[Logo www.acvariu.ro]

Acvariu.ro - forum - Cea dintai comunitate a acvaristilor
  [Search] Search   [Recent Topics] Recent Topics   [Hottest Topics] Hottest Topics   [Top Downloads] Top Downloads   [Members] Member Listing   [Groups] acvariu.ro
[Register] Register /
[Login] Login
Acvariu L =150cm; l = 10cm; H =80 cm  XML
Forum Index » Coltul incepatorului (apa dulce)
Author Message
petrutz2003
Senior member
[Avatar]

Joined: 09/10/2007 13:07:59
Messages: 732
Location: Roman / UK
IP:
Offline

In urma cu 12 ani mi-am luat primul acvariu.Avea in jur de 80l si era acceptabil ca dimensiuni.In 2003 i-am facut acvariul "cadou" unui vecin in ideea de a-mi cumpara altul mai mare.Din pacate datorita unor evenimente nu am mai avut ocazia sa-mi achizitionez unul nou.
Acum doresc sa-mi iau unul (eventual sa-l fac) cu urmatoarele dimensiuni L =150cm; l = 10cm; H =80 cm (aproximativ).Ma gandeam ca asa din lipsa spatiului il pot suspenda pe un perete.
Daca e realizabil doresc sa stiu cam ce pesti asi putea tine in acvariul respectiv.Mentionez ca sunt o persoana ce iubeste pestisorii si nu doresc sa-i chinui.
Multumesc
alef0
Member
[Avatar]

Joined: 20/08/2007 09:19:50
Messages: 149
Location: Bucuresti - Mosilor
IP:
Offline

Latimea de 10cm este mult prea mica. Acvariul arata naspa din lipsa de profunzime, nu se poate amenaja, etc.
Inaltimea de 80cm este prea mare. In acvariu se mai si umbla si este dificil la o asa inaltime. Coroborat cu latimea infima devine aproape imposibil de umblat in acvariu.
Ca pesti poate niste neoni sau zebre. Oricum, pesti care sa nu fie nevoiti sa "intoarca din 3 miscari".
[WWW]
angelfish
Senior member
[Avatar]

Joined: 09/10/2007 10:44:34
Messages: 561
Location: Bucuresti/Constanta
IP:
Offline

Orice este realizabil daca ti doresti...dar....
Da ne ceva mai multe relatii despre experienta ta -pesti, plante etc.Mie mi se pare cam mica latimea de 10 cm dar nu imposibila.Cu agatatul in perete este mai complicat sunt totusi 150 kg greutate ceea ce inseamna un sistem de prindere foarte robust.

Cum te ai gandit sa maschezi furtunaraia si cablurile de la aparatura?
Arata naspa sa le lasi la vedere
Ce faci cu lumina? Ai nevoie de min 100w (in cazul in care vrei un acvariu plantat) si la o latime de 10cm nu vad cum se poate
Schimbul saptamanal de apa?E pare aproape de perete si oricat de multa grija ai avea tot se stropeste.

Am vazut cateva expozitii pe afara cu acvarii gen TV LCD dar parerea mea este ca sunt doar pt expozitii .Eu nu asi face asa ceva -prea multa bataie de cap.

Mai gandeste te
[Yahoo!]
petrutz2003
Senior member
[Avatar]

Joined: 09/10/2007 13:07:59
Messages: 732
Location: Roman / UK
IP:
Offline

Pai de acolo m-am inspirat si eu.Am vazut la cineva un acvariu gen monitor LCD si sincer arata foarte bine.In plus, proprietarul respectivului acvariu este un incepator, dar cu toate astea intretinerea acvariului se putea face in mod vizibil normal (exceptand faptul ca erau cam multi pesti in acvariul respectiv)
> [...]
> In ceea ce priveste iluminarea....cea mai buna solutie ar fi 2 neoane lungi de....65W dar sunt si ceva mai subtirele si au 63w.Inca ma mai gandesc la aspectul cu iluminarea
> Plantele ... sa vad cum pot rezolva problema luminei si ...da, ar trebui sa mai scad din inaltinea acvariului.

Ceea ce am scris mai sus e un masterplan , daca e realizabil a-si fi incantat sa-l duc la final.Astept pareri pro si contra pentru ca nu stiu ce sa fac.Multumesc
ZOLA
Member
[Avatar]

Joined: 14/10/2007 00:58:56
Messages: 161
Location: bucuresti/berceni/cultural
IP:
Offline

acvariul pe care l-ai vazut tu sigur nu era incastrat in perete?

oto si crevetii lui
[Email] [WWW] [Yahoo!]
[...]

incearca sa il facide cel putin de 30cm latime.. nu de alta dar o sa te plictisesti ne neoni si tetra si o savrei sa iti iei un scalar sau si mai''rau un discus'' si astia sarmanii nu o sa intoarca in veci in 10... plus ca a inaltimea aia iti trebuie un geam de9/10mm astadaca nu vrei sa iti faci tub cineoscopic din ''plasma'' ta.

oto si crevetii lui
[Email] [WWW] [Yahoo!]
petrutz2003
Senior member
[Avatar]

Joined: 09/10/2007 13:07:59
Messages: 732
Location: Roman / UK
IP:
Offline

alte pareri?
Porcu
Faraonu'
[Avatar]

Joined: 01/03/2002 09:35:00
Messages: 11163
Location: Egiptu' Antic
IP:
Offline

petrutz2003 wrote:alte pareri?
Sa nu-l faci lat de 10 cm.

Poze: smilie ... Poze cu plante
Lofty
De-al casei
[Avatar]
Joined: 08/12/2005 12:32:30
Messages: 1242
Location: Bucuresti
IP:
Offline

Credeam ca te-ai lamurit... dar... la dimensiunile 150x10x80 iti recomand lateralele din geam de 10mm, fata si spatele din geam de 19mm si fundul din doua foi (una de 19 si una de 10) ... (nu cum am vazut scris pe aici... nici de 9mm - nu o sa gasesti nicaieri, nici de 10mm - prea subtire).... am totusi impresia ca o sa ti se faca rau cand o sa vezi costurile... pentru latimea de 10 cm nu te astepta sa-ti recomande cineva vreo planta sau vreun peste... poate doar guppy, intr-un acvariu steril... nu mi se pare o mare realizare....

Daca ai mai citit pe ici pe dincolo, ca tot ai fost de acord ca trebuie sa mai scazi din inaltime, si tinand cont ca...
petrutz2003 wrote:Mentionez ca sunt o persoana ce iubeste pestisorii si nu doresc sa-i chinui.
..., adica latimea de 10 cm iese din discutie, mai ales ca nu poti sa bagi plante acolo, concluzia cam vine de la sine... fa unul "normal"... si sa vezi atunci recomandari si pareri.... pana acum, ti s-a spus, mai in gluma, mai in serios ca "nu tot ce zboara se mananca"... sau "nu tot ce e LCD e si acvariu"...

Daca iti doresti cu adevarat acvariu o sa gasesti un spatiu pentru asta...

Sunt suficiente aceste alte pareri?

Dupla & Dennerle - 360 l si Malawi - 550 l
Alex
Administrator
[Avatar]

Joined: 28/07/2004 22:32:30
Messages: 4189
Location: Bucur-Obor
IP:
Offline

petrutz2003 wrote:Am vazut la cineva un acvariu gen monitor LCD si sincer arata foarte bine.

Acvariul LCD este deja un clasic ...in ultima perioada s-a banalizat...eu ti-as propune mai degraba sa te inspiri dupa ultimele trend-uri.
Acum la moda este acvariul dulap se numeste asa pentru ca are cam aceleasi dimensiuni cu acvariul LCD doar ca un pic inversate: L =80 cm; l = 10cm; H =150.

Neaparat sa nu renunti la latimea de 10 cm...scoala japoneza(dupa cum stim cu toti, un etalon in acvaristica dar si in miniaturizari) a reusit sa faca astfel de acvarii dulap chiar si la latimi mai mici.
Firesc cu cat latimea este mai mica chiar si grosimea sticlei este mai mica ...asa ca o sa te coste si mai putin...deci faci economie.
Cineva care s-a dovedit cel putin la fel de inspirat in descrierea conditiilor constructive ale unui acvariu ne povestea zilele astea despre sticla groasa de 5 mm, cred ca se dovedeste a fi grosimea ideala a sticlei si pentru astfel de acvarii...mai ales ca este o sticla rara(pentru cunoscatori)

Despre pesti ce sa-ti spun...cu siguranta presiunea coloanei de apa de deasupra lor nu este un impediment.
Eu nu ma pricep foarte bine dar precis trebuie sa existe o speecie abisala de apa dulce...nu dezarma din atata..poti sa faci cateva experimente.
O alta regula nescrisa a acvaristicii vis-a-vis de aceste experimentari este ca, musai cand te apuci de tinut pesti sa o faci cu pesti cat mai sensibili...este daca vrei, ca o proba spartana de viata...daca iei un discus si rezista esti cel ma tare daca nu asta este...
Sa nu te puna sa incerci cu guppy...asa pici de fraier.

petrutz2003 wrote:alte pareri?

Asadar pe scurt nu te mai lua dupa astia care vor sa-ti darame visul...sunt toti niste invidiosi, nu-i lasa sa-si mai dea cu parerea si treci la treaba cat mai curand. Te asteptam cu detalii

SPUNE-MI CE "CODOI" AI CA SA-TI SPUN CINE ESTI
danyer
Member

Joined: 11/04/2002 15:58:21
Messages: 124
Location: Bucuresti, Hala Traian
IP:
Offline

Sandu wrote:
[...]

Ce a uitat sa spuna Sandu care, cu toata experienta lui - imi pare rau ca trebuie sa o spun - are si lipsuri, este ca la inaltimea de 150 a acvariului dulap accesul prin partea de sus va fi foarte dificil, (mai sunt doar 1 metru pana la tavanul unui apartament de bloc, iar pozitia aplecat de pe scara cu penseta in mana nu se poate dobandi fara practica si e destul de periculoasa si asa), bref, ideea este sa faci deschiderea de sus in partea de jos a acvariului.

Pare ciudat, dar efectul de capilaritate, daca nu este depasita latimea de 10, garanteaza tinerea apei in acvariu. Oricum, pana nu vezi, nu crezi, asa ca pune si poze.
petrutz2003
Senior member
[Avatar]

Joined: 09/10/2007 13:07:59
Messages: 732
Location: Roman / UK
IP:
Offline

NICI NU STIU CE SA MAI CRED :d:
Alex
Administrator
[Avatar]

Joined: 28/07/2004 22:32:30
Messages: 4189
Location: Bucur-Obor
IP:
Offline

petrutz2003 wrote:NICI NU STIU CE SA MAI CRED :d:

Nici noi despre tine...nu vrei ca sa ne lamurim unii despre altii :-)?... sa treci mai intai pe la rubrica Despre noi...ne mai zici si noua o varsta, un nume, o experienta o alea-alea ca sa stim si noi drept ce sa categorsim intrebarile tale...caterinca sau

Pai bine mai tati, ai 8 replici in care lumea iti spune NU ITI FA ACVARIU LAT DE 10 cm si tu tot mai scrii ca
alte pareri?

Cum sa iti explicam mai clar??? Vrei sa-ti facem schema? Normal ca o dam si noi pe misto...poate iti revii la realitate
Iti spun eu, pe forumul asta nu o sa-ti recomande nimeni latimea unui acvariu de 10 cm nici daca ar fi inalt de 30 dara-mite de 80.
Asa ca las-o balta! PUNCT. Ce ai vazut tu este un cliseu de filme nu o realitate care sa-ti creeze premizele unui biotop artificial satisfacator pentru pesti si plante. Clar?

SPUNE-MI CE "CODOI" AI CA SA-TI SPUN CINE ESTI

Forum Index » Coltul incepatorului (apa dulce)
Go to: