[Logo www.acvariu.ro]

Acvariu.ro - forum - Cea dintai comunitate a acvaristilor
  [Search] Search   [Recent Topics] Recent Topics   [Hottest Topics] Hottest Topics   [Top Downloads] Top Downloads   [Members] Member Listing   [Groups] acvariu.ro 
[Register] Register / 
[Login] Login 
Apa tulbure - de ce?  XML
Forum Index » Apa
Author Message
Mordax
Member
[Avatar]

Joined: 08/10/2004 16:23:29
Messages: 284
Location: Bucuresti
IP:
Offline

Nu sunt chiar incepator, dar ma confrunt cu o problema de incepator (cred).
Am un acvariu de 50 L, rotund (nu sunt un fan al acvariilor mici, rotunde, dar l-am primit cadou si nu pot renunta la el) in care apa este de la o vreme tulbure.

In acvariu, am doar 15 neoni si nimic altceva. Acvariul este bine plantat (un covor des de Echinodorus tenellus si un pui de Echinodorus mai mare in centru).

Schimb apa o data pe saptamana, circa 20%, cu apa care a stat la decantat timp de 1 saptamana. Hranesc pestii de doua ori pe zi, dimineata si seara, cu cantitati infime de mancare (doar sunt neoni!).

Acvariul e iluminat 10 ore pe zi, cu lampa din fabricatie (nu e puternica - cred ca 11 W, dar plantele o duc bine).

Substrat: nisip, turba, nisip, pietris de rau (in ordinea asta).

Acvariul a stat la ciclat 5 saptamani si a fost foarte limpede primele luni.

Cu toate astea, acvariul este tulbure de la o vreme. Am uitat sa mentionez ca filtrarea era facuta de filtrul cu care a venit dotat (un Aquael mic - nu stiu exact debitul). De cand am observat ca e tulbure, am mai adaugat un Aquael micro, cu debit de 250L/h. Nu se vad rezultate semnificative. Ba mai mult, unele frunze de la echinodorusi au inceput sa prinda niste alge filamentoase.

Pestii sunt sanatosi, mananca normal, inoata normal.

Am incercat tratamentul anti-alge clasic:
- oprit lumina
- schimburi de apa dese si mici.

Apa e inca tulbure. Algele nu progreseaza, dar nici nu dispar.

Sfaturi?
Mordax
Member
[Avatar]

Joined: 08/10/2004 16:23:29
Messages: 284
Location: Bucuresti
IP: