[Logo www.acvariu.ro]

Acvariu.ro - forum - Cea dintai comunitate a acvaristilor
  [Search] Search   [Recent Topics] Recent Topics   [Hottest Topics] Hottest Topics   [Top Downloads] Top Downloads   [Members] Member Listing   [Groups] acvariu.ro 
[Register] Register / 
[Login] Login 
Messages posted by: NightOwner
Forum Index » Profile for NightOwner » Messages posted by NightOwner
Message
Am schimbat in WK sonda de PH de la JBL.
Sonda veche avea mai bine de 1 an vechime si incepuse sa curga gelul din ea.

Nu ma prea pricep la sonde dar, de unde stiu cand trebuie schimbata sonda si cand nu mai masoara correct ?

Aseara am facut o proba cu sonda noua si sonda veche de pH, dupa ce le-am calibrat pe amandoua.

sonda noua , avea variatii intre 12,9 si 13,3 mV
indica un PH de 6,75
dupa pornirea CO2 , indica scaderea PH-ului la 6,7 in 35-40 min

sonda veche, avea variatii intre 12,1 si 21,6 mV
indica un PH de 6,77
dupa pornirea CO2 , indica scaderea PH-ului la 6,7 dupa 4 minute


care din ele indica correct !? ce inseamna variatia aceea in mV ??
ce sonda de PH mai fiabila imi recomandati ?
nu pot testa o variatie de 0,5 PH cu testele clorimetrice deci, nu stiu ce PH am in acvariu pana nu ma lamuresc ce sonda minte.
am impresia ca sondele astea de la JBL sunt de kkt.

Asa arata montajul sticlutelor pt "dezinsectie" si conectorii de la Gardena luati de la Hornbach .
image

Am montat si valvele de sens de la Tetra.
Din pacate valvele de sens de la JBL nu au mers, sunt FOARTE rigide si e nevoie de presiune mare pentru a impinge lichidul prin ele.
image

Ascuns pompele si sticlutele in masca acvariului:
image

Sacrificat furtunul de IN al filtrului din dreapta, l-am sectionat si am conectat T-urile Aquamedic:
image

Am constatat ca daca trag mai tare de furtun, iese cu usurinta la imbinarile cu T-urile asa ca l-am transformat in furtunul lui Frankenstein:
image

Conectat furtunele de 4 mm la pompele de dozare si in T-urile montate pe IN-ul filtrului din dreapta.
image

O poza de ansamblu unde se vede putin mai bine matzaraia:
image

Cu inima stransa am dat drumul la filtru si am amorsat pompele de dozare cu apa pt a incepe testele.
Spre surprinderea mea totul a mers PERFECT de data asta.
Nu a tras aer fals pe nicaieri , nu a picurat, nu a curs si nu a sarit nici un furtun
image

Dupa ce testele au iesit OK , am pus solutiile in sticlute , am programat pompele din nou si gata !
image

O poza de ansamblu cu toata matzaraia:
image


Concluzia : montajul este SAFE , dozajul PERFECT , filtrul nu trage lichid cand pompele de dozare sunt oprite ( depresiunea e atat de mica inca nu trage nici macar aer fals )


Daca tot am facut munca de pionierat m-am decis sa documentez totul pt posteritate.

Am testat conectarea pompelor de dozare la T-urile Aquamedic montate pe IN-ul filtrului ( T-urile sunt prezentate mai sus)

Concluzii:

Din fericire, reductia T-ului fiind foarte mare de la 16mm la 4m , depresiunea de pe furtun nu se simte deloc si nu influenteaza pompele de dozare si nici cantitatea dozata.
Am testat cu apa asa cu m-a sfatuit Dragos si calitatea dozarii este de 100% testat cu 1 ml si 10 ml de lichid.

Montajul in sine este simplu si m-a scutit de furtunele inestetice atarnate pe acvariu.
Revin cu poze!

Diferenta intre controllerele de pompa de la GHL si GroTech este numarul de pompe ce se pot conecta.
La GHL vad ca se pot conecta 8 , la GroTech 11 .
Probabil de aici si diferenta de pret.
Oricum nu ma vad agatand in viata mea 11 pompe la acvariu.
Eutanasiati-ma daca ajung in halul asta :-)
Multumesc Dragos , m-ai salvat "soft tube fixture for dosing pump" exact asta cautam.

la conectarea pe IN-ul filtrelor sunt 2 aspect de luat in calcul:

1. din cauza depresiunii sa nu traga fertilizantul din sticla chiar si cand pompa de dozare e oprita
2. din cauza depresiunii sa nu bage mai mult fertilizant decat trebuie aunci cand porneste dozatorul

Daca nu a mai testat nimeni asta sa-mi dea un sfat , sacrific eu 1 m de furtun 16/22 :-) pt teste si va tin la current.

Am exagerat eu putin cu pretul , controllerul + 3 pompe costau 1825 RON si mi-a facut discount 180 RON . Am platit in final 1645 RON aprox 370 E .
De restul am luat o sticla de EasyLife K , sticlute pt fertilizanti , valve de sens , conectori , furtun rigid si o tufa de mirophylium (parca)

Probabil ca existau si variante mai ieftine, mai ales daca imi comandam de afara dar cine aducea piese ? cine facea garantia ? .. asa macar m-a asigurat Coralis ca aduc ei si capete de pompa si fac si garantia daca e vre-o problema. Asa ca am mers pe mana lor.

Fara controller cum functioneaza pompele de la GHL ?
In medie, cam cat dureaza un cap de pompa ?
Mi-am luat fittingaraia de la Gardena - Hornbach.
Am gasit de toate , inclusiv robineti, furtun rigid (nu siliconic) , sticlute pt fertilizanti PERFECTE.

O sa merg pe ideea conectarii la IN-ul filtrului daca nu mai sunt si alte pareri.

poze: image

Lucian wrote:Utilizeaza furtune de la filtrele de apa. Sunt rigide si gasesti stuturi/fitinguri rapide...

unde gasesc furtunase din astea si fitingaraia ?
Acvariul e in sufragerie si evident ca nu vreau matze insirate pe acvariu. Trebuie sa fie cat mai esthetic sa nu arate ca un experiment de laborator :-)
Pompele de dozare le Montez sub acvariu.

De asta caut organizator de furtunase sau cum s-o numi piesa ...poate stie cineva.

Sau varianta cu conectarea direct in filtru daca e viabila.
Humbert,
F bine ai intuit temerile mele :-)
Avand in vedere ca "sututurile" vreau sa le montez pe IN-ul de la filtrul extern , acolo nu e presiune pt ca filtrul SUGE deci creeaza depresiune. Mie- frica doar ca forta de SUGERE e asa de mare incat o sa traga aer fals sau o sa traga fertilizantul din sticla fara ca pompele de dozare sa fie pornite.
Filtrele externe sunt 2 buc Eheim 1200 XLT
Am luat 3 valve de sens JBL ca sa le montez pe furtunasele de la pompele de dozare ca sa pot scoate furtunasele fara sa curga apa din furtunul de IN al filtrului.

mai astept sa vad si alte pareri ... sau ceva idei alternative :-)
In Weekendul asta aveam o mancarime de 500 E in buzunarul drept si am trecut pe la Coralis sa alin mancarimea.
M-a scarpinat Alex si am plecat cu o pompa de dozare GroTech
image

Am ajuns acasa si am facut toate testele cu pompele ... sunt EXCELENTE ! , nu imi pare rau ca le-am luat.
Foarte silentioase , calitatea materialelor EXCELENTA , am masurat si calitatea dozajului care este 100% precis de la 1 ml pana la 40 ml (atat am testat) dozeaza absolut perfect fara nici o abatere.
Tot la plusuri mentionez si usurinta programarii pompelor. Le-am setat pe toate in 10 minute fara sa consult manualul sau materiale online.
Singurul minus pe care l-am gasit pana acum este ecranul care nu este luminat si nu vezi nimic pe el la intuneric sub acvariu.

Am cumparat si 3 "stuturi" aquamedic pe care vreau sa le pun pe IN-ul de la filtrul extern.
Stuturile arata asa : image

Vreau sa montez 3 astfel de suture pe IN-ul de la filtrul extern si la ele sa atasez furtunele de la pompele de dozare pentru a nu atarna de acvariu inca 3 furtunase.
Este ok idea mea ?

Daca nu este OK, cum pot organiza furtunasele astfel incat sa nu stea alandala si cum le pot indoi peste buza acvariului fara sa le gatui ?
Un reactor diy din filtru de apa nu este ok.
Am avut un astfel de filtru si problema cu el este ca se acumuleaza gaz .
Dupa ca controllerul taie CO2-ul , gazul acumulat continua sa se dizolve si asa am reusit sa omor 50 de creveti.
Alta problema cu el este mentenanta , e greu de scos de pe circuit si curatat fara sa umplii casa de apa.
A 3-a problema cu el este ca nu face fata la acvariul meu de aprox 1000L .

alte pareri ?
Are cineva reactorul asta ? http://www.joinaqua.com/servlet/the-8/ISTA-External-CO2-Ceramic/Detail

Nu gasesc un review pertinent despre el.
Pana acum am folosit sera flore 500 dar , l-am desfacut ieri si una din elicele reactorului era efectiv topita si fara ea nu mai face fata acvariului.

ce reactor extern imi recomandati ?

am folosit pana acum : Aq Nature Tornado , JBL Taifun , Difuzoare ceramice , Sera Flore 500 .
Furtunele de la filtru sunt 16/22 si e mai greu sa gasesc pe dimensiunea asta.
kazaku wrote:Logic ca puneam fiolele dupa ce schimbam apa. La coralis mi s-a zis ca pt volumul meu de apa sunt necesare 4 fiole, adica o fiola la 60l.



What volume ? What range ? What dosage ?
120 to 1 000 liters Standard 1 vial / 15 days

sursa: http://www.prodibio.com/bacteria-tank-delete-algae-tank-freshwater-marine-aquarium-bilogical-filtration

Problema e ca dupa ce pui fiola nu mai poti schimba apa chiar daca iti creste NO2 si NH4 pt ca o sa arunci bacteriile. Deci planul tau cu schimburi dese de apa nu merge .
repet , scoate pestii !
kazaku wrote:Am luat 4 fiole de Prodibio BioDigest. Astea le bag dupa schimbul de apa? Sau le bag oricand?



1 fiola pe saptamana e suficient la volumul tau de apa.

Dupa ce pui fiola in acvariu nu trebuie sa schimbi apa pt a lasa timp bacteriilor sa formeze colonii.

Ieri ziceai ca "Avand pesti in acvariu, cred ca e mai indicat sa lungesc ciclarea si sa scad riscul de nortalitate. Cel putin asa imi pare mie logic in momentul de fata."

Cel mai indicat era sa faci cum ti-am scris in lista aia numerotata pe pasi.

Acum , daca pui fiole si faci schimburi de apa, le pui degeaba.
kazaku wrote:Tyna, eu sincer nu mai inteleg nimic. Ieri am schimbat 30-40 litri apa inainte sa imi spuneti voi sa nu mai schimb. Dar inainte de a schimba apa am facut testul. Azi cand am repetat testul parametri se modificase in bine. Intrebarea mea pt tine este urmatoarea: Daca acvariul este deciclat si nu ar trebui sa schimb apa, de ce s-au schimbat parametri in bine in doar 24 de ore? Tinand cont ca am si facut un schimb de apa ieri.

Eu unu nu mai inteleg nimic. Sfaturile sunt impartite si imi e greu sa imi dau seama ce sfat trebuie sa urmez. Lucian spune una, tu zici altceva. Sunt in deriva.


Lucian nu a a citit tot topicul, a si spus asta
Parametrii s-au schimbat "in bine" pe moment pt ca ai scazut artificial NH4 si NO2 schimband apa din acvariu LOGIC!
Pe termen scurt e ok abordarea asta si rezolva problema cu NO2 si NH4 , pe termen lung .. nu e ok pt ca lungesti ciclarea.
Faye wrote:Scuze ca ma bag in discutie, sunt incepatoare si as dori sa inteleg logica din spatele afirmatiei "facand schimburi de apa (mici sau mari) intarzii si mai mult ciclarea". Nu se mai inmultesc bacteriile din cauza unui schimb minor de apa? Ca hrana au din belsug, mai mult decat pot consuma, altfel nu se justifica necesitatea schimburilor.

Eu fac schimburi zilnice de 10-15 % intr-un acvariu prospat, de 200l, cu pesti in el, pentru a tine oarecum sub control nivelul amoniacului/nitritilor/nitratilor din apa. Fara aceste schimburi pestii ar fi murit de mult timp, cred eu.




In 2 cuvinte , daca acvariul nu e ciclat , schimband apa arunci parte din bacteriile care inca nu au colonizat mediile de filtrare si plutesc in masa apei, modifici paramterii chimici ai apei afectand dezvoltarea coloniilor , scazi NO2-ul care constituie hrana bacteriilor franand dezvoltarea lor.

Pt explicatii mai ample si mai detaliate citeste ciclul azotului

La tine e ok sa faci schimburi mici si zilnice presupunand ca acvariul e ciclat si nu ai plante. Daca ai plante, arunci fertilizantii la canal si o sa ai carente
off ...
cu tine n-o mai scoate nimeni la capat ...
ti-am scris pe puncte pasii de urmat si cum ar fi cel mai bine sa faci...

evident ca toti te sfatuiesc de bine da credeam ca ai inteles ca facand schimburi de apa (mici sau mari) intarzii si mai mult ciclarea.
Daca mergi la sigur, du-te la Maxipet , daca nu poti incerca si la coralis sau suna-l pe Adrian si intreaba daca-l are 0721 188781
Prodibio BioDigest
Lucian wrote:
Nu mai spuneti sa curete filtrul in acvariu

Si de ce iti trebuie apa dura??? de ce sa mareasca duritatea???


Nu i-am spus sa-l "spele" efectiv ci sa grabeasca putin ciclarea filtrului nou aducand in apa bacteriile din vechiul filtru.
 
Forum Index » Profile for NightOwner » Messages posted by NightOwner
Go to:   
Powered by JForum 2.3.4 © 2012 JForum Team • Maintained by Andowson.com