[Logo www.acvariu.ro]

Acvariu.ro - forum - Cea dintai comunitate a acvaristilor
  [Search] Search   [Recent Topics] Recent Topics   [Hottest Topics] Hottest Topics   [Top Downloads] Top Downloads   [Members] Member Listing   [Groups] acvariu.ro 
[Register] Register / 
[Login] Login 
Messages posted by: eugenstanga
Forum Index » Profile for eugenstanga » Messages posted by eugenstanga
Message
si eu iti recomand polistiren expandat (dintrala alb cu bilute)...si atata timp cat padul/polistirenul preia din deformatiile suportului nu ai de ce sa iti faci grija..spor
poza prezinta varianta I (dintre cele prezentate de mine anterior)
Troponel:
Deci din ce s-a discutat sunt viabile ambele variante...eu inca nu ma pot pronunta 100% pana nu ajunge aso-ul si fac mai mute teste.
Sau daca mai vrei sa investesti ..nu foarte mult... electrovalva normal inchisa innainte de sistemul de osmoza cu un senzor magnetic cuplat la un releu.
Dar cel si cel mai sigur montat un pre-plin + metoda "supravecherea"
Spor si sa ne spui o parere cu ce ai reusit sa faci.
Lucian ai dreptate si multumesc pentru explicatii, eu chiar nu m-am gandit la exemplul presiunilor in cazul restrictorului.
Din acest punct pot sa deduc ca in cazul celei dea doua variante prezentate de mine mai sus...chiar daca se inchide sistemul...si este presiune in el, chiar si in membrana, nu apare riscul deteriorarii ei. Deasemeni cu sistem by-pass si robinet la restrictor se poate "spala" si ramura comandata al ASO-ului. Deci cele doua argumente contra de la varianta a doua pica.

Multumesc incaodata si o duminica cat mai placuta.
Eugen
sau o varianta ieftina cu releu si senzor magnetic....in cazul nostru in loc sa alimenteze pompa, punem electrovalva innainte de sistemul RO
releul http://www.aliexpress.com/item/1PC-220-240V-AC-Coil-DPDT-Power-Relay-MY2NJ-8Pin-5A-With-PYF08A-Socket-Base-90014176/32285588403.html


ideia cu pre-plin este ca o completare sa nu innundam parchetul (in cazul meu), dar sistemul RO va functiona in continuare si pierderile de apa de la retea sunt contorizate

Intrebare: a folosit cineva sistemul de mai jos pe apa RO? el functioneaza pe baza conductibilitatii electrice a apei...apa RO/purificata... nu cumva are conductibilitate electrica f. scazuta din cauza demineralizarii ei?
image
Buna,

I. Innainte de toate vreau sa fac inteles ce e cu cele cele doua iesiri de apa de dupa o membrana de osmoza inversa (Reverse Osmosis sau pe scurt RO) dintr-o capsula.
image
image
image
Pe o parte a cartusului este intrarea apei in membrana RO, iar de partea cealalta parte a capsulei sunt cele doua iesiri:
- cea din mijloc este cea prin care iese apa purificata ("demineralizata" / "distilata" / "RO water" / "Clean Water")
- si cea excentrica/laterala prin care iese apa reziduala (apa "concentrata" din punct de vedere al mineralelor si multe altele) (Dirty / Concentratate / Reject / Drain / Waste Water) care duce la canalizare.

Sistemul este astfel conceput pentru a prelungi viata membranei RO. Daca mineralele si alte reziduri nu ar fi eliminate din membrana, atunci membrana s-ar colmata foarte repede si implicit sistemul RO ar deveni neutilizabil dupa o viata foarte scurta de folosinta.

De precizat ca apa intr-un sistem RO este la o presiune ridicata, o presiune care este putin mai mica fata de presiunea de alimentare (presiunea apei de la retea) a intreg sistemului. Apa de retea are presiunea undeva intre 2 si 5 bari.
Iar presiunile de iesire din sistemul RO, inclusiv cea de pe traseul de apa purificata cat si cea de apa reziduala, sunt presiuni cu mult mai mici fata de cea de la retea. Se deduce dupa debitele mici de iesire a apei.

--------------------------------------------------------------------------------------------------
II. Legat de Automatic Shut Off Valve (pe scurt ASO), exact cum a zis Lucian: "O ramura este cea de comanda care daca are/nu are presiune inchide/deschide ramura controlata... "
In imaginea de mai jos: ramura de sus este cea care comanda si cea de jos este ramura controlata/comandata.
In momentul cand presiunea pe ramura de comanda (cea de sus) creste, apa "apasa" pe piston, implicit si pe supapa "B" de pe ramura comandata (cea de jos), pana cand se va inchide complet.
image

--------------------------------------------------------------------------------------------------
III. Variante de utilizare ASO-ului:
----------------------------------
1. ASO e folosit inainte de membrana RO dupa prefiltrare (in momentul cand devine activ ASO-ul opreste apa innainte de a intra in membrana RO)
image
Ramura de comada: la iesirea cu apa RO, capat linie plutitor (in cazul figurei de mai sus este ramura de jos - pressure switch).
Ramura controlata: la iesirea din pre-filtrare - la intrarea in membrana RO (in cazul figurei de mai sus este ramura de sus).
Astfel, atunci cand plutitorul se ridica si inchide valva lui, presiunea apei pe ramura de comanda creste pana cand ajunge indeajus de ridicata incat sa inchida ramura comandata, ramura care alimenteaza membrana RO.

Ca si argument PRO pentru ceasta varianta: din ce am citit pe net si cred si eu (inca nu am folosit acest ASO, urmeaza de curand sa ajunga ASO-ul) - acesta varianta este cea recomandata, deoarece pe perioada de nefolosinta se va mentine o presiune mica in membrana RO.

Ca un minus (argument CONTRA) la acesta varianta, apa care trece prin ramura de control este doar pre-filtrata, dar cu o mare incarcare mineralogica (duritate ridicata), astfel in timp pot apare depuneri care sa blocheze ASO-ul facandul nefunctional. De asta in unul din filmule prezentate de mine in postul anterior, aceaste ASO-uri sunt concepute pentru a li se putea face mentenanta periodica de curatire prin demontarea capacului (gasisem undeva pe net ca la o anumita perioada de timp trebuie desfacute si curatate de depuneri).
In aceasta varianta, la ASO-uri cu depuneri de piatra/minerale, uzate sau de slaba calitate, fiind diferenta mare de presiune intre cele doua ramuri, daca pe traseul de comanda presiunea nu creste indeajus de mult, incat sa inchida sistemul pe ramura controlata (traseu cu presiune ridicata), ASO-ul devine inoperabil, chiar daca valva de la plutitor inchide traseul de evacuare al apei RO.

----------------------------------
2. ASO e folosit dupa membrana RO (opreste apa la iesire din sistemul RO)
image
Ramura de comada: la iesirea apa RO, capat linie plutitor (in cazul figurei de mai sus este ramura de jos - pressure switch)
Ramura controlata: la iesirea cu apa reziduala (drain/waste) (in cazul figurei de mai sus este ramura de sus).
In aceasta varianta pe ambere ramuri este o presiune a apei cu mult mai mica fata de presiunea apei innaitne de intrarea in capsula cu membrana RO.
Astfel atunci cand presiunea pe ramura de comanda este indeajus de ridicata, se inchide ramura comandata, ramura care inchide si iesirea de apa reziduala de dupa membrana RO.
In momentul in care ASO-ul devine activ, practic ambele iesiri de dupa membrana RO sunt inchise, moment in care creste presiunea in capsula si in membrana pana cand se echilibreaza presiunea de ambele parti ale membranei. Numai in acest moment se opreste tot sistemul, cu mentiunea ca pe ambele parti ale membranei presiunea este ridicata.

Argumente PRO: fiind pe ambele ramuri are ASO-ului presiune mica, presiuni apropiate, ii este cu mult mai usor ASO-ului sa se "activeze", astfel sa se inchida si ramura de apa reziduala.
Argumente CONTRA: 1. se mentine presiunea ridicata in sistem ambele parti ale membranei, ducand in scurt timp la deteriorarea ei, se stie ca membrana RO este piesa cea mai costisitoare dintr-un sistem de filtrare RO.
2. pe ramura comandata apa reziduala avand o incarcatura mineralogica ridicata duce la aparitia foarte repede depunerilor de piatra/minerale, blocand ASO-ul, facand astfel nefunctional.

..................................

Astfel Laurentiu poti trage concluzii si singur de ce in prima varianta care nu iti functiona ASO-ul (ma gandesc poate nu ai montat cum trebuie, sau poate plutitorul nu functioneaza, nu inchide complet, sau ai incurcat cele doua ramuri.... eu zic sa mai faci incercari).
Dar si eu in continuare recomand sa supraveghem sistemul pe perioada utilizarii.
Daca am fost neclar undeva sau am gresit cumva va rog sa ma corectati ...nu este nici o problema.
a folosit cineva si alternativa asta? vezi linkurile da mai jos.
links:
https://www.freshwatersystems.com/p-3744-flowmatic-s3000h-automatic-shut-off-valve-4-way-14-qc.aspx
image
http://www.ebay.com/itm/Auto-Shut-Off-Valve-Quick-Connect-Fittings-for-RO-Reverse-Osmosis-Water-System-/110773817830
image

tutorial instalare


principiu de functionare


Daca am inteles eu (si sper sa nu gresesc): in momentul cand se blocheaza piesa "Automatic Shut Off" (ASO) pe ramura de dupa membrana RO..atunci se blocheaza ramura dinnaintea membranei RO..astfel nu se mai egalizeaza presiunea intre cele doua fete ale membranei RO ...deci cei ce folosesc/ vor sa foloseasca acea valva cu plutitor...nu mai este riscul sa defecteze sistemul RO..

La sistemul meu RO...am montat si eu acel plutitor la rezervorul de stocare....dar pana acum am avut grija si ca acel plutitor sa nu intre in functiune.

Astept si alte pareri pro/contra...multumesc
imi place aranjamentul...ramane sa vina "apa neagra"...;)
Vand pachet Acvariu + Incalzitor substrat DENNERLE ThermoTronic 20W + Stand (gri deschis - gen ADA).

Pret 450lei (nu include transport).
Preferabil in Iasi.

1. Acvariu 180l (120lei):
- dimensiuni 100Lx45lx40h cm
- cu sticla float 8mm grosime cantuita MCM, fara intarituri
- sticla nu prezinta deloc zgarieturi
- este lipit estetic cu silicon negru Dow Corning 881, lipit in octombrie-noiembrie 2014, dar a stat plin cu apa doar 8 luni de zile
- are spatele colantat cu negru
- pe fundul acvariului are deja lipite cu silicon suporti din sticla fixi pentru incazitorul de substrat
- acvariul are o gaura fi25 pe mijloc-jos pe sticla din spate si montat sistem cu teava si fitunguri pp pentru inflow (pe partea dreapta a acvariului).

2. DENNERLE ThermoTronic 20W (130lei):
- folosit 4 luni de zile
- include alimentatorul de 12VDC
- recomandat acvariilor de 120-200 l
- lungime cablu activ (zona de incalzire) 4,9m
- lungime cablu pasiv (zona neincalzita) 2,0m (la fiecare capat)
- lungime cablu alimentator-priza 2,0m.

3. Stand pal 18mm culoare gri deschis gen ADA (200lei):
- facut in aprilie 2015
- spatele placat tot cu pal de 18mm (ptr rigidizare/stabilitate stand) prevazut cu gauri pentru furtune
- usile sunt cantuite cu abs de 2mm, restul placilor cu abs de 0,4mm
- cu 6 picioare reglabile de 5cm:
image
- standul e foarte rezistent si stabil - a tinut practic greutatea acvariului (sticla+apa) si a celor aprox. 45litri de volcanit (aprox.80kg)
- aspect 9/10.

+Bonus: pad din polistiren + bacheta pvc colantata cu negru pentru mascarea padului pe laturile din fata si laterale
Mai jos aveti poze facute cu telefonul (deci scuze ptr calitatea pozelor)

image
image
image
image
image
image
image
image
image



Propun si eu o varianta (am folosit ptr acvariul de 500litri care l-am avut un sump ceva asemanator)

image
Spor,
Eugen

le: eu consider ca la un sump cu cat traseul prin care trece apa este mai lung cu atat creste randamentul lui.
brava anca...intrebare: sticla e float standard? sau ai si diamant?
intradevar DC881 e mai vascos fata de den braven si multe altele care sunt mai ieftine, dar parerea mea ca nu ar trebui sa intampine probleme la lipire daca se misca repede.
dupa ce va lipi cu DC881 e f. posibil sa se vada diferenta de pret fata de altele.
deasemeni eu recomand ca dupa lipitura sa lasi acvarius la "uscat" cam 2-3 saptamani... cand am avut acvariul de 528litri l-am lasat o luna de zile la "uscat"...rezultatul fiind de exceptie
recomand 100% Dow Corning 881
Preferabil in Iasi. Pretul nu include transport..

Adaug cateva precizari importante:
1. volcanitul nu este nou.... acum are sub el sustrat fertil Dennerle DeponitMix...in momentul vanzarii...il scot din acvariu si il spal ... cei 45litri sunt doar de volcanit, fara substratul fertil. dennerle.
2. cei 45 litri au in jurul a 80kg (echivalentul 16 saci de 5kg... cum "nu" se gaseste acum in comert...ambalat la saci de 5kg care au un volum de aprox. 3litri)
3. am fost si am intrebat azi dimineata la fan curier - transportul fara ramburs pentru cei 80kg ajunge cam la 150lei...(cam toate firme de curierat au acelasi preturi de transportul)
4. cine vrea volcanit de nou, ajunge undeva intre 950-1050lei pentru 16saci de 5kg, fara transport, asta in cazul in care gaseste pe piata din romania
5. nu vand la vrac.
6. daca e vorba de schimb...discutam, dar e putin probabil

pentru alte detalii...contactati-ma
Lucian wrote:A luat/utilizat cineva fitinguri de la https://www.bwinstal.ro/? Cum sunt?

Dupa cum a spus si Koala, eu am cumparat de curand de la ei fittinguri PVC-U pentru preaplin (schimb apa cu picatura).... si zic ca sunt f. bune si de calitate...
Mentionez ca la RP0ATS320 CONECTOR REZERVOR PP Ø: 1" (https://www.bwinstal.ro/products/conector-rezervor-pp) ... la gaura dinspre bazin, unde vroiam sa lipesc teava ca sa atasez un cot de 25mm, aceasta gaura are diam. de 23,8mm masurat cu sublerul (acest diam. nu este specificat in catalog).
Ma asteptam sa fie de 25mm dar asta nu e o problema... se poate ajusta la cald teava de legatura.
Restul dimens. care apar si in catalogul pdf - vezi pag. 30 (https://www.bwinstal.ro/cms_data/pvc_u/pvc_u_tp.pdf) se respecta intocmai.
Pentru celelate fittinguri:
RV0GOI250 COT 90° PVC-U D (mm): 25
RP0ATS320 CONECTOR REZERVOR PP Ø: 1"
RV0GOF320 COT 90° PVC-U - FI Filet: 1"
RV0RCF32C REDUCTIE PVC-U FE-FI Filet: 1" - 3/4"
deasemeni sunt respectate dimens. din catalog.

le: in pdf este pag. 32

pentru a corela dimen. dintre toli si mm la tevi poti vedea link-ul http://www.engineeringtoolbox.com/asme-steel-pipes-sizes-d_42.html - la conector rezervor diam. filetului este intocmai de 1" (adica 33,4mm).. cu un drill de 35mm in sticla este perfect
Am comandat fittinguri pentru overflow (sistem schimb apa la picatura) de la BW Install (http://www.acvariu.ro/forum/posts/list/24508.page) si dau pentru ei un super maxim feedback pozitiv... joi la ora 3pm am comandat..vineri la 5pm le aveam...Asa cum scrie si in post mi s-a oferit si discountul promis...super seriosi...recomand cu incerdere...SPOR BW Install.
pasi marunti dar siguri (la fel ca la mine )...frumos Caline si mult spor
Koh-i-Noor wrote:Ce inginerie ai acolo

multumesc...in timp am ajuns sa achizitionez si sa ma documentez pentru un setup ..cat mai autonom.

Koh-i-Noor wrote:Si care din cele 2 filtre face scandal? Sau ambele fac? Oricum, asta e mai putin important.

cum am zis in postul anterior, face probleme doar filtrul din partea dreapta (din schita), acel filtru care are la iesire incalzit. extern si in bypass filtrele purigen+UV
vezi mai jos altfel schematizat doar sistemul cu filtrul problema
image

Koh-i-Noor wrote:Avand in vedere cum arata instalatia cred ca cel mai simplu pentru tine ar fi sa pui robinete pe Iesirea din filtru, imediat dupa aceasta (mai clar, imediat la iesirea din filtru si inainte de celelalte deviceuri prin care mai trece apa in drumul ei din Outul filtrului spre acvariu), asta ca sa poti micsora debitul la iesire.

instalatia este facut exact cum ai spus si tu...doar cu robinetii de la filtru + robineti innainte si dupa filtru purige + inca unul la racordul de IN dupa iesirea din acvariu(robinet de 3/4 cu scaun, montat pentru siguranta)

Koh-i-Noor wrote:Da, cred ca problema e o diferenta de debit, in primul rand, intre In si Out.
Nu-mi prea dau seama ce se intampla cu gazele care se acumuleaza in toate reactoarele alea si cum influenteaza cursul lucrurilor acolo... afecteaza debitul

prefiltrul cu biobals si reactorul co2 din dreapta respectiv centru (facute din filtre de apa de 10") si fitingul cu care fac aditia de co2 sunt pe linia celuilat filtru

Aditia cu co2 pe linia filtrului cu probleme, momentan nu este inca montat... trebuie sa soseasca in orice clipa (va fi la fel ca in schita dupa incalzit. extern) si este de genul
image

Koh-i-Noor wrote:Ai momente in care gazele acumulate acolo (si ajunse la o anumita presiune) bolborosesc energic ca sa zic asa - si ies in acvariu? Asa ar fi normal sa se intample dar ciclic, nu tot timpul.
Pana de curand a mers totul bine?
Probleme face de cand i-am dat drumul (cam de o luna de zile) - in noua configuratie a setup-ului, dupa o pauza de aprox. jumata de an.
Adica toata instalatia asta a mers ok la inceput, in perioada imediat urmatoare punerii ei in functiune? Ca daca da, si restul parametrilor au ramas aceiasi, putem banui direct ca vina e a biofilmului care se depune pe furtune, Turile alea pe care le ai pe acolo (alea in interior au un diametru mai mic de obicei!) samd.

Culmea ca la filtrul din stanga, previn aditia de gaze de aer prin surface skimer, cu prefiltrul duplex de 10" plin cu biobals..pana acum nu am fost nevoit sa aerisesc deloc filtrul.

Koh-i-Noor wrote:edit: bifurcatia aia inainte de Hydorul extern nu stiu daca nu e usor riscanta, chiar daca incalzitorul sta vertical.. Dar e posibil sa fie o temere nejustificata

Deci incalz este in pozitie verticala... si prin el e traseul principal prin care trece apa ... pe traseul alaturat (bypass) debitul este redus ..pentru filtrul purigen si randament maxim la fultrul UV...deci nu cred ca este vreun risc pentru a arde incalzitorul..

Eu ma gandeam ca problema e alta, cumva de la hose unit sau de la butonul de amorsare.

Multumesc incaodata si astept si alte pareri/sfaturi

Buna,
si multumesc incaodata ptr ajutor si sfaturi

@Anca si @Claudiu: deja facusem ce m-ati sfatuit...nu trage aer pe la furtun sau pe la pipe-ul de IN. Odata m-am uitat vreo jumatate de ora in continuu sa vad ceva si nimic.

@Koh-i-Noor: Sa inteleg sa ca daca este o diferenta de presiune intre IN si OUT poate aparea aer in filtru ....dar pe unde trage? Sincer nu am incercat inca sa umblu la robinetii de la hose unit. Am sa incerc si asta dar mai astept pareri.


Am uitat sa precizez ca la iesirea filtrului (vezi imaginea de mai jos ....e vorba de filtrul tetratec din partea dreapta) mai am un incalzitor extern hydor si innainte lui montate in bypass si un filtru purigen cu un filtru UV JBL 9w.
IN-ul filtrului e facut diy (vezi in dreapta acvariului) si trece prin partea de jos a acvariului printr-o gaura data direct in sticla.
Deasemeni mai precizez ca toate imbinarile dintre fitunguri si furtune sunt asigurate cu cleme metalice stranse bine.
Se vede in imaginea de mai jos atat fittingaraia (coturi, teuri, etc.) cat si robinetii care intervin in traseul filtrului...nu am mai reprezentat robinetii de la hose unit.

schematizarea functionalului setup-ului meu actual
image
Buna tuturor,

Am problema cu filtrul tetratec ex1200...si anume ca prinde aer in filtru ...incat sunt nevoit cam de 2 (uneori chiar si de 3) ori pe zi sa-l agit ca sa scot aerul din el.
Prinde aer destul de repede, dupa care merge la limita...nu am observat ca el sa ajunga sa mearga in gol.
Filtrul il am cam de 1an (maxim 1an si 4luni de zile)...dar ca vechime totala cred ca are cam 2ani-2,5ani.
E plin cu 1 sertar de bio-bals+2 de siporax+1 de seachem matrix.
E pozitionat in stativ sub acvariul de 180l (am auzit ca unele filtre pur si simplu prind aer daca stau la acel nivel cu acvariul).
L-am uns cu vaselina siliconica si la garnitura mare si la cele de la hose-unit (doar cele 4 de la vedere)...inclusiv si axul rotorului (stiu ca nu are legatura cu faptul ca prinde aer, l-am uns doar pentru preveni imbatranirea mecanismului).
Filtrul nu curge absolut deloc. Nici macar o picatura .....pe nicaieri.
Am tot urmarit filtrul de 3 saptamani de cand i-am dat drumul din nou (dupa o pauza de jumatate de an), si nu trage sub nici o forma aer pe la teava de IN..Trei saptamani am stat cu ochii pe filtru si pe pipe-ul de IN...absolul nimic.
E cumva posibil sa traga aer prin alta parte? ..Cumva de exemplu pe la hose unit (pe la garniturile din interior)...si sa nu curga?
Sau e posibil sa traga aer pe la butonul de amorsare..dar fara sa scape apa pe acolo?

Multumesc anticipat pentru suport.
ps. sper ca e ok ca am postat aici problema mea cu ex1200.
 
Forum Index » Profile for eugenstanga » Messages posted by eugenstanga
Go to:   
Powered by JForum 2.3.4 © 2012 JForum Team • Maintained by Andowson.com