[Logo www.acvariu.ro]

Acvariu.ro - forum - Cea dintai comunitate a acvaristilor
  [Search] Search   [Recent Topics] Recent Topics   [Hottest Topics] Hottest Topics   [Top Downloads] Top Downloads   [Members] Member Listing   [Groups] acvariu.ro 
[Register] Register / 
[Login] Login 
Primul acvariu mare  XML
Forum Index » Coltul incepatorului (apa dulce)
Author Message
Manynu
Junior member

IP:

Buna seara,

Vreau sa incep un proiect serios. Imi doresc un acvariu de dimensiuni cat de cat mari(115Lx55lx60h, dar aceste cifre nu sunt batute in cuie, pot alege orice masuri) insa am nevoie de ceva sfaturi. Nu sunt chiar un incepator, dar nici un profesionist nu sunt, deci accept orice sfat, critici sau sugestii. Primul lucru pe care il doresc la acest acvariu este acela ca pretul final trebuie sa fie cat mai mic(asa am hotarat impreuna cu sotia, stiti cum este, daca ea spune, eu trebuie sa fiu de acord; barbatii insurati vor intelege). Ma gandeam ca la confectionarea acvariului sa folosesc acril, dar stiu ca este greu de gasit cel turnat, este mai scump si nici nu este uniform, motiv pentru care cred ca voi ramane la sticla. Astept ceva sugestii cu privire la dimensiuni(in principal lungime pentru ca trebuie tinut cont de ce lumina voi folosi si inaltime pentru ca va fi un acvariu plantat si influenteaza dezvoltarea plantelor pretentioase la lumina).
De grosimeasticlei nu mai intreb pentru ca am decis sa fie de 12 mm(doar ca sa ma simt eu mai sigur).

Multumesc si sper sa fac o treaba buna cu ajutorul vostru,
Manynu.

P.S. Voi infiinta si un jurnal cand ma voi apuca de treaba.
Lucian
Administrator
[Avatar]

IP:

pai sa incepem cu dimensiunile:
lungimea daca ai spus 115 hai sa fie peste 120 pentru ca tuburile de neon au ~120cm => L=125cm. Daca dimensiunile nu sunt o problema de ce nu il faci de 160cm sau 200cm?
latimea este bine sa fie cat mai mare deoarece din cauza efectelor optice sticla/apa el va parea foarte ingust deci eu recomand 60-65cm