[Logo www.acvariu.ro]

Acvariu.ro - forum - Cea dintai comunitate a acvaristilor
  [Search] Search   [Recent Topics] Recent Topics   [Hottest Topics] Hottest Topics   [Top Downloads] Top Downloads   [Members] Member Listing   [Groups] acvariu.ro 
[Register] Register / 
[Login] Login 
Messages posted by: Bogdan_Musat
Forum Index » Profile for Bogdan_Musat » Messages posted by Bogdan_Musat
Message
cosmintr wrote:Buna din nou, citind cu atentie celelalte topicuri nu am descoperit daca pe perioada ciclarii se face schimbul de apa saptamanal, asta referitor la acvariul mare pornit. La alt acvariu la cat timp este bine sa schimb 25 la suta din apa, saptamanal chiar daca folosesc solutii de declorinare, aqua balance etc, ar ajunge la 2 saptamani?
Ape limpezi

eu zic ca si in aceste cateva saptamani de inceput (de ciclare a apei) este bine de facut schimbul de apa, dar la o limita mai mica (20%), cel putin teoretic, si in aceasta perioada ai putea avea varfuri de nitrati, pe care nu mai are cine sa-i descompuna (sa nu gresesc cumva: nitratii sint in capatul lantului trofic)
referitor la cat timp este bine sa schimbi 25% din apa (inteleg ca te referi pentru totdeauna, nu doar pentru perioada de ciclare) - raspunsul este: saptamanal, practic, daca vrei sa ajungi un acvarist adevarat, dupa miros, este ca la soferi: schimbi viteza dupa ureche, tu trebuie sa ajungi sa-ti cunosti foarte bine acvariul si sa-ti dai bine seama, dupa miros, daca trebuie schimbat sau nu, asta functie si de: cat de bine merge filtrul (daca are variatii - scade debitul, s-a cam opturat mediul de filtrare), vara stam mai prost cu oxigenarea apei, mai multa caldura ("fierbe" mai mult), de populare (daca s-au adaugat mai multi pesti), de cum lucreaza plantele, si o serie de alti factori. Adica, daca sunt mai multi factori de murdarire a apei => schimburi mai dese, suplimentat sistemul de filtrare/aerare, de evacuare a caldurii etc.
Ideal, este un acvariu cat mai mare raportat la populatie (numar si greutate).
Importata este echilibarea biotopului, adica este gresit a avea un singur fel de plante sau animale, dar pentru asta trebuie multa experienta si, din pacate, cei mai multi invatam din greseli (propriile greseli). Ancistrusii sunt foarte buni, dar nu garantez pentru ei in perioada in care nu s-a ciclat acvariul. Ref. la alge, probabil ca trebuia sa fi mai atent de unde ai cumparat plantele, sa nu fie cu spori de alge, iar la tine in acvariu, un factor favorizant poate fi aerul de la pompa de aer sau cel de la filtru - vezi daca algele sunt concentrate in zonele unde se difuzeaza aer in acvariul tau.
gvs wrote:Salut!
Sunt foarte incepator in acvaristica si am nevoie de ajutor.
Am construit un acvariu de 100 x 25 x 40 cm, din sticla de 6mm,am pus fund dublu,iar lipiturile le-am facut cu silicon de acvariu de la Den Braven.
De 3 saptamani ma chinui,pentru ca este prima oara cand fac asa ceva,am citit pe net tot ce am putut,dar...picura.
Dupa o saptamana am facut proba cu 80 l,si dupa o ora era umed in jur.
Am scos apa,am mai adaugat silicon in interior de jur imprejurul fundului,am lasat inca o saptamana la uscat si...80l,a picurat mult mai putin si mai tarziu.
Am golit,am mai dat un strat si pe laturi,si de jur imprejurul fundului,dupa o saptamana,80l,a trecut aproape o zi pana sa se observe picuratura,de altfel discreta...
De-abia la a treia incercare am observat(nu sunt specialist),ca la 80l,laturile lungi se curbeaza,cam 3-4mm...ar fi dec ajuns sa inceapa sa picure?
Ce ma sfatuiti?Sa fac a patra incercare cu niste ranforsari,pe fund si pe colturi(ma gandesc ca sus ar fi deja inestetic)?
Am citit cate ceva despre ranforsari,dar,eu fiind artist,mi se par teze de doctorat la Politehnica...
Din ce faceti ranforsarile...din sticla,sau altceva.Sa lipesc ranforsarile cu acelas silicon,sau alt fel de adeziv?
Multumesc anticipat pentru raspunsuri.GVS.

Daca zici ca se curbeaza, e cam nasol, sticla cam subtire, trebuia min. 8 mm, pentru ca-i prea lung, ingeneral conteaza adancimea, acolo este presiunea cea maimare, pe muchiile de jos,
Unde se curbeaza? inclusiv si pe muchea de jos, care-i lipita de fund? Pe unde curge? n-ai identificat? poate ti-au scapat bule de aer si este slab sau intrerupt siliconul? daca are defect la lipire este nasol, o sa ai multa muca sa-l desfaci, sa-l cureti o sa muncesti zile ca sa-l cureti, nu prea merita.

Intariturile se fac tot din sticla, niste fasii, intariturile nu sunt pentru etanseitate ci pentru intarire (cum li se si spune),
Faptul ca se curbeaza nu este bine, este alt risc, ti se va sparge
O solutie (o improvizatie) este sa-i faci o priza intre fetele mari, prin lupirea unei bare de sticla (o fasie de 10 mm grosilme si 5 cm latime si lungimea cat latimea acvariului) pe muchiile de sus, perpendiculara pe felele mari si lipita de mijlocul muchiilor de sus (o sa deranjeze capacul) - inainte sa o lipesti stinghia, golesti acvariu, pentru a-si reveni fetele laterale mari / artificiul acesta este utilizat pentru acvariile mari si lungi. Aceasta intaritura va reduce tensiunea pe cele doua fete laterale

Ceea ce se intampla la tine este putin cam ciudat, faptul ca ai folosit sticla cam subtire rezulta o grosime mica a lipiturii (ma refer la latimea fasiei lipiturii si nu la grosimea stratului de silicon, care este de ordinul a 1 mm) la care, daca se mai adauga si scaparea/formarea unor bule de aer => orificii prin care se poate scurge apa.
Insa, flambatul sticlei nu prea ar fi trebuit sa se intample, pentru ca ai o inaltime rezonabila (40 cm) - sa nu ai cumva o sticla mai proasta, cu micro-fisuri care sa-i slabeasca rigiditatea.

Zici ca l-ai lasat o saptamana si dupa aceea l-ai umplut cu apa, este adevarat ca am mai tot citit, inclusiv pe aici, ca multi asteapta sa se usuce siliconul si apoi il umplu, dar cred ca este o gresala, siliconul face priza buna in cateva minute, eu zic ca ar putea fi umplu, fara probleme chiar din a doua zi, eventula treprtat, pana la 1/2 dupa 24 h si 100% dupa 48%. Faptul ca nu este uscat de tot nu este o problema, eu cred ca este bine sa fie pus in sarcina inainte de a se usca definitiv, pentru "a se aseza", stiu asta de la acvariile vechi, lipite cu chit, nu bag mana in foc ca este acelasi lucru si la cele lipite pe silicon, dar eu asa am procedat, l-am incarcat din a doua zi si n-a curs deloc.

In concluzie, treba cu stingia lipita sus si perpendicular este pentru a reduce sarcina pe cele doua mari fete laterale, dar daca ai scurgeri pe la lipituri nu cred ca-l repari nici cu intarituri, nici cu noi randuri de silicon, sansele sunt 50% poate tine dar poate sa-ti faca si surprize in viitor - este neplacut sa pleci cu griji in concediu sau sa ai surprize la-ntoarcere

In plus, este si cam ingust (25cm), la care daca mai adaugi si intarituri ramane foarte putin
petrutz2003 wrote:exista, deci se poate
sunt curios cum se comporta in timp
ma bate gandul sa incerc si eu .. la o scara mai mica .... un nano !

din cate stiu, lemnul trebuie sa "respire", daca este acoperit ermetic, in timp, se distruge, nu stiu exact cum, dar chestia e ca nu te mai poti baza pe el, pierde rezistenta, poate chiar putrezi,
treaba asta o cunosc si constructorii de case, nu acopera ermetic structura de lemn, mai ales ca la case, durata de viata este de ordinul zecilor de ani
la acel acvariu, probabil ca nu ar fi trebuit sa acopere placajele pe toate partile, sa fi lasat macar cate o latura exterioara libera
avand in vedere ca un acvariu il faci pentru mai multi ani, un risc exista
lostboat wrote:... Mi-ar placea un acvariu marin, dar am inteles ca acesta este pentru profesionisti.

pentru inceput nu e cazul, poate mai tarziu, pentru ca e mult mai pretentios

lostboat wrote: Spatiul de care dispun deocamdata are urmatoarele dimensiuni: latime 50cm, adancime 70cm, inaltime 100-150 cm.

presupun ca ai vrut sa scri lungime 100-150 si nu inaltime
spatiul este unul generos - poti face un acvariu mai profi de 300-500 L
adancimea acvariului nu este necoie sa fie de 70, pentru ca este suficient si 50-60 cm, peste 60 cm nu prea mai ajunge suficienta lumina la fund si nu se vor mai dezvolta bine plantele, inaltimea de 70 cm poti s-o iei in calcul pentru a include capacul si eventual loc pentru deschiderea lui si accesul la acvariu, pentru diversele operatiuni periodice de curatare

un acvariu de 3-400 L costa ceva bani, asa ca sa stii de la inceput in ce te bagi, este adevarat ca va merita, va arata deosebit
tot ref. la un acvariu de asemenea dimensiuni trebuie sa ai in vedere si o instalatie de schimb al apei "la picatura", adica trebuie trase 2 furtunele, unul de tur, altul de retur, plus toate cele necesare, pompe, filtre, sisteme de protectie etc. -> va fi mai comod pentru ca scapi de aceasta operatiune


exp wrote:Eu, cand sunt orele de varf ale temperaturii, deschid capacul de la acvariu si il tin cu neoanele stinse....

asta daca esti pe acasa in cursul zilei, eu canicula o indur pe la servici
Andrei Panainte wrote:Cea mai simpla solutie este : iti cumperi un coller de calc , cel mai ieftin 8 lei , eu atat am dat , un transformator 20ron gen alea de tel dar sa fie musai de 12v..., partea proasta e ca trb sa completezi zilnic cu apa.

Nu neaparat, merge si cu out mai mic de 12 v, eu am folosit ce incarcatoare am gasit prin casa, de 7 v si chiar de 5 v si merg, au peste o luna.
Am montat mai multe chiar, 2 pentru evacuat aerul, 1 pentru bagat aer (in coltul opus al capacului) si 1 pentru evacuat aerul cald din zona becurilor, pentru ca si acolo se facea foarte multa caldura (asta pentru ca sa lungesc durata de viata a becurilor.
Mai este necesara o priza programabila, pentru a putea asigura un regim de lucru cu pauze, adica setezi priza cu opriri regulate, pentru racirea incarcatoarelor, de ex. 1 swich - OF, 3 sau 4 ON, si in felul acesta reduci temepratura cu 3-4 grade cel putin.
Ramane inconvenientul cu evaporatul apei, care trebuie completat, dar mai ramane riscul de crestere a duritatii apei, pentru ca se evapora doar apa, nu si calciul sau sarurile - despre acest lucru s-a mai discutat, in acest caz ar trebui completat cu apa de osmoza
haralamb wrote:... apa e la 30* momentan. Noaptea scade pe la un 27-28. Am citit ca neonii rosii o duc bine pe la 23-24*. Imi voi lua un incalzitor pentru asta (sau racitor mai degraba...) dar va intreb cum vor reactiona plantele in cazul asta? Astazi, dupa 8 zile de functionare se simte un miros, cred ca ar fi cazul sa schimb si apa.


incalzitor in nici un caz, doar pentru sezonul rece
cu racitoarele, solutia cea mai simpla este sa faci o instalatie din coolere de PC, altfel, aparatele speciale pentru racit apa la acvarii sunt foarte scumpe, peste 2000 RON
despre temperatura, mai fa un drum la pet-shopul de unde i-ai cumparat si vezi ce temperatura are apa in bazinul in care au stat, de regula, la pet-shopuri pestii se tin la temperaturi de 28*, caz in care nu ai nici o problema
8 zile de cand? daca n-ai facut ciclarea cum trebuie, o sa ai niste pierderi, nu te descuraja, o sa se cicleze pe parcurs, dar cu pierderi in randul pestilor si sa incerci cu schimburi mici si dese
Andrei Panainte wrote:Bine v-am regasit dragi colegi de breasla. Am si eu o mica nedumerire si sper sa obtin cele mai bune sfaturi pentru a face acest stand. Deci acvariu va fi de130x50x50 , aproximativ 325 litri brut de apa , si greutate de circa 400 kg apa+sticla , si sa mai zicem inca vo 60-70 kg ce mai bag eu pe acolo prin el , intrebarea mea e daca voi face standul numai din pal , cu lateralalel duble , cat si blatul de sus dublu , iar pe interior voi baga si cateva corniere de metal. As alege sa fac totul din pal pentru ca imi este mai usor de facut desi pretul ar fi cam la fel si pentru unul cu stand de metal. Si daca totul e sa mearga bine sapt asta ma si apuc de el sa il fac.

prin magazine am vazut acvarii si de 300L pe suporturi numai din par si nici macar dublat, dar eu nu recomand asa ceva
pe langa problema legata de greutatea ce trebuie sa o sustina, mai apare si alta problema legata de picioare: picioarele folsite la mobilier nu prea suporta o asemenea greutate, iar sa pui foarte multe picioare nu prea mai este estetic, alta varianta este sa mergi cu foaia de pal pana jos (fara picioare), ceea ce iar nu prea este bine, pentru ca va avea tendinta sa se umfle, scorojeze iar la acest suport de acvariu nu prea mai ai cum sa mai ulbii la el peste cativa ani, sa zici ca-i mai refaci o laterala ...

Eu unul l-as face din profile, i-as da si cate o diagonala (cum am si vazutla altii) si l-as imbraca in scandura nu in pal (la magazinele de materiale de constructii gasesti scandura foarte buna) pe care o dai cu lac si va arata foarte bine, poti sa-i pui niste fronturi de usi din pal sau MDF, gata rotunjite pe margini (se cumpara la metru liniar si se gasesc pe diferite latimi) - asta depinde de cum vrei sa se asorteze cu restul mobilei

La un suport pentru un acvariu mare ma tot gandesc si eu si cred ca l-as putea face fara suduri, voi taia profilele de asa maniera si voi face imbinarile cu suruburi ingropate, cu coltare, etc.
dj_ando_83 wrote:eu unul te-as sfatui sa nu folosesti lampa de gaz pentru indepartarea siliconului. geamurile care mi-au ramas de la acvariul care l-am desfacut am incercat sa le tai. geam de 10 cu diamant din piata= doar geamuri zgariate. lasate in bataia soarelui vreo 2-3 ore dupa care m-am trezit cu ele croite din cauza temperaturii. daca ai vreo zgarietura pe geamuri s-ar putea sa te trezesti cu ele sparte, iar daca nu se sparg atunci se vor sparge cu timpul.
ps- geamurile care au stat destul de mult timp in soare sunt mult mai casante decat cele care au stat la umbra. ori din cauza temperaturilor la care sunt supuse ori din cauza ultravioletelor, dar as crede ca din cauza temperaturilor.

usa despre care vorbeam ca i-am curatat geamurile de vopsea este chiar usa de la intrare si mai este si orientata spre apus - asa ca a batut-o soarele de cand se stie (60-70 de ani)
asa ca, daca a rezistat o sticla de 3 mm (batuta si de soare 60-70 de ani), ce sa mai zic de o sticla de 10 mm?
important este sa nu tina mult flacara, sa o treaca repede, cat sa se-nmoaie siliconul (asta daca reactioneaza cumva la flacara, poate-i mai rezistent ca vopseaua)
haralamb wrote:Poza cu Grigore:



eu zic, mai bine-l pastrezi pe Grigore (este mai valoros), iar cu neonii te obisnuiesti cu ideea ca sunt pe post de papica si asta e
si-i mai faci rost de 1-2 frati
incearca sa-l hranesti cu granule de caras (sunt niste guguloaie rotunde si caramizii, cam de 4-5 mm), poate nu mai ramane flamand peste noapte

ai si prea putine plante, dar oricum nu au sanse
tidy wrote:Vad ca mi-ati dat diferite sfaturi dar majoritatea dintre ele le-am incercat. Ma refer la strivitul melcilor de sticla acvariului (in fiecare zii trebuia sa introduc mana in acvariu iar asta e cam neplacut pentru pesti, au devenit ff agitati),

cu strivitul era bine ca asigurai o porti de hrana vie pentru ancistrus sau alt amator, iar ca sa nu-i deranjezi pe pesti te limitezi doar la cei care-i vezi ca sunt mai aproape de suprafata, daca nu vrei sa-i mai strivesti ii arunci unde vrei tu, in gradina, la wc ...
faptul ca trebuie sa-i strivesti/arunci nu-i chiar o crima, si gradinarii arunca buruienile,
tidy wrote: micsorarea portiei de hrana ptr pesti am facut-o, defapt niciodata nu le dadeam foarte mult de mancare doar cat sa termine mancarea in 5 min., privind schimbul regulat de apa o fac si pe asta in fiecare sambata cate 20% din cantitatea acvariului ( aprox 25 L apa decantata).

ca o prima logica, melcii sunt inferiori pestilor, ceea ce inseamna ca sunt mai rezistenti, daca vitregesti conditiile o sa sufere fiintele mai complexe

tidy wrote:Cu toate astea tot nu am scapat de ei.

probabil ca ai foarte multi, ceea ce inseamna ca nu scapi de ei asa usor, mai dureaza, probabil ca mai ai icre, din prima generatie, pe frunzele de la plantele pe care le-ai cumparat, probabil ca au mai pus icre si acuma, prin eliminarea fizica a lor (strivit sau aruncati) o sa scapi de ei, dar depinde si de cate icre mai sunt


tidy wrote: Degeaba ii striveam ca dupa 2 zile iar erau vreo 3-4 melci mici pe fiecare buturuga, iar icre nu am observat sa fi depus pe ele.

icrele nu prea le poti vedea, pentru ca sunt transparente, este o colonie gelatinoasa si, doar daca o privesti atent, observi icrele punctiforme
cei pe care zici ca-i vedeai dupa 2 zile, erau si inainte, dar mai mici, uitat-te mai atent sa vezi daca sunt si melci mici, foarte mici - adica abia iesiti din icre

si, cum ti-am mai zis, iti trebuie mai multi sanitari, ancistrus am retinut ca ai doar unul, mai cumpara 2-3,
tarca.paul wrote:ok, merci! alte pareri, din propria voastra experienta?


vezi daca sticla nu are bule de aer, caz in care poti incerca si cu o flacare, dar incerci sa o treci mai repede

eu am curatat vopsea foarte veche de pe geamurile de la o usa (tot foarte veche), geamuri subtiri - de 3 mm, si am folosit o lampa cu flacare de gaz si nu s-au spart geamurile, iar vopseaua se inmuia si putea fi razuita usor
scarabell wrote:
Si daca tot am postat v-as intreba cum as putea sa repar vechiu Aquael Fan 2. Acesta are un fir sectionat (din cele doua ale cablului de alimentare) chiar in locul in care acesta intra in carcasa de plastic. Cred ca era patruns mai demult iar la ultima curatare s-a rupt de tot...Am citit mai devreme pe un forum ca daca incerc sa desfac filtrul (ma refer la partea cu motorasul nu la cea cu buretele) acesta o sa fie kaput! Daca aveti vreo idee despre cum sa-l repar v-as ramane indatorat.
Multumesc anticipat!

o solutie:
incearca sa tai cablul de unde este sectionat si sa-l inlocuiesti cu altul, iar la legatura, pe langa infasurarile cu izolirband, sa-i faci o hidro-izolatie din silicon, de preferat din acela de acvarii si, ca sa nu strici un tub mare, poate gasesti pe undeva un astfel de tub mai mic;
improvizatia aceasta, daca reusesti sa o faci totusi bine, cat de cat, te poate tine mult timp
baj wrote:revin si eu cu o intrebare :
in acvariul de 85 l dupa ultimul reset nu reusesc sa inmultesc physa ,in schimb melanois tuberculata m-au disperat ... stie careva cam unde ar fi problema ?!

ar trebui sa rezolvi cu icrele lor, ca sa opresti ciclul de inmultire, cred ca-ti trebuie mai multi sanitari
cand aveam invazie de melci, am gasit o observat un astfel de loc in care erau depuse icrele lor, initial nu mi-am dat seama ca erau de la melci

incearca totusi sa-i strivesti de geam, nu se zgarie asa de usor
haralamb wrote:Cineva trebuia sa scape de un sanitar si mi l-a pasat. Cand mi l-a dat dimineata am suferit un soc: e urias. Sa tot aiba vreo 10-12cm. Si e si foarte stresat saracu', s-a bagat dupa o pietricica si sta acolo.
Nu e totusi cam mare? Sigur nu e periculos pentru neonii mei?

PS: de priza ma ocup azi - n-am mai vazut, dar sigur ca ma descurc cu gadget-urile ;)

dupa cum zici, se pare ca este un hoplo -
despre neoni ce sa-ti zic, eu am 3 astfel de hoplo si 2 carasi (nu prea mari, mai puiuti) si, in ultima vreme, au cam inceput sa-mi dispara neonii, aveam 11, acuma cu greu mai numar 3-4 si, la fel, mai bagasem si 10-15 guppy, s-au rarit si astia, si nu am gasit nici un peste mort, au disparut pur si siplu
despre hoplo se spune ca este un peste nocturn si, este posibil, ca in timpul noptii, in lipsa de hrana, sa haleasca ce gaseste,
exista o regula: daca un peste incape in gura altui peste, atunci este foarte posibil ca asa sa se si intample
tidy wrote:Bine... dar m-ar interesa ce fel de peste este acest botia... ptr ca nu vreau sa intre in conflict cu celelalte specii care le am in acvariu.

EDIT: si tocmai am citit despre el ca e bine sa fie pastrat in roi. Nu e o problema daca va trai singur din specia sa si impreuna cu alte specii pashnice?

nu te mai complica cu nimic, daca vrei sa scapi de melci, cel mai simplu, incepi sa-i strivesti de geam, unul cate unul, cate 2-3/zi, si o sa vezi ca se bat sanitarii si ancistrusii pe resturile de la melcul strivit, eu asa am scapat, avem peste 20 si intr-o saptamana i-am rezolvat
haralamb wrote:
...Priza asta programabila ramane asa mereu - e pe 24h si apoi o ia de la capat? Atunci sa merem la un brico, ceva.

swich-urile (butonelele acelea multe si negre) de pe marginea cadranului de ceas trebuiesc apasate pentru intervalul in care doresti sa ai lumina, fiecare swich tine in contact priza cca. 15 min => le apesi pe toate pentru un interval de 8-9 ore, de ex.: 8.00 - 17.00
in plus, mai este un buton, in alta parte care este pentru ca priza sa functioneze fien in modul acesta, fie sa ignore swich-urile -deci trebuie si acel buton reglat corespunzator
rectific:
hranitoare automate sa mai discutat aici
haralamb wrote:
.....
1. Acvariul meu are un capac gata facut cu un neon inauntru. Din ce am inteles atat plantele cat si pestii au nevoie pe rand de lumina si intuneric. Asta ce inseamna, ca eu trebuie sa inchid si aprind lumina din cand in cand? Uneori neonul se stinge - e programat sa o faca la anumite intervale de timp? Cand sa stea deschis?
2. As vrea sa iau un device care sa hraneasca animalele automat - recomandati ceva mai bun? Mancarea pe care am cumparat-o e sub forma de foitze fine...
3. Schimbarea apei - partea asta nu stiu daca am inteles-o. Ok, iau furtun, trag apa si azvarl in galeata/chiuveta apoi bag furtunul in robinet si reumplu. Si fac asta cam 10%/saptamana. Am inteles bine? Nu-i pun nicio substanta? Pare usor ciudat sa vii cu un influx de apa in saracii pestisori.
4. Inca nu am folosit device-ul de curatat pietrisul - presimt ca si aici voi avea probleme.
.....

despre lumina: cumperi o priza programabila si o reglezi astfel incat sa lasi neoanele maxim 8-9 ore/zi si in timpul zilei (suplimentar, poti face 2 circuite, alimentate fiecare prin prize programabile, si cu un decalaj de 15 min, pentru a nu aprinde/stinge brusc toata lumina, ci treptat - primul circuit cu o lumina mai slaba, al doile mai puternic)

hranitoare automate - eu mi-am cumparat recent unul de la Sera (137 RON), care este bun - dar cred ca oricare sunt bune, despre hranitoare automate sa mai discutat aici

schimbul de apa: nu pui direct apa de la robinet, pentru ca trebuie declorinata 24-48 ore (daca o pastrezi in bidoane - ce au gura mica - 48h, daca o pastrezi in recipiente ce au o deschidere mai mare - 24h); poti pune si apa direct de la robinet, dar trebuie sa o tratezi cu niste solutii speciale (aici poti cere sfatul unui vanzator de la pet-shop sau de la membrii grupului care le folosesc, eu nu folosesc astfel de solutii, pentru ca las apa ladeclorinat)

eu nu prea ma omor cu aspiratul (daca la asta te referi), pentru ca am acvariul supra-plantat iar cand plimb acel tub pe deasupra substratului deranjez plantele, asa ca aspir apa doar dintr-un singur loc - mizeriile de pe jos dispar singure fiind ciclate prin filtru
florinpintea wrote:Va salut pe toti !
Ma numesc Florin Pintea,am 27 de ani si locuiesc in celebrul cartier bucurestean rahova.

Hai ca suntem vecini - dar daca zici ca stai langa penitenciar, inseamna ca esti mai central.

florinpintea wrote: Am de aproximativ 5 luni un acvariu Aquatlantis de 54 L ... Substratul am uitat cum se numeste.Este de culoare rosiatica si are cam 2-3 mm.Am cumparat de curand si un sistem co2 jbl proflora bio 80 si urmeaza sa iau si pps pro micro si macro.La capitolul plante nu ma pricep,nu le stiu denumirile.

La capitolul pesti e cam problematic...Unii vor spune ca e ciorba,altii ca e suprapopulat.Urmeaza sa mai dau din ei.Sa facem inventarul:

4 black molly
3 xifo
2 Hoplosternum thoracatum
2 ancistrusi sau pleco micuti
2 khuli loach
2 zebre
1 gourami albastru
1 carasel
1 scalar
1 cory albino

Si pe langa pesti am si melci de substrat in jur de 20 si melci pomaceea galbeni destul de multi.
...


evident ca-i cam suprapopulat -> mult amoniac, schimburi de apa mai dese si mai mari, eventual sa le dai mai putina mancare

Hoplo am si eu, dar daca zici ca-i dai n-are rost sa-ti mai spun despre ei

cory sunt mai de grup, adica doar unul singur nu prea merge
gurami mi-am luat si eu, dar mai de curand.
si la xipho e bine sa ai 1 mascul la 2-3 femele
cu ancistrusii tb. sa te lamuresti ca sa nu fie cumva pleco,
pentru ca altfel, vor trebuie sa plece
mszabi wrote:... vreau sa va intreb ca acest lucru inseamna ca acest filtru + pompa este proiectat astfel incat sa functioneze fara incetare 24/24, 7/7 ???

Adica nu trebuie sa ii las o pauza, trebuie sa reziste si gata ?

multumesc,

Nu trebuie sa te mire, principala problema a aparatelor in general, si a celor electrice in special, este riscul de supraincalzire; in cazul filtrului - acest risc nu exista pentru ca se afla scufundat in acvariu - in acest fel fiind rezolvata problema racirii -> deci poti sta linistit din acest punct de vedere. La fel si in cazul pompei de aer, este un aparat prin care circula mult aer -> ocazie cu care i se asigura si racirea. Aceste aparate pot functiona, fara probleme (afara de cazurile cand sunt defecte) 24/24, 7/7, 365/365.
Legat de functionarea acestor aparate, pot apare alte probleme: filtrului ii mai trebuie curatit din cand in cand buretele (aceasta operatiune se impune in momentul in care se observa o diminuare importanta a debitului, de ex.: nu mai pompeaza si aer - in cazul filtrelor care au fi aceasta posibilitate, sau se observa un curent foarte slab in zona orificiului de evacuare a apei) pompele de aer, de regula, sunt cam galagioase, deranjatoare cand se afla chiar in dormitor, produc si vibratii si trepidatii asupra mobilierului pe care se afla - cu riscul de a trepida pana cand cad de pe raftul respectiv - situatie in care este bine sa nu fie puse direct pe raft ci pe o carpa/burete si legate/fixate de ceva rigid/stabil. La pompele de aer este bine ca sa fie puse pe un raft mai sus decat nivelul apei din acvariu si sa aiba supapa de reful (daca nu are se poate cumpara o si monta o astfel de supapa pe furtunul de iesire a aerului) - exista cazuri cand astfel de pompe fie ca au fost asezate mai jos decat nivelul apei din acvariu, fie ca au cazut (datorita trepidatiilor sau alte cause) de pe raft si s-au mai si oprit (pana de curent etc.) si s-a intamplat ca apa din acvariu sa fie sorbita pe furtunul de la pompa si sa inunde incaperea respectiv - asa ca sa ai in vedere si aceste riscuri.
Ceea ce ai spus cu variatia temperaturii apei de la 27 la 22, eu cred ca s-a intamplat intr-una din noptile mai racoroase, probabil ca ai avut si geamul mai larg deschis.
 
Forum Index » Profile for Bogdan_Musat » Messages posted by Bogdan_Musat
Go to:   
Powered by JForum 2.3.4 © 2012 JForum Team • Maintained by Andowson.com