[Logo www.acvariu.ro]

Acvariu.ro - forum - Cea dintai comunitate a acvaristilor
  [Search] Search   [Recent Topics] Recent Topics   [Hottest Topics] Hottest Topics   [Top Downloads] Top Downloads   [Members] Member Listing   [Groups] acvariu.ro 
[Register] Register / 
[Login] Login 
Messages posted by: NightOwner
Forum Index » Profile for NightOwner » Messages posted by NightOwner
Message
Pt cresterea duritatii poti folosi sera mineral salt : http://www.aqua-pets.ro/product_info.php?products_id=890
Daca ai un filtru ciclat de ce l-ai sos din acvariu ?
Daca esti 100% sigur ca e ciclat, curate-l in acvariu chiar daca o sa se tulbure rau apa sau lasa-l sa functioneze in parallel cu celalalt filtru.
Ajuta dar ,nu te astepta la rezultate spectaculoase. Popularea mediilor filtrante e un process de durata care depinde de viteza de reproducere si colonizare a bacteriilor nitrificatoare.
Nu aprinde lumina in acvariu pana nu se cicleaza . Altfel o sa ai explozii de alge verzi, apa laptoasa sau mai rau , amandoua si o sa cauti o lampa UV ca sa scapi.
Pai vorbesc despre faptul ca, inainte de a schimba substratul (nisipul) puteai sa intrebi pe forum si ti s-ar fi spus nu-l schimbi ,la fel ca acum cand intrebi ce sa faci si este prea trziu.
Te cert pt ca-mi pare rau de pastisorii aia, nu o lua personal ca nu am nimic cu tine. Toti am gresit si tot am invatat dar daca tot postezi aici incearca sa inveti din experienta altora, nu mai face alte prostii.

1. Scoate pestii intr-o galeata sau un recipient mai mare daca ai. Asigura-te ca e fff curat si nu are urme de sapun sau detergent.
2. Apa din galeata prepar-o 50% apa de acvariu 50% apa proaspata.
3. Pune in galeata o piatra de aer sau un alt filtru minimal plus un incalzitor.
4. Schimba zilnic apa din galeata in proportie de 30 - 40 %
5. Acopera galeata cu ceva sa nu sara pestii
6. Pune ceva bacterii in acvariu (ce iti permite bugetul)
7. Nu mai face schimburi de apa in acvariu, lasa-l asa 2-3 saptamani si adauga putina mancare in el la 2-3 zile.
8. Dupa 2-3 saptamani , fa un schimb de apa de 20 -30% in acvariu si verifica daca a scazut NO2 si e ok sa introduce pestii
Acum am vazut ca inca esti la varsta la care nu asculti de nimeni pana nu dai singur cu capu .
pacat de pestisori, ei nu au nici o vina pt asta :-(
Incearca sa urmezi exact sfaturile pe care le primesti , nu mai inventa, nu mai pune de la tine si fa exact ce ti se recomanda altfel nu ajungi nicaieri.

Toti te-au sfatuit numai de bine da' tu ai decis ca e mai bine sa schimbi tot substratul , toata apa si toate bacteriile care au populat mediile filtrante cu jertfa stocului anterior de pesti.
Daca nu ai scris si NO2 cu picioarele , la tine in acvariu nu ar trebui sa traiasca nimic NO2 = 2 !! esti sigur ? sau 0,2 ?
Ce teste folosesti ? NO2 =2 nu exista pe scala niciunui test cunoscut de mine.
Mie la NO2 = 0,2 mi s-au curatat toti otto :-(
NH4 l-ai masurat ?
NO3 100 imposibil la NO2 = 2 pt ca nu exista bacterii care sa transforme NO2 in NO3.

Aici e un cerc vicios , cu cat faci mai multe schimburi de apa, cu atat controlezi mai bine NO2 si NO3 dar nu lasi bacteriile sa populeze mediile filtrante.
Sfatul meu este sa scoti pestii intr-o galeata , in galeata poti face schimburi mici de apa zilnic macar pana stabilizezi acvariul.

Pentru grabirea ciclarii, cumpara Prodibio BioDigest , au la Maxipet Militari.
Pana nu stabilizezi filtrul biologic sa ajunga NO2 la 0 maxim 0,05.
Nu te astepta sa se intample peste noapte , dureaza minim 2-3 saptamani in conditii optime.

Dai hrana vie sau congelata ? ( tubi, larve rosii etc ... )
Esti sigur ca nu a murit ceva in acvariu ?
skija wrote:Merci de info , mi-am luat in cele din urma un Eheim Skim 350 , merge bine , "suge" si pe minim foarte bine biofilmul , face un pic de zgomot pe maxim si baga si aer , nu cred ca e nevoie in vreun acvariu sa-l pui la maxim ....

Dar are fantele de absorbtie cam mari , imi este frica sa nu traga crevetii inauntru in el . Aveti careva o poza cu ceva improvizatii facute la sorb sa nu intre crevetii , pesti gen neon in el ?
Daca aveti , va rog o poza daca se poate .

Merci


la mine asa e montatClick pe imagine) image

crevetii intra in el si ies cand vor, nu te speria ca nu se inneaca :-)
skimmerul are in interior un burete care nu lasa nimic sa ajunga la paletele rotorului.
nu e nevoie sa-l protejezi cu nimic.
poti scoate flotorul si sa scoti aerul de sub fante ca sa se scufunde mai mult.
am si 6 endleri (mult mai mici ca guppy) dar nu ai sa vezi vreodata peste sanatos prins in skimmer
Si eu votez tot pt Eheim 350 dupa ce am avut JBL Topclean I , Topclean II .

Eheim 350 e foarte mic , compact usor de intretinut , nu trebuie conectat la un filtru, face fata cu brio la un acvariu de 1000L

ps.
nu am comision de la Eheim
Nu mai folosi magnetul daca ai manado.
Se lipeste de magnet si zgarie geamul.
Eu am ambele, si manual si automatic ( de la Eheim ).
In afara de pret, sunt si multe alte minusuri pentru aspiratorul automat:

- apa ce antreneaza resturile din substrat ramane in acvariu, de aici crestere NO3, PO4 . - nu se intampla cu manual
- resturile de frunze moarte sau bucati de riccia , moss radacini etc ... blocheaza paletele fragile de la sorbul aspiratorului. - nu se intampla cu manual
- retine dejectiile si mizeriile relativ mari, cele foarte mici scapa prin sita si opacizeaza apa. - nu se intampla cu manual
- nu se poate regla debitul asa ca daca ai manado (eu am) il va trage. - la cel manual debitul este reglabil
- forma rotunda si grosolana a sorbului nu permite accesul in zone inguste al acvariului ( intre pietre , intre cioate , in colturi etc ...) - cel de la Serra e triunghiular si mai micut


in concluzie , nu vad nici un avantaj in a-l folosi pe cel electric.
daca e cineva interest de el ... pm.

Am uitat sa spun ca acvariu meu este fff dens plantat ... poate la ciclide sau pesti mai kkciosi sa merite.
Koh-i-Noor wrote:Multumesc de raspunsuri!

Sa ne intelegem, nu am nimic impotriva controllerului JBL, eu tocmai mi-am luat unul, 2nd hand si-s foarte multumit, a mers foarte bine pentru proprietarul anterior, merge foarte bine si la mine.

Stefan, am vazut valva Dennerle, e vreo 15 euro. Pe de alta parte aia JBL e mult mai putin (vreo 20 de lei am impresia). Nu vreau si bun si la 2 lei dar in momentul asta inclin spre asta JBL

Am sa vad, ma hotarasc eu. Ma gandeam ca mai sunt variante in afara de astea 2.


Sigur ca sunt muuulllttteee variante , eu am incercat ff multe dar mi-a permis faptul ca aveam garantie Tu daca-l strici, ramai fara el.
Iti recomand sa mergi din prima pe ceva testat chiar daca e mai scump.
Ori JBL care functioneaza la mine sau Dennerle.

JBL gasesti in Hornbach , m-am lovit de ele saptamana trecuta cand luam mancare.
Da,
Eu am mai schimbat 2 controllere de atunci (toate pe garantie) pt ca se strica imediat electrovalva numai daca transpira furtunul.

Am incercat cred ca 20 de valve de sens si din plastic , si din sticla ... numai porcarii sau nu am avut eu noroc pt ca mi se tot stricau controllerele.
Pana la urma am rupt 40 RON pe o valva de sens de la JBL si de 2 ani nu am mai avut probleme .
Eu ca manager ma simt depasit total de problema.
Cea mai mare performanta a fost 8 luni fara strop de alge... dupa aia a urmat dezastru BBA

Atat de mare a fost "dezastrul" incat aspiraam cu furtunul pietricelele afectate scoteam buturugile si le opaream, apoi le-am dat cu pensula inmuiata in easy carbo si in 2-3 zile erau la fel mai mult si toate plantele erau afectate de BBA .

Vedeam cu ochiul liber cum inflorea BBA .

Vrand sa salvex o blyxa am scos-o asa amarata cum era si am bagat-o in nano plina de BBA .
In 2-3 saptamani s-a curatat de BBA si mai ciudat decat atat, BBA-ul de pe frunze a disparut fara indepartarea frunzelor si fara sa lase gauri sau pete.
Ceea ce ma duce cu gandul ca BBA nu se "hraneste" din planta ci pur si simplu o paraziteaza la fel cum paraziteaza sticla pitrele sau plasticul
Eu ma refer la 2 acvarii identice lumina, fertilizare, live stock , CO2 .

In cel fara plante vor fi explozii de alge.

Vazand postul lui Humbert, am citit cate ceva despre alelopatie si cred ca este cel mai aproape de adevar.
Pacat ca inca nu este inteles fenomenul.
Cine va deslusi misterul va face miliarde din vanzarea algicizilor 100% eficienti si 100% safe pt pesti/nevertebrate si plante
teddy2k wrote:Cauta "THE METHOD OF CONTROLLED IMBALANCES (MCI)"
de Christian Rubilar

Pe scurt, zice cam asa:
Acum cativa ani lucram la o companie care producea fertilizanti de plante pentru acvaristica.
Cand prototipul a fost gata, am pregatit 5 acvarii plantate, puternic luminate si cu aditie de CO2. Am incercat diverse combinatii de supradozaj. Am combinat PO4, KNO3, Fe, etc, incercand sa obtin aparitia algelor
Am descoperit ca exista o legatura intre dezechilibre intre diverse elemente si anumite alge. Am incercat metoda EI sau alte metode de fertilizare si nu am reusit sa scap de alge.
Am descoperit ca daca adaugi NO3 si lasi PO4 sa tinda catre 0 se va dezvolta GSA. In ceste conditii orice alta alga isi opreste dezvoltarea sau moare. Acest procedeu il voi numi protocolul KNO3 si este principala unealta in cadrul metodei MCI

Si mai spune ca daca adaugi fosfat, scapi si de GDA.

Articolul citat de tine se refera la GSA nu GDA.
GSA e cea mai cuminte alga.


Fara sa creez o polemica pe tema asta, la mine in acvariu daca adaug 0.1 ppm de PO4 explodeaza GDA

Si din pacate nu am deloc GSA, probabil inca sunt departe de "echilibru"
De ce in acvariile plantate, no3 poate fi 10-20 si PO4 1-2 cu lumina 1w/l si nu apar alge in timp ce , daca nu ai plante, la aceleasi valori ale macro si lumina ai o orgie de alge ??

Cum impiedica plantele dezvoltarea algelor ... nu pricep.


Am vazut explictii legate de o "competitie" intre alge si plante dar cred ca nu se pune problema unei competitii. Valorile macro,micro si lumina sunt suficiente atat pt plante cat si pt alge.

Cum putem mima artificial actiunea plantelor asupra algelor ?


A reaparut spurcaciunea ...
Am curatat filtrele si miros puternic a mal .
A inceput sa-si faca din nou aparitia intre substrat si geamul din fata.

Mi-am comandat o sticla de Easy Life Blue Exit si incep tratamentul diseara.
O sa postez aici rezultatele
Din experienta mea cu riccia, spun ca:

Daca aveti co2 , nu folositi riccia. Este extrem de invaziva si evadeaza din orice plasa. Fara Co2 este mult mai cuminte, nu creste asa repede si poate fi tunsa la intervale rezonabile de timp.

in orice situatie, va evada din plasa. nu se va fixa niciodata pe cioate , pietre etc ...
Eu am folosit plasa pentru tantari in acvariu cu CO2 si cam in 2-3 luni , dupa ce a crescut superb, a evadat din plasa si nu am mai putut scapa de ea.
Orice bucatica de cativa mm de riccia , se va dezvolta si se va incurca in restul plantelor. Are un comportament de alga si e imposibil de scapat de ea odata introdusa in acvariu.
DanX wrote:Postez tot aici, sa nu mai deschid alt topic: stie cineva de unde pot cumpara cativa ottocinclus, in Bucuresti ?

Ms.fr.

P.S. daca trebuia sa postez neaparat la rubrica de Cumparari, rog un admin sa o mute...

Gasesti in orice Hornbach din Buc, la raionul de acvaristica.
Ai grija ca se hranesc exclusiv cu alge, nu lua mai multi de 5-6 pt acvariul tau, altfel risti sa moara de foame
Pot sa sarbatoresc astazi !
BGA a disparut de tot, nu o mai gasesc nicaieri in acvariu.
Am scos buretii de prefiltrare si nu mai miros a "mal" am desfacut si filtrele ... nimic nimic !

A disparut SUSPECT de repede dupa aditia de 40 ppm NO3 . Nici macar fragmente mici nu mai exista intre substrat si geamul din fata unde ii placea sa-si faca veacul.

Daca mentin NO3 la 40 si PO4 la 0,4 ce surprize mai pot avea in afara de GSA ?
koala wrote:Yeap, marfa!

Ce te faci insa daca se strica termostatul?... probabil ca producatorul a luat in calcul ipoteza (destul de fantezista, daca ma intrebi pe mine) in care se duce pa poola atat pompa de recirculare (canistra) cat si termostatul incalzitorului... altfel, din punct de vedere constructiv, ala e un tub ordinar in care e inserata o rezistenta electrica... nu conteaza cum sta, atata vreme cat apa circula prin el.


Indiferent in ce pozitie sta ... daca se strica termostatul se duce pa poola tot acvariul si iese o ciorbita de peshte cu salata :-)
Sper sa se strice in pozitia OFF .. cand s-o strica
koala wrote:Atata vreme cat canistra aia functioneaza non-stop, nu e nici o problema!
Indicatia cu montajul vertical are la baza urmatorul rationament:

- chiar daca pompa care asigura circulatia apei se opreste, pozitia verticala permite apei se se miste in intregul circuit... datorita diferentei de temperatura (apa calda -> urca, apa rece -> coboara), prin tub va circula in permanenta o cantitate de apa, chiar si in absenta unei pompe dedicate.
- daca montajul este orizontal si pompa de recirculare se opreste, atunci apa (care stagneaza) se supraincalzeste in tubul incalzitorului... saracia aia face POC si e buba mare!


So, putem sa trecem mai departe?


Am si eu am un incalzitor Hydor inline luat tot din HB .
Fara sa-mi dau seama , am oprit filtrul ca sa-l curat si incalzitorul a ramas atarnat de furtun vreo 2 ore.
Nu exista posibilitatea sa se supraincalzeasca pentru ca termostatul este in incalzitor. Chiar daca nu circula apa prin incalzitor, termostatul opreste circuitul cand apa din incalzitor ajunge la temperatura setata.
Eu am constata ca aveam 24 C in acvariu si incalzitorul era setat pe 27 si a stat oprit cat nu a functionat filtrul. Cum a mrepornit filtru a pornit si incalzitorul.

Este un incalzitor deosebit si functioneaza ireprosabil de 1 an la mine intr-un nano de 25 L .
 
Forum Index » Profile for NightOwner » Messages posted by NightOwner
Go to:   
Powered by JForum 2.3.4 © 2012 JForum Team • Maintained by Andowson.com