MihaiF wrote:De ceva vreme am tot urmarit noile subiecte ce apar aici la incepatori. Nu de altceva , dar sunt si eu incepator

. Ce ma frapeaza este lipsa totala de simt al frumosului la multi dintre colegii care se apuca de acesta pasiune. Este foarte trist sa vezi un acvariu ca cel al colegului cu pesti in el si o singura planta

. BINE ! sunt unii colegi incepatori care pun doua. Nu inteleg de unde dragostea asta de mediu steril , arid , desertic. Probabil ca il avem in sange , ca reminescenta a vremurilor de dinainte in care si oameni trebuia sa traiasca intr-o jungla de beton , iar un parc cu plante copaci si verdeata , sau un spatiu verde bine intretinut in mijlocul orasului parea un obicei occidental periculos.
Scuze pentru poluarea topicului , dar nu m-am putut abtine.
Nu ai poluat topicul. Doar ca problema tine mai mult de educarea "utilizatorului". Da o raita prin Cora, Zoomania sau Animax (prin Hornbach nu am ajuns). O sa vezi "kituri" de acvarii de la 50 la 180 de litri care au in comun urmatoarele:
-filtru minuscul
-plante de plastic
-iluminat mai putin decit slab
-substrat cit mai colorat (evident vopsit cu dracu stie ce)
Am auzit sfaturile pt. unii din ei:
-ia discusi si carasi - in acelasi acvariu
- in 180 de litri ai loc pt. 5 Astronotus Ocelatus
-pui apa, bagi incalzitorul si pui pestii (eventual cu o solutie minune)
-plantele de plastic sint mai bune
Dupa cum vezi pina la sa arate bine e o foarte mare distanta. Dupa cumparatorului o sa ii moara primii pesti intra in panica si face si mai multe greseli. Ba toarna cine stie ce substante sau face tratamente complet aiurea, ba spala tot ce e in bazin si shimba toata apa.