[Logo www.acvariu.ro]

Acvariu.ro - forum - Cea dintai comunitate a acvaristilor
  [Search] Search   [Recent Topics] Recent Topics   [Hottest Topics] Hottest Topics   [Top Downloads] Top Downloads   [Members] Member Listing   [Groups] acvariu.ro 
[Register] Register / 
[Login] Login 
Messages posted by: Humbert
Forum Index » Profile for Humbert » Messages posted by Humbert
Message
este foarte bine ca esti un tip haios si iti place sa faci glumite, dar totusi iti recomand link-ul asta spre lamurirea sensului cuvantului "animal"

eu, sa fiu in locul lui cozmin_amr, as tacea si te-as lasa sa te descurci singur cu raspunsul la intrebarea referitoare la filtru, ca se vede treaba ca esti suficient de destept si singur
folosesc si eu aceste tuburi, in varianta de T8 18W, de mai bine de 1.5 ani
mie imi plac foarte mult, lumina nu este cu mult diferita de 865, doar o idee mai rece, ceea ce face verdele sa apara fain
dar depinde de gust, mie de ex nu-mi place lumina galbena in acvariu

cat priveste intrebarea "daca-s bune pt plante", cred ca am depasit cu totii problema si e clar pt toata lumea ca spectrul nu este foarte important, plantele cresc aproape cu orice lumina

deci da, sunt bune pt plante, nu am observat vreo diferenta fata de 865; eu acum la acvariu am 2 t5-uri 865 si 2 t8-uri 880, iar de ex in concediu las doar T8-urile
1. s-a discutat extensiv pe tema schimbului de apa la picatura pe forum, foloseste search si vei gasi

2. dupa parerea mea, acvariul este prea mic ca sa te complici cu schimb la picatura; in afara de asta, nu este necesar schimbul la picatura la genul asta de acvariu (plantat, incarcatura bilogica medie); mareste sau inlocuieste fertilizarea daca e necesar.

de altfel, la multe acvarii plantate nici nu e indicat schimbul de apa la picatura - adica depinde de ce apa ai la robinet. nu vei putea modifica niciodata parametrii apei, deci nu mai are rost sa fertilizezi, nici macar cu CO2.

3. pt schimbul la picatura nu e nevoie sa-ti bati capul cu declorinarea apei
motivul: vei introduce in acvariu apa noua atat de incet (cate o picatura, ca de aia-i zice schimb la picatura) incat simpla agitare a apei produsa deja de filtru va fi suficienta pentru declorinare. adica declorinarea se va face din mers.
scificuss wrote:
Later Edit.
Humbert wrote:
de unde rezulta ca variatiile de temperatura zi/noapte nu sunt importante dupa parerea mea, adica poti si sa le ai (nu fac rau) si sa nu le ai (nici asta nu e rau).


Si daca iarna e scazuta temperatura cum zici tu ca exemplu la 24 de grade inseamna ca ai o oxigenare pe durata zilei ( 24 ore ) mai mare decat vara pe perioada iluminarii. Nu e logic? Ca mie imi este.


sigur ca iarna ai o oxigenare mai buna a apei pt ca temperatura este mai scazuta decat vara.
dar, daca am inteles eu bine, tu propui ideea de a lasa temperatura sa scada noaptea fata de zi, indiferent de anotimp, deci discutia era nu despre valoarea absoluta a temperaturii (de acord ca mai bine mai rece decat mai cald) ci despre variatiile de temperatura zi/ noapte.

credeam ca e implicit ca discutia porneste de la ideea ca acvariul este in echilibru (incarcatura organica = capacitate acvariului de procesare a ei) la o anumita temperatura (fie ca este 24, fie ca este 28) si acum discutam daca, pt mentinerea acelui echilibru pe timpul noptii, este sau nu benefic sa lasam temperatura sa scada pt ca noaptea incarcatura organica creste si deci ar fi nevoie de mai mult oxigen pt bacterii.

ei, eu zic ca nevoia asta suplimentara de oxigen noaptea este insignificanta, pe baza experientei mele si pe baza faptului ca iarna nu se intampla nimic cand nu scade temperatura.

sigur, acum tu poti sa zici ca incarcatura organica a acvariilor despre care vorbesc este oricum mai mica decat capacitatea de procesare, motiv pt care nu e o problema ca noaptea mai creste un pic incarcatura organica, dar daca vorbim de un acvariu cu incarcatura la limita, atunci noaptea e neaparat nevoie sa scada temperatura/ sa creasca aerarea. e posibil.
cred ca nu ai inteles ce am vrut eu sa spun

tu ai zis asa:
scificuss wrote:Bacteriile nitrificatoare si celelalte procese biologice din acvariu au nevoie de o cantitate destul de mare de oxigen si cum plantele nu fac fotosinteza noaptea ceea se produce in urma dejectiilor si descompunerilor, aka mister amoniac trebuie procesat la o rata mai mare decat pe parcursul zilei.


de unde rezulta ca, dupa parerea ta, este benefic ca noaptea temperatura sa scada si noi ar trebui sa lasam sa se intample asta, ca sa fie mai mult oxigen in apa noaptea, ceea ce ajuta pe toata lumea.

eu am zis ca sunt de acord in teorie, dar am dat exemplul cu ce se intampla iarna in acvarii: temperatura variaza foarte putin de la zi la noapte (nu tre sa fie 27 de grade, e de ajuns sa fie setata pe 24-25 iar in casa sa fie 22 - nu-i asa ca in acvariu voi avea intotdeauna 24 de grade, si zi si noapte?)

si cu toate ca temperatura variaza f putin in timpul iernii de la zi la noapte, deci teoretic conform opiniei tale asta e rau pt ca noaptea nu creste cantitatea de oxigen dizolvata, totusi practica ne arata ca nu exista niciun efect negativ asupra acvariului.

de unde rezulta ca variatiile de temperatura zi/noapte nu sunt importante dupa parerea mea, adica poti si sa le ai (nu fac rau) si sa nu le ai (nici asta nu e rau).
teoretic asa este cum spui, scifficus, dar practic ceea ce spui tu nu se aplica iarna, pt ca atunci avem incalzitoare si temperatura apei practic variaza foarte putin noaptea fata de zi.... fara ca asta sa fie o problema pt acvariu.

in alta ordine de idei, parerea mea e ca pe timp de vara acvariul functioneaza fara probleme fara incalzitor. eu l-am scos din priza pe al meu de 2 luni.
am precizat in primul comentariu ca este vorba de situatia in care ai mici rani sau pielea subtiata la degete.
persoanele care isi rod unghiile sau isi taie in mod repetat cuticulele (pielitele de la unghii) pot avea uneori pielea foarte subtiata, stravezie, transparenta, pt ca de multe ori cand tai sau rozi dai de sange

eu am problema asta si da, bineinteles ca daca-ti pui otet pe rana, te arde de n-ai idee; la fel si detergentul de vase
RedLace wrote:Frate, cat de scazut sa fie pH-ul si cat de subtire pielea? Daca ar fi asa atat pestii cat si plantele ar fi afectate de mult ... branhiile pestilor sunt de n-ori mai sensibile decat cea mai sensibila piele de om

de unde stii ca branhiile pestilor sunt mai sensibile la ph decat pielea? or fi sensibile branhiile in general, nu zic nu, dar atat timp cat exista pesti care pot trai in ph foarte acid (spre 4, de exemplu discusul), asta mie imi spune ca nu sunt chiar atat de sensibile la ph.

ca si comparatie, otetul obisnuit are un ph intre 2.4 si 3.4; deci discusul poate trai intr-o apa cu aciditatea destul de apropiata a otetului.
interesant, nu?

compara acest ph de 4 cu ph-ul obisnuit din acvariile noastre, adica 6.5 - 7
sigur, primul gand este ca ai un curent electric slab in apa, deci tre sa faci chestia cu scosul din priza si incercatul.
a doua idee este ca daca ai ph-ul scazut (adica acid) si ai mici rani sau pielea subtiata la degete, este posibil sa te piste putin
si mie mi se intampla uneori si sunt convins ca e din cauza ph-ulul scazut (acid)
hehe, nu am desfacut manometrul de pe reductor, eu am desfacut doar carcasa
a fost relativ usor, dar daca as fi desfacut manometrul, ar fi fost supersonic.
chestia e ca nu e nevoie sa scoti manometrul de pe reductor decat daca il inlocuiesti, pt ca la mecanismul propriu zis nu ai ce umbla/repara.
am rezolvat problema prin desfacerea manometrului si indreptarea cadranului.

scriu aici ca poate o sa foloseasca si altora: mecanismul manometrului este complet separat de carcasa si este fixat direct de reductor, nu de carcasa.
acest manometrul se desface fortand capacul in sus. eu am folosit si o surubelnita si un cutit si pot sa spun ca nu a iesit usor.

cele 2 suruburi de pe spate au rolul de a fixa carcasa manometrului de mecanism iar carcasa nu poate fi scoasa dupa desfacerea suruburilor, ea ramane libera dar nu poate iesi de pe mecanism. capacul carcasei insa se poate scoate complet.

tabla cadranului este destul de groasa si de rigida si nu se deplaseaza fata de mecanism (este nituita), deci nu am reusit sa o indrept complet ci doar suficient cat sa nu impiedice culisarea acului.

multumesc de raspunsuri si de idei.
aha. merci. am intrebat daca trebuie dus la specialist in ideea ca daca-l desfac eu exista riscul sa-l stric definitiv.
de exemplu, stiu cum se desface un ceas de mana mecanic dar nu m-as apuca eu sa-l desfac pentru nimic in lume
cand zici "trebuie dat jos si reparat" vrei sa spui ca trebuie sa-l duc la un specialist sau as putea sa-l desfac eu?

si: se poate desface manometrul fara sa-l scot de pe reductor? as prefera sa nu fac asta tocmai din cauza sigilarii de care vorbesti
evident ca o sa decuplez reductorul de la butelie, dar as vrea sa nu scot manometrul de pe reductor.

acum: cum se desface un manometru?
am vazut ca are 2 suruburi pe spate, e suficient sa le desfac pe ele?
dar partea de deasupra nu se desface oare? cel mai simplu ar fi sa scot capacul de sticla si sa indrept cadranul fara sa umblu la altceva.

merci
merci pt raspuns, deci inteleg ca nu trebuie sa-mi fac mari griji
o sa-i verific etanseitatea si mai vedem cum se comporta in zilele urmatoare
am reusit sa daram butelia de CO2 din picioare si a cazut cu unul din ceasurile care arata presiunea de pamant

este vorba de ceasul care arata presiunea din butelie, nu cel de la iesire; in urma loviturii, ceasul s-a deformat vizibil in exterior iar cadranul din interior s-a "valurit"; sper ca se vede in poze ce si cum

din cate imi dau eu seama, ceasul respectiv si reductorul functioneaza in continuare normal (am inchis butelia si am deschis-o sa vad daca acul reactioneaza).

Intrebari:

1. este afectata functionarea reductorului? nu ma intereseaza daca ceasul arata sau nu corect presiunea, in primul rand ma intereseaza sa nu dea drumul la CO2 in exteriorul buteliei, ca o sa fie distractie

2. pot se desfac ceasul si sa incerc sa indrept cadranul? (am vazut ca are 2 sururburi in spate)

3. este necesar si daca da, se poate inlocui doar ceasul?

4. trebuie sa inlocuiesc reductorul cu totul?

merci, apreciez pareri avizate.

poze cu deformarea ceasului in exterior
image
image

poza cu deformarea cadranului in interior
image
hranitorul de la juwel nu are niciun fel de prindere, el sta pe capac, pe o tavita care este inclusa cu hranitorul. asta inseamna ca trebuie sa faci o gaura dreptunghiulara in capac cu dimensiunile de aproximativ 2 cm pe 3 cm. acvariile de la juwel au deja facuta aceasta gaura, deci te poti uita la unul sa vezi ce si cum

despre modalitatea de montare a celorlalte hranitoare nu stiu detalii.

hranitor cu 2 rezervoare este acest eheim, de pe aceeasi pagina.
are 2 rezervoare, dar trebuie cercetat daca poate elibera mancarea doar dintr-un singur rezervor, pe rand. costa 324 de lei.
vezi aici mai multe tipuri de hranitoare
dupa mine, cel mai bun raport calitate/ pret il are cel de la juwel. are un singur compartiment si poate da mancare de maximum 2 ori pe zi. eu cred ca este suficient pt orice aplicatie si nu cred ca e nevoie sa dai mancarea separata.

cu 2 compartimente cred sunt unele hranitoare eheim, dar nu stiu detalii.
e clar ca ai NO2 in apa, adica filtru neciclat.
schimba apa, reduce populatia de pesti etc asa incat sa ai NO2 = zero si dupa aia mai vorbim.
probabil bomba de CO2 nu are nicio legatura cu decesul neonului, adica NO2-ul e principala ta problema acum.

si pt NO2, testele 5 in 1 sunt foarte bune. ideea e ca NO2 trebuie sa fie zero, deci nu te intereseaza daca este 5 sau 6, problema e ca nu este zero iar asta poti vedea f bine cu un test 5 in 1.
remineralizarea apei de osmoza se poate face cu saruri, cum ar fi de exemplu asta de la Sera. adica pui sarea asta, cu concentratie cunoscuta, in apa de osmoza si obtii apa remineralizata cu ce valori de Kh si Gh vrei tu.
ph-ul il controlezi cu CO2, nu neaparat cu saruri. bufferul de ph, da, este dat de saruri, dar nu ph-ul in sine.

dar eu cred ca te complici. in primul rand ca siliciul nu cred ca duce la aparitia algelor, sau, altfel spus, sunt 1000 de factori care duc la alge si printre care siliciul nu este cel mai important. planteaza mult, da lumina adecvata, baga Co2 si fertilizare de la inceput si nu o sa ai alge.
in al doilea rand, o sa te coste ceva apa de osmoza pt 500 de litri si o sa te mai coste si remineralizarea ei.
eventual poti amesteca apa de osmoza cu apa de la robinet intr-o proportie pe care o determini tu.

insa mie in continuare mi se pare o complicatie prea mare. bine, mie mi se pare foarte complicat de gestionat un acvariu de 500 de litri, dar asta nu mai poti schimba ca deja l-ai luat si probabil stii tu mai bine care-ti sunt planurile si efortul pe care vrei sa-l faci.
pai da, alga moarta duce la cresterea nh4, no2 si no3.
nu e din cauza ca s-a deciclat filtrul, stai linistita.
schimbul de apa e solutia, foarte bine ca ai facut.
 
Forum Index » Profile for Humbert » Messages posted by Humbert
Go to:   
Powered by JForum 2.3.4 © 2012 JForum Team • Maintained by Andowson.com