO3.

Planul e :

4L * Seachem Denitrate https://www.seachem.com/denitrate.php - filter media special pentru filtrare anaeroba - fara oxigen
2 * Sera PrefiX Filter 1.6 L si furtun 16/22 https://www.sera.de/us/product/freshwater-aquarium/prefix-filter/ - pe scurt o canistra de filtru fara pompa interna cu capacitate de 1.6L si conectori in/out 16/22 cu oprire(robinet)
1 Pompa de recirculare ? - o optiune e Sera FP 100 (120L debit la volum maxim - ? la volum minim)

Cum functioneaza filtrarea anaeroba (in care se foloseste oxigenul extras din NO3 aka nitrati) :

Bacteriile care fac 99.99 din filtrarea biologica intr-un acvariu sunt aerobe (consuma direct oxigenul din apa) si transforma amoniacul/amoniul in nitriti dupa care nitriti in nitrati (care sunt si cei mai putini toxici pentru pesti). Nitrati in cantitati mici sunt consumati de plante dar in principal raman in acvariu si sunt eliminati regulat prin schimburile de apa. Nitratii sunt principalul motiv pentru care se schimba o parte din apa acvariului periodic intre un sistem atat de inchis si limitat cum e un acvariu. Exista un mod de a transforma si nitratii in alte substante (care in prezenta oxigenului devin complet inerte pt vietati - aka schimburi de apa la luni de zile si nu saptamani) dar e nevoie de un mediu fara oxigen(anaerob) ...numai atunci bacteriile vor incepe sa foloseasca NO3(nitrati) ca combustibil si altfel il vor consuma si tranforma in alte substante (care in prezenta oxigenului iar se vor transforma in substante complet inerte - nitrogen N de ex)


O solutie la problema asta e un filtru cu media care avantajaza bacteriile anaerobe (Seachem Denitrate) prin care trece un debit foarte mic de apa pe ora , in felul asta oxigenul din apa care ajunge in filtru e consumat in prima parte a mediului de filtrare de catre bacteriile aerobe si in a doua parte (pentru ca nu mai exista oxigen in cantitati mari) nitrati din apa sunt folositi de catre bacteriie anaerobe. Cheia e un debit cat mai mic (sub 1L pe minut) si un mediu de filtrare cat mai mare, altfel apa din filtru nu va apuca sa piarda oxigenul si filtrarea anaeroba nu se va intampla.


In situatia mea vreau sa leg in linie cele doua canistre de filtru pline cu Seachem Denitrate si sa le alimentez continu cu apa din acvariu la un debit foarte mic , preferabil < 1L/minut via o pompa de recirculare.Problema cea mai mare e gasirea unei pompe de circulatie cu debit foarte mic , care e in acelas timp foarte silectioasa . Aici cred ca am nevoie de ajutor cel mai mult .


Specific ca setup ul e un acvariu puternic plantat de 180 L cu aditie de CO2(light ~ 15/20 ml/L) si cu un bioload foarte mare (peste 40 pesti ,20+ snails ; 20-30 amano) . Nitrati sunt undeva intre 20 si 30 ml/L.



Dau 1 mascul/3 femele Melanotaenia boesemani pe 10+ Malaysian trumpet snail (dimensiune mediu sau large)
Am de peste 4 luni 2 Sewellia Lineolata in acvariul de 180 L . Nu am avut nici un fel de probleme cu specia asta ...pana acum.

Parametri acvariului sunt :

Temperatura 24-25
PH 6.8-7.2
Amoniu si Nitriti aproape neexistenti - sub zona green
Nitrati 20-40ml/L in functie de cand se face verificarea in relatie cu schimbul de apa
Acvariu plantat puternic cu substrat > 4 cm ; flow f mare ; lumina puternica si aditie de CO2
Substrat -un tip de pietris mare -5 > mm plus nisip 1-2 mm + Lava rock bucati mari
Nu exista in acvariu pesti agresivi dar bio load ul e foarte mare pt marimea acvariului (20+ meci ; 20+ amano ; 40+ pesti -cei mai mari fiind SAE/Bosemani rainbow)


De 4-6 zile nu am mai exemplarul mai mare de Sewellia Lineolata in prim plan , nu mai venea la mancat etc . Azi in sfarsit l-am vazut in spatele acvariului cu nush cum sa i spun... o infectie cutanata mare si rosie ...ca si cum l-a muscat un pirahnia ... se vede si din spate . Nu am reusit sa fac poza din fata pentru ca am foarte multe plante si s-a pitit dar am reusit sa-i fac poza din spate (partea care sta lipita de geam). Pe hartie parametri acvariului sunt f ok , am un bioload mare dar am si super filtrare plus curent puternic + miscare puternica la suprafata apei pt oxigenarea . Singura problema sunt nitratii dar i-am tinut sub 40 (am teste si verific regulat- acum sunt 25-30 ). Ma gandesc ca poate are vreo boala avand in vedere ca infectia asta nu pare sa fi inceput pe partea dorsala - gen s-a zgaria de lava rock sau era substratul murdar si a facut infectie ...

image


Cu toate ca pestele e inca activ sunt constient ca e aproape sigur mort ... ce ma intereseaza e sa incerc sa aflu care e cauza si daca e vreo boala ... voi ce stiti ?



 
Forum Index » Profile for Masterblaster » Messages posted by Masterblaster
Go to:   
Powered by JForum 2.3.4 © 2012 JForum Team • Maintained by Andowson.com