[Logo www.acvariu.ro]

Acvariu.ro - forum - Cea dintai comunitate a acvaristilor
  [Search] Search   [Recent Topics] Recent Topics   [Hottest Topics] Hottest Topics   [Top Downloads] Top Downloads   [Members] Member Listing   [Groups] acvariu.ro 
[Register] Register / 
[Login] Login 
Iluminare home made...idei, solutii,  XML
Forum Index » Coltul incepatorului (apa dulce)
Author Message
Voda
Junior member
[Avatar]
IP:

Buna,
Incep prin a preciza ca sunt incepator si pe acest forum si in acvaristica. Mi-am confection un acvariu din stical home-made, un capac home-made pentru acvariu din lambriu pvc, si acuma am ajuns la o problema cu iluminarea acvariului.
Acvariul este de 54l.
M-am tot uitat pe acest forum despre iluminare, si nu vreau sa intreb despre ce tipuri de neon sa folosesc, si mai degraba niste probleme tehnice, pana la achizitionarea neon-ului propriu-zis.
Pot folosi balastul electronic de la un corp iluminat pentru lampi fluorescente G13, T8, 1x18W??
Dupa un calcul, pentru plante din categoria de incepatori, cu o necesitate de 0,4W/L m-am gandit la 2 buc neon de 18W
Si a doua intrebare: Daca intre neon si apa din acvariu nu am nimic(plexiglass sau sticla) vor fi ceva probleme la instalatia electrica din punctul de vedere al vaporilor de apa? Mentionez ca si soclurile in care intra neonul sunt tot acolo!

Mersi anticipat!
Salut
daniel12
Senior member
[Avatar]

IP:

Eu am socluri normale (fara protectie la umezeala) si capacul la 10cm deasupra acvariului la cel mare. Nu am avut probleme pana acum.

Cat timp nu ai condens nu e problema, dar asta nu tine de acvaristica deci nu pot sa zic cat de sigur este. Sunt totusi 220V

Neonul T8 emite dupa parerea mea o lumina slaba ca intensitate. Regula W/L foloseste-o mai mult orientativ.

Eu la acvariul pentru creveti de 40l am 2X24W T5 la o inaltime de 15cm, tot socluri normale. Daca asta te ajuta cu ceva.

This message was edited 1 time. Last update was at 28/12/2012 23:40:18

Voda
Junior member
[Avatar]
IP: