[Logo www.acvariu.ro]

Acvariu.ro - forum - Cea dintai comunitate a acvaristilor
  [Search] Search   [Recent Topics] Recent Topics   [Hottest Topics] Hottest Topics   [Top Downloads] Top Downloads   [Members] Member Listing   [Groups] acvariu.ro 
[Register] Register / 
[Login] Login 
Messages posted by: marius67
Forum Index » Profile for marius67 » Messages posted by marius67
Message
Multumesc, se poate inchide.
Ultima strigare, pana luni. 0721-236160
Donez doua main de christmas moos si 2 pui de Echinodorus ozelot red in Timisoara
Neonii cardinali in general nu se inmultesc in acvariu.
Si daca pui cory pe linga ei, nici astia, pentru ca neonii le mananca icrele.
Ar mai fi botia striata - nu s-a reusit inmultirea lor in captivitate fara tratamente hormonale.
Iar daca doresti de ex. guppy sau endleri, pui numai masculi.
Iata si expertii de la NASA inspectand spray-barul pe Oportunity. Se observa capatul acestuia intre cele doua panouri galbene deasupra rotilor:

image
Da, ma gandesc sa scot echinodorusii de acolo, cu toate ca in 3D arata mult mai bine decat in poza. Cel putin cei 3 mari o sa plece. Cred ca o sa mut Hottonia in spate (e proaspat tunsa intre tripartita si hemiantus, dar a avut 25 cm acum 1 sapt).

Legat de filtru: Ceea ce nu se vede este activitatea bilologica din background, care produce deseuri, si care tind sa pluteasca pe acolo.
Adica ce nu se vede sunt 5 cory in total, 4 botia striata, 4 otto, 1 beta si (estimativ) 14 creveti Amano din care vad cativa rar de tot, in special noaptea.
Doar cu 901-le singur, exista tot felul de detritus care pluteste in masa apei. Daca-l curat, inclsiv furtunele, este ok, 2-3 saptamani. Apoi fluxul scade si gata.
De cand am adaugat Aquaball-ul ca filtru mecanic e ok. 901 isi face rolul biologic fara probleme, dar mecanic e insuficient.

Ma gandeam sa mai raresc populatia pe acolo. As inlocui neonii cu ceva mai mic (Trigonostigma hengeli), eventual sa scot cory, dar ambii mi-s dragi fiind "cu mine" de pui, de cca 1 an si jumatate. Iar Beta o sa se mute intr-un acvariu separat de 20l unde stau 5 buc mici de T. hengeli momentan.

image

Asta poate ar rezolva problema.
Un update. Din pacate filtrul 901 nu face fata... Asa ca am suplimentat temporar cu un Aquaball 180.

image

Si un detaliu:

image
@koala: Vezi sa iei si un GPS. doua ca nu se stie si te vedem dupa aceea la televizor:
Un tanar entuziast a fost gasit alaturi de un spraybar, dupa ce a supravietuit o luna consumand pesmeti...
Macar ia si ceva artemia cu tine, sa ai de drum. Pelagra si scorbutul e nasoale rau.
Nu inteleg cum puteti sa vorbiti off-topic in halul asta fara a avea toate datele!

@chaseyoung:
- Cat de mare e acvariul?
- Cate bule de CO2 bagi? Ce fertilizare (Macro si Micro)?
- E ciclat acvariul? Fa si tu ceva teste de apa.
- Cati si ce fel de pesti sunt in el?
- Ce substrat ai?
- Ce filtrare ai acolo? Ai Siporax in filtru?
- Ce iluminare are si cate ore pe zi?
- De cate ori si cat dai de mancare pe zi?

Ca dupa aceea o sa apara probleme cu algele, se infunda spraybar-ul si iar o sa fie probleme.
Pot sa-ti spun ca atat crevetii cat si pestii mi-au supravietuit la 1ml H2O2 3% la 1 litru de apa. Si de obicei se pune mai putin (nu si daca gresesti calculul - eu am reusit performanta asta, adica am bagat 150 ml in cca 160 l de apa).
Am cardinali, cory, botia striata, otto, un beta si creveti amano. Si se pare ca am scapat de BBA si GHA.
Poti sa le bagi 1 minut in un pic de apa in cuptorul cu microunde...
Dupa ce se racesc le folosesti.
Sau poti prinde reflectorul de neon cu cleme de fixare pentru tuburi. Il poti ajusta si da jos rapid la nevoie.
Mai degraba alge brune. Sunt lipite pe geam in zona in care bate lumina prin sticla in subtrat, la cca 2 cm de suprafata substratului.
Iar la nivelul substratului alb, acolo sunt verzi.
Am tot avut, si stau acolo cuminti dat fiind ca nu ajung nimeni la ele si nici nu deranjeaza pe nimeni
Ni jungla..

image
Pai in cazul asta, daca pornesti cu 100g bicarbonat si 230g de acid citric, ajungi la 4,4 atm CO2. Dat fiind ca nu scoti aerul o sa ai 5.4 atm in tub (4.4 rel).
Si o sa scoti 21.4l de amestec 6:1 CO2/aer pana cand cobori la 1 atm peste presiunea atmosferica.

Daca pleci cu 200g bicarbonat si 460g acid citric ajungi la 9.8 atm in tub care iti da 46.8 l (in amestec 12:1 cu aer).
Ca si termen de comparatie, o butelie cu CO2 lichefiat de 2 kg da 1000 litri de bioxid...

Eu personal nu m-as risca la mai mult, un factor de siguranta de 2 m-i se pare decent (daca afirmatia ca acel tub rezista la 20 atm este corecta).
Hai sa facem un calcul...

C6H8O7 + NaHCO3 -> H2O + CO2 + NaC6H7O7

Daca luam masa molara: 192 g acid citric + 84 g bicarbonat dau 44 g bioxid de carbon.
Deci 100 g de bicarbonat dau 52 g bioxid de carbon.
Densitatea bioxidului la 1 atmosfera si 0 grade celsius este de 1.977 g/l.
Adica din 100 de grame de bicarbonat se genereaza 26.4 litri de bioxid de carbon (la 1 atm).
Daca tii gazul asta intr-un volum limitat, presiunea creste proportional cu densitatea (il consideram gaz ideal, abaterea este minima).
Sa presupunem ca totul sta intr-un recipient de 3 litri. Rezulta o presiune absoluta de 8.8 atmosfere, adica 7.8 atmosfere masurate de manometrul tubului.
Daca recipientul are 2 litri, ajungem pe la 13.2 atmosfere presiune absoluta, adica 12.2 atm care apasa pe peretele tubului.

Din acest recipient poti extrage cca 20 litri de bioxid (premiza este ca-l scoti pina cand in tub ai 1 atm. relativa). Adica 40g.

Sa zicem ca 20 bule fac 1 ml (as putea gresi aici...).
Asta inseamna ca un plin de asta da 400 000 de bule. La 1 bula/sec iti va tine 111 ore, adica vre-o 10 zile la 12 ore de administrare de bioxid/zi.
Si ai neaparata nevoie de reductor si regulator.

Sincer nu merita si nu m-as hazarda...

Pai am inceput un pic experimentarile. Toate pe un mic acvariu de 3 litri si nici ala plin.

Experiment 1: Am incercat sa cresc fontinalis antipiretica cu iluminare LED cu lumina rece, 3W (6 x 0.5W), din pacate nu zice exact temperatura de culoare, dar este cel putin 7000K. De fapt am avat niste varfuri viabile de la un moss decedat si am incercat sa le revigorez. A mers incetisor, cu aspect normal. Dupa 3-4 saptamani in care s-au lungit de la cca 1 cm la 3 cm le-am mutat intr-un acvariu iluminat fluorescent la 0.5W/l 6500K, unde au crescut evident mai incet, insa cu o culoare verde mai inchisa.

Experiment 2: Java moss cu 4 barete de 0.7W Warm White (3000K) plus 3 barete de 0.7W Cold White (7000K) - total 4.9W. A crescut destul de rapid pentru moss, dar mai palid, lung si subtire - probabil lipsa de rosu isi spune cuvantul, plus cresterea fortata de nivelul mare de lumina - peste 2W/l.

Urmeaza sa iau o banda RGB sa refac experimentul 2 in conditii similare (adica tot pe la 5W si tot cu java moss) si sa vad comparativ rezultatele. Sau si mai bine, in paralel 2 bazine.
Din pacate toate astea dureaza.

Am gasit si parametrii de culoare la SMD 5050...

5050-RGB multi-colored SMD LED. 625nm/520nm/465nm wavelength, up to 2,150mcd. 120 degree viewing angle.
http://www.superbrightleds.com/pdfs/5050-RGB.pdf

Iata si diagramele spectrale la un LED similar (varianta ne-SMD - ala SMD nu are diagrama):
image
image
image

Adica rosul e o idee prea jos, iar albastru un pic prea sus...
Acum dat fiind faptul ca emisia nu e strict monocroma, oricum iese mai bine ca un LED alb, care nu are rosu deloc:
image



Revin cu insistenta dat fiind ca ma "mananca" subiectul - multumesc pentru deschiderea lui.
Am facut niste socoteli privind folosirea benzilor LED RGB in scop acvaristic...

Ma refer la varianta de benzi SMD 5050, 60 LED/m.
Astea dau 14.4W/m, la un randament de 100lm/W (adica peste un tub fluorescent HO de calitate care merge pe undeva pe la 50 lm/W. chiar mai putin).
La 5 benzi de 1m rezulta un flux luminos de 7200 lm pentru un consum de 72W, aproximativ la fel cu 4 tuburi T5/39 W
Avantajul ar fi insa realizarea oricarei combinatii de culoare (evident doar subiectiv, fiind doar 3 compunente, un rosu pe la 640 nm, un verde - nu mai tin minte unde - si un albastru pe la 470 nm).
Din pacate este insa dispersat la 120 grade (reflectoare adecvate ???).
Oricum randamentul LED-urilor mici este mai bun fata de cele de putere, iar cele de putere uzuale nu au componenta rosie ci doar galben (cele reci) sau portocaliu (cele calde) plus albastru.
Ca si pret sunt undeva la 31-38 RON/metru.

Poate ar trebui investigata un pic si varianta asta.

Marius.

LE: revin cu o nelamurire: nu stiu daca cei 100 lm/W se refera la LED-ul gol sau la banda cu rezistente. Pentru ca acolo o parte din putere se disipa pe rezistenta de limitare, 1 la fiecare 5 LED-uri. Teoretic exista LED-uri de putere mica care ajung peste 120 lm/W si ar fi fezabil ca banda sa aibe 100 lm/W, insa nu sunt convins ca sunt neaparat LED-uri "de top".


Toate radiatoarele alea sunt perfect plane (pe fata de jos pe poza) , fiind gandite pentru a monta pe ele electronica de putere (tranzistoare, triace, diode etc.). Altfel nu se poate asigura un contact termic adecvat.
Si nu strica un pic de pasta termoconductoare la montarea modulelor LED (se gaseste pentru procesoare pe la magazinele de tehnica de calcul).
 
Forum Index » Profile for marius67 » Messages posted by marius67
Go to:   
Powered by JForum 2.3.4 © 2012 JForum Team • Maintained by Andowson.com